Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71613 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #340 Gepost op: 16-04-2020, 19:34:01 »
Je wilt voorkomen dat een slimme kandidaat de hele kist gaat slopen en je naam vindt en dan midden in de nacht door de gang gaat gillen: het is Jolien!!!

Dat zou dan niet zo’n slimme kandidaat zijn als ie dat door de gangen gaat gillen  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #341 Gepost op: 16-04-2020, 20:03:41 »
Sinds wanneer is een actie die ervoor zorgt dat het hoogste bedrag niet verdubbeld of verdrievoudigd wordt , maar gewoon komt te vervallen een slechte molactie?  Dat het een actie is die enorm opvallend is, dat is een gegeven , maar opvallende molacties die hebben we al bij veel mollen gezien.
Van een slechte molactie kan alleen sprake zijn als deze wordt uitgevoerd door de Mol. Dat is hier de grote vraag. En er zijn kijkers die niet verwachten dat de mol in deze opdracht tegen zichzelf gaat spelen en er daarom vanuit gaan dat Jolien niet de mol is. Natuurlijk moet Gilles aan het begin van de opdracht vertellen dat hij de plaats van de mol in zal nemen als deze als laatste overblijft. Voor de opdracht zelf zal het interessanter zijn als een kandidaat echt tegen de mol speelt, ook al is dit niet gegarandeerd het geval.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #342 Gepost op: 16-04-2020, 21:09:47 »


Ik spreek niet over dineropdracht. Ik heb het over de actie van jolien op het vliegveld,  een actie waarvan sommige mensen zeggen dat dat een slechte molactie was.

Het resultaat echter van die actie is dat die 600 euro niet verdubbeld werd, ook niet verdrievoudigd , maar gewoon verspeeld en dat is toch wat een mol moet doen?

Btw voor mij heeft een molactie niet perse uitgevoerd te worden door de daadwerkelijke mol.






Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #343 Gepost op: 17-04-2020, 00:10:52 »
Maar met een slechte molactie doelt men niet op het resultaat, maar op de actie zelf. Natuuurlijk staat buiten kijf dat het resulaat was dat er niks werd verdubbeld, maar de versnelling niet in zijn vrij kunnen krijgen? Sorry, dat is zó verschrikkelijk knullig dat het ofwel een nep molactie moet zijn, ofwel een actie van een wanhopige mol die het geen zier meer kan schelen dat daarna iedereen hem/haar verdenkt.

En dat is het punt, denk ik. Het gaat er niet om Jolijn af te kraken, het gaat om de zeer merkwaardige actie. Dat moet haast wel nepmollen zijn. Maar goed, over 9  dagen weten we het.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #344 Gepost op: 17-04-2020, 17:37:57 »
Ik snap niet waarom het nepmollen moet zijn. Ik zie deze actie zelfs als actiever mollen dan een half uur op een terras zitten en dan net op tijd binnen komen omdat er toch geen geld kan worden gewonnen.

Brutaal en in your face mollen, mogelijk niet door de mol, maar toch.
Dat het er klunzig uitziet, absoluut  ::jaja::

En of iedereen jolien verdenkt na deze actie?  Hmm lees het forum er maar op na, of kijk naar de poll wie is de mol. Het mooie is de een zegt dit ligt er te dik op , de ander zegt zoiets doet een mol niet. De waarheid zien we misschien over 2 weken inderdaad.  Het levert jolien bij mij een molpunt op .

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #345 Gepost op: 17-04-2020, 18:18:05 »
Ik snap niet waarom het nepmollen moet zijn. Ik zie deze actie zelfs als actiever mollen dan een half uur op een terras zitten en dan net op tijd binnen komen omdat er toch geen geld kan worden gewonnen.


Ik zit in een andere tunnel, maar ben het hiermee eens. Als Jolien de mol zou zijn, is dit een effectieve actie.
Door te ‘klungelen’ heb je ook het voordeel dat kandidaten het niet zien als mol-actie en ben je minder verdacht. Plus 600 uit de pot. Prima toch voor een mol?

Het is dat ik Alina meer verdenk (om andere redenen), maar dit zou ik echt geen slechte mol-actie van Jolien vinden hoor... Integendeel!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #346 Gepost op: 17-04-2020, 18:46:45 »
Van een slechte molactie kan alleen sprake zijn als deze wordt uitgevoerd door de Mol. Dat is hier de grote vraag. En er zijn kijkers die niet verwachten dat de mol in deze opdracht tegen zichzelf gaat spelen en er daarom vanuit gaan dat Jolien niet de mol is. Natuurlijk moet Gilles aan het begin van de opdracht vertellen dat hij de plaats van de mol in zal nemen als deze als laatste overblijft. Voor de opdracht zelf zal het interessanter zijn als een kandidaat echt tegen de mol speelt, ook al is dit niet gegarandeerd het geval.

