Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw  (gelezen 5806 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #40 Gepost op: 19-03-2020, 22:11:32 »
Mee eens dat Alina hier verdacht bezig is. Nadat ze weten dat de bruidegom een baard en een snor heeft, leidt ze de aandacht hiervan af door één van de taarten (correct) uit te sluiten omdat de bruid blond haar heeft en ze moet bruin haar hebben. En dan zegt ze "een volle snor vind ik dan weer heel raar". Laure is hier ook verdacht want zij zegt dan dat dit subjectief zal zijn, wat Alina bevestigt. Het lijkt er wel op of ze elkaar aan het testen zijn. Uiteindelijk nemen ze de taart waar de bruidegom geen snor heeft en dus de foute taart

Wat betreft de vrouw aan de linkerkant. Hier kunnen ze niets mee want Els heeft niet de foto die op de taart staat maar een portret waar ze beide op staan.
Vrouw aan de linkerkant. Daar doen ze niks mee en dat was eenduidig. Twee verschillende foto's met deze ene gelijke eigenschap: vrouw links.
Daarna komt de conclusie dat het een andere foto is. En dat riekt naar voorkennis bij Alina zoals omschreven. Daarna gaat Alina door over het haar of liever gezegd ze komt er weer op terug. Alsof ze op basis daarvan had willen concluderen dat het verschillende foto's zijn, maar in de warrigheid van het gesprek gaat de conclusie van Alina voor de feiten uit.
Iedereen is elkaar deze aflevering aan het testen, maar ik zie er een foutje in, dat Alina al concludeert dat er sprake is van een andere foto. Een volgordefout.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2020, 22:52:57 door foxhunter »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #41 Gepost op: 19-03-2020, 23:14:29 »
Alina vraagt Els "Heeft ze oorbellen in?" terwijl ze naar de foto van het juiste bruidspaar kijkt, met de enige bruid met oorbellen. Els antwoord "Ik kan dat niet zien, ik zie haar oren niet". Alina concludeert: "Het gaan andere foto's zijn".
Hoe komt Alina tot die conclusie? Eerste gedachte is: dan wist je wat de juiste taartfoto was.
Als Alina kon zien dat dit de enige bruid met oorbellen is kon ze concluderen dat 't een andere foto was aangezien Els de oren niet kon zien.
Hoeft dus geen volgordefout te zijn.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #42 Gepost op: 20-03-2020, 00:07:01 »
Ik vond Els en Christiaan zeer verdacht deze opdracht. Zoals reeds opgemerkt, lijkt het slechts om 500 euro te gaan maar via de telefoon hebben ze ook invloed op de taarten-opdracht voor 1.000 euro.

Els is nog eens extra verdacht omdat ze de glazen in een zeshoek zet waardoor Christiaan op dat idee komt (een driehoek zou simpeler en juister zijn). Vervolgens hoort ze de telefoon niet ( Christiaan ook niet). Daarna heeft ze een telefonische beschrijving die gedeeltelijk geheel overbodig was en daarmee zaaide ze verwarring en verspilde ze tijd.

Eenmaal terug bij de glazentoren maakt ze een fout die wij niet goed in beeld zien maar die valt onder “onhandig”. Vervolgens is ze bij de Sisyphus-opdracht (ballen op de trap) wederom onhandig (al had dat ook pech kunnen zijn). Combineer dit met het feit dat ze weinig mimiek vertoont bij (slecht) nieuws, en de glazenopdracht leidt mij naar mijn hoofdverdachte Els (met Christiaan als tweede).
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #43 Gepost op: 20-03-2020, 12:34:18 »
Als Alina kon zien dat dit de enige bruid met oorbellen is kon ze concluderen dat 't een andere foto was aangezien Els de oren niet kon zien. Hoeft dus geen volgordefout te zijn.
Maar dan had Alina eerst de andere twee foto's moeten gaan bekijken of daar geen oorbellen op staan en dat gebeurd niet. Op dat moment waren de omschrijvingen nog niet zo goed geweest dat ze al een keuze hadden kunnen maken. Ze waren nog van de omschrijvingen van Els afhankelijk voor informatie. En alleen met die informatie konden ze zoeken.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #44 Gepost op: 20-03-2020, 14:36:02 »
Lijkt me toch logisch dat je als kandidaat alle 3 foto's op de taarten bekijkt en dan vraagt naar een onderscheidend element (in dit geval de oorbellen)?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #45 Gepost op: 21-03-2020, 14:05:29 »
Dorien en vooral Bart vind ik hier wel erg onmols. Als je dan al als mol bij de truffel opdracht zit, weet je toch zeker al dat je de juiste hond niet moet kiezen. Bart laat truffel aan de honden ruiken, wat je als mol toch nooit zou gaan doen. Of Dorien is wel de mol en wordt hier volledig uitgeschakeld door Bart (die bijna al het werk doet), of Bart is wel de mol en doet juist zijn best omdat er toch al weinig geld in de pot zit (wat ik geen sterke mol tactiek vind omdat je bij de andere opdrachten toch wel wat meer en redelijk ongezien kan mollen nog).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #46 Gepost op: 17-04-2020, 19:54:42 »
Christian is handelsingenieur. Universitaire opleiding met heel veel wiskunde. Wat maakt hij dan een belabbert sommetje om het aantal glazen uit te rekenen, nota bene met de juiste opstelling, een driehoek.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #47 Gepost op: 17-04-2020, 21:03:37 »
Christian is handelsingenieur. Universitaire opleiding met heel veel wiskunde. Wat maakt hij dan een belabbert sommetje om het aantal glazen uit te rekenen, nota bene met de juiste opstelling, een driehoek.

Maar waarom hoort en vindt Christian de telefoon als eerste? En waarom geeft hij die vervolgens aan Els om de foto te beschrijven? En waarom gooit Els een glas kapot en niet Christian?

Voor de mol acties van Christian is inderdaad hogere wiskunde nodig ::art::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 21:08:38 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2020, 23:09:51 »
Maar waarom hoort en vindt Christian de telefoon als eerste? En waarom geeft hij die vervolgens aan Els om de foto te beschrijven? En waarom gooit Els een glas kapot en niet Christian?

Voor de mol acties van Christian is inderdaad hogere wiskunde nodig ::art::

Dat Els een glas kapot gooit is niet relevant. De structuur was verkeerd. Als ook de telefoon niet was opgenomen en als hij gebeld had was hij in de picture gekomen. Hij houdt het eenvoudig. Foute structuur, Els weg, glas weg, 6e etage wordt niet bereikt. Het is een keuze: mol je onopvallend voor 500 euro of val je op voor 1500 euro. Want dan stond hij wel in de picture als hij de foto had doorgegeven.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2020, 23:14:12 door foxhunter »