Edit 26 april: de uitslag is bekend!
Ga naar de uitslagMolpunten 2020Ja, ik kan toch geen molseizoen doen zonder molpunten?
Wellicht ten overvloede de uitleg van de theorie: het idee is dat jullie in de poll stemmen op verdacht gedrag. Als gedrag veel stemmen krijgt, krijgen kandidaten met dat gedrag er punten bij. Voorbeeld: als veel mensen stemmen op "de mol abseilt als een van de eerste" dan krijgen de eerste abseilers er punten bij, en bij de laatste abseilers gaan er punten af. Dat gaat zo voor alle pollkeuzes. De kandidaat met de hoogste totaalscore doet vooral dingen waar jullie op stemmen, en is dus volgens deze theorie de mol.
De bedoeling is om te stemmen op gedrag, en niet op kandidaten, zodat we niet "op onze tunnel" gaan stemmen.
Dit jaar gaan we op zoek naar de mol in onderstaand rijtje:
AlinaBartBrunoChristianDorienElsGillesJolienLaureSalimOverigens: normaal zijn steeds 2 acties elkaars tegengestelde, maar in de Vlaamse mol zijn er vaak subgroepjes dus soms zit er een verdeling in 3'en (of meer?) bij, waarvoor ik een aparte berekening heb bedacht. Die berekening heb ik dit keer ook toegepast op het bieden, omdat ik in de topics iets las over dat "in de middenmoot bieden" ook specifiek verdacht of onverdacht kan zijn, naast alleen laag of hoog. Dus ik hoop dat dat gaat werken
Hoe dan ook kan er dus worden gestemd voor aflevering 1. Net als in de NLse vind ik het prettig als jullie na de aflevering suggesties doen voor poll-opties.
Ik ben benieuwd waar het ons naar gaat leiden