Auteur Topic: [kandidaat] Salim  (gelezen 12991 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #60 Gepost op: 31-03-2020, 10:43:16 »
Voor de kandidatenpagina's (zie menu bovenaan -> Kandidaten) ben ik de opvallendste acties (zowel mols, onmols als multi-interpretabel) per kandidaat aan het verzamelen. Voor Salim heb ik nu dit:

Opvallende acties

Aflevering 1:

  • Biedt 2100 euro voor de vrijstelling
  • Suggereert in het bijzijn van de angstige Dorien dat het abseilen misschien enger is dan het van een afstandje lijkt
  • Valt niet van de aquaspeed extreme af (en gaat met de een-na-hoogste snelheid door de bocht)
  • Stelt voor om Christian omhoog te gooien naar de bel en later om een menselijke piramide te bouwen om bij de bel te kunnen
Aflevering 2:

  • Zegt tegen de groep dat hij interesse heeft om de doos van Pandora open te maken (wat 2000 euro zou kosten en grote consequenties zou hebben) en zegt de tweede nacht dat iemand de doos zal moeten openen als deze steeds terug blijft komen
  • Zeult een zware tent mee de trappen op die uiteindelijk niet gebruikt zou worden
  • Zegt tegen Bart er begrip voor te hebben als hij niet voor de boogschutter durft te staan en dat als het niet gaat ze dus maar naar beneden moeten
  • Springt over de laatste bal heen waarna de kleinere Els achter hem deze niet meer kan ontwijken en ze geen 1000 euro verdienen
  • Biedt zich aan voor team "special act", danst houterig en wordt uit de dansgroep gepikt waardoor hij geen 500 euro verdient
Aflevering 3:

  • Stelt voor de kruik met het nadeel stuk te schieten (in plaats van geld)
  • Zegt creatief te zijn en zet zich zo in het groepje fetabeeldhouwers
  • Stelt voor Els bij Dorien in de bibliotheek te zetten (bij de opdracht met de Minotaurus)
  • Gaat als eerste het bos is en heeft meteen een te hoge hartslag, geeft harpij door en keert terug als hij de Minotaurus ziet
Aflevering 4:

  • Wordt verkozen tot volksvertegenwoordiger
  • Zet met Dorien (als volksvertegenwoordigers) Christian, Alina en Laure in het muziekgroepje en Bart en Jolien bij hen in het groepje met een goede oog-handcoördinatie
  • Slaat vastgebonden met Bart de winnende slag in hole 3 (ter waarde van 1000 euro, de golfers komen op tijd aan)
  • Stemt in met Dorien om Bart en Dorien als bourgondiërs van de groep aan te duiden
  • Kiest er met Dorien voor om voor 10 pasvragen te spelen in plaats van voor 4000 euro en ze sluiten een deal met Bart

Salim heeft zo zijn molse momentjes maar ik vind het nog niet heel overtuigend. Aanvullingen en verbeteringen zijn natuurlijk heel welkom.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 09:57:26 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #61 Gepost op: 31-03-2020, 10:59:15 »
Klopt, afschrijven kan je niet, maar hij deed deze aflevering zo weinig met zijn rol als volksvertegenwoordiger. Vorige aflevering ook al bij de creatieve mensen... getuigt van weinig voorkennis

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #62 Gepost op: 31-03-2020, 20:48:05 »
Ergens wantrouw ik hem, maar zie geen molacties.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #63 Gepost op: 31-03-2020, 23:56:05 »
Mooi Heinz, alles zo op 'n rijtje.  ::ok::

Iets dat voor Salim (afl 1) wellicht nog vermeldenswaardig is, is wat hij zei op het eiland bij de bel (samen met kandidaat Gilles):

- Salim deed een voorstel om Christian  :o omhoog te gooien naar de bel en weer op te vangen.

- Salim deed vervolgens ook nog een voorstel een menselijke piramide te bouwen

Het is multi-interpretabel: maar ik vond (zeker het eerste) het een beetje vreemde voorstellen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #64 Gepost op: 1-04-2020, 08:04:27 »
Bedankt! Dat eerste heb ik al bij de quotes op zijn kandidatenpagina staan. Het tweede zal ik toevoegen.

