Auteur Topic: [kandidaat] Dorien  (gelezen 11405 keer)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2020, 13:27:22 »
Ze is nog een beetje stilletjes, komt niet echt los. Wie weet vanaf aflevering 4. :)
Misschien omdat ze de mol is.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2020, 18:17:38 »
Dorien voegt voor mij zeker wel wat toe, zeker in de tussenstukken.

Humor, spontaniteit .
In de proeven kiest ze een tactiek, wat vertragend , dommig, maar dat geeft haar wel de mogelijkheid om te kijken wie haar helpt en wie niet. Tevens kun je vanuit het midden van een spel lang niet altijd alles overzien.

Voor mij zeker geen mol, maar ook zeker niet de minst favoriete deelnemer.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2020, 18:28:41 »
En of ze wat toevoegt! Haar finest moments hebben gewoon niet allemaal de uitzending gehaald.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2020, 21:56:08 »
Heerlijk gifje weer ,  Merci Heinz

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #64 Gepost op: 24-03-2020, 15:25:34 »
En of ze wat toevoegt! Haar finest moments hebben gewoon niet allemaal de uitzending gehaald.



Fantastisch beeld.
Kan die ook kleiner als nieuwe avatar?
Niet dat ik Kaat en Joeri nu weg wil hebben maar enfin ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #65 Gepost op: 24-03-2020, 15:36:13 »
Dat kan op ezgif.com. Ik heb het even voor je gedaan:



Misschien iets te klein om goed te kunnen zien. (Ik zal eens kijken of ik nog andere leuke avatars kan maken.)

En dan hier natuurlijk weer on-topic over Dorien die het zich wel erg onmogelijk heeft gemaakt om nog verdacht te zijn, zo weinig invloed ze in aflevering 3 op de opdrachten leek te hebben.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #66 Gepost op: 27-03-2020, 12:03:49 »
Voorlopig een paar verdachte zaken:
- kano met Bart niet spotten met de verrekijker.
- weinig goede antwoorden (samen met Christian) hangend aan de paraglider.
[...]

Ik reageer natuurlijk nogal laat op deze posts, maar
-kano met Bart niet spotten, er zijn twee momenten dat ze recht naar Bart kijkt, en met een grimas op haar gezicht, er niets mee doet. Op basis van deze twee fragmenten zou ik haar meteen het Molst vinden in deze opdracht (zie afbeeldingen)

Voor de duidelijkheid, de witte stipjes langs de rotsen: Bart in kano met cameraboot ernaast...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #67 Gepost op: 27-03-2020, 12:10:52 »
ter aanvulling op mijn vorige, er is een moment dat ze allebei naar de kano+cameraboot kijken, misschien als ze echt een toeter horen van Bart, (Christian zegt achteraf 'dat hij maar 1 kano heeft gezien dus dat moest wel Bart zijn') zie afbeelding, en vervolgens kijkt Dorien volledig de andere kant op met de verrekijker. Verdacht

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2020, 12:40:12 »
Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met het gebruik van verrekijkers, maar in mijn ervaring valt dat best nog niet mee. Zeker bij water met maar weinig referentiepunten. Als ze niet heel handig is, en ze ook nog eens te maken heeft met de zenuwen van de opdracht/hangend in de lucht, denk ik dat de verrekijker voor Dorien maar weinig toegevoegde waarde heeft. Ook op land als je iets wilt spotten moet je daar goed de tijd voor nemen, zie haar dat eigenlijk nooit doen. In die zin vind ik het meest mols hier dat ze deze hele opdracht eigenlijk heel weinig bijdraagt aan de antwoorden en vermoedelijk met de verrekijker ook niet enorm haar best doet (ze weet ook niet wat ze zoekt?).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #69 Gepost op: 27-03-2020, 13:01:43 »
Dat is wel een 'verzachtende omstandigheid'; (hoe moeilijk het is om iets met de verrekijker te spotten als je aan een paraglide hangt weet ik niet uit ervaring, ik weet dat het met één hand vasthouden van een verrekijker op een boot bijna onmogelijk maakt iets te spotten). Wat ik zie uit de beelden is dat Dorien echt bijna geen enkele moeite doet om echt iets te zien, terwijl ze recht in de richting van Bart kijkt en -naar mijn interpretatie- dus wel degelijk waarneemt dat daar iets te zoeken kan zijn. Of ze is naïef en onhandig?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #70 Gepost op: 29-03-2020, 23:12:09 »
Deze aflevering toch ook wel weer erg verdacht. In aflevering 1 meteen al duidelijk gemaakt dat ze fysiek niet zo handig is. Gebruikt dat nu weer als argument om volksvertegenwoordiger te worden. Eet lekker veel (maar de groep sport alleen te goed), en verpeelt ook het geld bij de ondervraging.

