Auteur Topic: [kandidaat] Salim  (gelezen 12990 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #40 Gepost op: 20-03-2020, 23:56:24 »

Edit: bij het terugkijken valt me op dat het Salim is die een tweede tent mee wil nemen ondanks dat die tent naar eigen zeggen enorm veel woog. Uiteindelijk bleken ze maar een tent nodig te hebben.

Dat was Bart die dat zei.

Ik kan Salim nog niet zo goed peilen, kan hem zeker niet afschrijven nog.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2020, 10:32:22 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #41 Gepost op: 21-03-2020, 10:56:21 »
Ja, Salim is een lastige om te peilen. (Zoals zoveel kandidaten, het is weer een prachtige groep met leuke en interessante karakters!) Flapt er opmerkingen uit die het abseilen voor Dorien en het boogschieten voor Bart alleen maar spannender maken, die het wantrouwen rondom de doos van Pandora vergroten, gaat doodleuk vooraan staan bij de ballen met de kleinere Els achter zich en meldt zich ook (ogenschijnlijk) impulsief aan voor de special act om daar met een gulle lach op het gezicht vrij matig te dansen. Molacties? Ik denk nog van niet maar ik zou het wel leuk vinden.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #42 Gepost op: 21-03-2020, 14:14:17 »
Ik vond het een beetje ongeloofwaardig hoe hij zegt ''Ik kan niet uitsluiten dat ik in die doos ga kijken''. Natuurlijk wel mols om een beetje verwarring te zaaien, want misschien spoort hij daarmee iemand anders wel aan om ook te gaan kijken. Maar ben wat meer op hem gaan letten en alles wat hij doet komt echt heel overdreven over. Daardoor hoop ik vooral dat hij niet de mol is, maar het lijkt toch alsof hij zich wel erg anders voordoet dan hij is en iets achterhoudt.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2020, 18:17:40 »
Ik hou 't voor aflevering 2 even op Salim.

Zou zomaar een mooie molactie kunnen zijn door over de bal te springen op de trappen waardoor de bal tegen Els aan kwam. Gevolg: tijdverlies doordat de groep weer naar beneden moest. Tegen de groep zeggen: "Als we te snel gaan mannen zeg het...". Probeerde hij Bart er vanaf te brengen om de meloen op z'n hoofd te zetten door te zeggen "Maar hij wil ook niet dood hè?". Griekse volksdans faalde hij ook in. Bij het gesprekje apart bij de tent benadrukte hij "te balen van het meenemen van de 2e tent". Was dit om hem wat minder verdacht te maken bij de kijkers?
« Laatst bewerkt op: 22-03-2020, 18:21:14 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #44 Gepost op: 23-03-2020, 01:58:06 »
De enige die nog niets heel onmols geeft gedaan na drie afleveringen, maar wilde wel zelf niet op de sleutelpositie (tijdlijn) komen, dus ook voor hem een minpunt.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #45 Gepost op: 23-03-2020, 09:08:16 »
Hij lijkt wel in opdrachten of discussies af en toe een beetje afwezig. Hij kijkt ook regelmatig naar andere punten (bijvoorbeeld achter de camera) dan waar de rest van de groep mee bezig is. Ik zal va  de week eens kijken of ik er gifjes van kan maken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2020, 09:55:51 »
Salim daalt bij mij nu wel als molkandidaat, omdat hij in het feta boetseerclubje kwam, waar je toch veel minder kans had om te mollen.  De opdracht lukte bovendien glansrijk. Ik zoek de mol meer in de andere groep. Daar kon je mollen bij de graafopdracht én bij het herkennen van de feta ( kaas) koppen. Dat laatste gebeurde niet echt, maar de koppen waren ook best aardig gemaakt. Als mol wil je toch bij groep Graaf denk ik ::vergroot::.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #47 Gepost op: 23-03-2020, 11:01:08 »
Salim daalt bij mij nu wel als molkandidaat, omdat hij in het feta boetseerclubje kwam, waar je toch veel minder kans had om te mollen.  De opdracht lukte bovendien glansrijk. Ik zoek de mol meer in de andere groep. Daar kon je mollen bij de graafopdracht én bij het herkennen van de feta ( kaas) koppen. Dat laatste gebeurde niet echt, maar de koppen waren ook best aardig gemaakt. Als mol wil je toch bij groep Graaf denk ik ::vergroot::.

