Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 38449 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #140 Gepost op: 14-04-2020, 00:45:38 »
Waarom gebruiken ze dan niet elke week die stoelen? Nu vind ik het waar vreemd dat ze 2x andere stoelen hadden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #141 Gepost op: 14-04-2020, 02:16:10 »
Bart laat zijn tekening zien.

Een hand bij de ananas, die kan doorgaan voor een ongeschoren Bart. En staat daar nou "Mol" in het baardje van de ananas? Een andere hand bij drie stuks fruit, die samen het patroon vormen waar het hierboven ook over ging.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #142 Gepost op: 14-04-2020, 11:51:45 »
In de vooruitblik voor volgende week zitten de kandidaten met hun gezichten tegenover elkaar in een doos (?). Hier zegt Jolien "ik stel hier de vragen". Deze zin heeft de mol letterlijk al eens eerder uitgesproken, en wel in aflevering 1 tegen Laure...  ::vergroot::

Dit lijkt mij nu juist een heel mooi moment voor de makers om te gebruiken om Jolien verdacht te maken. Ze weten dat dit de fanatieke kijker zeker gaat opvallen. Dat blijkt ook wel.

Ik denk dat ze dit gewoon van haar kamergenoot Laure heeft gehoord. Bijvoorbeeld tijdens de nacht met de doos van Pandora. Het feit dat ze nu al 2 keer een mogelijke verspreking (dit en "gilles" uit aflevering 1) tonen van Jolien sterkt mij in mijn gevoel dat ze het dus juist niet is. Nog los van wat ze allemaal (niet) uitspookt.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #143 Gepost op: 14-04-2020, 12:36:19 »
Dit lijkt mij nu juist een heel mooi moment voor de makers om te gebruiken om Jolien verdacht te maken. Ze weten dat dit de fanatieke kijker zeker gaat opvallen. Dat blijkt ook wel.

Ik denk dat ze dit gewoon van haar kamergenoot Laure heeft gehoord. Bijvoorbeeld tijdens de nacht met de doos van Pandora. Het feit dat ze nu al 2 keer een mogelijke verspreking (dit en "gilles" uit aflevering 1) tonen van Jolien sterkt mij in mijn gevoel dat ze het dus juist niet is. Nog los van wat ze allemaal (niet) uitspookt.

Ja, het enige wat mij doet denken dat ze het misschien toch is, is die blindheid hint.
Verder vind ik ook dat ze te verdacht wordt neergezet. In aflevering 4 waarin ze fel uithaalde naar Bart werd dit door 2 mensen benoemd in een testbiecht, in de afgelopen aflevering benadrukten 2 mensen in hun testbiecht ook dat ze wel verdacht goed was in het gymnasium.. en in die vooruitblik kwam ze inderdaad ook iets te prominent naar voren naar mijn idee.. Iemand: 'Ben jij de mol?' Jolien: 'Nee', Jolien: 'Ik stel hier de vragen!' De aandacht was in dat stuk op haar gefocust. Willen de makers echt nu al door laten schemeren dat Jolien de mol is en haar sabotages/vreemde gedrag zo erg benadrukken?  ???

Als Jolien toch de mol is, dan vind ik dat de productie vreemde keuzes heeft gemaakt wat betreft de montage dit jaar (aangezien mij vorig jaar opviel dat de testbiechten van de kandidaten de mol juist enorm in bescherming namen en dat die de mol alles behalve extra verdacht maakten.. dit schijnt ook een jaarlijks terugkerend patroon te zijn).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #144 Gepost op: 14-04-2020, 15:47:40 »
Bart laat zijn tekening zien.
Een hand bij de ananas, die kan doorgaan voor een ongeschoren Bart. En staat daar nou "Mol" in het baardje van de ananas? Een andere hand bij drie stuks fruit, die samen het patroon vormen waar het hierboven ook over ging.

Ontzettend leuk gevonden! Ik kan helaas niet genoeg inzoomen om te zien of daar iets staat, maar het zou hilarisch zijn. Echt te toevallig dat het blindenteken net wordt besproken hier en op de tekening van Bart staat  ;)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #145 Gepost op: 14-04-2020, 16:15:13 »
Gewoon nog even omdat ie hier hoort en dit DE hint gaat zijn dit jaar  ::vergroot::

Case closed... Jolien de mol  :P
Heb je dit zelf gevonden of ergens vandaag? Het is wel te toevallig om niks te kunnen zijn.

