Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 38464 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #180 Gepost op: 19-04-2020, 23:45:09 »
Geen hint, case closed ;)

Waarschijnlijk niet. Al denk ik wel dat het plaatje met de discuswerper best een hint kan zijn.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #181 Gepost op: 19-04-2020, 23:46:04 »
Stoeltjestheorie niet meer. Alina zat nu op de stoel met 3 gaten.
Haha, vond het al zo vreemd. Maar wel toevallig dat Jolien daar zo vaak is gaan zitten. Wel leuk gevonden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #182 Gepost op: 19-04-2020, 23:46:43 »
Hij kan idd de 🗑 in

Deze dan... dubbele rol Jolien?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #183 Gepost op: 19-04-2020, 23:53:17 »
Hij kan idd de 🗑 in

Deze dan... dubbele rol Jolien?
Kijk eens links ;)
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #184 Gepost op: 19-04-2020, 23:54:09 »
Die stoel heeft het wiskundige "omdat" teken.
Zie bijlage voor wat puzzelstukjes.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2020, 23:56:26 door foxhunter »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #185 Gepost op: 20-04-2020, 02:46:08 »
afl1 ´ONTMA SKERT´ 50/50 op exact de helft Jolien, dat ze er niet is voor het geld.

Jolien / Afleveringtitels
Aanvulling afl7

1. Alfa: Begin, start. We horen ´hello darkness my old friend´ en we zien Jolien, dan roept de mol ¨start¨, en Jolien zien we afdalen.

2. Pandora. Jolien bewaakt deze, maar we zien haar als enige ook het slot aanraken. De Mol bewaakt zijn identiteit.

3. Minotarus. ´liet zich leiden door de draad´ de ´levenden´ aan de draad waren Jolien, Alina en Bart. Christian niet na 1 stap 0. Jolien is van die drie de enige die niet in beeld was samen met de minotaurus.

4. Pnyx (democratie), we zien bij het stemmen alleen Jolien in het gezicht met de ‘Ekklesia’  (de bakermat van democratie) op de achtergrond.

5. ‘Een lach. een groet, een blij gezicht’ uit een lied van Willy. Als Willy naar duo Jolien/Salim vertrekt horen we Willy voor eerste keer zingen. Blij gezicht want Sacha vriend van Jolien raadt Willy op de foto.

6. ´Deelnemen is belangrijker dan winnen´ Afvaller Salim kan niet meer winnen en Jolien herkent hem in de ´Spelen´.

7. ´..je schild want daarmee bescherm je..´ Als de schutters gaan schieten bij het Leonidas beeld en Bart en Jolien gaan beschermen is alleen Jolien herkenbaar in beeld.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 02:52:44 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #186 Gepost op: 20-04-2020, 13:53:37 »
Was die hint al vroeger ontdekt? De naam van de mol zal tussen 4 en 6 prijsgegeven worden uit de Doos van Pandora.

Alina haar naamt komt als 5de uit de doos.

Waarom hoor ik deze nu pas?  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #187 Gepost op: 20-04-2020, 14:01:16 »
In het verleden hebben we al hints gehad met 'de mol die als eerste...'
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In diezelfde lijn zie ik nu misschien ook een mooie hint. Direct nadat in de allereerste aflevering alpha  // het begin in beeld is, zien we een omgevingsshot van Griekenland en horen we de bel luiden. Alina is in deze aflevering zowel bezig met het klokkenraadsel én ze is degene die de klok luidt op het eiland.
...óf niet!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #188 Gepost op: 20-04-2020, 14:10:44 »
Was die hint al vroeger ontdekt? De naam van de mol zal tussen 4 en 6 prijsgegeven worden uit de Doos van Pandora.

Alina haar naamt komt als 5de uit de doos.

Waarom hoor ik deze nu pas?  ;D

Hij is zeker leuk maar volgens mij wordt het niet zo precies gebracht. Gilles zegt: "...Ze kan haar geheimen prijs geven tussen 4 en 6 uur 's nachts." 

