Er is ook een opdracht waar ze iemand moeten vinden?
Op het kaartje is het
havengebied van Portoferraio op Elba te zien. De Via Guerrazzi, de (Via) della Fonderia en de Via Pietro Gori zijn (deels) zichtbaar. Het kaartje is overigens bewerkt, want linksonderin zijn een joker en een geldschijf(?) te zien. Het Palazzina dei Mulini, waar Napoleon enige tijd in ballingschap verbleef, en het Teatro dei Vigilanti, tot stand gekomen in opdracht van Napoleon, lijken omcirkeld te zijn op de kaart. Volgens mij staat er ook een cirkel bij Forte Stella wanneer ik de plattegrond vergelijk met
Google Maps. In de leader zie je door een hek- of traliewerk ook een uitzicht op dit fort. Het zou kunnen dat dit doorkijkje vanaf het hoger gelegen Forte Falcone is genomen, maar dat weet ik niet zeker. Misschien moeten de kandidaten inderdaad iemand vinden of bevrijden. Je ziet in elk geval in de leader dat een persoon een ketting probeert door te snijden.
Het verband tussen Napoleon en de renaissance ontgaat mij vooralsnog, maar ik vind Portoferraio een prachtige Mol-locatie!
In het filmpje (op Twitter) Zie je de letters M O L voorbij flitsen met de getalen 30 0 30 molloten kunnen we hier iets mee
In de video zie je een bomenlaan, met aan weerszijden van de weg grote wijnvaten. Op deze vaten staan volgens mij die grote witte letters. Ze zullen vast deel uitmaken van een opdracht, maar wat deze dan precies zal zijn, blijft gissen.