Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto  (gelezen 4969 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2020, 19:38:05 »
Ja dat vond ik ook zo verdacht!
En ook dat zij nog even gaat roepen dat ze 400€ had geboden, en dacht dat dit hoog was. Tevens stuurde zij Gilles op pad de anderen te bevrijden, ze helpt het spel op gang. Mmmmmm  ::vergroot::
Meer L

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #21 Gepost op: 9-03-2020, 21:14:52 »
De topografie (ja, ja ... topo) van België is voor mij te moeilijk. Ik zou met de toren van Hanoi geen moeite hebben.

Offline duon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2020, 21:18:54 »
Ik heb het nog niet teruggekeken maar ik neem aan dat ze toen ze geblinddoekt waren wel even hebben gepraat met elkaar. Niet voordat Gilles de Coster zijn praatje had gedaan (want dat mochten ze niet zoals te zien is in https://www.vier.be/video/cafedemol/in-primeur-de-eerste-beelden-van-het-nieuw-seizoen-van-de-mol  ) maar misschien terwijl ze probeerden los te komen?
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2020, 23:15:32 »
Ik denk inderdaad dat de mol bij deze opdracht niets hoeft te saboteren, juist omdat de mol weet dat wanneer ze de opdracht halen de pot op -5200 staat. Voor mij zijn juist de kandidaten die verdacht doen bij deze opdracht eerder niet de mol dan wel.

Goed punt. Ik denk zelfs dat de opdracht aan de mol wasdeze opdracht te laten slagen. -5200 is mooi genoeg en -10200 teveel van het goede. Misschien moet je daarom hier op zoek naar iemand die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het slagen van de opdracht.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2020, 23:31:59 »
Tijd voor een overzichtje. Wie wat deed daar kunnen we nog verder over discussiëren.
[overzichtje]

Hah, hulpmol is weer bezig, fijn  ::ok:: :D

Wie stelde bij de klokken-van-Hanoi voor om 2 minuten stil na te denken en kwam toen plotsklaps met de oplossing? Ik vond dat een beetje verdacht...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2020, 04:57:47 »
Dat was jolien

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2020, 10:12:38 »
De topografie (ja, ja ... topo) van België is voor mij te moeilijk. Ik zou met de toren van Hanoi geen moeite hebben.
Doordat er uit elke provincie deelnemers kwamen was het goed te doen.
Ik zag als Oost-Vlaming dat de wegwijzers zeer dicht in mijn buurt zouden kunnen staan in de buurt van Lokeren en dat bleek ook het juiste antwoord.
Ik denk dat de Mol zich net bij deze opdracht wat op de achtergrond heeft gehouden. Zeker bij de pijl met Brugge werden enkele erg domme voorzetten gelanceerd.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2020, 15:41:33 »
De snelheid waarmee Bart afdaalt van de rots vind ik onmols in deze opdracht. Er is geen sprake van angst bij Bart volgens mij, maar bij een opdracht die om tijd gaat, kun je als zelf aan de beurt bent om af te dalen best saboteren door wat langzamer van die rots af te gaan. Nu leek het alsof hij dacht hoe sneller ik hier vanaf ben... hoe beter.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2020, 18:29:35 »
Doordat er uit elke provincie deelnemers kwamen was het goed te doen.
Ik zag als Oost-Vlaming dat de wegwijzers zeer dicht in mijn buurt zouden kunnen staan in de buurt van Lokeren en dat bleek ook het juiste antwoord.
Ik denk dat de Mol zich net bij deze opdracht wat op de achtergrond heeft gehouden. Zeker bij de pijl met Brugge werden enkele erg domme voorzetten gelanceerd.
Ik ben een Nederlander.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2020, 19:56:17 »
Ik ben een Nederlander.
Bedankt voor deze nuttige bijdrage
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2020, 22:49:14 »
Ik zat hetzelfde te denken, maar ook als reden : iemand móet de boel op gang krijgen anders komt er niets terecht van de vervolgopdrachten, iemand moet zíen dat er anderen bevrijd moeten worden en waar die zijn, enzovoort. Het hoeft niet persé de mol te zijn die de voorzetjes geeft, maar die is denk ik  wel in de buurt voor het geval het allemaal te lang duurt?

Het is toch wel leuk als opdracht 1 lukt, alle kandidaten op de eerste groepsfoto. En de pot staat toch al in de min.

