Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden  (gelezen 6022 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #20 Gepost op: 9-03-2020, 20:01:28 »
Hoe hadden ze het anders kunnen doen? Ik dacht ook dat er nog iets simpelers zou zijn maar geen hulpmiddelen, dus hoe dan?

Met z'n allen keihard naar de klok blazen??    ::)

Zoals ze het nu deden ging prima toch?


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #21 Gepost op: 9-03-2020, 20:59:31 »
Christian gaf naar mijn idee foute antwoorden voordat de boot de bocht naar eiland ging maken, waardoor de mensen achter de boot zich goed vast moesten houden.
Maar dat moet nog gecheckt worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #22 Gepost op: 9-03-2020, 22:40:24 »
Hoe hadden ze het anders kunnen doen? Ik dacht ook dat er nog iets simpelers zou zijn maar geen hulpmiddelen, dus hoe dan?

Langs de stellage omhoog klimmen? ;D
Zou het niet kunnen, maar wie weet is er net een kandidaat die t wel zou lukken.

Verder weet ik t ook even ni.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #23 Gepost op: 9-03-2020, 22:48:54 »
Wel leuk dat 2 mensen die aangegeven hebben hoogtevrees te hebben hier de lucht in gaan. Maar meestal valt dat wel erg mee met parasailen. Je gaat 'langzaam' omhoog en hebt geen afgrond onder je waar je in kan vallen. En je zit vrij stabiel vast.
het hangt in elk geval best comfortabel daarboven, als je weet dat je ergens aan vast zit. Uitzicht vergoedt veel.


Parga is ook heel leuk. Goede herinneringen aan, en erg lekker gegeten, ooit.......Nu maar hpen dat ze ook Kefalonia bezoeken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #24 Gepost op: 9-03-2020, 23:22:40 »
Dorien, weet weinig antwoorden, weet niet wat ze met de verrekijker -zij heeft 'm- moet, en hoort de toeter van Bart niet.
Aan de andere kant: Bart heeft wel een belangrijke positie met 2km solopeddelen, hij kon de paragliders met antwoorden beďnvloeden, of hij kon juist onzichtbaar blijven/onhoorbaar (is de toeter erin geedit? -ik hoop van niet eigenlijk) en hij is belangrijk voor het binnenbrengen van afgevallen rafters, dus geld. Dat heen en weer pendelen komt dan weer heel kandidaats over. Opzichtig dat hij als de tijd begint te dringen čn ook omslaat, čn gokt om nog een rafter op te halen en zo het risico loopt 800€ te missen. En deze solorol kon je zien aankomen, als 'boetedoening' voor de 10.200€ graai uit de pot vond iedereen het logisch om hem dat te laten doen. Ik vind het verdacht.

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 23:22:05 door Mollem »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2020, 00:15:24 »
Als mol kon Bart bij het ophalen van Els toch vrij makkelijk nog paar keer omslaan. Weg 800 euro.   Tuurlijk hebben we te maken met een negatieve pot en kun je zeggen dat de mol mee zal werken  om die naar nul te brengen, maar vindt dat zelf beetje rare gedachte . Een mol die bewust geld binnen brengt.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2020, 00:18:58 »
Ik vind het omslaan van de kano vrij verdacht in beeld gebracht toen Bruno Els wilde ophalen.

Lijkt net alsof we in aflevering 10 te zien krijgen hoe Els dat op een of andere manier doet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2020, 18:30:59 »
Ik vind het omslaan van de kano vrij verdacht in beeld gebracht toen Bruno Els wilde ophalen.

Lijkt net alsof we in aflevering 10 te zien krijgen hoe Els dat op een of andere manier doet.
Bruno?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2020, 21:43:15 »
Dat niet iedereen in de Vlaamse serie meteen mee is met de namen , is elk jaar de eerste paar afleveringen zo.


 ::rofl::

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2020, 12:18:54 »
Ik heb een overzicht gemaakt van de vragen die gesteld zijn en hoe die werden beantwoord (en door wie). Misschien kunnen we daar wat mee.

Een paar belangrijke sidenotes:
- Er zijn een aantal juiste vragen weggelaten in de montage dus weten we niet precies wat er daar is geantwoord en door wie.
- Vragen 5, 10, en 15 waren voor de bocht en dus cruciaal
- Het was niet altijd duidelijk wat Bart antwoordde




Wat mij opviel:
Christian antwoordde het meest (en dus ook het meest fout). Hij antwoorde ook twee keer fout vlak voor de bocht, waardoor zowel Bruno als Alina er af vilelen. In mijn ogen was Christian dus ook het meest verdacht bij het antwoordden.

