Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71266 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #360 Gepost op: 20-04-2020, 09:35:08 »
Run, we gaan ook niet op de biechten af. We gaan af op het gedrag van Bart en eventueel het gedrag van Alina/Christian.

Alles wijst erop dat ze Jolien niet verdenken (zeker bij Bart)
Hij wil anders wel graag opdrachten met haar doen, zo krijgt hij meer informatie dan de anderen.
Jolien gedraagt zich keurig bij Bart - beetje moe wel af en toe - maar kan zich niet te veel permitteren omdat ze weet dat Bart haar verdenkt.

Dus nee, ik zie dat niet zoals jullie.

In de trein gaat hij niet heel argwanend zitten doen, want er zitten nog twee kandidaten in het spel. Dat vind ik wel begrijpelijk.

Alina heeft allerlei uitspraken gedaan die haar verdenking van Jolien bevestigen. Ook gisteravond: ‘degene die het eerste gaat weet natuurlijk welk koffertje ze moet hebben.’ 
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 09:38:45 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #361 Gepost op: 20-04-2020, 09:41:37 »
Hij wilde die eerste opdracht met Alina doen he ;)

Ja, tegenstrijdig gedrag van Alina. Hoe ze de opdrachten speelt, lijkt ze Jolien niet te verdenken, maar in haar biechten wordt daar wel op gehint. Mss toch nog eens Alina haar gedrag gaan bestuderen, want er klopt erg veel niet bij haar. Je hebt nog een kleine week!  ::ok::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #362 Gepost op: 20-04-2020, 09:58:21 »
Hij wilde die eerste opdracht met Alina doen he ;)

Ja, tegenstrijdig gedrag van Alina. Hoe ze de opdrachten speelt, lijkt ze Jolien niet te verdenken, maar in haar biechten wordt daar wel op gehint. Mss toch nog eens Alina haar gedrag gaan bestuderen, want er klopt erg veel niet bij haar. Je hebt nog een kleine week!  ::ok::
Heb je de blik van Alina gezien als Jolien als eerste vertrekt om een koffertje te pakken?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #363 Gepost op: 20-04-2020, 10:07:50 »
Heb je de blik van Alina gezien als Jolien als eerste vertrekt om een koffertje te pakken?

Allemaal zeer vreemd toch. Het ene moment denk je dat ze Jolien verdenkt, maar het andere moment lijkt ze dit zelf even vergeten te zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #364 Gepost op: 20-04-2020, 10:09:19 »
Allemaal zeer vreemd toch. Het ene moment denk je dat ze Jolien verdenkt, maar het andere moment lijkt ze dit zelf even vergeten te zijn.
Dat geldt voor Bart ook, het is raar dat niet een van de twee het koffertje van Jolien pakt.
Maar misschien hopen ze allebei te winnen door zichzelf nog als verdachte neer te zetten voor de andere kandidaat.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #365 Gepost op: 20-04-2020, 11:03:11 »
Nog even los van wat mij al de hele serie dwarszit, die zogenaamde "Gilles" verspreking in aflevering 1 die ze er in hebben gelaten, het is wel prijs voor Jolien de laatste 2 afleveringen:

- Jolien mag met de mol dineren.
- Jolien mag de babbelbox leiden.
- Jolien wint de finale-vrijstelling.

Ik ben normaal gesproken vrij alergisch voor deze quote maar "Zouden ze de mol dat nou echt allemaal laten doen zo?" Als het al ergens bleef knagen bij mij vanwege de vele verdenkingen hier op het forum, sla ik deze deur nu toch echt definitief dicht.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #366 Gepost op: 20-04-2020, 13:00:02 »
Jolien en Christian in de babbelbox: Jolien: ‘ hoe lang weet je wie de mol is?’ Christian: ‘ moet ik dat eerlijk zeggen? Nog niet zo lang. Dat is veranderd op een bepaald moment.’ Jolien: (wacht even) ‘ toen dat de pijlen werden afgeschoten? ‘ Christian: ‘ Bijvoorbeeld. Dat zou kunnen.‘

