Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71303 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #260 Gepost op: 13-04-2020, 11:41:51 »
Opvallend is dan wel dat de mol in de auto tegen Salim het volgende zegt:

'Ik probeer jou in de best mogelijke positie te brengen om te winnen.'

Wat heeft Jolien dan gedaan om dit voor elkaar te krijgen? Sterker nog, ze heeft ervoor gezorgd dat Salims winkans verkleind werd door het verspringen goed te doen, waardoor Bart 5 meter voor Salim mocht starten..


Precies! Jolien is dan ook de Mol niet. Dat is Bart. Jolien maakt wel een goede kans de winnaar te worden. Het zal waarschijnlijk tussen haar en Christian gaan. En een van die twee had oorspronkelijk waarschijnlijk de rode vuurpijl te zien gekregen. Kun je nagaan!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #261 Gepost op: 13-04-2020, 11:57:35 »
Verder zie ik ook geen duidelijke mogelijke molactie van haar bij opdracht 2. Als Alina voorstelt om haar weg te sturen na Dorien, sputtert ze tegen en zegt: ‘Maar jullie (Christian en Alina) verdienen geen geld.’ Dit vind ik een goed argument om zelf niet weg te willen gaan, alles behalve mols. Degenen die bij de meeste stellingen moeten drinken kunnen beter weggaan tenslotte, dan wordt er uiteindelijk meer geld verdiend in totaal want als je moet drinken verdien je geen geld. Ze zegt: ‘Als je elke dag gewoon braaf naar je werk gaat, ‘s avonds eet en dan je bed inkruipt, dan kan je hier het beste blijven zitten.’ Dat vind ik onmols, dat is een goed inzicht. Zelf moest ze amper drinken en had ze tot dan toe het meest verdiend, en nadat Christian in haar plaats vertrok heeft ze ook weer 200 euro extra opgeleverd en verdiende Alina niets totdat Alina als laatste overbleef. Jolien nam ook geen initiatieven bij het bepalen wie er weg moest, het enige wat ze deed was tegensputteren toen Alina haar weg wilde sturen en genieten van de ouzo die ze graag zegt te willen drinken. :D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #262 Gepost op: 13-04-2020, 12:36:59 »
Ik vind het toch opmerkelijk dat Jolien de vijfde kamer mocht spelen. Als mol wil je toch zelf die mindfuck aangaan met een kandidaat. Je wilt toch niet door Gilles toegesproken worden? Beetje een zwaktebod.

Jolien lijkt hier wel als de mol te spelen, pasvragen laten gaan en de keuze van Salim. En dan de bankroet. Misschien dacht Jolien ik zal die mol wel even te slim af zijn. Ze weet al zeker wie de mol is en denkt ik ga voor de verdubbelaar. Een gok.

Geld is weg, maar misschien kan ze zo wat medekandidaten op het verkeerde been zetten en is het verloren geld toch nog ergens goed voor.

Ik had zelf de neiging om het als toneelstukje van Jolien te zien, maar ik twijfel daar nu over...twijfel al vanaf het begin, om gek van te worden.


« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 09:31:07 door Lonneke*L »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #263 Gepost op: 13-04-2020, 12:53:15 »
Jolien is toch bankbediende? Dan zou dat kaartje met bankroet een mooie aanwijzing zijn voor haar als mol.  >:D

En ze zou het prima kunnen zijn.
Toch denk ik dat het logischer is als de mol degene is die vermomd in de 5e kamer zit. Als Jolien tegen zichzelf praat, maakt dat toch de opdracht minder sterk, denk ik. En dat spel tussen kandidaat en mol is veel mooier. Ik zou dat wel wat teleurstellend vinden; een grote opdracht, veel te winnen en dan blijkt alles een spel te zijn van alleen de mol.
Het kán, maar toch niet zo logisch, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #264 Gepost op: 13-04-2020, 12:58:34 »
Maar als ze de Mol is, waarom heeft ze dan de doos van Pandora zo angstvallig bewaakt? De Mol wilde toch juist graag dat een van de kandidaten die zou openen? En bij de Olympische Spelen was ze uitgerekend de enige die voor voordeel zorgde bij het hardlopen.

