Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora  (gelezen 12278 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2020, 00:03:32 »
Ik vraag me af wat ze zouden gedaan hebben als de hele groep samen beslist om die doos te openen en die echt binnenste buiten te keren. Dan zat de productie toch echt met een probleem  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2020, 00:04:20 »
Ik vraag me af wat ze zouden gedaan hebben als de hele groep samen beslist om die doos te openen en die echt binnenste buiten te keren. Dan zat de productie toch echt met een probleem  ::rofl::

Ik denk dat er dan eentje de boel heel hard had vertraagd. "Nee, jongens, die wand moet je er niet uit halen."

Offline duon

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2020, 00:04:33 »
Ik ga nu al gokken op: Dan hadden er 2 afvallers geweest.
Dat denk ik eigenlijk niet. Uit het dagboek van de mol bleek wel dat de mol dit onheil graag had gezien. Dan denk ik eerder dat het met geld te maken heeft. De mol heeft er niet zo veel aan dat er meer mensen afvallen denk ik.
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2020, 00:07:18 »
Dat denk ik eigenlijk niet. Uit het dagboek van de mol bleek wel dat de mol dit onheil graag had gezien. Dan denk ik eerder dat het met geld te maken heeft. De mol heeft er niet zo veel aan dat er meer mensen afvallen denk ik.

Nee, in principe niet. Maar ik geloof anderzijds niet in een geldstraf omdat er net al zoveel geld was geboden voor die eerste vrijstelling. Het zou toch een beetje te veel van het goede zijn voor De Mol om 2 weken na elkaar een hap uit die pot te nemen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2020, 00:16:13 »
Ik vraag me af wat ze zouden gedaan hebben als de hele groep samen beslist om die doos te openen en die echt binnenste buiten te keren. Dan zat de productie toch echt met een probleem  ::rofl::

Dit is iets wat ik me ook heb afgevraagd en niet alleen bij de doos. Waarom komt het nooit in een groep op om een analyse te maken wat de mol zou willen en dan al samenwerkend dat te verhinderen .   Ze gaan steeds uit van he wat kunnen we doen om de opdracht te doen slagen en maken dan vaak een verkeerde beslissing die de mol dan gebruikt.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2020, 00:38:31 »
Ik vraag me af wat ze zouden gedaan hebben als de hele groep samen beslist om die doos te openen en die echt binnenste buiten te keren. Dan zat de productie toch echt met een probleem  ::rofl::

Ik gok voorzichtig dat 'alle namen zitten in de kist' de twist dan was geweest en dat de verborgen lade pas achteraf is toegevoegd. Gewoon omdat dat risico niet genomen kan worden, maar t wel leuk is om achteraf te zeggen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2020, 07:58:45 »
Ze hebben al vaker grote risico's genomen. 's Nachts de mol briefen op een zeer gehorige hotelkamer bijvoorbeeld. Ik geloof het wel dat die naam er echt in zat. ::jaja::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2020, 11:09:38 »
En wie gaat nou de kist uit elkaar halen? En dan ook nog eens precies de juiste handeling doen.

Nee, ik denk als iemand de kist had geopend dat die persoon gewoon dacht dat hij in een val is getrapt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2020, 11:14:03 »
En wie gaat nou de kist uit elkaar halen? En dan ook nog eens precies de juiste handeling doen.

Nee, ik denk als iemand de kist had geopend dat die persoon gewoon dacht dat hij in een val is getrapt.

Inderdaad zeg. Alsof iemand in het holst van de nacht, op gehoorafstand van de slaapkamers, met panelen zou gaan zitten schuiven en omkeren. Sterker nog: alleen de mol zou dat hebben kunnen doen.
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2020, 13:02:38 »
Inderdaad zeg. Alsof iemand in het holst van de nacht, op gehoorafstand van de slaapkamers, met panelen zou gaan zitten schuiven en omkeren. Sterker nog: alleen de mol zou dat hebben kunnen doen.

Maar het scenario dat alle kandidaten het samen zouden doen, is toch mogelijk? Ik had het mss wel even in de groep gegooid, kijken wie panikeert enzo.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2020, 13:14:38 »
Ik ga nu al gokken op: Dan hadden er 2 afvallers geweest.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Gilles kan dan namelijk een willekeurige kaart trekken van de kaarten die in de doos zaten en die kandidaat mag dan direct naar huis. Voor de grap kan hij ook eerst zogenaamd de kaart van de Mol trekken even kijken, deze terug stoppen en opnieuw een kaart trekken. Iedereen er daarna er maar proberen achter te komen welke kaart hij als eerste trok.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2020, 13:26:12 »
Maar het scenario dat alle kandidaten het samen zouden doen, is toch mogelijk? Ik had het mss wel even in de groep gegooid, kijken wie panikeert enzo.
Hadden ze inderdaad kunnen doen.
Had iedereen even snel die redenering gevolgd, dan zat de mol met een probleem.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #32 Gepost op: 16-03-2020, 13:27:10 »
Dat was ook mijn eerste gedachte. Gilles kan dan namelijk een willekeurige kaart trekken van de kaarten die in de doos zaten en die kandidaat mag dan direct naar huis. Voor de grap kan hij ook eerst zogenaamd de kaart van de Mol trekken even kijken, deze terug stoppen en opnieuw een kaart trekken. Iedereen er daarna er maar proberen achter te komen welke kaart hij als eerste trok.

