Auteur Topic: [kandidaat] Jolien  (gelezen 71276 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #380 Gepost op: 21-04-2020, 14:52:25 »
Goed dat je het zegt, met alle plottwists was ik de doos bijna vergeten!

Ben benieuwd wat het nadeel nu zou geweest zijn

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #381 Gepost op: 21-04-2020, 14:57:25 »
Goed dat je het zegt, met alle plottwists was ik de doos bijna vergeten!

Ben benieuwd wat het nadeel nu zou geweest zijn

Het nadeel zou zijn geweest Sarah zou terugkeren en toch de mol blijkt te zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #382 Gepost op: 21-04-2020, 15:02:36 »
Het nadeel zou zijn geweest Sarah zou terugkeren en toch de mol blijkt te zijn.

 ::rofl::

Hierdoor zou ik Jolien wel niet afschrijven, mss is het nadeel wel geld uit de pot? Nu wordt er wel 2.000 euro verdiend. Dus de doos openen is niet zo nadelig, alleen mss wel wat gevaarlijk als iedereen samen de kist helemaal gaat doorzoeken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #383 Gepost op: 21-04-2020, 15:26:41 »
::rofl::

Hierdoor zou ik Jolien wel niet afschrijven, mss is het nadeel wel geld uit de pot? Nu wordt er wel 2.000 euro verdiend. Dus de doos openen is niet zo nadelig, alleen mss wel wat gevaarlijk als iedereen samen de kist helemaal gaat doorzoeken.

Als mol zou ik toch niet willen dat 8 andere kandidaten 2u de tijd hebben om de kist te inspecteren. Dat risico lijkt me toch iets te groot. Niet voldoende om haar volledig af te schrijven, maar weer maar iets wat de Jolientunnelaars gaan moeten uitleggen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #384 Gepost op: 21-04-2020, 15:58:41 »
Aflevering 2. De Doos. Jolien suggereert met heel de groep samen de doos te openen. Dat zou de kans dat haar naamkaartje eruit wordt gehaald maximaliseren. Wie er nog niet uit was over het niet-molschap van Jolien, bekijk dit terug.

Hoezo terugkijken? Die uitspraak is al direct in dit topic besproken en in alle lijstjes van Joliens uitspraken en acties op deze site te vinden. :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #385 Gepost op: 21-04-2020, 18:49:50 »
Ik ook niet. En dat is de grap van dit seizoen: degene die de Mol lijkt (Jolien), is in feite de fanatieke kandidaat en degene die de fanatieke kandidaat lijkt (Bart), is in feite de Mol.

Ik ben benieuwd wie van de twee dames de winnaar wordt. Krijgen we een echte bitch fight in de finale?

De grap is ook dat we allebei een andere mol verdenken.  ::rofl:: Ik denk dat het Alina is, maar Bart (of toch Jolien) zou ook tof zijn.

Maar helemaal mee eens met de gedachtengang dat Jolien een fanatieke kandidaat moet zijn.  :) Ze maakt zeker een kans om te winnen, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #386 Gepost op: 22-04-2020, 00:15:34 »
Er zit een luchtje aan Jolien. Een kwade geur, zeg maar.. :P
'Ook een fijne dag verder...’

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #387 Gepost op: 22-04-2020, 08:29:43 »
Die knoflook werkt lang door hè ;)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #388 Gepost op: 22-04-2020, 12:08:40 »
Een weetje  ;D

Geschiedenis
Het komt al voor in geschiedenisboekjes van zo’n 3500 jaar geleden, en ook de Bijbel en de Koran maken er melding van. De piramidebouwers in Egypte kregen het te eten, Homerus raadde het aan tegen allerlei kwalen, de Romeinen gaven het aan hun gladiatoren voor sterke spieren, en in de Middeleeuwen werd knoflook ingezet om de duivel, heksen én de pest te verdrijven. En o ja, het jaagt ook vampiers op de vlucht, toch handig.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #389 Gepost op: 22-04-2020, 16:47:21 »
...en in de Middeleeuwen werd knoflook ingezet om de duivel, heksen én de pest te verdrijven. En o ja, het jaagt ook vampiers op de vlucht, toch handig.
Blijkt ook uitstekend te werken tegen mollen, aan een lang kruisverhoor te oordelen.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #390 Gepost op: 23-04-2020, 21:48:01 »
Aflevering 1. De mol snoert Laure de mond en laat weten "Jij stelt hier niet de vragen, Laure."
Aflevering 7. Bij de babbelbox zegt Jolien tegen Christian "Ik stel hier de vragen vandaag, Christian."