Hoe weet Jolien dit toch allemaal? ;D
Het is alsof ze wil zeggen tegen Christian: sorry dat ik me zo tegen je gedroeg, je zit goed jong, maak de test nu goed want het hangt erom.
Christian: ‘Ben jij de mol?’ Jolien:’ Ik stel hier de vragen vandaag Christian. Je mag gaan.’
Ja Christian, ik ben de mol. Succes want ik gun het je!
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 13:14:20 door Run »

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #367 Gepost op: 20-04-2020, 13:39:09 »
Nog even los van wat mij al de hele serie dwarszit, die zogenaamde "Gilles" verspreking in aflevering 1 die ze er in hebben gelaten, het is wel prijs voor Jolien de laatste 2 afleveringen:

Ik denk niet dat dat een verspreking was, aangezien ze daar met 4 stonden en niemand ook maar verbaasd reageerde.
Waarschijnlijk hebben ze even gebabbeld bij het wachten en aangezien Gilles de enige man was daar, is zijn naam gemakkelijk te onthouden.

Daarbij zei Bart (toen nog geblinddoekt en geketend): 'Ik denk dat je een grote bent, Christian.'
Aangezien Christian daarmee lachte, maar niet verbaasd was dat Bart zijn naam wist ga ik ervan uit dat die ook gebabbeld hebben.

het is wel prijs voor Jolien de laatste 2 afleveringen:

- Jolien mag met de mol dineren.
- Jolien mag de babbelbox leiden.
- Jolien wint de finale-vrijstelling.

Het belangrijkste wat de mol moet doen, is geld wegspelen.(dus doel geslaagd).
Dat doet Jolien bij 2/3 van deze opdrachten. (Babbelbox is geen geldopdracht, dus die neem ik niet mee in beschouwing). De mol speelt een kandidaat en gaat ook voor de voordelen. (genoeg mollen die dit deden)


klaar voor de strijd

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #368 Gepost op: 20-04-2020, 13:49:14 »
Ik denk niet dat dat een verspreking was, aangezien ze daar met 4 stonden en niemand ook maar verbaasd reageerde.
Waarschijnlijk hebben ze even gebabbeld bij het wachten en aangezien Gilles de enige man was daar, is zijn naam gemakkelijk te onthouden.

Daarbij zei Bart (toen nog geblinddoekt en geketend): 'Ik denk dat je een grote bent, Christian.'
Aangezien Christian daarmee lachte, maar niet verbaasd was dat Bart zijn naam wist ga ik ervan uit dat die ook gebabbeld hebben.

Het belangrijkste wat de mol moet doen, is geld wegspelen.(dus doel geslaagd).
Dat doet Jolien bij 2/3 van deze opdrachten. (Babbelbox is geen geldopdracht, dus die neem ik niet mee in beschouwing). De mol speelt een kandidaat en gaat ook voor de voordelen. (genoeg mollen die dit deden)

1e:

Ja ik denk ook dat er een logische verklaring is hoor en dat het helemaal geen verspreking was. Het feit dat ze het doen voorkomen als een verspreking spreekt voor mij juist TEGEN Jolien (opzettelijke verdachtmaking) als mol.

2e:

Kan best maar de mol die op het eind alle voordeeltjes pikt vind ik erg flauw (maar het kan inderdaad dus geen geldig argument).

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #369 Gepost op: 20-04-2020, 14:14:26 »
1e:

Ja ik denk ook dat er een logische verklaring is hoor en dat het helemaal geen verspreking was. Het feit dat ze het doen voorkomen als een verspreking spreekt voor mij juist TEGEN Jolien (opzettelijke verdachtmaking) als mol.

2e:

Kan best maar de mol die op het eind alle voordeeltjes pikt vind ik erg flauw (maar het kan inderdaad dus geen geldig argument).

Op je opmerkingen
1) zelf had ik het gemist de eerste 2x kijken, dus zo opvallend was het niet voor mij. Daarbij benoemd niemand in de aflevering dit, ze doen het dus (in mijn ogen) niet uitkomen als een verspreking. Dat werd hier op het forum ervan gemaakt. Bart wist Christians naam ook, maar dat werd nooit bovengehaald hier (zelfs al zat in dezelfde zin als zijn vreemde opmerking)

stel dat vb. Dorien gebiecht had dat ze dit wel vreemd vond, danhad ik haar veel minder verdacht gevonden. Nu is er door de spelers en door het merendeel van de kijkers (die de aflevering geen meerdere keren bekijken) 0 aandacht aan gegeven.