Maar vind het wel iets te veel van het goede.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #71 Gepost op: 30-03-2020, 02:01:33 »
Deze aflevering toch ook wel weer erg verdacht. In aflevering 1 meteen al duidelijk gemaakt dat ze fysiek niet zo handig is. Gebruikt dat nu weer als argument om volksvertegenwoordiger te worden. Eet lekker veel (maar de groep sport alleen te goed), en verpeelt ook het geld bij de ondervraging.

Maar vind het wel iets te veel van het goede.

Dat balletje dat ze 'per ongeluk' wegtikte was inderdaad iets teveel van het goede. Ik zat hardop te roepen: 'Wat doe je nou, tr*t!'.
Woosie down?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2020, 02:51:02 »
Opvallend dat ze aan het eind van de aflevering in de biecht beweert dat Salim meteen voor pasvragen wilde gaan, terwijl in de uitzending het erop lijkt dat zij zelf daartoe het initiatief nam.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #73 Gepost op: 30-03-2020, 07:41:02 »
Misschien bedoelde ze dat Salim gelijk toehapte?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #74 Gepost op: 30-03-2020, 14:51:22 »
Dat balletje dat ze 'per ongeluk' wegtikte was inderdaad iets teveel van het goede. Ik zat hardop te roepen: 'Wat doe je nou, tr*t!'.
Onhandigheid. Zie in haar geen mol noch een nepmol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #75 Gepost op: 30-03-2020, 21:55:03 »
Een mol zou niet in de bibliotheek gaan staan als er in het bos geld is te verdienen.

Verder werkt de tactiek ik ben zo onhandig natuurlijk als mol en komt ze ermee in bepaalde posities. Maar van deze tactiek hebben al 2 mollen gebruik gemaakt, dus denk ik niet dat de makers er nogmaals voor kiezen .

Het wordt mij niet helemaal duidelijk uit de aflevering wie nu besloot om voor de pasvragen te gaan, maar ik ben geneigd te stellen dat Salim dit deed.

Dorien is voor mij een toffe kandidate , die meer in haar mars heeft dan ze altijd laat zien. Maar een mol zie ik er niet in

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #76 Gepost op: 30-03-2020, 22:20:03 »
En zij reageerde niet toen de gsm begon te rinkelen die onder de tafel plakte.
Was het niet Bart die eerst reageerde en daarna pas zij?
En zij maar verder eten.
Of ik moet me vergissen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #77 Gepost op: 30-03-2020, 22:26:12 »
En zij reageerde niet toen de gsm begon te rinkelen die onder de tafel plakte.
Was het niet Bart die eerst reageerde en daarna pas zij?
En zij maar verder eten.
Of ik moet me vergissen.

Nee, Dorien reageerde, Bart negeerde die telefoon volledig en babbelt erdoorheen. Het ding rinkelt een tijd en dan opeens zegt Dorien dat ze iets voelt trillen. Zij kijkt dan onder de tafel en vindt de telefoon. Opeens weet Bart dan te melden dat ze hen dan al een hele tijd moeten hebben geprobeerd te bereiken.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #78 Gepost op: 31-03-2020, 15:12:58 »
Het volgende aan opvallende acties heb ik op de kandidatenpagina van Dorien gezet. Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom.