Over die doos van Pandora: we weten niet hoe het idee ontstaan is.
a) Jolien stelde aan Laure voor om te gaan wat ik onmols vind
b) Laure stelde voor aan Jolien om te gaan wat je in een nauw parket brengt. Want dit weigeren is bijzonder raar als je kandidaat bent.
c) Jolien wou gaan kijken, is betrapt door Laure en maakte er zich met een smoes vanaf waardoor Laure toch mee wou
d) Laure wou gaan kijken, is betrapt door Jolien en maakte er zich met een smoes vanaf waardoor Jolien mee wou.

Aangezien beide dames precies om 4u uit de kamer kwamen, geloof ik niet in c) of d).  Dus is het a of b. Als het B is, kan mol Jolien weinig, want dit weigeren is megaverdacht.

De Olympische spelen: zij kreeg de joker wat haar molkansen enorm beperkte. Ze had idd 2x ongeldig kunnen springen maar dit zou pas opvallen.

Mijn mening over de kameropdracht: ik vind dat er een verschil tussen een mol die de grote lijnen krijgt van deze opdracht (vb: 5 kamers, telkens 1 afvaller, etc.) of een mol die alle opdrachten krijgt en kan oefenen. Als Jolien dit op eigen kracht doet, is het haar verdienste als mol dat ze daar zit.

Ik denk ook dat de mol dit op eigen kracht deed, want Jolien raakte maar nipt voor Christian buiten én Alina nipt voor Dorien. Daarbij scheelde het slechts seconden in kamer 4.
Wat er in kamer 5 gebeurt, weten enkel wij kijkers. Ik vind wat we nu gezien hebben logischer als mol dan een mol die direct bankroet grijpt. Ik vind het ook geen zwaktebod want een mol heeft altijd een voordeel om het geld te halen, enkele voorbeelden (ook uit oudere seizoenen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En schrijf een mol niet af omdat het te duidelijk is, ik denk soms badend in het zweet terug aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
waardoor ik die persoon direct afschreef.
klaar voor de strijd

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #265 Gepost op: 13-04-2020, 13:13:05 »
Hij zou sowieso herkend worden, dus iemand moest de eerste zijn. Hier zie ik niks verdachts in.

Dat ben ik met je eens. Ik verbind er ook geen geen conclusie aan en moet het ook nog eens terugzien. Maar puur het feit dat ze snel Salim herkende (toen de vermomming nog niet was afgedaan) vond ik opvallend.
Maar zoals gezegd: ik ga er nog eens naar kijken.  ::vergroot::

Het is iets soortgelijks als toen Jolien snel de 'neppijl' leek door te hebben toen deze op Bart werd afgeschoten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #266 Gepost op: 13-04-2020, 13:28:02 »
Toch denk ik dat het logischer is als de mol degene is die vermomd in de 5e kamer zit. Als Jolien tegen zichzelf praat, maakt dat toch de opdracht minder sterk, denk ik. En dat spel tussen kandidaat en mol is veel mooier. Ik zou dat wel wat teleurstellend vinden; een grote opdracht, veel te winnen en dan blijkt alles een spel te zijn van alleen de mol.
Het kán, maar toch niet zo logisch, denk ik.

Helemaal mee eens. Dat zou zo'n zwaktebod zijn, dan speel je die hele opdracht in feite voor spek en bonen. Als botje voor de kijkers thuis. Want als Jolien de mol is dan zeilt ze door die deelopdrachten met voorkennis en is het hele spel opgezet als een toneelstuk waar Gilles al met zo goed als zekerheid in mag figureren.  ::ohno::




Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #267 Gepost op: 13-04-2020, 13:30:52 »
Heel opvallend dat Jolien Salim als eerste herkende. Ze heeft inderdaad wel vaker van dat soort sleutelmomenten.