Ook toevallig dat je voor het woord Mol steeds 3 stippen nodig hebt. Misschien is dit nog wel te verbinden ofzo. Ik probeerde het ook al te linken naar de fruit tekening omdat daar ook veel stippen te zien zijn, maar vind nog niks.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 16:25:17 door Reflektor »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #146 Gepost op: 14-04-2020, 17:25:49 »
Vorig jaar werd de Mol ook al gelinkt aan Braille, zouden ze dat het jaar erop weer doen?

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #147 Gepost op: 14-04-2020, 19:15:49 »
Gewoon nog even omdat ie hier hoort en dit DE hint gaat zijn dit jaar  ::vergroot::
Case closed... Jolien de mol  :P
Dat zou zomaar eens kunnen! Ik ben zelf ook maar eens op zoek gegaan naar mogelijke verborgen aanwijzingen;

Gedurende het seizoen merk ik dat het getal ‘4’ mogelijk een belangrijk aanknopingspunt is naar de identiteit van de mol. In aflevering twee opent de ‘doos van Pandora’ (waarin de identiteit van de mol zich bevindt) zich om 4u ’s nachts. In aflevering zes bevat kamer 4, ‘de beslissende kamer’, de sleutel tot het diner met de mol. Tijdens dit diner vraagt de mol specifiek aan Jolien of ze belooft stolp 4 niet te openen (bevindt zich onder deze stolp cruciale informatie over de daadwerkelijke identiteit van de mol?).

Van de kandidaten kan ik Alina meermaals aan het getal ‘4’ koppelen. In aflevering een bevindt Alina zich bij de start in het enige groepje van 4 (Gilles, Jolien, Dorien en Alina), in aflevering vijf bevindt Alina zich in auto nr. 4 (stelde zich niet kandidaat als luchtverkeersleider) en in aflevering zes blijft Alina achter in kamer nr. 4. In aflevering 4 tijdens de ‘vorige keer’-intro wordt Alina als vierde kandidaat voorgesteld. Als Alina de mol zou zijn, is zij na Magda (S1), Eline (S5) en Elisabet (S7) de vierde vrouwelijke mol uit de geschiedenis van ‘de mol’.

In aflevering drie tijdens de tweede opdracht moeten kandidaten voorwerpen opgraven en op de juiste plek in een tijdslijn plaatsen. Op drie vlaggen staan vraagtekens. Staan deze vraagtekens symbool voor de voorgaande drie vrouwelijke mollen en moet de identiteit van de vierde vrouwelijke mol nog bekend worden gemaakt/'worden opgegraven'?. Alina draagt in aflevering vijf, terwijl ze in auto nr. 4 zit, overigens een shirt met de tekst ‘future’.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 19:26:33 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #148 Gepost op: 14-04-2020, 19:26:16 »
Heb je dit zelf gevonden of ergens vandaag? Het is wel te toevallig om niks te kunnen zijn.

Ook toevallig dat je voor het woord Mol steeds 3 stippen nodig hebt. Misschien is dit nog wel te verbinden ofzo. Ik probeerde het ook al te linken naar de fruit tekening omdat daar ook veel stippen te zien zijn, maar vind nog niks.

Vond de stoelstipjes zelf en kwam via ergens anders erachter dat dit t blindenteken is. Kan toch geen toeval zijn?

Denk dat we het verder nergens aan hoeven te verbinden. Hij is al mooi genoeg  :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #149 Gepost op: 15-04-2020, 10:58:56 »
Dat zou zomaar eens kunnen! Ik ben zelf ook maar eens op zoek gegaan naar mogelijke verborgen aanwijzingen;

Gedurende het seizoen merk ik dat het getal ‘4’ mogelijk een belangrijk aanknopingspunt is naar de identiteit van de mol. In aflevering twee opent de ‘doos van Pandora’ (waarin de identiteit van de mol zich bevindt) zich om 4u ’s nachts. In aflevering zes bevat kamer 4, ‘de beslissende kamer’, de sleutel tot het diner met de mol. Tijdens dit diner vraagt de mol specifiek aan Jolien of ze belooft stolp 4 niet te openen (bevindt zich onder deze stolp cruciale informatie over de daadwerkelijke identiteit van de mol?).

Van de kandidaten kan ik Alina meermaals aan het getal ‘4’ koppelen. In aflevering een bevindt Alina zich bij de start in het enige groepje van 4 (Gilles, Jolien, Dorien en Alina), in aflevering vijf bevindt Alina zich in auto nr. 4 (stelde zich niet kandidaat als luchtverkeersleider) en in aflevering zes blijft Alina achter in kamer nr. 4. In aflevering 4 tijdens de ‘vorige keer’-intro wordt Alina als vierde kandidaat voorgesteld. Als Alina de mol zou zijn, is zij na Magda (S1), Eline (S5) en Elisabet (S7) de vierde vrouwelijke mol uit de geschiedenis van ‘de mol’.