Aflevering 1:

  • Biedt 3500 euro voor de vrijstelling
  • Vertraagt de groep door voorzichtig en langzaam over het bergpad te lopen
  • Durft ondanks haar hoogtevrees toch te abseilen maar doet er wel meer dan zes minuten over
  • Vormt met Christian het duo met een goede algemene kennis dat niet op de Aquaspeed Extreme hoeft en zou gaan parasailen
  • Antwoordt met Christian fout dat Beethoven 'Eine Kleine Nachtmusik' componeerde
  • Antwoordt juist dat Pilates geen zelfverdedigingssport is
  • Spot Bart (die vanuit zijn kayak antwoorden geeft) vanuit de parasail met de verrekijker niet
  • Antwoordt met Christian fout dat tennis het grootste speelterrein heeft
  • Weet niet dat Venus het dichtst bij de zon staat maar gaat mee in het goede antwoord van Christian
  • Laat Christian fout antwoorden dat een nijlpaard de langste draagtijd heeft waarna Alina met de een-na-hoogste snelheid uit de bocht vliegt en Gilles en Salim de finish wel halen
  • Antwoordt fout dat Rochefort geen trappist is
  • Antwoordt met Christian fout dat De Kokende Kei geen titel van een Suske & Wiske-album is waarna Els met de een-na-hoogste snelheid van de band vliegt
  • Antwoordt fout dat een pescotariër geen zalm eet waarna Bruno met de hoogste snelheid uit de bocht vliegt
  • Antwoordt juist dat het oor te veel cerumen kan produceren
  • Antwoordt met Christian fout dat de hond van Adolf Hitler Haras heette
  • Bevestigt Christians juiste antwoord dat de U rechts van de Y staat op een azerty-toetsenbord waarna Jolien en Laure met de traagste snelheid de bocht door kunnen en de finish halen
Aflevering 2:

  • Vertraagt de groep door voorzichtig en langzaam de trappen op te lopen
  • Verliest samen met Jolien het armworstelen tegen de reus
  • Herkent het stukje truffel op tafel
  • Kiest samen met Bart de juiste hond uit die uiteindelijk een truffel vindt die ze op tijd bij de kok brengen waarmee ze 1000 euro verdienen
Aflevering 3:

  • Bouwt samen met Laure een toren van stenen ter waarde van 1400 euro zonder nadeel voor het andere team erin en ze roepen als eerste stop
  • Zegt wel goed te kunnen knutselen en creatief te zijn en zet zich zo in het groepje fetabeeldhouwers
  • Zegt fysiek wat minder te zijn en kiest er daarom voor om niet het bos met de Minotaurus in te gaan en belandt zo in de bibliotheek (met Els)
Aflevering 4:

  • Wordt verkozen tot volksvertegenwoordiger
  • Zet met Salim (als volksvertegenwoordigers) Christian, Alina en Laure in het muziekgroepje en Bart en Jolien bij hen in het groepje met een goede oog-handcoördinatie
  • Heeft grote moeite met haar "verrekijkerhandicap" en slaat de golfbal een keer in de struiken
  • Stelt voor om Bart en zichzelf als bourgondiërs van de groep aan te duiden (en Salim gaat akkoord)
  • Merkt in het restaurant de telefoon op wanneer ze gebeld worden door de kandidaten in de fitnessruimte
  • Slaagt er met Bart niet in om drie gerechten met een fout ingrediënt erin aan te duiden waardoor ze geen 1000 euro verdienen
  • Doet samen met Bart flink haar best om zoveel mogelijk te eten en te drinken waardoor ze tot 5095 kilocalorieën komen en er dus ook 5095 euro verdiend kan worden, wat gebeurt omdat de sporters 5274 kilocalorieën verbranden
  • Kiest er met Salim voor om voor 10 pasvragen te spelen in plaats van voor 4000 euro en ze sluiten een deal met Bart
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 10:39:37 door Heinz »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Dorien
« Reactie #79 Gepost op: 31-03-2020, 20:50:01 »
Ze lijkt me gewoon een onhandig iemand die niet zo sportief is. Zie in haar niet de mol.