Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 38458 keer)

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 2-04-2020, 09:50:07 »
Kan je ook even samenvatten naar welke hint je verwijst of een plaatje erbij plaatsen? Dit om te voorkomen dat het topic een verzameling links wordt waar lastiger op te reageren valt dan op korte omschrijvingen.
Ik kan geen twitter links openenen op het werk. Maar samengevat:
Aline en Laure lopen langs een graffiti tag van een bepaalde voetbalploeg (PAS Giannina)
Een bekende Belgische ex-trainer van deze club is Stéphane Demol

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #81 Gepost op: 2-04-2020, 10:08:12 »
Bedankt! Het zou een simpele hint zijn maar tegelijk ook vaag (zo'n graffiti-tag) dus wie weet is het wat.

Offline Katers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #82 Gepost op: 2-04-2020, 15:47:29 »
Sinds jaren weer eens terug hier om te kijken of men bezig is met de alfabetische volgorde in eliminaties. Dat blijkt zo te zijn, maar het is ook alweer opgegeven. Wil toch kijken of jullie met wat nieuwe input er niet toch iets in zien.

Ik ben er ingedoken toen ik zag dat de kandidaten op de website van vier.be op omgekeerde alfabetische volgorde staan (ik heb een printscreen bijgevoegd). Mensen op alfabetische volgorde zetten is logisch om te doen, maar omgekeerd niet. Daarom lijkt het me geen toeval te zijn.

Dan gebeurt er bij de eliminaties ook iets met het alfabet, hier nog op een rij:

ELIMINATIES
1e aflevering
Alina
*Bart is vrijgesteld*
Bruno
Christian
Dorien
[Els overgeslagen - 1 persoon]
Gilles [rood]

2e aflevering
Jolien
Laure
Salim
[Alina overgeslagen - 1 persoon]
Bart
Bruno [rood]

3e aflevering
Alina
Bart
[Christian en Dorien overgeslagen - 2 personen]
Els [rood]

4e aflevering
Dorien
[Jolien, Laure, Salim, Alina en Bart overgeslagen - 5 personen]
Christian
Jolien
Laure [rood]

Bij de 4e aflevering lijkt het geen alfabetische volgorde te zijn met Christian na Dorien, maar als je het bekijkt dat ze een x-aantal personen overslaan past het nog steeds. Vanaf Christian is het namelijk wel weer alfabetisch met Jolien en Laure na hem.

Als er iets in zit kan het niet over de overgeslagen personen zelf of over de eerste letters van hun naam gaan. Het is voor de makers onvoorspelbaar wie er uit gaat. Ook daarom ben ik het aantal overgeslagen personen gaan tellen.

In ieder geval, een hoop uitleg en ik kom er zelf niet uit verder. Misschien valt het te koppelen aan het Griekse alfabet of Romeinse cijfers (de Romeinen zaten ook in Griekenalnd toch?) versus letters o.i.d. Wat denken jullie?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #83 Gepost op: 3-04-2020, 13:24:12 »
ik heb een kwartier naar dat shot gekeken (polo met '58' erop) maar het lijken me echte terrasbezoekers....
Ja die indruk heb ik ook, maar toch een opvallend shot, niet? Misschien is het niet meer dan een tunnelvisie van de mol? ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #84 Gepost op: 3-04-2020, 14:06:17 »


Ik ben er ingedoken toen ik zag dat de kandidaten op de website van vier.be op omgekeerde alfabetische volgorde staan (ik heb een printscreen bijgevoegd). Mensen op alfabetische volgorde zetten is logisch om te doen, maar omgekeerd niet. Daarom lijkt het me geen toeval te zijn.


Lijkt inderdaad geen toeval. Ik ben hier ook nog niet uit wat ze bedoelen, maar ga het ook zeker in de gaten blijven houden. Het aantal geskipte personen klinkt wel voorlopig het meest plausibel.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #85 Gepost op: 3-04-2020, 14:15:08 »
Sinds jaren weer eens terug hier om te kijken of men bezig is met de alfabetische volgorde in eliminaties. Dat blijkt zo te zijn, maar het is ook alweer opgegeven. Wil toch kijken of jullie met wat nieuwe input er niet toch iets in zien.

Ik ben er ingedoken toen ik zag dat de kandidaten op de website van vier.be op omgekeerde alfabetische volgorde staan (ik heb een printscreen bijgevoegd). Mensen op alfabetische volgorde zetten is logisch om te doen, maar omgekeerd niet. Daarom lijkt het me geen toeval te zijn.