Ik denk ook dat de groepsfoto moest lukken dat is wel zo leuk.
Mij viel op dat er vanaf de 2e rots werd geroepen om hulp.( Bart??) toen het leek of de opdracht stil lag. Werd hier de boel op gang gebracht?
Het groepje met Gilles kreeg toen pas door dat Gilles de andere kandidaten moest bevrijden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2020, 23:37:13 »
Het is christian die begint te roepen, waarop uiteindelijk Gilles een keer in actie schiet

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2020, 17:41:09 »
Hier is mijn “analyse” van de opdracht :D

Als de opdracht begint staan er zes mensen nog geblinddoekt op een berg. Het is Christian die begint met roepen. Daardoor komen Dorien, Jolien, Alina en Gilles erachter dat zij nog niet konden beginnen. Als het laatste groepje hun blinddoeken afdoet zijn er al 18 minuten verstreken!

Het onderdeel Mensenkennis wordt door Laure, Salim en Bruno ingevuld. Salim en Laure noemen meteen de foto die bij hunzelf hoort en komen verder vrij weinig aan bod. Bruno werkt wel enorm tegen. Vlak nadat Gilles bij hun is en zegt dat de fiets bij hem hoort, zegt Bruno dat bij hem de fiets of de kaarten horen, logischerwijs zou Bruno dus moeten weten dat de kaarten het goede antwoord is. Echter, wanneer ze voor het eerst een poging doen staat de foto van Sven Nys onder Bruno. Heeft hij dit bewust nog even heeft achtergehouden omdat hij als mol wilde vertragen? Mwah. Dit groepje was alsnog als eerste klaar.

Bij het Logisch denken neemt Jolien de leiding. Ze begint vrij stresserend, komt daarna tot de conclusie dat ze even moeten nadenken en weet daarna zelf de oplossing. Het is vooral Jolien die de opdracht doorloopt, van Dorien en Alina horen we niet heel veel.

Els, Bart en Christian komen eerst een tijd niet verder met de opdracht met Oriëntatie. Tot de andere kandidaten erbij komen worden er geen correcte antwoorden gegeven. Bruno weet Vosselaar (omdat hij daar woont) en Laure komt met Mechelen. Later noemt Els nog Knokke. Het laatste antwoord wordt weer genoemd door Bruno: Lokeren. Bart noemde meerdere foute steden zoals Aalst en Antwerpen.
Door te rekenen lijkt het alsof je de puzzel fanatiek oplost terwijl je zelf niet aan de getallen komt en er vrij weinig fout kan gaan. De goede antwoorden die werden genoemd leverden dan nauwelijks credits op van de andere kandidaten. Het is dus mollerig van Christian, Jolien en Alina om te rekenen.

Denkend vanuit het mol=held principe zijn Dorien en Christian verdacht. Dorien ging als een-na-laatste en overwon haar hoogtevrees. Christian wilde als allerlaatste en lijkt dus de persoon die net snel genoeg was. Ook leek het Dorien te zijn die de groep ophield tijdens het lopen.

Kortom, de verdachte acties op een rij
  • Alina/Dorien/Jolien: pas laat ontdekken dat de andere groepen bevrijd moeten worden
  • Bart: meerdere foute steden opperen
  • Alina/Christian/Jolien: hoofdrekenen
  • Dorien: langzaam over het monnikenpad lopen
  • Christian/Dorien: mol=held
  • (Jolien: ik vind het zelf erg toevallig dat het eerst totaal niet lukt en Jolien daarna snel de oplossing “ziet”)

In deze opsomming heb ik alleen acties genoemd van Dorien, Christian, Jolien, Alina en Bart. Bij de vier anderen (Laure, Els, Salim, Bruno) heb ik dus geen verdachte acties kunnen bespeuren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #33 Gepost op: 12-03-2020, 19:35:02 »
Salim was lekker rustig, maar stond toch heel sneaky de zwakste schakel (Dorien) bij het abseilen angst aan te praten. Een lekker inkomertje zullen we maar zeggen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 20:17:05 door foxhunter »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #34 Gepost op: 12-03-2020, 19:48:14 »
Echt ( buiten de term afwezig) het enige wat ik over salim heb opgeschreven de opmerking over het abseilen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Groepsfoto
« Reactie #35 Gepost op: 12-03-2020, 22:41:33 »
Echt ( buiten de term afwezig) het enige wat ik over salim heb opgeschreven de opmerking over het abseilen.
Ja was opvallend
Kan typisch molensteen zijn
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"