Auteur Topic: [kandidaat] Christian  (gelezen 15081 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2020, 18:07:09 »
Wat hij zegt over de reactie van een andere deelnemer die hem al voor de 2 e Keer zag en dus afwijkend zou reageren, dat geeft aan hoe goed christian nadenkt.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #21 Gepost op: 9-03-2020, 18:54:41 »
Mag ik dit zeggen?

Ik doe het toch, dat moment dat hij verdwijnt in de bosjes, dan eruit komt en dan met zijn korte benen de berg op rent vond ik zo aandoenlijk  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2020, 19:12:50 »
Je mag het wel zeggen, maar het lijkt me wel vervelend om als volwassen vent voor aandoenlijk aangezien te worden. Maar goed, het is eerlijk van je en misschien hebben we er ook wat aan wat het molspeuren betreft. Misschien ligt onderschatting van Christian soms op de loer en is dat een voordeel voor hem als Mol.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2020, 19:46:12 »
Mag ik dit zeggen?

Ik doe het toch, dat moment dat hij verdwijnt in de bosjes, dan eruit komt en dan met zijn korte benen de berg op rent vond ik zo aandoenlijk  ::rofl::

Deze opmerking doet me denken aan een sketch uit "Nieuw Zeer" van gisteravond. Een nieuw satirisch programma van de VPRO. Wordt vanavond herhaald en anders vast wel te zien via Uitzending Gemist.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2020, 22:44:06 »
Christian vind ik echt een super leuke kandidaat nu al!
Hilarisch ook dat Gilles (?? ben nog niet heel goed in de namen) zei dat hij klonk als een lang persoon. Ik hoop dat hij er lang in zit

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #25 Gepost op: 9-03-2020, 23:09:43 »
Er wijst wat mij betreft veel naar Christian als mol in de eerste aflevering: 
- We zien iedereen direct converseren met de mol of een antwoord geven op een vraag van de mol, behalve Christian.
- Zet zichzelf als held neer door als laatste probleemloos te abseilen. (Wilde mogelijk ook de held uithangen in de eerste opdracht door 0 euro te bieden, maar werd overtroefd door de snelheid van Gilles.)
- Speelt wat mij betreft de makkelijkste vraag door over zelfverdediging naar Dorien, dat vind ik ongeloofwaardig. (Kan natuurlijk ook zijn om Dorien te testen.)
- Geeft tweemaal verkeerde antwoorden voor de bocht, waardoor Alina en Bruno in het water vallen.
- De makers van de Mol hebben al vaker blijk gegeven van een voorkeur voor de onwaarschijnlijke mol. (zie spoiler)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik vind Christian ook in deze categorie vallen. Hij wordt neergezet als iemand die zich niet laat tegenhouden door zijn lengte en omdat dat gedrag ook terug zien is in de opdrachten, lijkt hij een fanatieke en vooral sympathieke kandidaat. Wat mij betreft een mooie cover-up als mol.

Extra gedachte: Gilles wil als kandidaat geen geld uit de pot halen voor de vrijstelling. Het zou kunnen dat hij Christian's 0 euro ziet als een gelijksoortige keuze, hem hierdoor weg heeft gestreept als mol en daardoor is afgevallen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #26 Gepost op: 9-03-2020, 23:16:00 »


 Ook wijst hij er niet op dat er misschien beter gekeken moet worden naar de kano.


Dit. Potentiele mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #27 Gepost op: 9-03-2020, 23:45:45 »
Mijn gedachte was dat Christian op een slimme manier bezig is verdacht te worden, zijn opmerking over 'de tweede keer' kan ik me zo goed voorstellen, daarmee toont hij dat hij goed kan observeren. Ik hoop dat hij ver gaat komen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2020, 10:04:42 »
Mijn gedachte was dat Christian op een slimme manier bezig is verdacht te worden, zijn opmerking over 'de tweede keer' kan ik me zo goed voorstellen, daarmee toont hij dat hij goed kan observeren. Ik hoop dat hij ver gaat komen.
Het is te verwachten dat je een opmerking over een laagkomend stemgeluid krijgt als je iedereen gaat blinddoeken. Waarom zou je een kandidaat die zo klein is, in zo'n positie zetten? Misschien als hij de mol is. Idem dito met de opdracht op het water. Niet ideaal als je zo klein bent om zo'n stunt op het water uit te voeren. Maar heerlijk als hij er hoog boven kan zweven en nog eens vaart kan geven voor de bochten. Dat kan als je van hem de mol maakt.
Aan de andere kant ligt het er nogal dik op. Zoals hij al zei, hij is opgevoed dat hij alles kan zoals iedereen. Misschien is hij als kandidaat aangenomen en hebben ze gezegd dat ze hem niet zullen ontzien, dat hij opmerkingen kan verwachten door bepaalde opdrachten. En ben ik vanaf afl. 1 misleid.  ::rofl::
En dan heet hij ook nog 'Christian' wat weer doet denken aan de pastoor die ook mol was.
Nee, ik denk dat hij het niet is.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 10:10:11 door Run »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2020, 10:18:03 »
Hij is redelijk gekend in het uitgaansleven in Leuven (valt ook op natuurlijk) waar hij als student meermaals dronken buitengedragen moest worden. Klein mannetje die op het tempo van de volwassenen volgroeiden meedrinkt... kan foutlopen.
Ik kan niet vatten dat hij de trappisten niet kent en daar Rochefort als antwoord geeft.