Edit: Ik heb het toch allebei toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 10:40:23 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #65 Gepost op: 1-04-2020, 10:23:10 »
Ik zie in Salim een goede kandidaat. Hij heeft in zijn positie van volksvertegenwoordiger te weinig voorkennis kunnen aanwenden, al had ie als ondervrager dan weer de ideale positie om geld uit de pot te houden. Maarja de mol heeft hierin hetzelfde doel voor ogen als de kandidaten (om een andere reden voor pasvragen kiezen)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #66 Gepost op: 1-04-2020, 14:33:36 »
Toen Bart aan Salim vroeg of hij voor het geld is gegaan was het duidelijk te zien dat hij loog en een advocaat heeft dat natuurlijk door, vandaar dat Bart nadien ging onderhandelen. Om die reden vind ik Salim weinig waarschijnlijk als mol en als volksvertegenwoordiger heeft hij in de vorige opdrachten zijn gunstige positie nauwelijks benut. Bovendien zat hij bij de feta-beeldhouwers en ging hij als eerste het bos in met de minotaurus wat een mol niet zal doen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #67 Gepost op: 1-04-2020, 16:05:50 »
Toen Bart aan Salim vroeg of hij voor het geld is gegaan was het duidelijk te zien dat hij loog en een advocaat heeft dat natuurlijk door, vandaar dat Bart nadien ging onderhandelen. Om die reden vind ik Salim weinig waarschijnlijk als mol en als volksvertegenwoordiger heeft hij in de vorige opdrachten zijn gunstige positie nauwelijks benut. Bovendien zat hij bij de feta-beeldhouwers en ging hij als eerste het bos in met de minotaurus wat een mol niet zal doen.
Het was niet alleen duidelijk te zien dat Salim loog, maar volgens mij ook de bedoeling van hem dat Bart dit zou zien. Wat Bart hierna ook terecht opmerkte is, dat er niets te onderhandelen valt als ze voor het geld hadden gekozen.
Het punt hier is dat geen enkele kandidaat bereid zal zijn om een correct antwoord te geven als Salim alleen vertelt dat ze voor het geld zijn gegaan. Ze snappen dan heus wel dat ze toch voor de pasvragen zijn gegaan en steken dan elk 5 pasvragen in hun zak. Ze kunnen dan maar 2 dingen doen:
a) Voor het geld gaan en de kandidaten pasvragen beloven, die ze later niet kunnen geven.
b) Voor de pasvragen gaan en de kandidaten pasvragen beloven en die later wel geven.
Optie a) is uit onderhandelingsoogpunt vrij onzinnig, want iedereen heeft liever pasvragen dan geld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #68 Gepost op: 2-04-2020, 10:10:29 »
Ik heb de volgende twee wat subtielere maar zeker ook mogelijke molse puntjes aan Salims overzicht toegevoegd:

  • Suggereert in het bijzijn van de angstige Dorien dat het abseilen misschien enger is dan het van een afstandje lijkt (afl.1 )
  • Zegt tegen Bart er begrip voor te hebben als hij niet voor de boogschutter durft te staan en dat als het niet gaat ze dus maar naar beneden moeten (afl. 2)

(De opmerking dat Bart ook niet dood wil heb ik bij "quotes" gezet.)

Screenshots van de momenten waar het om gaat:




Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2020, 10:38:38 »
Goed dat je dat nog even post, Heinz  ::ok::

Je tweede punt had ik zelfs opgeschreven zie ik. Op 10:28 (ongeveer) van afl. 2 zegt Salim (aan het begin van de Vradeto-trappen) ook nog:

"Zegt 't als we te snel gaan mannen"
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2020, 11:07:48 »
Hm ja, vind ik niet zo'n opvallende opmerking. Te snel gaan is natuurlijk ook niet goed want dan raken sommigen misschien uitgeput.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #71 Gepost op: 3-04-2020, 19:08:45 »
Ja ik had hem om dat soort moment onder de radar liggen, maar echte molacties blijven eigenlijk uit. Staat ondertussen daarom als derde op mijn verdachtenlijstje...

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #72 Gepost op: 4-04-2020, 15:24:44 »
Mooi Heinz, alles zo op 'n rijtje.  ::ok::

Iets dat voor Salim (afl 1) wellicht nog vermeldenswaardig is, is wat hij zei op het eiland bij de bel (samen met kandidaat Gilles):

- Salim deed een voorstel om Christian  :o omhoog te gooien naar de bel en weer op te vangen.

- Salim deed vervolgens ook nog een voorstel een menselijke piramide te bouwen

Het is multi-interpretabel: maar ik vond (zeker het eerste) het een beetje vreemde voorstellen.