George ging toch ook met zichzelf in gesprek? Maakte de opdracht niet minder interessant. Was juist wel grappig.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #347 Gepost op: 18-04-2020, 00:14:26 »
Het zou kunnen dat haar gepruts op het vliegveld plan B was, en dat ze eigenlijk de bedoeling had gehad het poortje met de 600 om te rijden. Het paste ook alleen maar omdat ze haar spiegels om moest klappen, althans zo leek het toch.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #348 Gepost op: 18-04-2020, 04:37:06 »
Als Jolien niet de mol is, dan is ze wel erg snel van begrip!

- Heeft meteen in de gaten dat er geen echte pijl op Bart is afgeschoten, en moet daar om lachen. (kan ook slimme montage zijn)
- Weet meteen dat er 3 vraagtekens zijn onder de 20 vlaggetjes bij de graafopdracht.
- Schiet meteen in de lach als Gilles zegt: 'Jullie gaan ook naar het Syntagma plein, en dat gaan jullie al golfend doen'. Terwijl de anderen het nog niet snappen. Zie bv. de reactie van Bart. Want ja, 'al golfend', of 'al golvend'? Pas daarna begint Gilles over de handicap.

Bij het grapje van Salim en Dorien, dat er iemand naar huis moet, heeft Jolien juist een trage reactie. In eerste instantie kijkt ze hen alleen maar aan. Terwijl Bart bv. meteen zegt: 'Nee, dat kan niet'. Pas in het volgende shot heeft ze een hand voor de mond geslagen, en lijkt ze het spelletje - gezien vanuit de Jolientunnel - door te hebben.

Dit soort zaken maakt toch dat ik bij Jolien blijf. Als Bart hier acteert is hij een heel slimme mol, die zich realiseert dat hij op dit soort momenten door de mand kan vallen. Een geweldige acteur dan. Hetzelfde geldt voor Alina op bepaalde momenten. Ik zou het mooi vinden. Maar ja, ik heb al vaker te hoge verwachtingen gehad van de acteerprestaties van mijn mol, dus ik moet daarmee oppassen. :-X
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 05:39:30 door Newbie2 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #349 Gepost op: 18-04-2020, 12:37:38 »
En of iedereen jolien verdenkt na deze actie?  Hmm lees het forum er maar op na, of kijk naar de poll wie is de mol.

Uiteraard bedoelde ik met 'iedereen' de kandidaten, niet de tv-kijkers.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #350 Gepost op: 18-04-2020, 14:47:21 »
- Weet meteen dat er 3 vraagtekens zijn onder de 20 vlaggetjes bij de graafopdracht.
Zoals ik al eerder in dit forum heb aangegeven (met foto) liepen ze al langs die vraagtekens voordat de opdracht begon. Gewoon om je heen kijken is toch niet teveel gevraagd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #351 Gepost op: 20-04-2020, 00:24:26 »
Wat me wel doet twijfelen is dat het erop lijkt dat Bart in de finale nog Alina verdenkt. Hij wilde graag met haar de eerste opdracht uitvoeren en doet er in de trein niets aan om Jolien in de weg te zitten. (Wat ook voor Alina en Christian geldt.) Zou Jolien allleen door Alina ontmaskerd gaan worden? (Of is ze toch niet de Mol? Het wordt nog een interessant laatste weekje. ;D)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #352 Gepost op: 20-04-2020, 00:27:30 »
Ik heb nog een weekje om dit draadje grondig uit te lezen ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #353 Gepost op: 20-04-2020, 02:51:16 »
afl1 ´ONTMA SKERT´ 50/50 op exact de helft Jolien, dat ze er niet is voor het geld.

Jolien / Afleveringtitels
Aanvulling afl7

1. Alfa: Begin, start. We horen ´hello darkness my old friend´ en we zien Jolien, dan roept de mol ¨start¨, en Jolien zien we afdalen.

2. Pandora. Jolien bewaakt deze, maar we zien haar als enige ook het slot aanraken. De Mol bewaakt zijn identiteit.

3. Minotarus. ´liet zich leiden door de draad´ de ´levenden´ aan de draad waren Jolien, Alina en Bart. Christian niet na 1 stap 0. Jolien is van die drie de enige die niet in beeld was samen met de minotaurus.

4. Pnyx (democratie), we zien bij het stemmen alleen Jolien in het gezicht met de ‘Ekklesia’  (de bakermat van democratie) op de achtergrond.

5. ‘Een lach. een groet, een blij gezicht’ uit een lied van Willy. Als Willy naar duo Jolien/Salim vertrekt horen we Willy voor eerste keer zingen. Blij gezicht want Sacha vriend van Jolien raadt Willy op de foto.

6. ´Deelnemen is belangrijker dan winnen´ Afvaller Salim kan niet meer winnen en Jolien herkent hem in de ´Spelen´.

7. ´..je schild want daarmee bescherm je..´ Als de schutters gaan schieten bij het Leonidas beeld en Bart en Jolien gaan beschermen is alleen Jolien herkenbaar in beeld.
'Ook een fijne dag verder...’