Ook op de andere erg makkelijke vragen werden té vaak fout geantwoord.

Voorlopig verdacht maar iets te opvallend aan het (fake?) mollen.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 12:01:02 door Betonmol »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2020, 10:21:27 »
Klein mannetje die op het tempo van de volwassenen meedrinkt... kan foutlopen.
???
Hij is een volwassene.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2020, 10:40:21 »
Kan Spacy even wat anti-stigma-koekjes uitdelen?   :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2020, 10:46:10 »
???
Hij is een volwassene.
Ik bedoel dat lichaamsgewicht een factor is in alcoholtolerantie.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2020, 10:55:39 »
Kan Spacy even wat anti-stigma-koekjes uitdelen?   :-X
::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2020, 11:49:29 »
Ik bedoel dat lichaamsgewicht een factor is in alcoholtolerantie.
Dan moet je voortaan zeggen wat je bedoelt, want Christian als "klein mannetje" tegenover "de volwassenen" zetten impliceert dat hij geen volwassene is.

Kan Spacy even wat anti-stigma-koekjes uitdelen?   :-X
::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2020, 12:29:39 »
Voor mij was Christian zeer verdacht in de Klok Luiden opdracht. Hij wurmde zichzelf in de positie waarbij he vragen moest beantwoorden. Daarnaast beantwoordde hij verreweg de meeste vragen fout, en ook twee keer cruciaal voor de bocht.

Ik heb een volledig overzicht van de vragen en het antwoorden op de opdracht pagina geplaatst.

Daarnaast vind ik het een hele toffe kandidaat en moest ik al een aantal keer goed om hem lachen. Vooraal toen hij het niet meer hield over die Sven Nijs foto van Dorien.  ::rofl:: ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #36 Gepost op: 13-03-2020, 23:51:08 »
Hij is redelijk gekend in het uitgaansleven in Leuven (valt ook op natuurlijk) waar hij als student meermaals dronken buitengedragen moest worden. Klein mannetje die op het tempo van de volwassenen volgroeiden meedrinkt... kan foutlopen.
Ik kan niet vatten dat hij de trappisten niet kent en daar Rochefort als antwoord geeft.

Nochtans niet de meest onbekende namen in België als je het over trapistenbier hebt. Dus ja ook ik vind het opvallend, zonder dat ik wist dat Christiaan bekend is in het Leuvense uitgaanscircuit.

Enfin in de glider lijkt mij wel de betere mol positie hier.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #37 Gepost op: 15-03-2020, 18:16:35 »
Ik kan hem nog niet zo goed peilen. Hij lijkt aan de ene kant iemand die heel goed is in het zoeken naar de mol en dus ver gaat komen. Aan de andere kant heeft hij dus als mol de perfecte posities voor zichzelf uitgekozen bij alle opdrachten.

Ik denk dat hij een finalist kan worden, maar welke rol hij gaat hebben in die finale is iets waar we nog achter moeten komen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #38 Gepost op: 15-03-2020, 23:56:08 »
Misschien deze aflevering iets te dik er bovenop, maar ik vind hem heel erg verdacht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #39 Gepost op: 16-03-2020, 00:05:46 »
Ik vond hem deze aflevering juist minder verdacht...
Op de bruiloft doet hij samen met Els een opdracht ter waarde van 500 euro (wat het laagste bedrag was van alle opties). Vervolgens laat hij het omschrijven van de foto volledig aan Els over (dat vind ik onmols, zo geef je alle invloed uit handen). Bovendien faalde de opdracht door Els en niet door hem...
Verder wilde hij wel veel tips hebben bij de Griekse goden opdracht, maar uiteindelijk raadt hij die wel alle drie de goden goed meen ik terwijl Laure volgens mij niets wist... Dat levert toch 200 euro op. Naast Barts opdracht was dit bovendien de enige opdracht van de vier in totaal die slaagde. Als hij de mol was geweest, had hij toch wel iets minder goede antwoorden kunnen geven.. zeker omdat Laure ook niets leek te weten.