De overtuigd Jolien-verdenker ziet er ongetwijfeld direct een hint in maar ik wil de twijfelaars nog wel eens de volgende hypothese voorleggen:

Jolien sliep de nacht na de eerste eliminatie samen met Laure. Tevens de nacht van de doos van Pandora, die ze samen bewaakt hebben. Het is niet ondenkbaar dat ze toen gesproken hebben over de eerste 2 opdrachten en hoe het bieden bij de mol verliep. Zo kan Laure best haar anekdote "Jij stelt hier niet de vragen Laure!" hebben verteld. Jolien sprak de afgelopen aflevering duidelijk haar verdenkingen voor Christian uit. Hij is haar mol op gevoel, zegt ze zelfs.

Zou het niet kunnen dat Jolien bij de babbelbox gewoon haar mol (Christian) probeert te confronteren, met iets soortgelijks van wat ze heeft onthouden van de anekdote van Laure?

Dat past ook uitstekend in het scenario dat Jolien wel degelijk de eerste rode pijl had. Ze wijzigde haar mol nadat die (in haar ogen dus Christian) de keuze voor haar rode pijl veranderde naar een groene (dat wordt nog een mooi verhaal bij de terugblik). Het zou ook haar gretigheid voor de molboekjes verklaren bij het diner, ze heeft nu informatie veel harder nodig dan geld of pasvragen.

Wring ik mij nu in allerlei vergezochte bochten? :)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #391 Gepost op: 23-04-2020, 22:11:18 »
Ik ben vandaag maar eens op twitter gaan kijken en heb gemerkt dat er een behoorlijke groep 'Jolien-haters' is. Waar ik persoonlijk niks van snap. Ik vind dat ze het erg leuk speelt of ze nou de mol is of kandidaat. Iemand hier die misschien kan uitleggen wat mensen zo irritant aan haar vinden?  ::ohno::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #392 Gepost op: 23-04-2020, 22:13:05 »
Nee, gelukkig wordt dat sentiment hier niet gedeeld voor zover ik weet. Lees dit topic maar terug. Zelf heb ik haar vanaf het begin af aan juist top gevonden en een heel interessante kandidaat.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #393 Gepost op: 23-04-2020, 22:15:27 »
Ik ben vandaag maar eens op twitter gaan kijken en heb gemerkt dat er een behoorlijke groep 'Jolien-haters' is. Waar ik persoonlijk niks van snap. Ik vind dat ze het erg leuk speelt of ze nou de mol is of kandidaat. Iemand hier die misschien kan uitleggen wat mensen zo irritant aan haar vinden?  ::ohno::

Ik heb op dit forum nog geen negatieve berichten gehoord. Ze is redelijk hard en fanatiek en dat hebben sommige kijkers niet graag. Zo zie ik sommigen die Bart ook niet tof vinden door zijn arrogantie.

Ik vind net spelers die fanatiek zijn en dat tikkeltje extra bieden uiterst interessant. Met personen die niets kunnen en niets durven zijn we weinig in de mol imo. Dus Bart en Jolien vind ik geweldig! En ik denk dat alle Moldeelnemers altijd positief in beeld worden gebracht, daar letten de makers echt wel op. Dus ik denk dat de haters een kleine minderheid zijn ;)