Tijdens de laatste aflevering vond ik Jolien nogal verdacht. Vooral haar confrontatie met de mol was gek. Ze had 1150 euro, Salims hoofdverdachte en twee pasvragen in handen, heel gek om dan nog door te gaan (als kandidaat).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #268 Gepost op: 13-04-2020, 13:38:18 »
Helemaal mee eens. Dat zou zo'n zwaktebod zijn, dan speel je die hele opdracht in feite voor spek en bonen. Als botje voor de kijkers thuis. Want als Jolien de mol is dan zeilt ze door die deelopdrachten met voorkennis en is het hele spel opgezet als een toneelstuk waar Gilles al met zo goed als zekerheid in mag figureren.  ::ohno::

De mol heeft toch bijna altijd voorkennis (tenzij vorig jaar).
Daarbij weten we nog niet zeker dat Jolien al deze opdrachten kende. Ik zie de makers ervoor aan om dit ook natuurlijk te laten gaan. Haalt Jolien het, is het goed. Haalt ze het niet? Dan kan ze nog reageren als mol.
klaar voor de strijd

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #269 Gepost op: 13-04-2020, 13:44:43 »
De mol heeft toch bijna altijd voorkennis (tenzij vorig jaar).
Daarbij weten we nog niet zeker dat Jolien al deze opdrachten kende. Ik zie de makers ervoor aan om dit ook natuurlijk te laten gaan. Haalt Jolien het, is het goed. Haalt ze het niet? Dan kan ze nog reageren als mol.

Ja maar je hebt voorkennis en je hebt voorkennis. Een metro-opdracht winnen met voorkennis is wat anders dan een spectaculair bedoelde directe confrontatie met de mol wegkapen voor andere kandidaten. Als dat allemaal een vooropgezet toneelstuk is dan nee, sorry, dat is toch van een andere orde, vind ik althans, anderen zullen daar anders over denken. De mol wil normaliter juist dan het spel aangaan met een van de kandidaten; overredingskracht, sluwheid, het psychologische spelletje spelen. Is toch een grote poppenkast als dat al vantevoren met Gilles is voorbereid en geoefend?

(En ze had in no time dat fruit getekend, als eerste, ze wist dan hoogstwaarschijnlijk waar die ballon hing en had geoefend en voor de vorm het even spannend laten lijken met de eetprikkertjes..)
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 13:46:40 door Nat007 »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #270 Gepost op: 13-04-2020, 13:50:48 »
Ja maar je hebt voorkennis en je hebt voorkennis. Een metro-opdracht winnen met voorkennis is wat anders dan een spectaculair bedoelde directe confrontatie met de mol wegkapen voor andere kandidaten. Als dat allemaal een vooropgezet toneelstuk is dan nee, sorry, dat is toch van een andere orde, vind ik althans, anderen zullen daar anders over denken. De mol wil normaliter juist dan het spel aangaan met een van de kandidaten; overredingskracht, sluwheid, het psychologische spelletje spelen. Is toch een grote poppenkast als dat al vantevoren met Gilles is voorbereid en geoefend?

(En ze had in no time dat fruit getekend, als eerste, ze wist dan hoogstwaarschijnlijk waar die ballon hing en had geoefend en voor de vorm het even spannend laten lijken met de eetprikkertjes..)

Ik herinner mij dat Gilles een voordeel won waarbij hij de identiteit kon achterhalen, in Nederland won Georges ook eens telefoongesprek met de mol.

Voor de rest zijn het aannames (waarschijnlijk vanuit tunnels beredeneerd)
a) Jolien is kandidaat en is dus er vanzelf geraakt
b) Jolien is mol, maar had 0 voorkennis
c) Jolien is mol, en wist wat er kwam.

Ik snap dat mensen het niet leuk zouden vinden als het geval C is, maar het kan ook geval B zijn of A. Dat weten we over 2 weken.

klaar voor de strijd

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #271 Gepost op: 13-04-2020, 13:53:13 »
Als dat allemaal een vooropgezet toneelstuk is dan nee, sorry, dat is toch van een andere orde, vind ik althans, anderen zullen daar anders over denken. De mol wil normaliter juist dan het spel aangaan met een van de kandidaten; overredingskracht, sluwheid, het psychologische spelletje spelen. Is toch een grote poppenkast als dat al vantevoren met Gilles is voorbereid en geoefend?


Ja, precies dát. En dan ook nog eens Gilles die zich dan moet vermommen als mol.  ;D Ik kan mij daar weinig bij voorstellen. Tuurlijk zorg je er als presentator voor dat je de mol niet extra laat opvallen. Maar op die manier de mol actief ‘meehelpen’?

Het is niet onmogelijk, maar wel wat raar. En ik zou het oprecht jammer vinden voor de mol (die verder goed gemold heeft).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #272 Gepost op: 13-04-2020, 13:56:55 »
De mol heeft toch bijna altijd voorkennis (tenzij vorig jaar).
Daarbij weten we nog niet zeker dat Jolien al deze opdrachten kende. Ik zie de makers ervoor aan om dit ook natuurlijk te laten gaan. Haalt Jolien het, is het goed. Haalt ze het niet? Dan kan ze nog reageren als mol.

