Auteur Topic: [kandidaat] Christian  (gelezen 15086 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #60 Gepost op: 6-04-2020, 22:57:03 »
Uitspraken Christian: Bier, goed Bart. Jippie.
Jippie, want bij het vuurwerk heeft hij een geslaagde molactie.
Het kostte hem wat moeite, hij werd er rood van en na afloop Jippie. De mol moest zich hier voordoen als de kandidaat met het rode scherm, zodat de kandidaten zouden denken dat hij rood had. Als ze op hem hadden gestemd, dan was het de derde groene. Waarom dan wijzen naar anderen, zoals Jolien of Alina? Was dit zijn poging om wanhopig te lijken? Of wist hij niet waar het rode scherm zat en testte hij Jolien, die verdedigde zich en koos hij daarna Alina?
Maar dan hebben we wel te maken met een slechte mol, die hier maar moeilijk zijn koel kan bewaren. Dat maakt het spannend.
Zou Dorien hem door hebben? Zij vond hem niet zenuwachtiger dan anders, maar jippie duidt op het tegenovergestelde.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 22:59:55 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #61 Gepost op: 8-04-2020, 17:36:50 »
Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Christian:

Aflevering 5:

  • Meldt zich niet aan als fotograaf en wordt verkenner
  • Vindt de eerste verdieping van het winkelcentrum en het dakterras met uitzicht op de wijnbar goede plekken voor de fotografen
  • Vormt met fotograaf Dorien een duo in het winkelcentrum
  • Spot de BV en let erop dat Dorien zich niet te zichtbaar opstelt
  • Zegt dat hij dacht dat hij de mama van Alina zag, wat klopt
  • Twijfelt of ze achter de bezoeker aan moeten gaan omdat die maar 500 euro waard is
  • Spot de chauffeur die de BV bij de winkel oppikt en spoort Dorien aan om op te schieten
  • Geeft aan Alina en Bart door dat het enorm moeilijk is om van boven een shot te nemen (waarna zij naar de begane grond besluiten te gaan)
  • Kiest met Dorien een foto uit waar de vriend van Jolien op zou moeten staan, wat niet klopt
  • Kiest met Dorien een foto uit waarop Willy Sommers niet herkend wordt door de broer van Christian
  • Meldt zich als eerste aan als luchtverkeersleider (waarna Bart zich ook aanmeldt)
  • Schakelt de noodstop in zodat Alina bij het vertrek niet tegen Jolien aanrijdt
  • Schakelt de noodstop in bij zijn beide auto's zolang hij nog niet met Alina en Dorien ze kan communiceren
  • Geeft vanuit de toren tegenstrijdige instructies aan Alina ten opzichte van de instructies die haar moeder in de auto geeft waardoor Alina gefrustreerd raakt en de poort van 500 euro omverrijdt
  • Stuurt Dorien naar de poort van 300 euro maar geeft haar geen verdere instructies
  • Stuurt Dorien als de tijd bijna om is zonder geld naar de taxizone
  • Laat Alina weten dat ze voor een poort van 400 euro staat (en Alina rijdt er op aanwijzingen van haar moeder doorheen) en geeft aan dat Alina nog maar een minuut heeft om de taxizone te bereiken (wat Alina net op tijd lukt)
  • Stelt voor om voor X1 of X2 te gaan maar laat zich door Bart overtuigen om voor X3 te gaan
  • Laat Dorien 50 km/h rijden om te testen waar de auto uitkomt en dat blijkt nipt in X1
  • Laat Alina 70 km/h rijden omdat Salim daarbij (maar we zagen 76 km/h op zijn teller) in de X3 zou zijn gekomen en Alina belandt in de tweede X0
  • Lijkt wat nerveus bij de speciale eliminatie en stemt mee op Dorien, Salim en Jolien (die op Christian stemt en zichzelf fel verdedigt) en switcht van Jolien naar Alina

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #62 Gepost op: 13-04-2020, 03:04:29 »
Vanuit de krochten van pagina 2 heb ik dit topic moeten opdiepen.