Ik zoek het altijd veel te ver...maar wou hier toch op inpikken.

Het eerste alfabet was soemerisch, met Grieks als een dochtertaal.
Het begin van alfa zou dan aleph zijn, en betekende os en leider.
Was het op Kreta geen vermaak om je door een stier omhoog te laten gooien en terug veilig neer te komen?
Wat als Salim zich hier als stier profileert?. (26/4 is sterrenbeeld stier)
Ik hoor GDC nog uitleggen neen in Grieks is Oxi, klinkt gehaspeld als ik os?
Minotaurus kan dan os min o is s worden?

Had door al opgesomde opmerkingen Salim molvibes vanaf afl 1, nadien afgezwakt door gemis duidelijke molacties. Denk wel dat iedere deelnemer dit jaar in Bart's schaduw moet opereren, tenzij Bart zelf de mol is, natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 15:26:56 door klakske »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2020, 15:49:23 »
Salim..

Ja waarom zou Salim niet de mol kunnen zijn? Hij doet eigenlijk niet veel goed hé? Wil als enige in de doos van Pandora kijken, springt over de bal waardoor Els geen kant meer uit kan bij de trappen. Het is maar dat ik geen molvibes bij hem heb, maar hij doet echt niet veel goede dingen.

Als het een finale Alina - Salim - Jolien wordt, ga ik echt werkelijk geen idee hebben, vrees ik  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 15:51:18 door Convans »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #74 Gepost op: 4-04-2020, 19:45:30 »
Alina, Jolien en Salim vind ik op dit moment ook de meest verdachte kandidaten.  ::rofl::
Voor mij staat Salim op plek 3. Hij heeft zeker verdachte/molse acties gedaan.

Maar ik twijfel vooral door het feit dat hij feta boetseerde in plaats van dat hij ging graven. En die beslissende slag bij de golf-opdracht... (terwijl het best verdedigbaar is als die opdracht niet was gelukt0 Dat maakt dat ik denk dat hij toch niet de mol is... Mocht Alina afvallen, ga ik wel weer wat beter op hem letten denk ik.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #75 Gepost op: 5-04-2020, 15:34:19 »
Keek het begin van aflevering ! nog even terug. Daar worden de kandidaten door de mol aangesproken over het bieden op de vrijstelling. Viel mij ineens op dat de mol de naam van Salim verkeerd uitsprak, n.l. als Salim en niet als Selim. Dat kan erop wijzen dat Salim niet de mol is of dat hij zijn eigen naam expres verkeerd uitspreekt. Ik neig meer naar het eerste ::).

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #76 Gepost op: 5-04-2020, 16:00:26 »
Viel mij ineens op dat de mol de naam van Salim verkeerd uitsprak, n.l. als Salim en niet als Selim.
Dit komt waarschijnlijk door de tekst-naar-spraak-software die hier gebruikt werd; die interpreteert alle klanken als Nederlands. (Zie ook de Nederlandse uitspraak van Laure.)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #77 Gepost op: 5-04-2020, 16:08:25 »
Ik keer weer terug bij Salim:

- 2x inspelen op angsten bij anderen (Dorien abseilen, Bart meloen/pijl)
- mogelijke molactie over bal springen (Vradeto-trappen)
- keuze voor pasvragen (met Dorien samen bij de parachute/FBI verhoor  :D)
- overall de minste onmolse acties

EDIT:

Dit komt waarschijnlijk door de tekst-naar-spraak-software die hier gebruikt werd; die interpreteert alle klanken als Nederlands. (Zie ook de Nederlandse uitspraak van Laure.)

Goed opgemerkt van Lonneke*L, maar ik denk inderdaad ook dat je geen conclusie kunt verbinden aan de uitspraak door de software.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 16:11:38 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #78 Gepost op: 5-04-2020, 16:10:41 »
En dan ook nog het graagst van allemaal de doos van Pandora willen openen.

Ja, het blijft een verdacht figuur. Maar om met Jon te spreken: ik zie het niet. ;)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Salim
« Reactie #79 Gepost op: 5-04-2020, 16:18:16 »
@Heinz: die vergat ik idd nog.

Ik hou die twijfel natuurlijk ook ten aanzien van het complete molgevoel bij Salim. Het is een beetje plussen en minnen en kwam toch weer terug bij hem. We'll see.  8)
Winnaar Klassiekers Pool 2023