Een cruciaal verschil ;).
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #189 Gepost op: 20-04-2020, 14:16:01 »
In het verleden hebben we al hints gehad met 'de mol die als eerste...'
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In diezelfde lijn zie ik nu misschien ook een mooie hint. Direct nadat in de allereerste aflevering alpha  // het begin in beeld is, zien we een omgevingsshot van Griekenland en horen we de bel luiden. Alina is in deze aflevering zowel bezig met het klokkenraadsel én ze is degene die de klok luidt op het eiland.
Ja, ik zat ook al te dubben over die afleveringstitel. Misschien wat teveel van het goede, en minder mooi dan die met de bel, maar toch:
Bart is de eerste kandidaat die in beeld komt. En de eerste die zichzelf aankijkt in het raam waarachter ook de mol zit. Hij staat uiterst links op de groepsfoto. En zijn naam wordt als eerste genoemd bij de eliminatie (vanwege de vrijstelling).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #190 Gepost op: 20-04-2020, 14:26:12 »
En verschijnt als eerste op de groepsfoto van Meteora. (wieisdemol.be petra.vhamme)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #191 Gepost op: 20-04-2020, 16:26:28 »
Voor de Bartverdenkers

Uit de trailer zie je het omega teken op de stoel waar Bart op eindigt


Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #192 Gepost op: 20-04-2020, 16:32:44 »
Was die hint al vroeger ontdekt? De naam van de mol zal tussen 4 en 6 prijsgegeven worden uit de Doos van Pandora.

Alina haar naamt komt als 5de uit de doos.

Waarom hoor ik deze nu pas?  ;D

Die hint had ik al eerder ergens gezien, maar weet niet meer waar.   ???

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #193 Gepost op: 21-04-2020, 01:18:27 »
Was die hint al vroeger ontdekt? De naam van de mol zal tussen 4 en 6 prijsgegeven worden uit de Doos van Pandora.

Alina haar naamt komt als 5de uit de doos.

Waarom hoor ik deze nu pas?  ;D
Dit is zo stom dat het perfect zou zijn.  ::oink:: ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #194 Gepost op: 21-04-2020, 08:05:30 »
Bij omega eindigt het verraad. Dan doet de Mol zijn masker af en laat hij zijn ware gelaat zien.

Hebben we hier bij wijze van hint al een voorproefje van gezien in het schoollokaal met de ballonnenopdracht? Aan de muur van het lokaal hangt in hoofdletters het Griekse alfabet op gekleurde papiertjes. Beginnend bij alfa, eindigend bij omega.

En bij omega zien we Jolien haar masker afdoen.



De omega staat op het witte papiertje rechts. De schrijfwijze ervan is overigens een opmerkelijke en kwam ik pas na even googelen tegen. Het gaat om het derde teken van links:


http://www.grammaticanieuwgrieks.nl/Fono/Fono2.php

Het verder uitpluizen van het alfabet aan de muur vind ik ook nog wel de moeite waard. Er hangen genoeg gekleurde papiertjes voor het hele alfabet, maar sommige papiertjes lijken leeg te zijn. Misschien dat er met de ontbrekende letters nog iets gepuzzeld kan worden. (Maar daarvoor wacht ik nog op een download van de aflevering in betere beeldkwaliteit. (Arco? ::roos::)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #195 Gepost op: 21-04-2020, 09:37:11 »
Ik moest bij de kijkdoos denken aan de doos van Pandora. Zouden de 3 laatste kandidaten met deze opdracht toch nog de mol (Jolien) in de doos hebben gezien, en zelf de link mogen leggen?

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #196 Gepost op: 21-04-2020, 09:37:59 »
Dit is zo stom dat het perfect zou zijn.  ::oink:: ::ok::

Ik heb het gezien in de comments op youtube, kanaal van Gido Weijers :-[ Verheijen. Ook een leuke verborgen hint zat in het spel Vradeto, de 55 minuten speelduur. Op 55 minuten in die aflevering zien we Els en Alina. Is vast al eerder genoemd?
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 10:04:55 door the_wizard »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #197 Gepost op: 21-04-2020, 18:33:35 »
Ik heb het gezien in de comments op youtube, kanaal van Gido Weijers. Ook een leuke verborgen hint zat in het spel Vradeto, de 55 minuten speelduur. Op 55 minuten in die aflevering zien we Els en Alina. Is vast al eerder genoemd?
Gido Verheijen?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #198 Gepost op: 21-04-2020, 18:50:08 »
Gilles zegt de eerste x: tussen 4 en 6 uur, MAAR de 2de nacht, net na de opdracht op de trappen zegt Gilles: de identiteit van de mol ligt ook deze nacht tussen 4 en 6 voor het grijpen. Hij zegt het dus echt letterlijk (zonder uur)  ::rofl::

Ik zou het wel een leuke vinden!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #199 Gepost op: 21-04-2020, 19:33:43 »
Voor mij de meest sterke hint van dit seizoen die tussen 4 en 6. Helaas niet naar mijn mol  ::rofl::