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #394 Gepost op: 23-04-2020, 22:23:32 »
Nee precies, hier op het forum is het overgrote deel het gelukkig met ons eens, ik heb ook niks negatiefs gelezen. Ik dacht ik ga eens voor de finale op twitter kijken wat mensen te zeggen hebben, geen aanradertje hoor hahaha. Convans, ik vind Bart en Jolien ook erg interessante en leuke kandidaten. Dat harde van beide kandidaten geniet ik erg van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #395 Gepost op: 24-04-2020, 00:15:23 »
Nee ik vind Jolien een schat. Fanatieke kandidaat en daar is niks mis mee. Maakt het ook wat makkelijker voor ons. De andere kandidaten zijn ook top overigens. Goed gevoel voor humor. Ik ben nog maar weinig irritante spelers tegengekomen in de Belgische mol, wat ik van de Nederlandse helaas niet kan zeggen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #396 Gepost op: 24-04-2020, 09:10:16 »
Voor mij zijn de meeste fanatieke kandidaten het leukst. Joeri was ook super fanatiek maar uitte dit anders. Jolien en Bart zijn daarin wat harder, maar dat maakt het juist leuk! :D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #397 Gepost op: 24-04-2020, 09:41:06 »
Aflevering 1. De mol snoert Laure de mond en laat weten "Jij stelt hier niet de vragen, Laure."
Aflevering 7. Bij de babbelbox zegt Jolien tegen Christian "Ik stel hier de vragen vandaag, Christian."

De overtuigd Jolien-verdenker ziet er ongetwijfeld direct een hint in maar ik wil de twijfelaars nog wel eens de volgende hypothese voorleggen:

Jolien sliep de nacht na de eerste eliminatie samen met Laure. Tevens de nacht van de doos van Pandora, die ze samen bewaakt hebben. Het is niet ondenkbaar dat ze toen gesproken hebben over de eerste 2 opdrachten en hoe het bieden bij de mol verliep. Zo kan Laure best haar anekdote "Jij stelt hier niet de vragen Laure!" hebben verteld. Jolien sprak de afgelopen aflevering duidelijk haar verdenkingen voor Christian uit. Hij is haar mol op gevoel, zegt ze zelfs.

Zou het niet kunnen dat Jolien bij de babbelbox gewoon haar mol (Christian) probeert te confronteren, met iets soortgelijks van wat ze heeft onthouden van de anekdote van Laure?

Dat past ook uitstekend in het scenario dat Jolien wel degelijk de eerste rode pijl had. Ze wijzigde haar mol nadat die (in haar ogen dus Christian) de keuze voor haar rode pijl veranderde naar een groene (dat wordt nog een mooi verhaal bij de terugblik). Het zou ook haar gretigheid voor de molboekjes verklaren bij het diner, ze heeft nu informatie veel harder nodig dan geld of pasvragen.

Wring ik mij nu in allerlei vergezochte bochten? :)
Ik vind dit best plausibel. In ieder geval heel aardig gevonden. Helaas alweer iets waardoor ik denk dat ik net voor de valreep van mol ga wisselen. Ik dacht ook nog waarom zou de mol de doos van Pandora gaan bewaken? De kans was erg klein dat iemand die open zou maken en als dat wel zo was geweest, wie zou dan de naam gevonden hebben, die was zo goed verborgen.

Karakter van Jolien zegt me dat ze inderdaad de doos wilde bewaken. Als kandidaat. En dat de de mol een stuk beter geslapen heeft en zich niet zo druk maakte of iemand de doos zou openen of niet.

En nu moet ik nog definitief kiezen tussen Alina en Bart....

Nog nooit meegemaakt dat de drie mensen die ik het meest verdenk  alledrie in de finale zitten🤪.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 10:53:51 door Lonneke*L »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #398 Gepost op: 24-04-2020, 13:20:31 »
Ik zie bij Jolien dezelfde houding als Cathy. Fanatiek zich inzetten en net zoals Thibaud deed na afloop zich merkbaar beklagen. Maar ze gaat er wel gewoon voor. Dat zie ik liever bij kandidaten dan niet.

Juist mooi dat zulke kandidaten zoals Jolien meedoen. Net zoals Bart weet Jolien de groep op te zwepen. Denk bij de minotaurus of bij het zeulen van de tent. Lekker op het randje spelen hou ik wel van.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jolien
« Reactie #399 Gepost op: 25-04-2020, 13:51:30 »

En nu moet ik nog definitief kiezen tussen Alina en Bart....


Hint hint, Alina.