Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 38462 keer)

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #240 Gepost op: 25-04-2020, 18:55:40 »
Wat mij wel opvalt, is dat er in de trailer later nog een moment is waarop de mol zichzelf weer verbergt. Maar deze lijkt mij wel anders dan het shot van Bart (zie vergelijking hieronder). Kan natuurlijk zijn dat Bart als mol een apart shot heeft opgenomen, maar dat kan ook de echte Mol zijn. Of juist niet.

Het is wel stof om over na te denken. ::vergroot::

Edit: het is wel millimeterwerk dus ik raad aan om de beelden op te zoeken en ze zelf te vergelijken. Oh, en ik heb nog wel een dubbele bevestiging dat het eerste shot wel Bart is voor de geďnteresseerden onder ons.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 19:17:12 door Bruno »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #241 Gepost op: 25-04-2020, 18:57:41 »
Ik heb deze hint toch al weken geleden op Facebook gezien. Maar daar was ook zoiets voor Salim voor gevonden, hoe het precies zat, weet ik niet.
Was dat niet de hint naar Alina, waar ze met haar ogen knippert op het moment dat de afvaller donker wordt? Ook Salim knippert met zijn ogen, maar die ligt er al uit natuurlijk.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #242 Gepost op: 25-04-2020, 19:52:55 »
..Oh, en ik heb nog wel een dubbele bevestiging dat het eerste shot wel Bart is voor de geďnteresseerden onder ons.

Dat laatste gifje  ::oink::

Voordat ik hier de (volgende) fles champagne opentrek en een social distance molfeest start, wat is nu dan een redelijke uitleg (lees: eentje die mij weer enigszins kan kalmeren) dat dit niet een hele sterke hint is?

Kwalificeren alvast niet:

- Ze moeten wel 1 iemand nemen natuurlijk dus dan maar (random) Bart.
- Veel te opvallend en simpel, dat zouden ze nooit doen natuurlijk.


edit: ik reken op je FS ::zweep::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #243 Gepost op: 25-04-2020, 20:00:03 »

edit: ik reken op je FS ::zweep::
::rofl::
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden 🤷‍♀️

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #244 Gepost op: 25-04-2020, 20:15:13 »
Ja waarom moeten ze hiervoor de mol nemen? Dan zou iedereen dit vanaf min 1 kunnen weten?

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #245 Gepost op: 25-04-2020, 20:21:10 »
Ja waarom moeten ze hiervoor de mol nemen? Dan zou iedereen dit vanaf min 1 kunnen weten?

Dat had toch ook met klaas--- oh wacht, dat gebeurde ook. Nee het is zeker gewaagd. Als ze dat risico hebben genomen en het ze is gelukt (wat als Bart de mol is zo is want de meerderheid verdenkt hem niet) is dat echt heel knap, chapeau makers.
Edit: maar ik denk niet dat ze het gedaan hebben.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #246 Gepost op: 25-04-2020, 21:06:20 »
Ik vind het toch wel een zeer goeie hint. Aan de hand van dat gifje is het mooi te zien.

Meestal zit er een hint in waarmee we van dag 1 de mol kunnen ontmaskeren. Het is een goede, maar ik betwijfel toch de moeilijkheid hiervan.

De makers hebben in het verleden al bevestigd dat ze er nooit (doelbewust) valse hints in steken. Het zijn altijd de kijkers die in toevalligheden hints zien.

Dus het is toeval, of het is DE hint die je vanaf dag 1 kon vinden.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #247 Gepost op: 25-04-2020, 21:06:47 »
Ja waarom moeten ze hiervoor de mol nemen? Dan zou iedereen dit vanaf min 1 kunnen weten?

Maar waarom dan wel uitgerekend finalist Bart? De makers doen niet aan valse hints is ons meerdere keren op het hart gedrukt. Het feit dat er genoeg mensen zijn die het geen hint vinden (bijna iedereen) en ik er pas vandaag over lees, zou dan ook weer ergens zijn kracht bewijzen ::hypocriet::

Nou ja, ik neem nog maar even een koude douche en stel de fles wel uit tot morgen dan. Heb ik hem vast harder nodig dan nu ::rofl::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #248 Gepost op: 25-04-2020, 21:23:10 »

Nou ja, ik neem nog maar even een koude douche en stel de fles wel uit tot morgen dan. Heb ik hem vast harder nodig dan nu ::rofl::

Heb je er maar 1 in huis dan?  ::oink::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #249 Gepost op: 25-04-2020, 22:42:15 »
Heb je er maar 1 in huis dan?  ::oink::

Nog 1 over..

..Voordat ik hier de (volgende) fles champagne opentrek ..