2) Ik snap je, maar er is een verschil. Had Jolien veel voorkennis of kreeg ze daar meer vrijheid. In 'De Mol' krijgt de mol vaker de vrijheid om zelf te kiezen wat die wil.
(vb. Zo kreeg Gilles de oplossing van de puzzel niet, waarmee die een vrijstelling won of Pieter kreeg ook geen vrijgeleide naar de boekjes met het telefoonnummer,...)
Deed ze beide opdrachten als mol met een beperkte voorkennis, dan is het zeer knap gespeeld.
Deed ze beide met een uitgebreide voorkennis (zoals weten welke opdrachten in het gymnasium of weten wat in welke koffer zat,...) dan vind ik het ook niet zo heel sterk, maar verschilt er weinig met vb. weten dat de brief openen gelijk is aan 40 pijlen.
klaar voor de strijd

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #370 Gepost op: 20-04-2020, 14:29:13 »
Op je opmerkingen
1) zelf had ik het gemist de eerste 2x kijken, dus zo opvallend was het niet voor mij. Daarbij benoemd niemand in de aflevering dit, ze doen het dus (in mijn ogen) niet uitkomen als een verspreking. Dat werd hier op het forum ervan gemaakt. Bart wist Christians naam ook, maar dat werd nooit bovengehaald hier (zelfs al zat in dezelfde zin als zijn vreemde opmerking)

stel dat vb. Dorien gebiecht had dat ze dit wel vreemd vond, danhad ik haar veel minder verdacht gevonden. Nu is er door de spelers en door het merendeel van de kijkers (die de aflevering geen meerdere keren bekijken) 0 aandacht aan gegeven.

..

Nee maar de makers weten drommels goed dat dit gaat worden opgemerkt toch? Alles wordt minitieus uitgepluisd. Het feit dat er verder geen enkele aandacht voor is maakt het juist verdacht en daarme onverdacht voor mij :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #371 Gepost op: 20-04-2020, 14:45:05 »
Nog even los van wat mij al de hele serie dwarszit, die zogenaamde "Gilles" verspreking in aflevering 1 die ze er in hebben gelaten, het is wel prijs voor Jolien de laatste 2 afleveringen:

- Jolien mag met de mol dineren.
- Jolien mag de babbelbox leiden.
- Jolien wint de finale-vrijstelling.

Ik ben normaal gesproken vrij alergisch voor deze quote maar "Zouden ze de mol dat nou echt allemaal laten doen zo?" Als het al ergens bleef knagen bij mij vanwege de vele verdenkingen hier op het forum, sla ik deze deur nu toch echt definitief dicht.

Daar zit ik dus ook mee. Het lijkt wel teveel  goeds voor een mol. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien ::oink::..

-Om het spel met de vijf kamers te winnen als mol ben je afhankelijk  van vier anderen. Ook al heb je voorkennis over de opdracht dan is er nog geen zekerheid dat je wint. Is de mol voor de winst gegaan of juist niet? Of gunt hij een kandidaat de winst en gaat hij liever zelf de mindfuck met een kandidaat aan? >:D

-En is de mol hier expres bankroet gegaan of was Jolien te overmoedig als kandidaat en wilde ze per se de molboekjes?  8)

- Dan wint ze ook de babbelbox door het juiste gebakje te pakken. Moet nog even de volgorde van pakken kijken, maar waarom zou de mol per se willen ondervragen ( om nog eens ik stel hier de vragen te kunnen gebruiken? ) Ik vermoed dat het hier toeval is dat Jolien het ondervragersgebakje pakt. Wil de mol hier ondervrager worden of juist niet? Waarschijnlijk maakt het de mol weinig uit ;)

-Dan wint ze de vrij makkelijk vrijstelling omdat  niemand haar grijze koffer in twijfel lijkt te trekken. Dat lijkt ongeloofwaardig, want waarom zou je Jolien geloven? Speelt hier nog iets anders?  ::)

-Is Jolien zo fanatiek dat haar reacties soms niet enthousiast/gespeeld lijken?. Is het haar karakter dat ze ook als mol steeds wil winnen en haar medespelers hierdoor geen kansen gunt ( op het diner met de mol en op de vrijstelling?). Dan is ze een heel nieuw type mol voor mij.  Waar dan bijvoorbeeld de boze uitvallen naar Bart bij zouden kunnen passen  >:(