Dan gebeurt er bij de eliminaties ook iets met het alfabet, hier nog op een rij:

ELIMINATIES
1e aflevering
Alina
*Bart is vrijgesteld*
Bruno
Christian
Dorien
[Els overgeslagen - 1 persoon]
Gilles [rood]

2e aflevering
Jolien
Laure
Salim
[Alina overgeslagen - 1 persoon]
Bart
Bruno [rood]

3e aflevering
Alina
Bart
[Christian en Dorien overgeslagen - 2 personen]
Els [rood]

4e aflevering
Dorien
[Jolien, Laure, Salim, Alina en Bart overgeslagen - 5 personen]
Christian
Jolien
Laure [rood]

Bij de 4e aflevering lijkt het geen alfabetische volgorde te zijn met Christian na Dorien, maar als je het bekijkt dat ze een x-aantal personen overslaan past het nog steeds. Vanaf Christian is het namelijk wel weer alfabetisch met Jolien en Laure na hem.

Als er iets in zit kan het niet over de overgeslagen personen zelf of over de eerste letters van hun naam gaan. Het is voor de makers onvoorspelbaar wie er uit gaat. Ook daarom ben ik het aantal overgeslagen personen gaan tellen.

In ieder geval, een hoop uitleg en ik kom er zelf niet uit verder. Misschien valt het te koppelen aan het Griekse alfabet of Romeinse cijfers (de Romeinen zaten ook in Griekenalnd toch?) versus letters o.i.d. Wat denken jullie?
Ik herinner me wel dat tijdens de aankondiging er een hint was dat je de Omega op een bepaalde kaart moest leggen en dat er dan een hint ontstond van de mol. Misschien moet je weer een soort omega leggen over de kandidaten bij de executies en dat via die vorm er dan wel een logische volgorde ontstaat o.i.d.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #86 Gepost op: 5-04-2020, 01:34:55 »
De slechtste regeringsvorm, op alle andere na.
Zou dit een hint zijn dat de mol bij de volksvertegenwoordigers zat (Dorien of Salim). Ik vond dit in ieder geval een heel opvallende titel.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #87 Gepost op: 5-04-2020, 09:24:45 »
De slechtste regeringsvorm, op alle andere na.
Zou dit een hint zijn dat de mol bij de volksvertegenwoordigers zat (Dorien of Salim). Ik vond dit in ieder geval een heel opvallende titel.

Vond dit ook. Quote wordt toegewezen aan Winston Churchill, wat mij oa op het spoor van de V bracht.
5, vrede, Victory, verzet, morse, maar ook Griekse letter Nu.  Remember 'nu' was GDC code woord in kofferopdracht Pieter in seizoen 6.

Ik zit nu op een hersenkronkel, maar had graag enige hulp bij bevestiging.

Kan daarom iemand van de meer ervaren molloten 2 van mijn bevindingen dubbel checken? Met dank bij voorbaat.

1. Eine kleine nachtmusik intro geeft morse 'tasu' in afl 1
2. Braille van lichten onder vliegtuig (spot flight) geeft 'bag' in afl 4


Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #88 Gepost op: 6-04-2020, 09:10:18 »
Ik weet niet of deze hint al is genoemd:
Als je van aflevering 1 de eerste letter van de spreuk aan het begin neemt, en bij afl. 2 de 2e letter etc.:

1) Alpha / het begin

2) "en Pandora opende de doos en alle onheil verspreidde zich over de aarde."

3) "en om te ontsnappen uit het helse labyrint, liet hij zich leiden door de draad van Ariadne."

4) "De slechtste regeringsvorm. Op alle andere na."

5) "Een lach, een groet, een blij gezicht"

ANOLA

? O L  A ? ? N A  ::oink::


Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #89 Gepost op: 6-04-2020, 10:59:31 »
Wat mij vooraf was opgevallen in de promo "de mol kijkt je recht aan" is Alina. Ja iedereen kijkt even later recht in de camera maar toch..

Verborgen aanwijzing of nutteloze hint, ik ben er nog niet uit ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #90 Gepost op: 6-04-2020, 11:23:32 »
... Dorien toch ook..? (ik ken deze promo niet)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #91 Gepost op: 6-04-2020, 11:30:55 »
... Dorien toch ook..? (ik ken deze promo niet)

Die kijkt je (nog) niet zo indringend aan in de camera toch?

