Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71557 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #220 Gepost op: 11-04-2020, 23:42:23 »
Ik denk dat Christian het rode scherm had.  Die verdacht Jolien niet want hij wilde van Jolien de vuurpijl zien. Jolien als mol weet dat Christian het rode scherm had en gaat hem belagen met 'je bent zenuwachtig' terwijl hij helemaal geen zenuwachtig gedrag had. Waarom? Omdat ze de 'vuile mol' speelt en ruzie zoekt.
Dit snap ik echt niet. Jolien als mol die probeert om de rode pijl van Christian om te gooien zodat er €2000 in de pot komt? Alleen om "vuile mol" te spelen, whatever that is.
Toen Dorien zei dat het was beslist had ze gewoon kunnen zeggen dat het eigenlijk niet slim was om haar pijl om te gooien en "onder protest" haar pijl kunnen laten omgooien. Weg €2000. Denk je dat Jolien gek is geworden of zo?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #221 Gepost op: 11-04-2020, 23:45:12 »
Ik denk dat Christian eerst dacht dat Jolien de afvaller is maar omdat ze zich zo heftig verdedigde en dus aannam dat ze toch groen had is hij naar Alina geswitcht.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 23:47:05 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #222 Gepost op: 12-04-2020, 08:59:53 »
Dit snap ik echt niet. Jolien als mol die probeert om de rode pijl van Christian om te gooien zodat er €2000 in de pot komt? Alleen om "vuile mol" te spelen, whatever that is.
Toen Dorien zei dat het was beslist had ze gewoon kunnen zeggen dat het eigenlijk niet slim was om haar pijl om te gooien en "onder protest" haar pijl kunnen laten omgooien. Weg €2000. Denk je dat Jolien gek is geworden of zo?
Jolien is niet gek, die weet dat Christian zich gaat verdedigen en het probeert te voorkomen. Ze hoopte misschien dat hij nog meer ging aandringen op haar pijl die de lucht in moest. En dat zij na gekissebis zou kunnen zeggen: oke, dan mijn pijl maar. Ze was dan ook verbaasd (teleurgesteld?) toen Christian switchte naar Alina.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 09:04:28 door Run »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #223 Gepost op: 12-04-2020, 10:25:08 »
Hoe Jolien eventueel gemold kan hebben tijdens de fitness:

(1) Ze is op een apparaat te zien dat niemand anders heeft gebruikt, en waarbij je alleen je armen gebruikt en de benen stil houdt - dus weinig verbranding geeft (foto 1).
(2) Maar het verdachtst vind ik haar nog op het stepper / crosstrainer apparaat. Dit is haar favoriete apparaat tijdens deze opdracht, ze er is er heel veel op te vinden. Het valt op dat ze bijna op geen enkel moment de hendels gebruikt. Een paar voorbeelden hiervan op foto's 2-4.

Ik vond het volgende op een site over fitness-apparaten:
Als de crosstrainer armen heeft gebruik deze dan ook. Deze armen zorgen ervoor dat je meer spieren in je bovenlichaam gebruikt waardoor je dus weer meer calorieën zult verbranden. Heeft de crosstrainer geen armen hang dan niet op de steunen, doe je dit wel dan heeft dit een negatief effect op het verbrande aantal calorieën.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #224 Gepost op: 12-04-2020, 11:23:48 »
Mooie plaatjes Newbie, heb je ook de fitnessinspanningen van de anderen bekeken, bijvoorbeeld Alina? Het is interessant in ieder geval. Lijkt of Jolien hier gas terug heeft genomen, dan moet het wel in perspectief ( tot de anderen) geplaatst worden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #225 Gepost op: 12-04-2020, 12:13:58 »
Het is lastig om een vergelijking te maken... Ik heb een paar sites bekeken en die geven verschillende ranges van calorieën / uur bij dezelfde apparaten. Het hangt ook nog af van hoe hoog het verzet/de weerstand is ingesteld, en dat is niet te zien.