- Valt Jolien niet teveel op en is de echte mol misschien ontzettend blij met deze  “Jolienshow” ? Gunde de mol wellicht de vrijstelling aan Jolien? Merel gaf Niels indirect ook een vrijstelling naar de finale.  ::niet-ok::

Wat heeft er achter de schermen gespeeld? Mocht mol Jolien het spelen zoals ze dat nu heeft gedaan? Of Theoreticus, moeten we ( ik en vele anderen) hier toch concluderen
dat Jolien de mol niet is?  En de deur dus dichtslaan en deze week nog even kijken hoe aardig onze pool er nu voorstaat? :o


« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 14:49:22 door Lonneke*L »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #372 Gepost op: 20-04-2020, 16:28:18 »
Jolien deed (zoals op het forum al door meerdere mensen is gezegd) bij de eerste opdracht wel erg veel onmolse dingen:

- Ze zegt dat uit het vat drinken het vat kan verlichten, wat aangeeft dat ze voorstander is van uit het vat drinken. Dit maakt het vat versjouwen makkelijker.
- Ze twijfelt over het openmaken van de verzegelde brief en zegt tegen Bart dat dit misschien een groot nadeel oplevert voor haar en Bart. Uiteindelijk wordt die brief alsnog geopend op aandringen van Bart. Dit terwijl de mol weet dat hier inderdaad een enorm nadeel aan verbonden zit.. dan opper je toch niet die mogelijkheid als je de mol bent? Wie weet had Bart de brief dan wel helemaal niet meer willen openen.. Als mol zou ze er juist op aangedrongen moeten hebben om de brief open te maken, nu hakte Bart die knoop door ondanks de twijfels van Jolien.
- Ondanks dat ze duidelijk moeite heeft met het lopen volhouden blijft ze doorgaan tot ze bij de schilden aankomt.
- Ze stelt voor dat Alina achter haar komt staan.

Ik zie in deze opdracht geen enkele grote molactie van haar.. tja, je kan zeggen dat ze een beetje vertraagt omdat ze het zwaar heeft met het rennen.. maar uiteindelijk komen Bart en zij toch op tijd bij de schilden aan en doet ze veel meer dingen goed dus.

Verder ben ik het eens met Theoreticus dat ze voor een mol wel erg veel voordelen heeft bemachtigd in de afgelopen 2 afleveringen. Wat heeft de mol er verder aan om ondervrager te zijn bij opdracht 2? Met die opdracht viel er geen geld te verdienen, dus dan gun je als mol een kandidaat toch de kans om vragen te kunnen stellen... Ook viel mij op dat ze zowel tegen Christian als tegen Alina zei dat ze vond dat hun haar warrig zat na de gymnasiumopdracht. Dit is iets waar zij duidelijk op heeft gelet dus, wat ik heel kandidaats vind. Een kandidaat let eerder op dit soort kleine details om de mol te ontmaskeren... de mol is hier niet zo mee bezig denk ik. Een kandidaat die twijfelt tussen 2 personen let zeker op dit soort kleine details en Jolien gaf bij haar testbiecht aan dat ze in aflevering 6 nog twijfelde tussen 2 personen en zei in de afgelopen aflevering Christian te verdenken... dus haar twee verdachten waren in aflevering 6 Christian en Alina denk ik, want ze leek ook te denken dat Bart bij de vuurwerkeliminatie eigenlijk een rood scherm had. Dorien leek verder heel erg door de groep vertrouwd te worden, dus die was niet haar tweede verdachte denk ik. Edit: Oh laat maar, Jolien bedoelde volgens mij dat ze in aflevering 7 nog 2 verdachten had. Nou ja... dan waren dat dus zeer waarschijnlijk Alina en Christian.  ;D

