Met instemming van Wouterv maak ik hier nu een apart topic van. ik haal het bericht in het andere topic weg..
Hier kun je dus specifiek voortborduren op de theorie met het kenteken en de arm. Voor de volledigheid nog het volgende: de tattoo had ik eerder gezien, het kenteken ook, maar elders op dit forum is dus een combinatie van die twee gepost. Maar ik had hem ook elders ''aangereikt'' gekregen.
Achilles. Daar had ik het over in het Nathantopic.
Voor ik die aanwijzing uit de doeken doe, even iets vooraf:
De hint lijkt vergezocht, en misschien is ie dat ook wel. Maar geef hem, de hint, een kans:
Ooit werd De Mol Marc Simons ontmaskerd, onder meer met een bijbeltekst die ging over een apostel. Simon genaamd. Ver gezocht, ik geef het onmiddellijk toe. Maar wel een hint, door de makers in het programma gestopt.
De tattoo van Nathan staat er al jaren, ik ben echt niet zo naïef om te denken dat die erop gezet is vanwege WIDM. Daar wilde ik ook niet heen, eerlijkgezegd.
Andersom kan natuurlijk wel. Het creatieve team zou toch best een kentekenplaat hebben kunnen maken die, op het oog, op die tattoo lijkt? Vergelijk het met de naam Jan in seizoen 18, die er bij de pakketjesopdracht léék te staan, maar wél een echte hint was.
Achilles was een mythologisch figuur dat zich verborgen wist te houden tussen een groep vrouwen, door zich als vrouw te verkleden. Hij hoopte daardoor niet op te vallen, niet te worden ontmaskerd.
Een mol probeert hetzelfde: door zich binnen een groep kandidaten voor te doen als kandidaat hoopt de mol in die groep niet op te vallen, niet te worden ontmaskerd. Dat dit desondanks tóch gebeurt, is het lot van de mol. In het spel dat Wie is ..... de Mol? heet.