Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71258 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[kandidaat] Jolien
« Gepost op: 1-03-2020, 20:50:39 »


Bankbediende

Leeftijd: 25

Woonplaats: Gent

Guitige en energieke West-Vlaamse die na haar studies is blijven plakken in Gent. Jolien verdient de kost bij de bank, waar ze via sociale media alle communicatie met klanten verzorgt. Observeert de wereld met grote ogen van achter haar grote brilglazen, maar neemt nooit een blad voor de mond.

Bron: wieisdemol.be

Filmpje op vier.be: https://www.vier.be/de-mol/jolien
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 22:04:05 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2020, 22:01:54 »
Ze gaan u niet laten doodgaan, toch?    Zalig.

Echt de spring in het veld van dit seizoen. Wel enorm druk in het spreken, beweegt veel Met handen, hoofd etc.  Ik denk dat de non verbale communicatie haar parten zou kunnen spelen als mol.

Hoop wel dat ze er Lang in blijft, want ze is echt guitig.

Verder staat er gewoon de op een regel in haar profiel op 4 , rare manier om bankbediende te verdelen over 2 regels.

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #2 Gepost op: 4-03-2020, 06:34:14 »
Wordt in België iedereen die bij een bank werkt een 'bankbediende' genoemd? Ik zie dan meer iemand voor me die achter de balie staat om klanten te helpen of zo, maar zij is marketingmedewerker.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2020, 14:34:26 »
JOLIEN:
- 25 jaar, Gent en ze is een bankbediende.
- Doet mee omdat ze superveel zin heeft in het avontuur: de opdrachten, het ontmaskeren van De Mol en om nieuwe mensen te leren kennen. Het spel ziet er altijd cool uit.
- Ze heeft bang van spinnen
- Ze zou een goede Mol zijn omdat ze zo enthousiast is, zou ze haar enthousiasme volledig misbruiken.
- Ze zou geen goede Mol zijn omdat ze heel impulsief is.
- Haar doel is om de Mol te ontmaskeren. Ze heeft zichzelf ook het doel gegeven om nergens nee op te zeggen, behalve als het over spinnen gaat. Jolien wil overal ja op zeggen. "Ze laten je niet doodgaan. Toch?"  ::rofl::

Ze lijkt me een heel toffe kandidaat die heel graag praat en plezier maakt. Ik denk dat we zeker zullen genieten van haar enthousiasme, maar de Mol kan ze niet zijn. Of toch wel?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #4 Gepost op: 9-03-2020, 00:46:30 »
Nog niemand postte iets over haar na de aflevering. ::rofl::

Ergens ook logisch, want vond haar heel constructief meewerken aan alles. Komt over als heel betrouwbaar.

€400 bieden en er naar eigen zeggen van wakker liggen, het klokkenraadsel oplossen, de melo-cakes aan haar linken terwijl het gaat om een verhaal uit haar kindertijd.

Ik zou op dit moment erg verbaasd zijn als zij de Mol is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2020, 01:15:18 »
Inderdaad één van de minst verdachte kandidaten op basis van aflevering 1
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2020, 08:12:34 »
Wel nogal hyper. Ik heb nog nooit iemand zo gestresst horen zeggen "wacht even, laten we allemaal twee minuten stil zijn en na gaan denken hoe we dit gaan oplossen".  ::rofl::

Maar het werkte wel, dus  ::ok::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2020, 10:33:33 »
Nee, ik verdenk haar ook echt niet.  ::ohno::
Frankje Lapi

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2020, 11:05:51 »
Nee, er was ook een moment aan tafel dat (presentator) Gilles iets zei over de mol, en Jolien heel overduidelijk de hele tafel rondkeek om ieders gezichtsuitdrukking te checken. Vooralsnog de meest kandidaatse :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2020, 12:09:21 »
Samen met Bruno inderdaad de meest behulpzame kandidaat, zou je zeggen. 

Had makkelijk langer door kunnen gaan op dat het studenten lint op haar zou slaan . Maar dan was de opdracht nooit verder gegaan , soort kiev ervaring.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #10 Gepost op: 10-03-2020, 10:33:51 »
Ik vond haar het minst naturel, en daarom is zij mijn nr 1 mol momenteel. Ze werd erg op de achtergrond gelaten, wat vaak zo is met de mol in afl. 1. Om haar niet helemaal weg te laten vallen in al het nepmolgedrag van de anderen, het idee van 2 minuten mediteren. Wat ook nog de oplossing gaf, dus: geen mollenstreek. Dat zou namelijk te veel opvallen.
Maar wel al een opvallende uitspraak meegeven: wakker liggen van 400 euro. Dat is heel bizar. En was het omdat het zo weinig is? Was maar een kort fragment.
NB Nog eens gekeken, het is inderdaad omdat ze het veel vond, 'niemand met zo'n slecht hart' verklaart ze daarna, 'maar blijkbaar beter (dan anderen)'.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 19:19:20 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #11 Gepost op: 10-03-2020, 10:53:41 »
Nee het lijkt erop dat ze het doen voorkomen dat ze er wakker van laag dat ze het hoog vond die 400 euro.