Wat verder nog niet genoemd is hier geloof ik, en wat ik ook een belangrijk argument tegen dat zij de mol is vind, is dat er in de afgelopen aflevering getoond is dat ze Christian als hoofdverdachte had... terwijl Christian vervolgens afviel.
Zoals ik hier al vaker heb gezegd.. zoiets zou nooit de aflevering halen als Jolien de mol was geweest, want nu lijkt ze heel verdacht omdat zij de finale heeft bereikt ondanks dat haar hoofdverdachte niet de mol bleek te zijn.
Dorien zei Bruno als duidelijke hoofdverdachte te hebben toen Bruno afviel en vorig jaar zei een kandidaat ook dat diegene slechts een mol zag in de persoon die in diezelfde aflevering afviel.. allebei waren deze kandidaten niet de mol. Ondanks die stoelenhint die naar Jolien als mol zou wijzen (die ik heel mooi gevonden vind overigens), denk ik dus dat Jolien de mol echt niet is.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 16:38:07 door Saskiaax95 »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #373 Gepost op: 20-04-2020, 17:47:09 »
Vanaf aflevering 1 zie ik al bij jolien een spel jolien en een in de groep jolien.  Het lijken rollen die ze ingestudeerd heeft en dat past voor mij niet, het doet allemaal wat geacteerd aan. En vandaar dat ik ze al snel ging verdenken. Zelf deed ze zowel mols als onmols en dat gold ook voor de anderen .

Ik ga niet meer wijzigen en hoewel de ideale molactie van Alina was bij de koffers. Ik blijf mijn eerste keuze trouw en laat een ander geluid los op de koffers.
Het is niet dat de anderen jolien vertrouwen dat niemand grijs pakt. Het is dat Ze weten dat de mol jolien liegt.

Als een kandidaat kiest voor een vrijstelling, en weet dan dat de mol dat ook gaat doen , is de keuze voor de vrijstelling nutteloos.
In die zin maakt het ook niet uit dat Alina ipv haar Eigen zwarte 1000 wisselt naar d3 blauwe 500. Resultaat van deze opdracht staat vast, niks in de pot. Of iemand Moet als kandidaat de tweede vrijstelling pakken en zo de Andere 2 kandidaten voordeel geven.

Ik zeg er wel meteen bij dat de actie vanuit Alina aks mol hier veel sterker is. Door een Gretige kandidaat het werk te laten doen, toch mollen. 

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #374 Gepost op: 20-04-2020, 18:31:25 »
Jolien deed (zoals op het forum al door meerdere mensen is gezegd) bij de eerste opdracht wel erg veel onmolse dingen:

- Ze zegt dat uit het vat drinken het vat kan verlichten, wat aangeeft dat ze voorstander is van uit het vat drinken. Dit maakt het vat versjouwen makkelijker.
- Ze twijfelt over het openmaken van de verzegelde brief en zegt tegen Bart dat dit misschien een groot nadeel oplevert voor haar en Bart. Uiteindelijk wordt die brief alsnog geopend op aandringen van Bart. Dit terwijl de mol weet dat hier inderdaad een enorm nadeel aan verbonden zit.. dan opper je toch niet die mogelijkheid als je de mol bent? Wie weet had Bart de brief dan wel helemaal niet meer willen openen.. Als mol zou ze er juist op aangedrongen moeten hebben om de brief open te maken, nu hakte Bart die knoop door ondanks de twijfels van Jolien.
- Ondanks dat ze duidelijk moeite heeft met het lopen volhouden blijft ze doorgaan tot ze bij de schilden aankomt.
- Ze stelt voor dat Alina achter haar komt staan.

Helemaal mee eens, ook met de rest van het verhaal.  ::ok::
Plus: van die 2 km waarin zij en Bart op blote voeten moeten lopen, doet zij het grootste deel.
Op zich zou dat nog wel verklaarbaar zijn als mol - zodat je misschien later kan zeggen dat je teveel last hebt van de voeten om verder te rennen/lopen - maar ondanks alles liep ze door. Volgens mij was het niet geacteerd dat ze echt moe was; ook had ze prima kunnen stoppen met hardlopen (en dan was het niet eens raar geweest voor de groep, de opdracht was heel zwaar).

In combinatie met alle voordelen (één keer een groot voordeel voor de mol oké, maar Jolien heeft drie enorme voordelen bemachtigd tijdens de laatste twee afleveringen) geloof ik er echt niet meer in dat Jolien de mol zou kunnen zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #375 Gepost op: 20-04-2020, 22:54:06 »
In combinatie met alle voordelen (één keer een groot voordeel voor de mol oké, maar Jolien heeft drie enorme voordelen bemachtigd tijdens de laatste twee afleveringen) geloof ik er echt niet meer in dat Jolien de mol zou kunnen zijn.