Online Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #354 Gepost op: 20-04-2020, 08:08:27 »
Ik snap heel goed waarom men Jolien verdenkt, en met name haar ‘acteren’, posities in opdrachten en bepaalde voorkennis duiden hierop.

Wat ik lastig vind bij Jolien als mol, zijn zaken zoals:
- ze raakt vorige week in laatste kamer en ontneemt hiermee andere kandidaten een potentieel voordeel
- ze neemt de vrijstelling deze opdracht
- ze krijgt de taart waarin de look zit, zodat zij de vragen kan stellen

Enfin, ik zie zeker waarom men haar verdenkt, en tegelijkertijd vind ik zo’n positie telkens lastig verklaarbaar.
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #355 Gepost op: 20-04-2020, 08:11:42 »
Wat ik lastig vind bij Jolien als mol, zijn zaken zoals:
- ze raakt vorige week in laatste kamer en ontneemt hiermee andere kandidaten een potentieel voordeel
- ze neemt de vrijstelling deze opdracht
- ze krijgt de taart waarin de look zit, zodat zij de vragen kan stellen

Enfin, ik zie zeker waarom men haar verdenkt, en tegelijkertijd vind ik zo’n positie telkens lastig verklaarbaar.

Dat naast de Ouzo atten, geld verdienen al is het niet zoveel als Alina en er was nog een ander moment waarop Jolien onnodig geld binnen bracht wat alle kandidaten zwaar aangerekend wordt maar onze Jolien niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #356 Gepost op: 20-04-2020, 08:17:00 »
Dat naast de Ouzo atten, geld verdienen al is het niet zoveel als Alina en er was nog een ander moment waarop Jolien onnodig geld binnen bracht wat alle kandidaten zwaar aangerekend wordt maar onze Jolien niet.
Ja dat! En het feit dat niemand haar lijkt te verdenken? Denk ook telkens aan bijvoorbeeld die paparazzi opdracht, ze had zich daar ook kunnen laten ontdekken. Dank vind ik Bart en alina meer verdacht daar.

Maar goed, ik snap de pro mol argumenten zeker ook hoor!
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #357 Gepost op: 20-04-2020, 09:20:25 »
Ja dat! En het feit dat niemand haar lijkt te verdenken? Denk ook telkens aan bijvoorbeeld die paparazzi opdracht, ze had zich daar ook kunnen laten ontdekken. Dank vind ik Bart en alina meer verdacht daar.

Maar goed, ik snap de pro mol argumenten zeker ook hoor!

Klopt, Bart bracht bij de Minotaurus geld in het laatje, Jolien met Salim perfect met paparazzi spelen. Daarbij is geen enkele mol perfect. Zo liet Jolien de kans liggen om ook Alina af te laten schieten, toch te pauzeren ipv non stop te lopen.

Bart net zo goed overigens maar dit is het Jolien topic. Wel wist ze meesterlijk te liegen over de inhoud van haar koffer. Maar na het bankroet van vorige week ditmaal daadwerkelijk de vrijstelling binnenslepen... In die zin is ze niet veel anders dan een Bart die voor 10.2k een vrijstelling koopt, Jolien kocht hem voor het bedrag van wat: 4000? (wat niet in de pot kwam)

Levert alleszins wel mooie tv op. Je oprecht opwinden over medekandidaten hun gedrag, De sneer van Sanne met ik stel hier de vragen in deze aflevering. Blijft de vraag waarom als zij werkelijk een groene pijl had en Christian/Bart niet waarom ze zich er niet bij neerlegde. Mispoes, geld niet verdiend en in before: dju, ik heb het jullie nog zo gezegd eh!  ;D
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 09:26:52 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #358 Gepost op: 20-04-2020, 09:25:50 »
Ja dat! En het feit dat niemand haar lijkt te verdenken? Denk ook telkens aan bijvoorbeeld die paparazzi opdracht, ze had zich daar ook kunnen laten ontdekken. Dank vind ik Bart en alina meer verdacht daar.

Maar goed, ik snap de pro mol argumenten zeker ook hoor!
Op de biechten kun je ook in Belgie niet afgaan.
Volgens mij zit Bart al vanaf aflvering drie of zo op haar. Hij laat dat alleen niet aan iedereen blijken om zo concurrentie af te troeven. Alina zit ook al een tijd op haar. Het wordt spannend tussen die twee. Christian had ook Jolien als mol maar nog niet zo lang, zoals hij ook tegen Jolien zei. Hij is waarschijnlijk pas tot het besef gekomen tijdens de vuurpijlen, toen Jolien hem onkandidaats aanviel en blijkbaar wist dat hij een rood scherm had gezien.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 09:31:25 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #359 Gepost op: 20-04-2020, 09:32:20 »
Run, we gaan ook niet op de biechten af. We gaan af op het gedrag van Bart en eventueel het gedrag van Alina/Christian.

Alles wijst erop dat ze Jolien niet verdenken (zeker bij Bart)