Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw  (gelezen 5808 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Gepost op: 15-03-2020, 19:57:10 »
Bespreek hier de tweede opdracht uit de tweede aflevering.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 23:12:31 door wouterv »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2020, 22:36:29 »
Hier wil ik als Mol bij de groep met de champagneglazen zitten. Je hebt hier invloed op deze opdracht en op die van het dessert.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 23:12:59 door wouterv »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2020, 22:40:32 »
Hier wil ik als Mol bij de groep met de champagneglazen zitten. Je hebt hier invloed op deze opdracht en op die van het dessert.

Ja, na 1 keer kijken vind ik vooral dat Els hier een heel negatieve invloed had op beide deelopdrachten. Benieuwd of ik iets nieuws zie bij een 2e keer kijken.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 23:13:15 door wouterv »

Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2020, 22:53:17 »
Ik vond eigenlijk zowel Christian als Els zich onmols gedragen bij die opdracht, beiden wilden ze eigenlijk niet gaan kijken bij de foto terwijl een mol zou weten dat de champagnepiramide allang onmogelijk is door met zeshoeken te beginnen.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 23:13:27 door wouterv »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2020, 23:31:16 »
Ik vond eigenlijk zowel Christian als Els zich onmols gedragen bij die opdracht, beiden wilden ze eigenlijk niet gaan kijken bij de foto terwijl een mol zou weten dat de champagnepiramide allang onmogelijk is door met zeshoeken te beginnen.
ik vond beiden juist mols, allebei telefoon niet horen, allebei even rustig overleggen over wie naar de foto gaat kijken. Els geeft de verkeerde beschrijving en gooit dan ook nog die toren om.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline duon

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2020, 23:45:18 »
Ik vond Els hier inderdaad ook erg verdacht.

Die truffelzoekende hond was trouwens echt geinig. Leek maar niet te willen zoeken en dan Bart die het beest maar uit wanhoop optilt. Overigens heeft Dorien daar ook niet veel uitgevoerd of wel?

Ik vraag me trouwens af of Salim er uit te pikken was door z’n slechte dans skills of dat hij er gewoon niet uitzag als de rest, erg plat gezegd. Bruno leek daar echt in z’n element, erg leuk om te zien.

Laure en Alina.. niet zo veel over te zeggen, wat onhandig met de weg vinden maar uiteindelijk wel gewoon op tijd. Verkeerde taart natuurlijk maar die beschrijving van Els was ook niet echt fantastisch
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2020, 23:46:43 »
Inderdaad is de beste positie bij de toren, omdat je dan twee opdrachten kan verprutsen . Maar wat waren de bedragen die te verdienen waren? 

En Els vond ik hier verdachter dan christian. Erg vage omschrijving van de foto en volgens mij is zij ook degene die over het oorspronkelijke idee om vanuit driehoeken te werken, Heen begint te praten

Offline duon

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2020, 23:50:15 »
en volgens mij is zij ook degene die over het oorspronkelijke idee om vanuit driehoeken te werken, Heen begint te praten

Ik zal t nog opnieuw moeten kijken om zeker te weten maar volgens mij begon Christian hiermee te rekenen en kwam hij niet uit? Verkeerde rekensom dus?
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2020, 23:55:32 »
Kan inderdaad kloppen , er was een berekening aan de hand van driehoeken , die niet klopte.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2020, 23:58:01 »
Inderdaad is de beste positie bij de toren, omdat je dan twee opdrachten kan verprutsen . Maar wat waren de bedragen die te verdienen waren? 


500 aperitief

1000 Delicatesse dacht ik

? taart= was niet in beeld dacht ik

Special act: 500 per overgebleven kandidaat
klaar voor de strijd

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2020, 04:33:45 »
Het was heel slim van Dorien en Bart om de honden te laten snuffelen aan het kruimeltje truffel. Ze pikten daardoor wel de juiste hond er uit. Maar was het wel zo slim om die hond het ook te laten opeten? Hij heeft zijn brokje te pakken en ziet geen reden meer om verder te zoeken. En dat zag je ook, in het begin was de hond niet echt actief aan het zoeken.

Ik weet niet precies meer wie van de twee de hond liet eten, volgens mij was het Dorien. Een extra molpuntje voor haar.

===

Als de mol weet wat de opdrachten precies zullen zijn, is het wel slim van Salim om bij de entertainment te gaan. Hij lijkt totaal niet op een Griek. Dus is het ook geen wonder dat hij er uit wordt gehaald.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2020, 07:15:15 »
De vraag bij deze opdracht is, hoe komen de kleinste mensen bij het glazen stapelen terecht? Was dat een bewuste keuze of zijn alle lange mensen al naar andere opdrachten gegaan of gestuurd?
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 18:30:16 door foxhunter »

Offline Danoontje88

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2020, 10:38:04 »

Als de mol weet wat de opdrachten precies zullen zijn, is het wel slim van Salim om bij de entertainment te gaan. Hij lijkt totaal niet op een Griek. Dus is het ook geen wonder dat hij er uit wordt gehaald.