Ik ook niet. En dat is de grap van dit seizoen: degene die de Mol lijkt (Jolien), is in feite de fanatieke kandidaat en degene die de fanatieke kandidaat lijkt (Bart), is in feite de Mol.

Ik ben benieuwd wie van de twee dames de winnaar wordt. Krijgen we een echte bitch fight in de finale?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #376 Gepost op: 21-04-2020, 10:53:26 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Jolien:

Aflevering 7:

  • Meldt zich na Bart aan om boodschapper te zijn
  • Is meteen nieuwsigerig naar wat de verzegelde boodschap is
  • Loopt bijna anderhalve kilometer op haar blote voeten voordat ze met Bart wisselt voor de laatste halve kilometer
  • Besluit met Bart uit de vaten te drinken om ze te verlichten
  • Denkt dat met "bepaal zelf het verschil tussen falen of slagen van deze proef" de brief bedoeld wordt
  • Zegt dat het openen van de brief ook een nadeel kan betekenen maar gaat akkoord als Bart de brief toch wil openen
  • Opent met Bart de brief waardoor er 40 in plaats van 20 pijlen op Alina en Christian afgevuurd worden
  • Raakt in paniek en denkt niet dat ze het rennen kan volhouden maar Bart kalmeert haar en Jolien zet door
  • Beschermt samen met Bart in eerste instantie alleen Christian maar zegt tegen Alina dat ze achter hen moeten gaan zitten
  • Slaagt er met Bart niet in om Christian te beschermen; hij wordt door een pijl op zijn been geraakt
  • Slaagt er met Bart wel in om Alina te beschermen waardoor ze 2000 van 4000 euro verdienen
  • Pakt en eet het gebakje met de knoflook waardoor zij de ondervrager wordt in de babbelbox
  • Opent als eerste een koffer, de grijze met een vrijstelling, en liegt dat er 1000 euro in zit
  • Slaagt er met Alina in om de tip te bemachtigen en op tijd terug in de trein te zijn
  • Lijkt de anderen ervan te overtuigen dat in de grijze koffer 1000 euro zit
  • Pakt als vierde een koffer, de grijze met de vrijstelling, waardoor in combinatie met de keuzes van de anderen Jolien als enige een vrijstelling verdient en er geen geld verdiend wordt

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #377 Gepost op: 21-04-2020, 11:29:11 »
In combinatie met alle voordelen (één keer een groot voordeel voor de mol oké, maar Jolien heeft drie enorme voordelen bemachtigd tijdens de laatste twee afleveringen) geloof ik er echt niet meer in dat Jolien de mol zou kunnen zijn.

Mee eens. Jolien is gewoon een zeer fanatiek kandidaat. De grote vraag is nu of Alina haar op het laatst toch nog te slim af zal blijken te zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #378 Gepost op: 21-04-2020, 13:08:41 »
Ik heb uit het 5e seizoen geleerd dat er altijd rare gedragingen zijn bij de mol in de beginfase van het spel.

Toen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En jammer genoeg haalden beiden de finale

Nu had ik eenzelfde ervaring met Bart en Jolien. De speech van Bart en het antwoord van Jolien "zijn hier toch niet voor het geld". Is een erg in your face bericht voor een (op dat moment) onbekende groep mensen. Ik zie het eerder van een mol komen die zich forceert om toch iets te zeggen, maar tegelijk iets zegt dat geen leugen is. Wat van nature veel makkelijker is. Uiteindelijk is de mol er niet voor het geld.
Maar ook de reactie van Jolien was fel en vreemd.
Doorheen de afleveringen hebben we die felle Jolien wel meer gezien. Ik weet niet of het slecht acteren van een mol is, het kan voor mij nog altijd een soort naturel zijn ook. Ik hoop het tweede.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #379 Gepost op: 21-04-2020, 14:47:31 »
Aflevering 2. De Doos. Jolien suggereert met heel de groep samen de doos te openen. Dat zou de kans dat haar naamkaartje eruit wordt gehaald maximaliseren. Wie er nog niet uit was over het niet-molschap van Jolien, bekijk dit terug.