Zomaar een gedachte en zeker geen negatieve opmerking over het postuur van christian.  Maar kan het niet zijn dat het doorvoeren van de pij, niet alleen een link is aan het klooster pad van opdracht 1. Maar dat het ook een heel handige manier is om het silhouet van christian als mol te veranderen.

Door de pij zie je de contouren niet zo duidelijk en kun je dus minder goed zien of iemand staat of dat er iemand op een stoel zit.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2020, 21:35:03 »
Er is sowieso over nagedacht dat we niks uit de vermomming kunnen afleiden qua postuur van de Mol. Zodat we er ook niks mee opschieten bij de vraag of het Christian wel of niet is. Ik verwacht trouwens eerder een wat aangepaste stoel dan dat Christian de hele tijd zou moeten staan als ie de Mol is. Je wil het je hoofdrolspeler wel zo comfortabel mogelijk maken natuurlijk. ;)

Acties die ik heb toegevoegd aan de kandidatenpagina van Christian:

Aflevering 6:

  • Besluit na het oefenen het discuswerpen te doen maar zou uiteindelijk speerwerpen
  • Komt bij het speerwerpen ongeveer de helft tekort waardoor Bart geen extra voorsprong van vijf meter bij het loopnummer krijgt
  • Heeft een datingsite of -app gebruikt, met een pistool geschoten en met iemand van hetzelfde geslacht gekust en verdient daardoor met die gekozen stellingen geen geld
  • Gaat als tweede zonder problemen de "sirtaki-balk" over en verdient 100 euro
  • Waarschuwt Bart terecht dat Alina en Jolien waarschijnlijk gaan drinken en dus niets verdienen bij de stelling "ik heb nog nooit een gerecht teruggestuurd op restaurant"
  • Is als tweede klaar met zijn tekening van het stilleven en gaat met 600 euro (want vijf keer gekeken) door naar kamer 2
  • Prikt als tweede zijn ballon met de cactushelm door en gaat met 250 euro extra (want drie keer gekeken) door naar kamer 3
  • Vindt in kamer 3 elk 10 hapjes á 25 euro eten wel genoeg
  • Krijgt zijn pak niet op tijd hapjes-vrij en valt als derde af waardoor ook zijn inzet verloren gaat

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #64 Gepost op: 14-04-2020, 00:04:04 »
Ene olijf. En niet door. Zat die vast geplakt met lijm of zo?
Christian is veel molser dan dit forum aangeeft.
Hij zou ook prima de stem van de mol kunnen zijn in het gesprek met de mol en Jolien.
Waarom wordt hij zo weinig verdacht? Ouzo drinken en Alina haar verhaal laten doen, maar ondertussen Christian. Daar deugt echt helemaal niks van. De rotte appel. Stille hint waar we de echte mol moeten zoeken. Alina in beeld met haar vluchtelingenverhaal maar ondertussen. Christian.
Ik denk Christian of Alina 50% voor beide. Bart en Jolien in the picture, maar die zijn het niet.





Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #65 Gepost op: 14-04-2020, 14:05:55 »
Viel het ook iemand op dat Christian zei dat hij geen BOB kon zijn omdat hij niet mocht rijden? Niet dat dat verdacht is, maar dat betekent wel dat hij tijdens de geblinddoekte-auto opdracht waarschijnlijk ook al gedwongen was om in die toren te moeten gaan zitten. Hij doet alles verder wel hoor, maar lijkt me niet een erg logische keuze als mol omdat er toch wel kleine beperkingen zijn dan hier en daar. Hopelijk wint hij het spel uiteindelijk wel trouwens als hij niet de mol is, verdient het echt 200% hoe hij het gespeeld heeft
(mocht hij kandidaat zijn).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #66 Gepost op: 14-04-2020, 14:17:58 »
Ja eens. Daarom schreef ik Dorien af. Anderzijds komt hij wel steeds op de positie aan tafel en ook in de verkeerstoren. Het enige wat Christian niet kon volgens Gilles was autorijden. Hij ontliep dat beide keren wel slim :D

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #67 Gepost op: 14-04-2020, 14:31:59 »
..
Christian is veel molser dan dit forum aangeeft.
..
Waarom wordt hij zo weinig verdacht?..