Maar anderen hadden al opgemerkt dat Alina niet zo erg haar best scheen te doen, en daar kan ik ook wel inkomen. Alina zit in het begin veel op de hometrainer, en dat is volgens https://gezonderleven.com/de-beste-fitnessapparaten-om-calorieen-te-verbranden/ het meest nuttige apparaat om calorieën te verbranden. Dus dat zij dit apparaat bezet houdt vind ik ook verdacht. Maar ze zit er volgens mij niet zo lang op als Jolien op het hare: Jolien, Laure en later Salim zitten ook een tijdlang op de hometrainer. Alina's benen staan in de meest efficiënte hoek van 90 graden. Er wordt minimaal 85 omwentelingen per minuut aanbevolen voor een goede verbranding, en dat haalt ze volgens mij niet, dus dat is ook wel verdacht. Maar misschien staat haar verzet wel heel hoog.

Jolien is hoe dan ook degene die (1) volgens mij het meest op een en hetzelfde apparaat zit. En (2) dat apparaat dus duidelijk niet optimaal (maar voor de helft?) benut. Daarmee weerhoudt ze anderen om er meer calorieën uit te halen. En omdat Jolien er toch aardig de gang in lijkt te houden, valt het minder op dan bij Alina die in de beelden die we zien inderdaad langzaam rondgaat.

De verschillende reeksen kilocalorieën/uur bij verschillende apparaten die ik vond (zoals we ze zien v.l.n.r. in de fitnessruimte):

1. Crosstrainer
300-600, 600-800
2. Loopband
450-650, 650-1200 (hoog omdat het lichaam nog lang na de workout bezig is met vetverbranding)
3. Hometrainer
500-900, 500-1000
4. Stepper / crosstrainer
400, 300-600, 600-800
5. Roeiapparaat
300-700, 700-1100

EDIT: Dit laatste blijft natte vingerwerk, omdat het ook weer afhangt van het type apparaat. Apparaat 1 en 4 in de fitness ruimte zijn verschillend, ik denk dat apparaat 4 (waar Jolien veel op stond) meer calorieën / uur kon verbranden dan apparaat 1 vanwege de stand van de hendels, maar ik ben niet verder gaan speuren naar specifieke kenmerken. Misschien wil iemand anders er nog eens induiken..
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 12:36:10 door Newbie2 »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #226 Gepost op: 12-04-2020, 13:23:16 »
Jolien / Afleveringtitels
Aanvulling afl5

1. Alfa: Begin, start. We horen ´hello darkness my old friend´ en we zien Jolien, dan roept de mol ¨start¨, en Jolien zien we afdalen.

2. Pandora. Jolien bewaakt deze, maar we zien haar als enige ook het slot aanraken.

3. Minotarus. ´liet zich leiden door de draad´ de ´levenden´ aan de draad waren Jolien, Alina en Bart. Christian niet na 1 stap 0. Jolien is van die drie de enige die niet in beeld was samen met de minotaurus.

4. Pnyx, we zien bij het stemmen alleen Jolien in het gezicht met de ‘Ekklesia’ op de achtergrond.

5. ‘Een lach. een groet, een blij gezicht’ uit een lied van Willy. Als Willy naar duo Jolien/Salim vertrekt horen we Willy voor eerste keer zingen. Blij gezicht want Sacha vriend van Jolien raadt Willy op de foto.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #227 Gepost op: 12-04-2020, 22:39:57 »
Op een hometrainer of CrossFit apparaat kan je het best mollen door de weerstand gewoon heel laag te zetten. Het kost dan veel tijd maar weinig calorieën. Op een loopband lukt deze sabotage niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #228 Gepost op: 12-04-2020, 22:44:06 »
Deze aflevering durfde ik soms bijna niet te kijken omdat het er soms van afhing of ik Jolien nog wel of niet als Mol zou kunnen zien. Bij de derde opdracht zag ik haar prima op schema liggen om te kunnen mollen door al die opdrachten snel goed te voltooien (op de opdracht met de hapjes na, dat was een close call met Christian) omdat ik wel verwachtte dat het geld op het eind verspeeld zou kunnen worden. Dat ze niet eens twijfelde om genoegen te nemen met de hoofdverdachte van Salim en de twee pasvragen vind ik veelzeggend. Dat ze de bankroet pakte maakt dat ik me weer helemaal op mijn plek voel in deze tunnel. ;D