Nu werd Bruno niet aangeduid en hij lijkt helemaal niet Grieks met zijn ''blanke huid'' en ''blonde haar''. Hier kan je dus niet heel veel uithalen, denk ik.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2020, 10:53:49 »

Als de mol weet wat de opdrachten precies zullen zijn, is het wel slim van Salim om bij de entertainment te gaan. Hij lijkt totaal niet op een Griek. Dus is het ook geen wonder dat hij er uit wordt gehaald.

Jawel hoor. Griekenland (en dan met name het vasteland) kent een grote etnische verscheidenheid. Grieken zien zich als de rechtstreekse nazaten van de Oude Grieken, maar zijn in feite een mengelmoes van volkeren uit de Balkan, Centraal-Europa en Klein-Azië. Iemand als Salim kan heel goed voor een Griek doorgaan. Beter dan bijvoorbeeld Laure, Bart of Alina.
Woosie down?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2020, 12:39:16 »
Ik dacht dat ze Bruno er zeker wel uit zouden halen omdat die er totaal niet Grieks uitziet.
Wit is ook een kleur!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2020, 14:32:17 »
Als mol zou ik of bij de glazen toren willen zitten omdat je bij die opdracht ook de foto kan omschrijven (en je zo dus invloed hebt over twee opdrachten) of ik zou in team special act willen zitten. In die opdracht kan je namelijk makkelijk 500 euro individueel in rook op laten gaan.

Het truffel zoeken was m.i. een lastige opdracht om in te mollen en als je de bruidstaart kiest ben je afhankelijk van de omschrijving van een ander en de mening van je partner (stel, die omschrijving is goed en/of je partner wijst heel stellig de juiste taart aan.. dan is het lastig om hier tegenin te gaan als mol).

Christian, Els, Salim en Jolien zijn hier voor mij bij deze opdracht dus het meest verdacht.
Wat ik dan wel minder verdacht vind aan Christian en Els is dat zij allebei niet happig zijn om de foto te omschrijven... Christian vraagt aan Els: 'Wat wil jij doen, dit (de toren bouwen) of dat (de foto omschrijven)?' Hierop antwoordt Els met: 'Kan je eraan?' Ze maakt zich dus zorgen over of hij groot genoeg is om glazen op de toren te zetten, wat suggereert dat ze niet per se in haar eentje de foto hoeft te omschrijven. Vervolgens antwoordt Christian met: 'Nee, maar ik kan wel heel de onderste laag maken.' Ook hij hoeft niet per se in zijn eentje de foto te omschrijven dus. Uiteindelijk stuurt Christian Els naar de foto toe. Aangezien ik verwacht dat de mol de foto wel alleen zou willen omschrijven en dat de mol hier meteen voor zou gaan, krijg ik door deze conversatie de indruk dat de mol niet Els of Christian is.
Bij het dansen vind ik zowel Jolien als Salim verdacht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2020, 15:17:57 »
Even zitten puzzelen over de toren.
Je maakt driehoek waarbij de lengte van de zijde van de driehoek elke laag 1 hoger is.
Bovenste laag = 1 glas
De tweede laag komen er 2 glazen extra bij.
De derde laag 3 glazen extra enz.
Totaal heb je dan nodig: 9 x 1 + 8 x 2 + 7 x 3 + 6 x 4 + 5 x 5 + 4 x 6 + 3 x 7 + 2 x 8 + 1 x 9 = 165

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2020, 19:38:55 »
Even zitten puzzelen over de toren.
Je maakt driehoek waarbij de lengte van de zijde van de driehoek elke laag 1 hoger is.
Bovenste laag = 1 glas
De tweede laag komen er 2 glazen extra bij.
De derde laag 3 glazen extra enz.
Totaal heb je dan nodig: 9 x 1 + 8 x 2 + 7 x 3 + 6 x 4 + 5 x 5 + 4 x 6 + 3 x 7 + 2 x 8 + 1 x 9 = 165

Dit werd toch gewoon uitgelegd?

Verder verbaasde het me dat ze bij het beschrijven van de foto niet vroegen om kenmerkende details. Een haarkleur of de kleur van een jurk, wat moet je daarmee...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2020, 20:26:40 »
Wat mij bij Laure en Alina opviel is dat één van hun (ik dacht Laure) iets zei in de trant van "als we de taart niet heel houden verdienen we ook geen geld". Wist zij dat ze toch al de verkeerde taart hadden?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] Opdracht 3 - De Trouw
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2020, 20:33:23 »
Ik vond Christian toch wel minstens even verdacht als Els. Als je klein van stuk bent, is het natuurlijk mols om te zorgen dat je een toren van champagneglazen moet bouwen. Hij zei zelf al dat hij maar tot de onderste rij kwam. Bovendien stelde hij een zeshoek voor, wat eigenlijk een driehoek had moeten zijn. Het kwam dus niet uit. En Els is onhandig; goed voor de mol om haar de moeilijkste stukjes te laten bouwen.

Zowel Els als Christian hoorden de telefoon niet in eerste instantie, maar het was vooral Christian die de aandacht probeerde af te leiden. Later pakte hij zelf de telefoon, maar liet het omschrijven van de foto over aan Els, die onduidelijk was, terwijl hij zelf amper verder kon bouwen aan de te hoge toren.
Tell me what your telescope says