Auteur Topic: [kandidaat] Christian  (gelezen 15082 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #40 Gepost op: 16-03-2020, 13:33:33 »
Blijft hoog in mijn verdachtenlijstje staan.
Maar zou nog altijd een kandidaat kunnen zijn die dwaalsporen legt voor zijn medespelers.
Zoals bij de trappen waar hij een paar extra hints forceert.

Na briefing kon hij als mol bij het huwelijk zowat overal goed mollen, behalve misschien bij de truffelzoekende hond. Een glazenpiramide bouwen vanop een ladder? Hij was zo blij met de zeshoekformatie, waar hij al wist dat het inherent niet stabiel zou zijn.
De taart dragen was door zijn gestalte moeilijk geweest, en in het dansen zou hij ook wel opvallen denk ik.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 13:39:32 door Betonmol »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #41 Gepost op: 16-03-2020, 13:38:24 »
Leuke man  ::love::.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #42 Gepost op: 16-03-2020, 14:27:30 »
Ik vond hem deze aflevering juist minder verdacht...
Op de bruiloft doet hij samen met Els een opdracht ter waarde van 500 euro (wat het laagste bedrag was van alle opties). Vervolgens laat hij het omschrijven van de foto volledig aan Els over (dat vind ik onmols, zo geef je alle invloed uit handen).

Heel onmols moment inderdaad.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #43 Gepost op: 16-03-2020, 15:02:49 »
Heel onmols moment inderdaad.
::jaja:: Hij zei later ook dat hij niet wilde dat Els alleen bij de glazen zou staan. Hij verdenkt haar dus duidelijk.

Verder vond ik de vraag aan Laure of ze echt niet een hint moesten nemen lijken op een test, om te zien of Laure erin mee zou gaan.

Zijn opmerking in aflevering 1 over iemand die hem voor de tweede keer zag zou denk ik het best op Els of Laure kunnen slaan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2020, 23:43:08 »
Christiaan is goed aan het observeren weer, en aan het testen, in beide opdrachten, eerst Laure, kijken of ze meegaat in de hints kopen, daarna Els. Volgens mij goed bezig.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #45 Gepost op: 17-03-2020, 20:23:53 »
Klopt, Christian is goed bezig om te peilen bij andere kandidaten hoe ze zich gedragen en of ze ingaan op keuzes om gemakkelijk een opdracht te laten mislukken.

Hij stuurde Els ook weg bij de glazen en zo dwong ie zijn foutieve zeshoekbouwwerk af. Plus Els gaf de verkeerde foto door en indirect maakte dat het taart ophalen ook zinloos.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2020, 08:11:46 »
Christian wilde wel erg graag op het nadeel schieten in plaats van geld en moedigde Bart aan om dit te doen. Aan de andere kant leek Christian bij het beeldhouwen degene te zijn die een belangrijke stem had in het plan om een soort karikaturen te maken. Een plan dat uitstekend uitpakte.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #47 Gepost op: 23-03-2020, 11:56:43 »
Zou het kunnen zijn dat Christian Bart in het vizier heeft? Nu Els weg is, is Bart degene die hem misschien de tweede keer zag op de heuvels van Meteora. Wederom een test van Christian.

Bij de minotaurus was hij echt pissed dat Bart hem maar 1 hartslag gunde, het raakte hem echt, begrijpelijk. Het is logisch dat iemand met een hartslag van 140+ niet ver gaat komen was het idee, maar het leek in mijn ogen of Christian zich echt niet wilde laten opofferen omdat de Mol dat een goed idee vond, volgens mij was Bart daar heel sturend.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2020, 12:04:12 »
Ik zie daar niet een aanwijzing in dat Bart Christians Mol zou zijn. Ik bedoel, ik zou sowieso not amused zijn als iemand zou voorstellen om mij te offeren aan een Minotaurus...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2020, 12:11:33 »
In real life  ik wil niet geofferd worden  , period, dus ook niet aan een minotaurus.