Aangezien er na aflevering 6 pas 4 pagina's zijn in dit topic, is denk ik de meest simpele reden dat hij gewoon niet zoveel verdachte dingen uitspookt. Zeker niet in vegelijking met de andere overgebleven kandidaten.

Wellicht kan jij een opsomming maken wat iedereen over het hoofd ziet waardoor dit topic alsnog ontploffen gaat? ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #68 Gepost op: 14-04-2020, 14:55:05 »
Viel het ook iemand op dat Christian zei dat hij geen BOB kon zijn omdat hij niet mocht rijden? Niet dat dat verdacht is, maar dat betekent wel dat hij tijdens de geblinddoekte-auto opdracht waarschijnlijk ook al gedwongen was om in die toren te moeten gaan zitten. Hij doet alles verder wel hoor

Gilles gaf aan voor de serie begon dat Christian alles kon behalve autorijden omdat er geen aangepaste wagens waren
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #69 Gepost op: 17-04-2020, 22:53:57 »
Wie kruipt bij wie onder de huid?
Bart en Christian.
Katapult schieten. Christian en Bart motiveren elkaar.
Na Feta gewonnen zoeken ze elkaar op. Bart ziet Christian "staan" net zoals in het begin op de berg
 Maar Christian heeft dat helemaal niet nodig. Wie maakt er hier "gebruik" van de situatie.
Uit stappen samen dansen.
Samen op een kamer.
Twee tenten zegt Christian. Bart knalt hem erin. En ze nemen twee tenten mee.
Samen op de vliegveld toren. Bart voor de 3x, maar Christian stemt ermee in.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 10:42:39 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #70 Gepost op: 18-04-2020, 16:28:08 »
'jippie'. De vrolijkheid straalt ervan af  ;D ... Nee, Christian was echt behoorlijk gespannen bij Vuurwerk
« Laatst bewerkt op: 18-04-2020, 16:31:29 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #71 Gepost op: 18-04-2020, 17:56:22 »
Klopt, uit die beelden maak ik op dat Christian oorspronkelijk de rode vuurpijl had.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #72 Gepost op: 18-04-2020, 18:13:14 »
Die conclusie heb ik ook gemaakt, zie mijn recente post in het vuurwerk topic.
Ben ook van mening dat hij toen van mol is overgestapt, en dus 5 vragen goed heeft geantwoord en daardoor is doorgegaan.
Kans is wel groot dat de anderen meer informatie hebben omdat zij wellicht al langer op de mol zaten en meer info hadden. Toch hoop ik dat Christian wint dit seizoen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #73 Gepost op: 18-04-2020, 18:39:12 »
Klopt, uit die beelden maak ik op dat Christian oorspronkelijk de rode vuurpijl had.

Dat lijkt me niet logisch als Bart de mol is. De mol gaat toch niet voorstellen om de pijl van de kandidaat met het rode scherm te testen?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #74 Gepost op: 19-04-2020, 00:12:56 »
Dat lijkt me niet logisch als Bart de mol is. De mol gaat toch niet voorstellen om de pijl van de kandidaat met het rode scherm te testen?

Nee, vanuit het oogpunt dat Bart de mol is, was Christian bang dat zijn mol hem zou targeten de 3e stemronde. Zo gingen de eerste 2 pijlen ook mis en Bart had hem zojuist al ter sprake gebracht. Christian heeft een groen scherm, wil 2k en zeker niet een test verlenging doen. Hij wil Bart de pas afsnijden en stelt voor nu eens bij Jolien te beginnen. Dat komt echter als een boemerang weer terug als ook zij voor hem kiest. Vervolgens verdedigt Jolien haar (rode) pijl zo sterk dat Christian dan maar voor de enige andere optie Alina gaat. Hij wil die rode pijl zien maar helaas, zowel mol Bart als geloofwaardige (rode pijl) Jolien hebben hem afgetroefd. Een jippie van opluchting blijft nog over als hij de verlenging overleeft.