Eens. Echter zit de mol soms op een positie waarin minder geld te verdienen valt. Dit kan natuurlijk ook weer niet te vaak gebeuren. Zo zat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol in de spoiler ook op een onmolse plek.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2020, 12:39:22 »
Ik verdenk hem toch wel minder na deze aflevering.
Hij bood zich aan om bij de feta opdracht te gaan wat een slechte molpositie is.
Ook vond ik hem bij het raften niet de beste molpositie hebben: als mol kun je weliswaar mogelijk 2000 euro wegschieten door de kruik met het nadeel te raken, maar als de kei met het nadeel in de winnende toren was beland was de boot van het andere team voortaan bijna onmogelijk te besturen geweest. Ik denk dus dat de mol eerder bij de keienopdracht had willen staan, want als de rafts niet binnen 10 seconden van elkaar waren gefinisht was er helemaal niets verdiend. Ook was de keienopdracht makkelijker te saboteren (daar viel op een gemakkelijkere wijze veel geld mee te verdienen).
Bij de Minotaurus opdracht deed hij wel verdachte dingen, maar hier vind ik als eerste gaan met maar 800 slagen terwijl er 7000 te verdelen waren wel iets minder mols dan later gaan met meer hartslagen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2020, 14:44:21 »
Maar hoe kan iemand zo'n hoge hartslag hebben meteen bij de start, terwijl hij er zo relaxed uitziet? Verdacht.
Er is eerder een opdracht geweest waar iemand zogenaamd met een heel hoge hartslag begon, maar dat was wel de mol.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 14:48:39 door Run »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2020, 14:49:10 »
Hmm.. blijf Salim verdacht vinden (samen met Jolien). Al wíl ik hem ook verdacht vinden, want zou een leuke mol zijn.

-1e raft opdracht; niet megaverdacht. Hij had wellicht graag de grote vaas willen afschieten zodat Bart en z'n groep een achterstand opliepen, maar hij was te laat bij die opdracht.

-Wel het meest opvallend in de mollificatievideo. Vond Salims reactie wat vlak en onnatuurlijk.

-2e boetseer opdracht; mwah, leek niet alsof er erg veel gemold werd bij de fetaboetseerders. Wellicht de bril; had zowel Els als Jolien kunnen zijn. Maar Jolien koos de juiste persoon, dus opdracht gelukt.

-3e opdracht vond ik Salim weer het meest verdacht. Hij spoort van tevoren de anderen aan tot stress; "M'n hart is al aan het kloppen he, moet ge es voelen zeg". Dan vertrekt hij als eerste met al meteen een erg hoge hartslag, terwijl de anderen nog letterlijk zichtbaar achter hem staan.. Verdenk hem ervan van tevoren een flinke hap zout te hebben genomen of koffie of iets anders stimulerends, want hij wist zn hartslag op een gegeven moment zelfs boven de 180 te krijgen. Dat is echt wel hoog, als je niet aan het joggen bent. Hij zet er de toon mee bij de rest; die krijgen er ook een hoge hartslag van. Zeker wanneer Salim al snel de minotaurus weet te triggeren. De mol wil dat beest natuurlijk zowieso tevoorschijn lokken en de anderen al een hogere hartslag geven voordat ze überhaupt vertrokken zijn. Salim pakt verder z'n puzzelstuk niet en vergooit 400 hartslagen én geeft de rest de schuld van z'n mislukking (hadden ze maar niet moeten zeggen dat hij moest gaan lopen). Discussie = stress = hoge hartslag bij o.a. Jolien. Hij geeft ook hardop af op Laure als die af gaat en probeert haar verdacht te maken..

