Auteur Topic: [presentator] Gilles de Coster  (gelezen 2390 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[presentator] Gilles de Coster
« Gepost op: 12-03-2020, 00:55:39 »
Geen seizoen De Mol zonder Gilles de Coster natuurlijk!

Net zoals voorgaande seizoenen vind ik dat hij het weer geweldig doet, daarom lijkt me dat hij best wel een eigen topic mag.

Ik vind de balans tussen een soort 'afstandelijkheid' als presentator in combinatie met zijn ontspannen aanwezigheid tijdens de etentjes met de kandidaten na de proeven, elk jaar weer erg verfrissend, een verademing, een fijne balans.

Het komt allemaal erg sympathiek, natuurlijk over. Heb als kijker ook niet het gevoel naar een vooraf ingestudeerde tekst te luisteren als Gilles wat uitlegt of de groep toespreekt.

Hulde!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2020, 01:04:35 »
Inderdaad.  ::bravo::

Ik vind dat hij het geweldig doet. Je merkt dat hij het programma een warm hart toedraagt en dat hij erg betrokken is.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2020, 07:09:56 »
Gilles is echt een geweldige presentator, ongelooflijk knap hoe hij het doet. Z'n betrokkenheid met het programma is enorm.

En het afscheid met kandidaat Gilles vond ik echt kippenvel, prachtige woorden van beide kanten.

Hopelijk blijft Gilles nog lang de presentator van het beste wat de televisie te bieden heeft.  ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline duon

  • Forumlid
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2020, 13:17:55 »
Ik denk dat hij ook extra sympathiek overkomt door zijn uitspraak "Beste vrienden".
Klinkt altijd zo gezellig :)
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2020, 09:20:06 »
Gilles heeft precies de juiste balans tussen nabijheid en distantie  ::love::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 09:22:58 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2020, 09:46:22 »
Je zou bijna denken dat Gilles De Coster altijd al de enige echte molpresentator is geweest. En dat is knap, want Michiel Devlieger was natuurlijk ook briljant. Gilles heeft dezelfde combinatie van mysterieuze zweem om zich heen, vriendelijkheid en onderkoelde soms tikkie spottende humor. Maar hij doet het niet na; hij heeft zich die stijl helemaal eigen gemaakt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2020, 10:00:20 »
Ik sluit me aan bij de posters hiervoor ::bravo:: Hoe hij als vriend van de kandidaten toch ook soms z'n sadistische kant laat is de perfecte balans ;D (Ik weet even niet of sadistisch het juiste woord is maar opmerkingen zoals 'simpel hè?' zijn in elk geval heerlijk venijnig >:D)

Gilles heeft ook nog eens de perfecte pokerface - volgens mij zou hij zelf ook een briljante Mol kunnen zijn :o Maar ik bedoel hoe hij totaal niet bang is om grappen met de Mol uit te halen (zoals we zo vaak in de finale zien) en even later weer met een strak gezicht voor de kandidaten te staan. Hoe hij ook in interviews de kalmte en mysterieusheid zelve blijft is echt heel knap ::jaja::
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2020, 11:41:16 »
Ik sluit me aan bij de posters hiervoor ::bravo:: Hoe hij als vriend van de kandidaten toch ook soms z'n sadistische kant laat is de perfecte balans ;D (Ik weet even niet of sadistisch het juiste woord is maar opmerkingen zoals 'simpel hè?' zijn in elk geval heerlijk venijnig >:D)

Gilles heeft ook nog eens de perfecte pokerface - volgens mij zou hij zelf ook een briljante Mol kunnen zijn :o Maar ik bedoel hoe hij totaal niet bang is om grappen met de Mol uit te halen (zoals we zo vaak in de finale zien) en even later weer met een strak gezicht voor de kandidaten te staan. Hoe hij ook in interviews de kalmte en mysterieusheid zelve blijft is echt heel knap ::jaja::

Ik zou het niet sadistisch willen noemen. Dan heb je het meer over opdrachten zoals met verfbommen of schokjes. Ik denk dat sarcastisch beter is. En Gilles doet dat uitstekend.  ::ok::


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2020, 11:53:52 »
Blijft het geweldig doen, zou erg jammer zijn mocht hij ooit moeten stoppen. Gelukkig kunnen we elke week weer van hem genieten als Presentator.
Zijn er trouwens al T-shirts van Gilles met 'Beste Vrienden'?

Ik wil echt overal T-shirts van. Zullen we als forum gewoon een kledinglijn starten?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2020, 12:11:37 »
Maar "Beste vrienden" is van Michiel hè? ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2020, 12:35:03 »
Ik wist dat iemand er moeilijk over ging doen..     8)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2020, 12:35:29 »
Ik ken de stijl van Michiel niet, bij gebrek aan het zien en volgen van de eerste drie seizoenen. (was druk bezig met WIDM live volgen)

Gilles is voor mij dus het boegbeeld van de Vlaamse mol. En dat doet ie met verve. Een beetje het sarcastische van Karel, het beste vrienden van Michiel doet me denken aan hoe Angela ook heel gemoedelijk de groep tegemoet trad. Eigenlijk gewoon de beste combi van Angela / Karel en PJ ineen.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2020, 12:49:16 »
Ik wist dat iemand er moeilijk over ging doen..     8)

Nou ja, moeilijk. Meer een kwestie van ken uw molklassiekers. :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2020, 23:09:52 »
Ja, een geweldige presentator en een heel goed gevoel voor humor. Bijvoorbeeld bij de Vadreto trappen opdracht waar ze duizend-honderd treden omhoog moeten met al hun bagage. Hoe hij dan zegt: normaal zou je daar ezels voor gebruiken, maar dat kunnen we deze diertjes toch niet aandoen.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 23:13:36 door MartinJ »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2020, 00:04:26 »
Nou ja, moeilijk. Meer een kwestie van ken uw molklassiekers. :P

Overigens ook een hele fijn presentator. Die zich een beetje (nog meer dan Gilles) binnen een groep mengde en vaak onderdeel was van. Interviewen, kandidaten rond rijden, steunen bij het bungeejumpen...

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2020, 20:16:25 »
Hier ook een groot fan van Gilles  ::bravo::

Jammer dat de zender VIER behalve voor de mol verder niet te bekijken is voor Nederlanders. Gilles presenteert namelijk wel meer programma’s.
Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2020, 23:11:04 »
Een aantal van zijn interviewprogramma's voor Canvas (over strafpleiters en procureurs onder andere) zijn online nog wel te vinden. (En erg interessant.)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2020, 00:36:45 »
Gilles is misschien wel m'n favoriete molpresentator ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [presentator] Gilles de Coster
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2020, 00:42:01 »
Een aantal van zijn interviewprogramma's voor Canvas (over strafpleiters en procureurs onder andere) zijn online nog wel te vinden. (En erg interessant.)

Dank!
Graven, graven, graven...