En ook de "voorbeeld" vuurpijl zou een mooie hint kunnen zijn. Maar nu hou ik op :D
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 11:34:18 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #92 Gepost op: 6-04-2020, 11:57:56 »
Ik weet niet of deze hint al is genoemd:
Als je van aflevering 1 de eerste letter van de spreuk aan het begin neemt, en bij afl. 2 de 2e letter etc.:

1) Alpha / het begin

2) "en Pandora opende de doos en alle onheil verspreidde zich over de aarde."

3) "en om te ontsnappen uit het helse labyrint, liet hij zich leiden door de draad van Ariadne."

4) "De slechtste regeringsvorm. Op alle andere na."

5) "Een lach, een groet, een blij gezicht"

ANOLA

? O L  A ? ? N A  ::oink::

Sterk!

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #93 Gepost op: 6-04-2020, 13:20:04 »
Hier nog even een screenshot. We gaan zien of het geen fake hint is in de volgende aflevering(en).


Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #94 Gepost op: 6-04-2020, 13:43:18 »
@the_wizard

De volgende aflevering heeft als thema de olympische spelen. Dat biedt mogelijkheden:

De spelen = L as 6e
Olympische = I als 6e

Kijken wat ze er van gaan maken en of de puzzel dan verder gaat kloppen. Mooi gevonden in ieder geval  ::vergroot::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #95 Gepost op: 6-04-2020, 14:25:03 »
Wat mij vooraf was opgevallen in de promo "de mol kijkt je recht aan" is Alina. Ja iedereen kijkt even later recht in de camera maar toch..

Verborgen aanwijzing of nutteloze hint, ik ben er nog niet uit ;)
Of ze is de enige die wakker is; de winnaar.

Die kijkt je (nog) niet zo indringend aan in de camera toch?

Dorien verliezer?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 14:27:13 door Run »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #96 Gepost op: 6-04-2020, 14:36:19 »
Of ze is de enige die wakker is; de winnaar.
Dorien verliezer?

Dan ga jij er vanuit dat die promo achteraf is opgenomen? Dat lijkt mij sterk maar goed het zou kunnen.

Echter, zijn er ooit aanwijzingen geweest naar winnaars en verliezers (hoe had u kunnen weten dat x ging winnen... hoe had u kunnen weten dat Y de verliezer was..)? Nee toch?
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #97 Gepost op: 6-04-2020, 16:48:00 »
Dan ga jij er vanuit dat die promo achteraf is opgenomen? Dat lijkt mij sterk maar goed het zou kunnen.

Echter, zijn er ooit aanwijzingen geweest naar winnaars en verliezers (hoe had u kunnen weten dat x ging winnen... hoe had u kunnen weten dat Y de verliezer was..)? Nee toch?
Bij de Nederlandse versie zijn er wel eens aanwijzingen geweest naar de winnaar en verliezer.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #98 Gepost op: 6-04-2020, 19:51:29 »
Ik weet niet of deze hint al is genoemd:
Als je van aflevering 1 de eerste letter van de spreuk aan het begin neemt, en bij afl. 2 de 2e letter etc.:

1) Alpha / het begin

2) "en Pandora opende de doos en alle onheil verspreidde zich over de aarde."

3) "en om te ontsnappen uit het helse labyrint, liet hij zich leiden door de draad van Ariadne."

4) "De slechtste regeringsvorm. Op alle andere na."

5) "Een lach, een groet, een blij gezicht"

ANOLA

? O L  A ? ? N A  ::oink::


Ik vind dit altijd moeilijk. Ten eerste denk ik al dat dit te makkelijk is, maar daarnaast vind ik het ook niet hintwaardig om eerst gestructureerd letters te verzamelen, om ze vervolgens te husselen zodat er komt te staan wat je wilt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #99 Gepost op: 6-04-2020, 20:48:41 »
Ik weet niet of deze hint al is genoemd:
Als je van aflevering 1 de eerste letter van de spreuk aan het begin neemt, en bij afl. 2 de 2e letter etc.:

1) Alpha / het begin

2) "en Pandora opende de doos en alle onheil verspreidde zich over de aarde."

3) "en om te ontsnappen uit het helse labyrint, liet hij zich leiden door de draad van Ariadne."

4) "De slechtste regeringsvorm. Op alle andere na."

5) "Een lach, een groet, een blij gezicht"

ANOLA

? O L  A ? ? N A  ::oink::
Goh, wat zou dit betekenen?