En zag hem wederom recht in de camera kijken;


Ben niet overtuigd van Salim maar verdenk hem wel samen met Jolien op het moment.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 14:51:32 door Nat007 »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #51 Gepost op: 24-03-2020, 08:01:43 »

En zag hem wederom recht in de camera kijken;


Ben niet overtuigd van Salim maar verdenk hem wel samen met Jolien op het moment.
JA! Dit soort momenten bedoel ik. Dit doet hij vaker, het viel me ook op.

Maar hoe kan iemand zo'n hoge hartslag hebben meteen bij de start, terwijl hij er zo relaxed uitziet? Verdacht.
Er is eerder een opdracht geweest waar iemand zogenaamd met een heel hoge hartslag begon, maar dat was wel de mol.
Een normale hartslag ligt tussen de 60 en 100. Gooi daar een beetje spanning bij over een minotaurus en dat je een opdracht goed wil uitvoeren (of ongezien wil verpesten) en je zit al gauw aan de 100 lijkt me.

Ik vind het veel verdachter dat Bart eigenlijk als enige een goed lage hartslag heeft. Die loopt zich continu te bemoeien en zich in discussies te mengen, en dan nog kan hij op 80 blijven? Hij laat wel zien dat hij zijn hartslag goed kan controleren wanneer die oploopt, maar in zijn tweede run is het opeens stukken lastiger? Ik vind dat veel opvallender dan een hogere rusthartslag van Salim. Daar kunnen echt talloze redenen voor zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2020, 08:08:49 door jehnnnycash »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #52 Gepost op: 24-03-2020, 10:30:43 »

-Wel het meest opvallend in de mollificatievideo. Vond Salims reactie wat vlak en onnatuurlijk.


Dat vond ik ook; voor mij wel reden om hem de komende aflevering wat beter in de gaten te houden.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2020, 10:50:00 »
Eens. Echter zit de mol soms op een positie waarin minder geld te verdienen valt. Dit kan natuurlijk ook weer niet te vaak gebeuren. Zo zat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol in de spoiler ook op een onmolse plek.

Akkoord, maar Salim pusht echt zelf door om bij de feta te geraken. Toch  minmolpunten hier.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #54 Gepost op: 30-03-2020, 10:01:09 »
Ik vind Salim wat te onder de radar voor een mol, wat ik ook bij Laure had. Hoewel hij wel voor de pasvragen ging samen met Dorien. Hij kwam wel geloofwaardig over met zijn grap dat er iemand naar huis moest😀, zag toch wel een paar mensen schrikken. Dat hij bij de volksvertegenwoordigers kwam, lijkt mij vooral te zeggen dat  genoeg mensen  in de groep dit hem toevertrouwden. Van mij mag hij met meer practical jokes komen. In zijn introfilmpje zegt hij ook geniepig te kunnen zijn, wat een mol best goed van pas zou kunnen komen. Maar ik zie het niet :(.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 10:56:23 door Lonneke*L »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #55 Gepost op: 30-03-2020, 14:05:36 »
Ik hoooooop nog steeds op Salim als mol, en hij was goed bezig deze laatste aflevering tijdens de parachuteopdracht om geld uit de pot te houden. Was ook onder de indruk van zijn goede, dwingende en scherpe onderhandelingen. Toch niet meer zo verlegen ineens, Salim?  :D Maar inderdaad wat Lonneke ook zegt; dan zou hij wel een onder de radar mol zijn. Nu was er in het dagboek van de mol al aangegeven dat er tijdens de 1e twee opdrachten veel misging voor de mol, en dat dit bij de parachuteopdracht rechtgezet zou worden. Iets wat actief door Salim en ook door Dorien en Bart is gerealiseerd. Ziehier, mijn 3 molkandidaten die nog over zijn. Salim hoop ik het hardst op!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2020, 14:18:25 »
Maar inderdaad wat Lonneke ook zegt; dan zou hij wel een onder de radar mol zijn.