 ::rofl:: Mee eens. Heel grappig dit. Ik bedacht me dit ook nu net tijdens de lunch en ik wil dit net gaan posten. Je bent me net voor: als mol er ingaan zonder de opdrachten precies te kennen kan best.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #273 Gepost op: 13-04-2020, 13:59:22 »
Voor de rest zijn het aannames (waarschijnlijk vanuit tunnels beredeneerd)
a) Jolien is kandidaat en is dus er vanzelf geraakt
b) Jolien is mol, maar had 0 voorkennis
c) Jolien is mol, en wist wat er kwam.

Ik snap dat mensen het niet leuk zouden vinden als het geval C is, maar het kan ook geval B zijn of A. Dat weten we over 2 weken.

Zeker, het kan nog alle kanten op, heb je helemaal gelijk in. Ging me als Jolienverdenker in het Jolientopic om de hypothetische mogelijkheid van optie C. Omdat dat haar als mol zwakker zou maken zaait het bij mij althans twijfel over haar molschap. Maar wie weet, gaat dit over een paar weken de klapper worden bij de molactie besprekingen.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #274 Gepost op: 13-04-2020, 15:09:49 »

Precies! Jolien is dan ook de Mol niet. Dat is Bart. Jolien maakt wel een goede kans de winnaar te worden. Het zal waarschijnlijk tussen haar en Christian gaan. En een van die twee had oorspronkelijk waarschijnlijk de rode vuurpijl te zien gekregen. Kun je nagaan!
Lag er niet een hoop los zand op de route van Bart?

Mijn mol is Jolien en ik zat dan ook te kijken van: mij benieuwen hoe ze op bankroet terechtkomen. En jawel hoor.  ::)
Toen ze de laatste deksel opende, deed ze net alsof het in een opwelling was, dat ze even overtuigd was door wat de mol als laatste zei. Goede actrice? Nee.

Elke kandidaat was gestopt nadat de mol op de vraag 'lieg je wel eens?' 'Nooit' antwoordde.
Ik vraag me alleen af of het met Jolien zelf als mol is opgenomen, of dat Gilles de mol speelde.
De mol moest wat laten zien na een reeks mislukkingen, dus Jolien ging er vol voor. Het is toch spannend, want ondanks oefenen kan ze verliezen. Bart was snel uitgeschakeld, en het scheelde niet veel met Alina.

Wat was het beste geweest als kandidaat? Helemaal de discussie niet aangaan met de mol.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:37:55 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #275 Gepost op: 13-04-2020, 16:40:09 »
En wat is dat toch met de “3puntjesstoel” waar Jolien elke keer op zit  ???


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #276 Gepost op: 13-04-2020, 17:29:15 »
Wellicht hebben ze allemaal een eigen stoel en weten ze zo waar ze moeten gaan zitten van de redactie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #277 Gepost op: 13-04-2020, 20:00:27 »
Wellicht hebben ze allemaal een eigen stoel en weten ze zo waar ze moeten gaan zitten van de redactie.

Het is het teken voor blindheid .. die hoef ik niet uit te leggen denk

Jolien is de mol  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 20:05:06 door FS »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #278 Gepost op: 13-04-2020, 20:08:04 »
Dan staat het teken op de stoel wel op de kop.........

Op het Belgische forum is hier ook over geschreven maar er zit geen consequentie in. Er zijn ook eliminaties waarbij stoelen van de locatie zijn gebruikt. Plus door oud deelnemers wordt bevestigd dat de plaatsen door de productie worden aangewezen. Als er iets in zit dan moet ook naar de andere stoelen gekeken worden en wie daar op zit. Het zijn allemaal verschillende stoelen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #279 Gepost op: 13-04-2020, 20:10:47 »
Hij staat niet op zn kop .. blinden dragen het beide kanten op. Vaak op hun arm. En op ALLE witte stoelen die ze gebruiken die van de productie zijn zit Jolien op die stoel. 2x niet omdat ze de stoelen van die locatie gebruikten.

Consequent genoeg  ::jaja::