Tenminste, zo zie ik het allemaal graag gebeurd :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #75 Gepost op: 19-04-2020, 11:40:14 »
Klopt, uit die beelden maak ik op dat Christian oorspronkelijk de rode vuurpijl had.

Ja, ik ook. Zeker in combinatie met zijn gedrag (dat hij absoluut niet wilde dat zijn vuurpijl afging).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #76 Gepost op: 19-04-2020, 11:56:27 »
Ja, ik ook. Zeker in combinatie met zijn gedrag (dat hij absoluut niet wilde dat zijn vuurpijl afging).

Om heel eerlijk te zijn was ik ook van mening dat Christian rood had tijdens het kijken van de aflevering ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #77 Gepost op: 19-04-2020, 12:51:55 »
Nee, vanuit het oogpunt dat Bart de mol is, was Christian bang dat zijn mol hem zou targeten de 3e stemronde. Zo gingen de eerste 2 pijlen ook mis en Bart had hem zojuist al ter sprake gebracht. Christian heeft een groen scherm, wil 2k en zeker niet een test verlenging doen. Hij wil Bart de pas afsnijden en stelt voor nu eens bij Jolien te beginnen. Dat komt echter als een boemerang weer terug als ook zij voor hem kiest. Vervolgens verdedigt Jolien haar (rode) pijl zo sterk dat Christian dan maar voor de enige andere optie Alina gaat. Hij wil die rode pijl zien maar helaas, zowel mol Bart als geloofwaardige (rode pijl) Jolien hebben hem afgetroefd. Een jippie van opluchting blijft nog over als hij de verlenging overleeft.

Tenminste, zo zie ik het allemaal graag gebeurd :P

Zo zie ik het ook. Christian is veel te eerlijk voor dit spel. Hij biedt 0 euro voor de vrijstelling, gaat voor de verdubbelaar bij het skydyven en wil volgens mij  nu dat degene met het rode scherm naar huis gaat en dat er geen andere kandidaat het slachtoffer wordt. Hij zelf heeft helemaal geen zin het risico te lopen alsnog naar huis te moeten na zijn groene scherm. Dat blijkt ook wel uit zijn opmerkingen dat hij wil voorkomen dat er een 2e groene pijl de lucht in gaat, degene met rood nu meer informatie heeft en dat het echt absurd is zoals het spel  verlopen is.

Hij komt er zelf nu wel beter uit want ook hij heeft meer  informatie. Hijzelf, Dorien, Salim, Alina hadden groen.  Bart is zijn mol dus de conclusie is dat Jolien rood moet hebben gehad. Dorien en Salim zijn inmiddels naar huis. Christian komt dichter bij de mol. (en Alina ook denk ik)

Go Christian Go!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #78 Gepost op: 19-04-2020, 15:22:06 »
Citaat van: augustin.thiré
In aflevering 1 moesten de kandidaten zichzelf bevrijden aan de hand van de postcodes van steden en gemeenten.
Ik heb deze 16  steden en gemeenten aangeduid op een kaart en een verband proberen te zoeken (ons alfabet, Griekse-, Russische tekens of sterrenbeelden) maar het meest logische dat ik er kon uithalen zou wijzen naar Christian: De 15 eerste punten vormen M O L en het 16de punt staat op Brussel. 
Wie is de enigste kandidaat die in Brussel woont?  Christian




Hij heeft wel een dikke hint op zijn naam staan.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 15:24:11 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Christian
« Reactie #79 Gepost op: 19-04-2020, 15:39:07 »
Hij heeft wel een dikke hint op zijn naam staan.

4 pagina's waarvan nog eens een heel deel over zijn mogelijke rode scherm. Ik vind het knap dat je blijft volharden foxhunter.