Auteur Topic: [kandidaat] Laure  (gelezen 6708 keer)

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2020, 20:29:05 »
Ze ging wel heel erg snel mee met Christian om aanwijzingen te kopen tijdens de Griekse goden opdracht  ::vergroot::
Ben jij de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2020, 21:33:37 »
Ze ging wel heel erg snel mee met Christian om aanwijzingen te kopen tijdens de Griekse goden opdracht  ::vergroot::

Ik heb het nog eens goed teruggekeken.

Laure: "Liefde en schoonheid, dat is eh..." Christian zegt dan Afrodite en wil toch een tip nemen. Laure wil dat niet. Onmols. (En laat ze Christian het antwoord geven om uit te testen of hij het zou weten? Dit kan als kandidaat en dit kan als Mol.)

Bij "muziek en poëzie" stelt Laure voor de tip te nemen. Bij "Neil Armstrong" zegt Laure "een liedje?" (mols). Christian komt dan bij Louis Armstrong uit (en zingt Wonderful World). Laure bevestigt dit dan niet. (Wat ze als Mol wel had kunnen doen.) Christan: "Ah nee, Neil Armstrong. Is dat niet die gast die naar de maan is gegaan?" Laure zegt de kluts kwijt te zijn. Dan zegt ze dat Neil Diamond de zanger is (zei ze dus daarom "een liedje" en was dit een oprechte fout?) en ze stelt voor nog een tip te nemen. Die tip is "kip op pizza" en Christian komt op poulet, pollo, Apollo de missie. Opvallend is dat Laure direct aanhaakt: "Apollo, de missie."

Bij de derde god zegt Christian Dimitri Vegas of Like Mike. Laure herhaalt wat Christian al zegt (land van morgen = Tomorrowland). Christian: "We gaan niet naar beneden, we nemen een tip." Laure: "Ja, we nemen een tip. Ja, ja, zeker." De tip is Dimitri Thivaios en Christian concludeert: Dimitri Vegas. Laure gaat akkoord.

Al met al laat Laure Christian de leiding nemen. Dit zou kunnen zijn omdat ze wil uittesten of Christian de Mol is maar het kan ook best zijn dat Laure zelf de Mol is en voorzichtig te werk gaat en aanhaakt op het "kopen" van tips. (In dat laatste geval laat ze wel de eerste mogelijkheid tot het kopen van een tip liggen.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2020, 21:41:27 »
Dat ze geen tip wil nemen bij afrodite als mol kan ik wel begrijpen. Christian en zijzelf geven eigenlijk gelijktijdig aan afrodite. Dan vraagt christian of ze niet op zeker moeten spelen en eventueel nog een tip moeten kopen. Als mol beseft laure dat ze hier getest wordt en gaat daar dus niet op in.

Na de eerste godin beseft laure haar positie wat beter en besluit christian niet wijzer te maken en gaat steeds mee met zijn twijfel en strooit nog eenmaal verwarring rond bij Apollo.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2020, 21:43:57 »
Ja, dat zou zomaar kunnen. ::jaja::

Edit: Maar "gelijktijdig Afrodite" is niet het geval hoor. Ze laat het Christian echt zeggen, wat ze daarna wel meteen bevestigt. (Dus wat dat betreft was instemmen met een tip inderdaad te verdacht geweest.) Twee kandidaten die elkaar testen kan ook nog prima het geval zijn.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2020, 21:48:10 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #24 Gepost op: 17-03-2020, 21:50:34 »
Ik schat christian heel hoog in. ( niet op de manier zoals Bart het deed in meteora).

Christian is heel erg met het spel bezig. Bij wie wil ik in de opdracht, hoe reageren mensen etc.
Is voor mij een kandidaat finalist.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2020, 11:55:01 »
Eens. Ik zie twee kandidaten en vooral Christian, die elkaar testen. Laure had later bij de ballen makkelijk een bal kunnen raken, is niet gebeurd.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2020, 12:19:25 »
Beetje mijn wensmol, maar:

1.1 Biedt een gemiddeld bedrag voor de vrijstelling (neutraal).
1.2 Helpt de opdracht op gang door snel haar eigen foto te vinden en bij Oriëntatie een fout antwoord te verbeteren (Antwerpen naar Mechelen) (mols of onmols, afhankelijk van hoe je de opdracht interpreteert).
1.3 Valt niet van de Aquaspeed (onmols).

2.1 Wil niet voor de zekerheid een hint kopen (onmols) óf weet weinig en gaat mee met Christian in het kopen van hints (mols) / Laat Els voor zich staan (onmols) óf gaat naast Els staan, zodat die geen ruimte meer heeft (mols).
2.2 Wijst de verkeerde (blauwe) taart aan (mols) en gaat mee in de keuze van Alina voor de verkeerde (roze) taart (mols).

Nog genoeg twijfelpunten, maar ze staat wel op mijn lijstje.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2020, 13:51:22 »
Beetje mijn wensmol, maar:

2.1 Wil niet voor de zekerheid een hint kopen (onmols)

Dit kan ook mols zijn, denk ik? Als ze de vraag fout hebben, doordat ze geen hint hebben gekocht, wordt de opdracht vertraagd en is de kans kleiner dat je op tijd binnen bent. Sowieso kwamen ze maar een paar minuten tekort...
Maar goed, uiteindelijk hadden ze het goed, ook zonder die hint.
 