Nee, willekeurig iemand naar huis sturen zullen ze nooit doen. Het is weleens voorgekomen dat de op een na slechtste naar huis moest, maar willekeurig is wel van een andere orde en staat haaks op een van de basisprincipes van het spel. Wat de consequenties zouden zijn geweest zullen we vast nog te horen krijgen (in de slotaflevering). Vragen blijven zelden onbeantwoord.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2020, 13:33:41 »
Ik gok op een dubbele afvaller inderdaad ::jaja:: En als Salim de Mol is dan heeft 'ie zichzelf wel in de vingers gesneden door die optie als eerste te opperen. Ik denk dat dat de meeste kandidaten wel af zou schrikken om nog in die doos te kijken ::spook::

Tegelijkertijd maakt het misschien weinig uit als je daadwerkelijk te weten kan komen wie de Mol is. Bovendien is Salim wel de enige die probeert te stoken en anderen op ideeën probeert te brengen - 'waarom niet.' Doet me denken aan Mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Past ook wel bij dat de Mol desnoods zelf de kist had open willen maken, aldus het dagboek ::vergroot::
...óf niet!

Offline Danoontje88

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #34 Gepost op: 16-03-2020, 14:17:49 »
Maar het scenario dat alle kandidaten het samen zouden doen, is toch mogelijk? Ik had het mss wel even in de groep gegooid, kijken wie panikeert enzo.

Dat wordt ook geopperd. Jolien zegt hierbij, dat ze echt niet iedereen naar huis sturen. Een ander begint dan over een ''geldstraf'' en zo mengen steeds meer mensen zich in het gesprek. Laure zegt, dat ze boos zou worden wanneer zij, door de schuld van een ander, naar huis moet tijdens een extra executie.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2020, 16:42:02 »
Ik denk eigenlijk niet dat er twee afvallers waren geweest. Dan had er daarna waarschijnlijk een aflevering moeten komen zonder afvaller, en daar zou de productie ook niet voor willen kiezen. Plus, het zou voor de openmaker van de doos ook niet héél erg zijn. Een geldstraf is ook niet logisch in verband met de eerste opdracht van het seizoen, dat zou te veel mingeld zijn.

Zou het misschien kunnen dat ze allemaal een negatieve pasvraag hadden gekregen die ze hadden moeten inzetten op een tegenspeler?

Offline Danoontje88

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #36 Gepost op: 16-03-2020, 17:12:46 »
Ik denk eigenlijk niet dat er twee afvallers waren geweest. Dan had er daarna waarschijnlijk een aflevering moeten komen zonder afvaller, en daar zou de productie ook niet voor willen kiezen. Plus, het zou voor de openmaker van de doos ook niet héél erg zijn. Een geldstraf is ook niet logisch in verband met de eerste opdracht van het seizoen, dat zou te veel mingeld zijn.

Zou het misschien kunnen dat ze allemaal een negatieve pasvraag hadden gekregen die ze hadden moeten inzetten op een tegenspeler?

Bedoel je dan net zoals in WIDM seizoen 9? Dat degene met de meeste pasvragen tegen, een nadeel krijgt bij de volgende executie, namelijk een goed antwoord wordt fout gerekend. Dat was in dat seizoen Paula en zij viel ook af in die aflevering. 

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #37 Gepost op: 16-03-2020, 17:39:14 »
Jolien en Salim zijn eigenlijk de enige twee die aangeven dat ze de doos zouden willen openen (Salim is erin geïnteresseerd om dit zelf te doen, Jolien stelt voor om dit met de groep te doen omdat niet iedereen naar huis gestuurd kan worden).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #38 Gepost op: 16-03-2020, 18:19:06 »
De straf van pandora zal voorlopig onbekend blijven.helaas

Het is wel weer een opdracht Met een vreemde dynamiek.
Er is een serieus voordeel voor de kandidaten te behalen tegen een onbekende Prijs.
Voor de mol is er het risico op ontdekking ( zij het heel klein , in dat zijvakje) of accepteren dat er 2000 in de pot komt.

Dus niet standaard de kandidaten die voor de pot gaan en de mol die voor het openen is. Mooie twist.

Mijn gevoel zegt dat als de pot hoger has gestaan, we hier een Andere dynamiek Hadden gezien en mogelijk meer actie aan de doos. Al wist je dat het openen ervan je vol in de spotlights zou hebben gezet.
Dus plant de mol enkel een zaadje om mogelijk Anderen te bewegen te gaan kijken ( salim, jolien) of wacht de mol de gebeurtenis af en doet niets. Of geheel tegen de natuur van de mol, beschermt hij de doos om zijn naam veilig te stellen ?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #39 Gepost op: 16-03-2020, 19:34:39 »
Wellicht was het zo dat degene die de doos opende weliswaar de naam van de Mol had kunnen zien (mits geheime vak gevonden), maar ook per direct naar huis moest. Dan verandert er voor de eerlijkheid van het spel niks en is er wel degelijk een grote consequentie geweest.