En o ja; in de vooruitblik horen we Jolien "ik stel hier de vragen" zeggen. Precies wat we de Mol ook tegen Laure hoorden zeggen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #229 Gepost op: 12-04-2020, 22:48:23 »
 ::love:: Ik zie in haar een fanatieke, slimme kandidate.  ::love::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #230 Gepost op: 12-04-2020, 22:52:08 »
Ik kan mij niet voorstellen dat Jolien zo naïef is om de mol te geloven. En waarom nog niet stoppen na de 2 pasvragen en de verdenking van afvaller Salim?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #231 Gepost op: 12-04-2020, 22:56:12 »
Petje af voor haar acteerprestatie wel, ze leek me opdracht geschrokken van de bankroet. Maar dikke kans dat ik naar Jolien switch ::joehoe::
...óf niet!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #232 Gepost op: 12-04-2020, 22:57:39 »
Deze aflevering durfde ik soms bijna niet te kijken omdat het er soms van afhing of ik Jolien nog wel of niet als Mol zou kunnen zien. Bij de derde opdracht zag ik haar prima op schema liggen om te kunnen mollen door al die opdrachten snel goed te voltooien (op de opdracht met de hapjes na, dat was een close call met Christian) omdat ik wel verwachtte dat het geld op het eind verspeeld zou kunnen worden. Dat ze niet eens twijfelde om genoegen te nemen met de hoofdverdachte van Salim en de twee pasvragen vind ik veelzeggend. Dat ze de bankroet pakte maakt dat ik me weer helemaal op mijn plek voel in deze tunnel. ;D

En o ja; in de vooruitblik horen we Jolien "ik stel hier de vragen" zeggen. Precies wat we de Mol ook tegen Laure hoorden zeggen.

Ik zette bijna een potloodstreep door haar naam maar dankzij opdracht 3 en die opmerking “ik stel hier de vragen” blijft ze samen met Alina voor mij de belangrijkste Mol-optie!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #233 Gepost op: 12-04-2020, 23:03:07 »
Blij dat ik toch bij Jolien gebleven ben, poeh was even spannend. Wat een geweldig geacteerd molslotakkoord was dat ::bravo:: Hoewel ze nu natuurlijk wel heel erg verdacht wordt  door de rest. Maar ze hebben geen idee wat er precies is gebeurd in kamer 5.

::love:: Ik zie in haar een fanatieke, slimme kandidate.  ::love::

Als ze slim was geweest had ze de pasvragen genomen of de hoofdverdachte van Salim gekozen.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 23:10:59 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #234 Gepost op: 12-04-2020, 23:14:26 »
Alleen de mol speelt verder terwijl die al pasvragen en de hoofdverdachte van Salim had  ::jaja::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #235 Gepost op: 12-04-2020, 23:50:34 »

En o ja; in de vooruitblik horen we Jolien "ik stel hier de vragen" zeggen. Precies wat we de Mol ook tegen Laure hoorden zeggen.

Dat viel mij ook op, zeer opvallend. Opvallend genoeg -zeker in combinatie met deze aflevering - om een gigantische Alina-tunnelaar te laten twijfelen.

Dus nu weet ik het niet meer.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #236 Gepost op: 13-04-2020, 00:00:11 »
Ik vond het ook wel opvallend dat ze als eerste Salim herkende.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #237 Gepost op: 13-04-2020, 00:16:37 »
“Ik stel hier de vragen”

Jolien is de mol  ::tandpastasmiley::

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #238 Gepost op: 13-04-2020, 00:17:04 »
Ik vond het ook wel opvallend dat ze als eerste Salim herkende.

Precies wat ik ook dacht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #239 Gepost op: 13-04-2020, 00:20:38 »
Precies wat ik ook dacht.

Hij zou sowieso herkend worden, dus iemand moest de eerste zijn. Hier zie ik niks verdachts in.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...