Onder de radar is wat we bij De Mol van vorig jaar ook zagen, en het is natuurlijk ook de bedoeling van de mol onder de radar te blijven. Hoewel ik voor aflevering 4 van Salim was afgestapt blijf ik hem goed in de gaten houden.

Dat hij zelf koos om bij de feta-beeldhouwers te gaan begreep ik ook niet helemaal, maar het kan zomaar zijn dat hij dit deed om vertrouwen te winnen bij de groep om in aflevering 4 daarmee tot een van de volksvertegenwoordigers te worden gekozen.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 19:29:15 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #57 Gepost op: 30-03-2020, 14:30:34 »
Ik vind de verdeling van de Bourgondiërs / fitnessers niet zo mols, dus verdenk ik Salim en Dorien daar niet.
Leek me niet ideaal te zijn dat de 2 minst sportief ogende kandidaten mochten eten. Want die hadden wellicht véél minder caloriëen kunnen verbranden in de fitness.
Voor zo'n smak geld zou dat een kapitale blunder van de mol zijn.

Ik denk ook niet dat de kandidaten hun hoofd mol verdachte zouden stemmen tot volksvertegenwoordiger. We weten natuurlijk niet of de kandidaten op het juiste spoor zitten maar meestal in deze fase toch wel wat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #58 Gepost op: 30-03-2020, 14:32:35 »
Ik zou Bart toch als een van de meest sportieve kandidaten inschatten.. Alleen kan hij ook goed eten en drinken  ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #59 Gepost op: 30-03-2020, 15:02:17 »
Onder de radar is wat we bij De Mol van vorig jaar ook zagen, en het is natuurlijk ook de bedoeling van de mol onder de radar te blijven. Hoewel ik voor aflevering 4 van Salim was afgestapt blijf ik hem goed in de gaten houden.

Dat hij zelf koos om bij de feta-beeldhouwers te gaan begreep ik ook niet helemaal, maar het kan zomaar zijn dat hij dit deed om vertrouwen te winnen bij groep om in aflevering 4 daarmee tot een van de volksvertegenwoordigers te worden gekozen.

Inderdaad, het zelf bij de fetagroep willen zitten (minste molpositie), het hard racen om op tijd met de raftboot binnen te komen. Hij ging ook voor de katapult deelopdracht, terwijl hij kon zien dat Bart al de beste katapult te pakken had en Salim met voorkennis dus beter voor de steenstapelopdracht had kunnen gaan en daar gaan saboteren. Ook herinner ik me dat Salim bij de minotaurusopdracht Jolien zei Bart níet te storen tijdens zijn loop, terwijl Jolien tegen de afspraak in hem wilde ondervragen en dus zn hartslag omhoog wilde werken. Zo zijn er wel meer voorbeelden waar Salim wel heel erg onder de radar zou willen blijven, terwijl er simpel gemold had kunnen worden.

Maar blijf hopen op Salim en was onder de indruk van de karakterverandering bijna, toen hij ineens als harde geslepen onderhandelaar bezig ging. Toch niet zo timide als hij vaak lijkt te zijn dus


Ik vind de verdeling van de Bourgondiërs / fitnessers niet zo mols, dus verdenk ik Salim en Dorien daar niet.
Leek me niet ideaal te zijn dat de 2 minst sportief ogende kandidaten mochten eten.

Als Salim de mol is dan had hij hier weinig in te brengen leek het? Dorien stoomwalste meteen eroverheen dat zij uiteraard een bourgondiër is, en Bart. Daar kon Salim met alle goede wil van de wereld toen al niet meer tegenin gaan, zonder heel erg verdacht te worden voor Dorien. Wat was het alternatief? Christian? :)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 15:04:32 door Nat007 »