Daarnaast manouvreerde hij zichzelf ook in deze positie: Hij zei meteen dat hij wel wilde. Al nuanceerde hij dit wel door te zeggen: 'We horen iedereen he?' Waarmee hij bedoelde dat de rest ook mocht kiezen. Maar toch kreeg ik een beetje de indruk dat hij zichzelf in deze positie heeft gewurmd.

Ik heb nog niet echt iets van een hint kunnen vinden in de vragen. Maar misschien is er iemand die daar lekker op los kan gaan. 
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 12:25:07 door Farai »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #30 Gepost op: 11-03-2020, 12:29:48 »
Uitstekend werk! Heel handig. Inderdaad verdacht dat Christian graag op die positie wilde en de manier waarop hij dit deed. Aan de andere kant was het misschien ook beter om niet de lichtste en wat zwaardere persoon op die extreme waterdingen te hebben? Misschien speelde dat ook mee in de beslissing en hebben we dat niet gezien.

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #31 Gepost op: 11-03-2020, 12:33:05 »
Ja ik ben mij er van bewust dat de precieze besluitvorming rond de keuze wie er gingen parasailen is weggelaten. Maar toch opvallend dat de montage ons in de richting van Christian en zijn voorkeur leidde.

Uiteindelijk maakte het natuurlijk niet uit omdat de opdracht slaagde, maar toch altijd interessant om te kijken hoe mensen op posities (proberen te) geraken.

Samen met het slecht beantwoorden van de vragen vond ik hem zeer verdacht en ga ik hem vanaf nu goed in de gaten houden.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #32 Gepost op: 11-03-2020, 12:37:46 »
Ga ik zeker ook blijven doen. ::jaja::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #33 Gepost op: 11-03-2020, 12:39:49 »
Goed werk!
Ik heb alleen zelf ook uitgeplozen wie nou precies verantwoordelijk was voor welk fout antwoord en daar kwam uit dat Dorien verantwoordelijk was voor zalm (en het uit de bocht vliegen van Bruno). Misschien gaf Christian uiteindelijk het antwoord door, maar het was haar voorstel.

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #34 Gepost op: 11-03-2020, 12:44:46 »
Goed werk!
Ik heb alleen zelf ook uitgeplozen wie nou precies verantwoordelijk was voor welk fout antwoord en daar kwam uit dat Dorien verantwoordelijk was voor zalm (en het uit de bocht vliegen van Bruno). Misschien gaf Christian uiteindelijk het antwoord door, maar het was haar voorstel.

Ik heb het net even teruggekeken ja ze zegt inderdaad dat het vis is, dus daar heb je gelijk in. Hmm, die had ik even gemist. Dat maakt Christian wel een beetje minder verdacht (Al sputtert hij niet tegen natuurlijk, voor zover we kunnen zien)

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #35 Gepost op: 11-03-2020, 12:47:32 »
Ik bedenk mij net dat er bijna overdereven veel aandacht was voor Bart en zijn juiste antwoorden. Hij werd hier heel erg weggezet als de persoon die alles goed deed. In de montage zien we hem niet echt fouten maken daar.

Ik weet nog niet precies wat ik daar van moet vinden. Maar het komt een beetje over alsof hij hier toch als goedzak wordt weergegeven om zijn €10200 te vergeven. Stof tot nadenken.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #36 Gepost op: 11-03-2020, 13:06:32 »
Ik heb het net even teruggekeken ja ze zegt inderdaad dat het vis is, dus daar heb je gelijk in. Hmm, die had ik even gemist. Dat maakt Christian wel een beetje minder verdacht (Al sputtert hij niet tegen natuurlijk, voor zover we kunnen zien)

Naja, Christian lijkt nog steeds verantwoordelijk te zijn voor 6 van de 7 foute antwoorden en het uit de bocht vliegen van Alina en Els, dus voor mij is hij nog steeds vrij verdacht.