Maar in het spel is de actie van christian weer erg vreemd.  Als kandidaat die voor de pot wil gaan, is informatie inwinnen belangrijk, en is zonder informatie terugkomen , hetzelfde als gepakt worden.

 Het lijkt erop dat christian weer mensen aan het testen is op hun reactie.

Hij hoopt dat een mol anders zal reageren dan een kandidaat op deze rare actie. Hetzelfde heeft hij al bij laure en Els gedaan.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2020, 15:25:36 »
Het dagboek van de mol begint met gerommel en gestommel en dat duurt wel even.
Ergens denk ik dan meteen aan Christian, want om ergens bij te kunnen moet hij eerst op een stoel klimmen. Hij kan alles zelf, het duurt alleen iets langer.
De handdoek hangt in ieder geval niet hoog in de badkamer.

En de Alpha en Omega, das duidelijk, dat zijn "Christian Symbols".
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 17:16:49 door foxhunter »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #51 Gepost op: 29-03-2020, 23:21:06 »
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van Christian :-X Ik erger me soms een beetje aan zijn houding over bepaalde dingen
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #52 Gepost op: 29-03-2020, 23:28:41 »
Bizar dat hij ineens 360 graden draait en voor de pasvragen wil gaan. Hij was continue fanatiek en voor de groep gaan.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #53 Gepost op: 30-03-2020, 00:12:03 »
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van Christian :-X Ik erger me soms een beetje aan zijn houding over bepaalde dingen

Wat?  ::oink::  Christian is een fantastische kandidaat, veel humor en bloedfanatiek als kandidaat!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #54 Gepost op: 30-03-2020, 00:13:49 »
Ik vind Christian ook een geweldig leuke kandidaat. Wat die humor betreft moet je ook zeker de extra filmpjes op vier.be bekijken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #55 Gepost op: 30-03-2020, 00:24:23 »
Ik vind Christian een geweldige kandidaat. Hoed af mocht ie de mol zijn maar ik zie er vooral een fantastische fantieke kandidaat in ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2020, 01:45:06 »
Christian schrijf ik in extra zwaar doorgedrukt potlood voorlopig af als mol. Hij redde in zijn eentje de muziekopdracht in de metro. En hij kan slecht tegen zijn verlies, wat bij sommige m*nsen zielig is, maar bij hem charmant overkomt.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2020, 17:05:52 »
Het volgende aan opvallende acties heb ik op de kandidatenpagina van Christian gezet. Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom.

Aflevering 1:

  • Biedt 0 euro voor de vrijstelling
  • Vormt met Dorien het duo met een goede algemene kennis dat niet op de Aquaspeed Extreme hoeft en zou gaan parasailen
  • Antwoordt met Dorien fout dat Beethoven 'Eine Kleine Nachtmusik' componeerde
  • Antwoordt op aangeven van Dorien juist dat Pilates geen zelfverdedigingssport is
  • Spoort Dorien aan om met de verrekijker naar tips te zoeken
  • Antwoordt met Dorien fout dat tennis het grootste speelterrein heeft
  • Antwoordt juist dat Venus het dichtst bij de zon staat
  • Antwoordt fout dat een nijlpaard de langste draagtijd heeft waarna Alina met de een-na-hoogste snelheid uit de bocht vliegt en Gilles en Salim de finish wel halen
  • Antwoordt op aangeven van Dorien fout dat Rochefort geen trappist is
  • Antwoordt met Dorien fout dat De Kokende Kei geen titel van een Suske & Wiske-album is waarna Els met de een-na-hoogste snelheid op een recht stuk van de band vliegt
  • Antwoordt op aangeven van Dorien fout dat een pescotariër geen zalm eet waarna Bruno met de hoogste snelheid uit de bocht vliegt
  • Antwoordt op aangeven van Dorien juist dat het oor te veel cerumen kan produceren
  • Antwoordt met Dorien fout dat de hond van Adolf Hitler Haras heette
  • Antwoordt juist dat de U rechts van de Y staat op een azerty-toetsenbord waarna Jolien en Laure met de traagste snelheid de bocht door kunnen en de finish halen
Aflevering 2:

  • Antwoordt juist dat de Griekse godin van liefde & schoonheid Afrodite heet maar zou toch voor 100 euro een tip willen kopen, wat Laure tegenhoudt
  • Antwoordt na het kopen van twee tips (Neil Armstrong en kip op pizza) juist dat de Griekse god van muziek & poëzie Apollo heet
  • Twijfelt tussen Dimitri Vegas en Like Mike, koopt een tip (Dimitri Thivaios) en geeft het juiste antwoord Dimitri Vegas waardoor de opdracht Griekse goden 200 euro op kan leveren (wat door Alina met dobbelen verdubbeld wordt)
  • Stelt voor dat Bruno in team "special act" gaat, wat hij doet waardoor hij moet dansen (wat hij uiteindelijk succesvol zou doen)
  • Blijft met Els over voor "team aperitief", maakt een rekenfout bij het ontwerpen van de champagnetoren als driehoek en haakt in op Els' idee om de champagnetoren als een zeshoek te bouwen waardoor ze met de glazen niet goed uitkomen en ze (ook als Els geen glas gebroken zou hebben) geen 500 euro verdienen
  • Merkt pas na een tijdje op dat ze gebeld worden door taartenhalers Alina en Laure en schuift de taak om het bruidspaar aan hen te beschrijven door naar Els
Aflevering 3:

  • Stelt voor dat Bart eerst een kruik met een bedrag probeert kapot te schieten en zodra het andere team arriveert direct voor het nadeel te gaan, waarna Bart per ongeluk 100 euro en vervolgens het nadeel raakt waardoor er 1900 euro blijft liggen
  • Stelt bij de fetabeeldhouwers voor om karikaturen te maken, wat goed uit zou pakken en 2000 euro op zou leveren
  • Staat in de opdracht met de Minotaurus veel in contact met Dorien en Els in de bibliotheek
  • Gaat na wat tegensputteren akkoord met het plan van Jolien en Bart om met maar één hartslag het bos in te gaan en rent nog voor hij het eerste bordje bereikt heeft terug met het idee dat de Minotaurus hem op de hielen zit
Aflevering 4:

  • Hakt de knoop door om Alina's foute antwoord dat het Griekse instrument balalaika heet te kiezen waardoor ze naar een verkeerde metrohalte gaan en tijd verspillen
  • Komt met de goede ingeving "Kelly" die Alina aanvult tot "Kelly Clark" waar Christian weer Kelly Clarkson van maakt en herkent ook All Rise van Blue en Conquest of Paradise
  • Slaagt er na enkele pogingen in om met Alina en Laure een minuut lang touwtje te springen (ter waarde van 1000 euro)
  • Komt met Alina en Laure net op tijd bij het eindpunt aan waardoor ze 1750 euro verdienen en ook de 3000 euro van de golfers verdiend wordt
  • Wijst naar het fitnessapparaat waar de telefoon aan bevestigd zit
  • Weet de pincode van de telefoon te achterhalen, belt de eters en overtuigt hen vork en mes te laten vallen
  • Wil wel een deal sluiten met ondervragers Dorien en Salim maar Bart is hem voor
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 16:19:29 door Heinz »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #58 Gepost op: 31-03-2020, 20:53:17 »
Ik zie in hem niet de mol maar vind hem wel een leuke deelnemer.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #59 Gepost op: 1-04-2020, 10:41:26 »
Van Christian vind ik het lastig dat hij soms typische mol dingen doet (heel snel een beslissing willen maken over een antwoord terwijl het nog niet goed en wel besproken is bijvoorbeeld). Tegelijkertijd maakt hij hiermee soms juist de juiste beslissing.
Ik denk dat ik hem afschrijf, maar ik houd hem wel in de gaten