In aflevering drie tijdens de tweede opdracht moeten kandidaten voorwerpen opgraven en op de juiste plek in een tijdslijn plaatsen. Op drie vlaggen staan vraagtekens. Staan deze vraagtekens symbool voor de voorgaande drie vrouwelijke mollen en moet de identiteit van de vierde vrouwelijke mol nog bekend worden gemaakt/'worden opgegraven'?. Alina draagt in aflevering vijf, terwijl ze in auto nr. 4 zit, overigens een shirt met de tekst ‘future’.


Hoe heet die zender ook alweer, waarop De Mol wordt uitgezonden? Toe, help me eens!   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #150 Gepost op: 15-04-2020, 12:22:41 »
VIER (Vier.be)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #151 Gepost op: 15-04-2020, 12:28:59 »
Volgende week Sparta en Lampda symbool. Lees ik op Wiki:
De naam van de letter λ is afgeleid van de Semitische (Fenicische) letter lamed.
Loopt er iemand rond met een λ t-shirt of zo? (lamed --> demol)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #152 Gepost op: 15-04-2020, 21:15:50 »
Dat zou zomaar eens kunnen! Ik ben zelf ook maar eens op zoek gegaan naar mogelijke verborgen aanwijzingen;

Gedurende het seizoen merk ik dat het getal ‘4’ mogelijk een belangrijk aanknopingspunt is naar de identiteit van de mol. In aflevering twee opent de ‘doos van Pandora’ (waarin de identiteit van de mol zich bevindt) zich om 4u ’s nachts. In aflevering zes bevat kamer 4, ‘de beslissende kamer’, de sleutel tot het diner met de mol. Tijdens dit diner vraagt de mol specifiek aan Jolien of ze belooft stolp 4 niet te openen (bevindt zich onder deze stolp cruciale informatie over de daadwerkelijke identiteit van de mol?).


Bart "vergeet" vier druiven te tekenen.
De naam Bart bestaat uit 4 letters
Gilles haalt de naam Bart als 4e uit de doos van Pandora....

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #153 Gepost op: 15-04-2020, 22:16:10 »
Hoe heet die zender ook alweer, waarop De Mol wordt uitgezonden? Toe, help me eens!   ;)
Bart "vergeet" vier druiven te tekenen.
De naam Bart bestaat uit 4 letters
Gilles haalt de naam Bart als 4e uit de doos van Pandora....
Lekker sarcastisch.  ::rofl:: Zo valt er voor iedere kandidaat wel iets te vinden met het getal '4' inderdaad..  ::)
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #154 Gepost op: 16-04-2020, 06:22:10 »
Ja, dat is de grote valkuil met mogelijke getallenhints (en ook kleurenhints).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #155 Gepost op: 16-04-2020, 14:57:31 »
Eentje naar Alina... zij was de discuswerper en dat was ook t plaatje waar de afl mee begon

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #156 Gepost op: 16-04-2020, 17:41:24 »
Aflevering 3, rond minuut 16:42.
Gilles legt uit dat de winnaars van de raft race een persoonlijke beloning krijgen.
Hij zegt dat de mol allang op de hoogte was van het feit dat hij mee mocht, en op dat moment krijgen we een shot van Bart die iets lijkt te fluisteren? Hij beweegt zijn lippen in ieder geval erg vreemd.
Ik heb ook nog eens opnieuw naar de beelden gekeken, want ik dacht dat de mol op dat moment misschien juist wel te horen kreeg dat hij is gekozen als mol. Met die gedachte worden die beelden natuurlijk helemaal anders.

Offline pietje1360

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #157 Gepost op: 18-04-2020, 11:35:00 »
Als je bij elke aflevering de titel van het bord bekijkt en je neemt terug bij afl. 1 eerste letter, enz... Dan kan alina mol opnieuw een hint zijn!!!

Afl.1 : A lpha
Afl.2: pAndora
Afl. 3: miNotaurus
Afl.4 : demOcratie
Afl.5 : apolLo
Afl.6 : olympIsche spelen

We hebben dus ALINA ...O....


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #158 Gepost op: 18-04-2020, 11:51:23 »
Sterk! Ook in combinatie met het plaatje van de discuswerper.  ::ok::
Goed gevonden FS en Pietje1360!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #159 Gepost op: 18-04-2020, 12:08:00 »
Die vind ik persoonlijk minder sterk,

Waarom Pandora en niet de doos van Pandora?

Waarom democratie en niet  parthenon?

Want beide staan ook op de bordjes?
klaar voor de strijd