Altijd 2 in huis natuurlijk voor die speciale gelegenheid maar na de boothint bovenop die onthulling kon ik mijzelf helaas niet meer inhouden  ::pinokkio::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #250 Gepost op: 25-04-2020, 22:48:17 »
 ::rofl::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #251 Gepost op: 26-04-2020, 02:11:50 »
Er moet haast wel een hint zijn die te maken hebben met klokken.
De serie begint met geldklokken.
In aflevering 1 wordt aan het begin van de Meteora opdracht een klok getoond die 5 keer luidt.
Er is in diezelfde een opdracht met 5 klokken.
Tot slot is de laatste opdracht een opdracht waarin een klok geluidt moet worden.
Dit kan simpelweg leiden naar Alina, omdat zij de klok luidt in de laatste opdracht?
« Laatst bewerkt op: 26-04-2020, 02:13:52 door Reflektor »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #252 Gepost op: 26-04-2020, 09:30:58 »
Op het Belgische forum wordt gesproken over de klokken met het Griekse alfabet in de traililer. De wijzers stoppen op de letters:
Αα alfa
Ββ bčta
Ρρ rho
Ττ tau

Bart.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #253 Gepost op: 26-04-2020, 10:42:06 »
Maar nu laat je weg dat de wijzer ook de gamma raakt (en bijna de sigma).



(Plaatjes van Davy van wieisdemol.be)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #254 Gepost op: 26-04-2020, 11:36:54 »
Er moet haast wel een hint zijn die te maken hebben met klokken.
De serie begint met geldklokken.
In aflevering 1 wordt aan het begin van de Meteora opdracht een klok getoond die 5 keer luidt.
Er is in diezelfde een opdracht met 5 klokken.
Tot slot is de laatste opdracht een opdracht waarin een klok geluidt moet worden.
Dit kan simpelweg leiden naar Alina, omdat zij de klok luidt in de laatste opdracht?
Tussen 4 en 6 (een tijdstip, wat de link is met de klokken) kan men de naam van de mol halen uit de doos van Pandora.. Alina’s naam wordt als 5e door Gilles uit de doos gehaald? :D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #255 Gepost op: 26-04-2020, 14:14:06 »
Ik weet wel dat wel een paar stevige hints naar Bart gevonden worden nu, maar ik ben stiekem toch nog nieuwsgierig naar die ananas van aflevering 6. Het ging om de tekening van Bart, waarbij hij zijn ene hand houdt bij de ananas (met baardje waarin mogelijk 'Mol' staat), en zijn andere hand bij het blindenteken dat het hele seizoen door op een van de stoelen te zien was. Helaas is er juist van die aflevering geen HD-versie, dus ik heb het nooit scherper kunnen bekijken.
Maar... Er was deze aflevering wel een boodschappenlijstje, en daarop stond de ananas bovenaan. 80 euro, het enige product met het cijfer 8. Misschien tot daar aan toe, maar die stem die 'ananas' voorleest!! Ik zou niet weten van wie die is. Ik dacht eerst Alina, maar dan heel vreemd. Christian wijst hem aan, en de stem lijkt ook niet op die van hem. Zou het Bart zelf zijn, met een stemvervormer? Het is een bizar geluid, het viel me meteen op.

Op het Belgische forum wordt gesproken over de klokken met het Griekse alfabet in de traililer. De wijzers stoppen op de letters:
Αα alfa
Ββ bčta
Ρρ rho
Ττ tau

Bart.
Is dit filmpje ergens op YouTube of een ander medium te zien, en heeft iemand een link? Ik zou het graag willen zien, maar ik vrees dat me dat op de site van VIER niet gaat lukken...
« Laatst bewerkt op: 26-04-2020, 17:34:45 door Newbie2 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #256 Gepost op: 26-04-2020, 14:23:39 »

Is dit filmpje ergens op YouTube of een ander medium te zien, en heeft iemand een link? Ik zou het graag willen zien, maar ik vrees dat me dat op de site van VIER niet gaat lukken...

https://youtu.be/KYK2cw2nN4k

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #257 Gepost op: 26-04-2020, 14:25:48 »
Dank je wel, FS! ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #258 Gepost op: 26-04-2020, 14:27:43 »
Op het Belgische forum wordt gesproken over de klokken met het Griekse alfabet in de traililer. De wijzers stoppen op de letters:
Αα alfa
Ββ bčta
Ρρ rho
Ττ tau

Bart.

Deze is wel heel goed gevonden! Klinkt heel goed mogelijk. Ik moest het even 3 keer terugkijken voor ik het zag, maar het klopt ook gewoon!
 ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #259 Gepost op: 26-04-2020, 17:55:17 »
Tussen 4 en 6 (een tijdstip, wat de link is met de klokken) kan men de naam van de mol halen uit de doos van Pandora.. Alina’s naam wordt als 5e door Gilles uit de doos gehaald? :D

Goed gevonden.