Op de achtergrond gelaten? Hmm in de eerste keer had ik dat idee niet echt, maar als ik er over nadenk, dan klopt het wel.

Waar ze in de tweede opdracht nog wel paar momenten heeft ( herkenning Gilles, melocakes), moet ik echt denken of ik ze in opdracht 3 iets heb horen zeggen of iets heb zien doen. Haar positie was gelijk het gros van de deelnemers , maar het lijkt of haar run ( met laure) extreem kort belicht werd. Ook op het eiland heb ik geen beeld van haar wat me bijgebleven is.  Terwijl dit absoluut niet het beeld is wat ik van haar kreeg uit de voorstelfilm

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #12 Gepost op: 10-03-2020, 11:02:31 »
Ik ben het met je eens Run. Ik zit er ook over te denken om nu voor Jolien als Mol te gaan. (Gewoon omdat ik er altijd eentje uitkies, natuurlijk kan iedereen het nog zijn.) Dat ze wakker zou hebben gelegen van haar bod van 400 euro is inderdaad moeilijk serieus te nemen.

Op het eerste gezicht vond ik haar wel spontaan en naturel overkomen, maar na terugkijken kunnen dit soort "onschuldige" uitspraken zoals ook de uitspraak dat ze niet uit eigen zak bij gaat leggen als de pot negatief blijft ook best goed gespeeld kunnen zijn.

Ik heb alleen geen enkele mogelijke molactie van Jolien gezien bij de wateropdracht. Maar ze had dan ook weinig mogelijkheden tot mollen omdat vragen goed beantwoord werden en Jolien en Laure daardoor nooit extreem hard gingen. (Bij het vertrekken zegt Jolien wel meteen dat ze het moeilijk vindt. Mogelijk indekken voor als ze eraf zou vallen zou je kunnen zeggen.)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2020, 11:14:50 »
Dat ze wakker zou hebben gelegen van haar bod van 400 euro is inderdaad moeilijk serieus te nemen.
...

Dat geloof ik nog wel. Sommige mensen hebben gewoon een enorm verantwoordelijkheidsgevoel (gewetensvol/consciëntieus is misschien beter). Ik weet uit eigen ervaring hoe druk iemand zich kan maken om de simpelste dingen.

De vraag is of we dat gedrag vaker terug gaan zien :) Dat moet denk ik aantonen of ze echt zo'n gevoel heeft of niet.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #14 Gepost op: 10-03-2020, 11:32:05 »
Ja, inderdaad. En het kan ook goed zijn dat Jolien een type is zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die gewoon helemaal spontaan zichzelf waren en waarvan het me op het gegeven moment wel duidelijk werd dat het te mooi om waar te zijn was dat zo iemand de Mol zou zijn.

Voor nu is ze zeker nog een verdachte. Ook omdat ik Jolien wel zie als die tikje bijdehante Mol die Laure de baas bleef:

Laure: "Ben jij zenuwachtig?"
De Mol: "Jij stelt hier niet de vragen, Laure."

(De Mol vraagt hoeveel Laure ervoor over heeft om niet in de eerste aflevering af te vallen)
Laura: "Ja, dat is moeilijk te weten voordat het spel echt begonnen is en-"
De Mol: "Het is begonnen, Laure."

 ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2020, 12:37:42 »
Het negatieve startbedrag maakt natuurlijk sommige zaken anders dan normaal, maar jolien is echt in opdracht 2 voor heel wat positive tussenkomsten verantwoordelijk. ( 2 minuten nadenken, som verbeteren, melocakes fretten  ::jaja::, )
Om het in mijn Eigen administratie niet onnodig lastig te maken, reken ik dit gewoon als minpuntjes, maar wel Met een voetnoot.

Zou een mol kunnen zijn ala nederlandse mol 2018. Op zich erg actief en betrokken maar toch Met dubbel agenda.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2020, 12:41:21 »
Die puntjes vind ik dus juist mols met het idee dat die opdracht (ik noem het opdracht 1) het liefst wel of bijna moest slagen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #17 Gepost op: 10-03-2020, 12:47:45 »
Dat is dus mijn voetnoot, dat er in deze opdracht mogelijk een rol was voor de mol om de pot te vullen, in verband Met het minbedrag uit opdracht 1.

Als ze als mol haar melocakes geheim Houdt, Staan ze jaren later nog op de berg ( Remeber Kiev) en is de toevoeging van de abseil voor niks.

Door de opdracht 1 is hier mogelijk de taak van de mol enigszins gelijk getrokken  Met die van de deelnemers.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2020, 12:53:22 »
Of sterker nog: een ideale kans voor de Mol om zich van zijn beste en onschuldigste kant te laten zien zoals Jolien doet. Ja, ik heb mezelf nu wel voldoende overtuigd denk ik om voor Jolien te kiezen. :P

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #19 Gepost op: 10-03-2020, 14:17:12 »
Ik heb ook op een nog niet nader te verklaren manier molvibes bij Jolien.