Dus misschien was dat een neutrale actie?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2020, 14:26:37 »
Ehm... Op zich eens, alleen hadden ze op dat moment het juiste antwoord al genoemd (Afrodite). Als mol weet je dan dat er ook zonder hint een juist antwoord gegeven wordt en kan je beter spelen voor meer geld uit de pot?

Maar als het inderdaad de tactiek van de mol zou zijn geweest om fouten te maken en dus terug naar start te moeten, zou je het kopen van hints bij de volgende twee vragen wel als onmols/neutraal aan kunnen merken. Dus goed punt. :)

Ik zie alleen geen van beiden bij de volgende twee vragen hameren op het juist niet kopen van hints.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #29 Gepost op: 19-03-2020, 14:46:34 »
Daar ben ik het ook mee eens; het blijft een apart moment voor Christian en Laure.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #30 Gepost op: 21-03-2020, 13:43:51 »
Ik durf Laure nog  niet af te strepen al vermoed ik dat ze een kandidaat is... Met die taart ging ze ook direct mee met Alina haar keuze voor de roze taart. Maar een mol kan niet constant volgen. Moet ook zelf het heft in handen nemen. Ik durf te wedden dat het ook Jolien was die zei we gaan de doos van Pandora bewaken. Misschien levert afl.3 nog wat op... ::)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2020, 16:46:29 »
Met die taart ging ze ook direct mee met Alina haar keuze voor de roze taart. Maar een mol kan niet constant volgen. Moet ook zelf het heft in handen nemen.

Mijn interpretatie is dat Alina twijfelde aan de roze taart (“voor een volle snor vind ik dat wel heel raar”) en Laura doordrukt (“dat is dan subjectief hè”) en de laatste twijfel bij Alina (“dees of wa?”) wegneemt (“ja, ik zou dees nemen”).
Subtiel het heft in handen nemen dus en slimme montage die misleidend is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2020, 17:09:40 »
Ja, ik kreeg ook die indruk. Voeg daarbij hoe berekenend Laure Christian antwoorden liet geven en hints liet kopen op de Vradeto-trappen en ze is absoluut een mogelijke Mol. Ook de montage met de Mol in Vilvoorde ("jij stelt hier niet de vragen, Laure"/"oei, Laure" etc. zou een hele slimme misleiding kunnen zijn.

Offline mollletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2020, 19:49:01 »
Is het iemand opgevallen dat Laure vlak voordat Gilles de tijd aangeeft wanneer de groep is binnengekomen tijdens de tocht naar Vradeto staat te lachen? Ze kijkt de groep aan alsof ze al weet dat ze te laat binnen zijn gekomen en dus zo wist dat er geen geld was verdiend. Vond ik een opvallend moment

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2020, 09:49:57 »
Ze doet dat zelfs Nadat ze te horen krijgen dat ze te laat zijn.

In een ander topic hier, gifjes, is het duidelijk te zien .

Maar ter verdediging; er zijn genoeg mensen die lachen op momenten van stress.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2020, 10:02:59 »
Klopt, vreemd momentje.
Het was ook Laure die in de Sisyfus proef achter de grote Salim staat en op een bepaald moment Els letterlijk achter haar trekt. Als Els protesteert reageert ze ietwat lastig, “stel je dan voor mij ... goh!” (zaag) maar nog steeds achter Salim wat de proef bij de laatste bal effectief doet mislukken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2020, 00:14:45 »
Topic van pagina 2 gevist.

Molvibes deze aflevering. Al lag het er soms wel heel dik bovenop. Was fanatiek met graven, maar je hoeft maar één item onjuist te leggen om de opdracht te doen mislukken, en nam daarin met Bart de finale beslissing in.
Beelden opdracht is geslaagd, maar niet door Laure, zag zei Alina niet aan voor haar eigen beeld?
En bij de minotaurus werd ze zonder hint gepakt.

Alleen die raftopdracht zit me dwars. Niet lang genoeg getreuzeld met toren bouwen? En wil je als mol wel die filmpjes bekijken? Maar goed met zo'n fanatieke Bart voorop werd het wel lastig op niet te winnen.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 00:19:14 door Daisy »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2020, 00:30:50 »


Alleen die raftopdracht zit me dwars. Niet lang genoeg getreuzeld met toren bouwen? En wil je als mol wel die filmpjes bekijken? Maar goed met zo'n fanatieke Bart voorop werd het wel lastig op niet te winnen.

Als de mol hem kijkt, is er een kandidaat minder die info krijgt is mijn redenering
klaar voor de strijd

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #38 Gepost op: 23-03-2020, 01:14:48 »
Alles spreekt haar als mol tegen voor mij. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Laure
« Reactie #39 Gepost op: 23-03-2020, 12:59:36 »
Alles spreekt haar als mol tegen voor mij. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen.
Ik voel er ook helemaal geen molvibes bij. Nochtans is ze vaak bij verdachte handelingen betrokken.