Ik keek net overigens nog een keer naar het schema en ik geloof dat Bart niet kip doorgaf. Je ziet in dat stuk Alina zeggen dat het juiste antwoord kip is, maar Bart steekt zijn bordje niet de lucht in/toetert niet en geeft dus niet als antwoord kip door aan Christian en Dorien.

Misschien focust de montage verder te veel op Barts goede antwoorden ja, maar ik vind het geven van 3 goede antwoorden wel onmols van Bart. Stel, hij was wel opgemerkt... dan hadden er uiteindelijk slechts 4 vragen fout beantwoord kunnen zijn (hij gaf ook een keer een goed antwoord vlak voor een bocht en toeterde hierbij, waardoor Alina niet uit de bocht had kunnen vliegen).

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2020, 13:11:19 »
Naja, Christian lijkt nog steeds verantwoordelijk te zijn voor 6 van de 7 foute antwoorden en het uit de bocht vliegen van Alina en Els, dus voor mij is hij nog steeds vrij verdacht.

Ik keek net overigens nog een keer naar het schema en ik geloof dat Bart niet kip doorgaf. Je ziet in dat stuk Alina zeggen dat het juiste antwoord kip is, maar Bart steekt zijn bordje niet de lucht in/toetert niet en geeft dus niet als antwoord kip door aan Christian en Dorien.

Misschien focust de montage verder te veel op Barts goede antwoorden ja, maar ik vind het geven van 3 goede antwoorden wel onmols van Bart. Stel, hij was wel opgemerkt... dan hadden er uiteindelijk slechts 4 vragen fout beantwoord kunnen zijn (hij gaf ook een keer een goed antwoord vlak voor een bocht en toeterde hierbij, waardoor Alina niet uit de bocht had kunnen vliegen).

Ja je hebt helemaal gelijk over dat Alina Kip riep. Maar ik had het daar in het schema gezet omdat er vanaf die positie blijkbaar een goed antwoord werd gegeven.

Ja de goede antwoorden van Bart zijn inderdaad onmols, maar we hebben er te veel niet gezien. Ik snap dat hij er op een gegeven moment mee stopte, maar toch waren er zo'n 5 vragen waar we niks  van weten. Ik bedoelde enkel te zeggen dat het opvallend is dat alleen goede antwoorden van Bart in beeld werden gebracht.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2020, 13:16:15 »
Ja je hebt helemaal gelijk over dat Alina Kip riep. Maar ik had het daar in het schema gezet omdat er vanaf die positie blijkbaar een goed antwoord werd gegeven.

Ja de goede antwoorden van Bart zijn inderdaad onmols, maar we hebben er te veel niet gezien. Ik snap dat hij er op een gegeven moment mee stopte, maar toch waren er zo'n 5 vragen waar we niks  van weten. Ik bedoelde enkel te zeggen dat het opvallend is dat alleen goede antwoorden van Bart in beeld werden gebracht.

Als Bart mol is, zou hij de vragen van te voren wel bestudeerd kunnen hebben. Dus hij kan voor de camera (bijvoorbeeld als hij nog maar net vertrokken is) alvast de juiste antwoorden roepen en toeteren terwijl de vragen nog niet bij Christian en Dorien zijn aangekomen. Of gewoon in een hele andere volgorde. Dan lijkt het voor de camera alsof hij het goed doet. En mochten Christian en Dorien hem toch opmerken, dan zien ze de bordjes van andere vragen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Klok Luiden
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2020, 14:39:39 »
Dorine, weet weinig antwoorden, weet niet wat ze met de verrekijker -zij heeft 'm- moet, en hoort de toeter van Bart niet.
Aan de andere kant: Bart heeft wel een belangrijke positie met 2km solopeddelen, hij kon de paragliders met antwoorden beďnvloeden, of hij kon juist onzichtbaar blijven/onhoorbaar (is de toeter erin geedit? -ik hoop van niet eigenlijk) en hij is belangrijk voor het binnenbrengen van afgevallen rafters, dus geld. Dat heen en weer pendelen komt dan weer heel kandidaats over. Opzichtig dat hij als de tijd begint te dringen čn ook omslaat, čn gokt om nog een rafter op te halen en zo het risico loopt 800€ te missen. En deze solorol kon je zien aankomen, als 'boetedoening' voor de 10.200€ graai uit de pot vond iedereen het logisch om hem dat te laten doen. Ik vind het verdacht.

Ik vond dat ook verdacht. Ik verdenk hem het meest op dit moment