Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora  (gelezen 12173 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #40 Gepost op: 16-03-2020, 20:20:21 »
Wellicht was het zo dat degene die de doos opende weliswaar de naam van de Mol had kunnen zien (mits geheime vak gevonden), maar ook per direct naar huis moest. Dan verandert er voor de eerlijkheid van het spel niks en is er wel degelijk een grote consequentie geweest.
Dan had het toch geen zin gehad de naam van de mol te onthullen ???

Ik denk dat het 'onheil' eerder in de categorie 'nare keuzes moeten maken' zou hebben gelegen. Mensen die elkaar net helemaal hebben liggen, een opdracht geven waarbij ze elkaar weer enorm een hak moeten zetten. Dat is waar de mol op zinspeelde in het dagboek.
Tell me what your telescope says

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #41 Gepost op: 16-03-2020, 20:25:55 »
Dan had het toch geen zin gehad de naam van de mol te onthullen ???

..

Dat zou nou precies de zware consequentie van je nieuwsgierigheid zijn

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #42 Gepost op: 16-03-2020, 20:27:43 »
Ja maar dat is alleen maar iets slechts dan in die zin, de box van pandora is altijd iets goeds én iets slechts. Wat is er goed aan weten wie de mol is als je gelijk uit het spel ligt?

Edit: Ja of goed voor de groep, want een concurrent minder. Nee oké het kan wel ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #43 Gepost op: 16-03-2020, 20:50:01 »
Ze gaan echt niet mensen het spel uit gooien zonder dat er een test aan te pas komt. Dat vind ik net zo onvoorstelbaar als twee mollen. :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2020, 21:17:09 »
Ik denk dat alles erop gericht was om te voorkomen dat de naam gevonden zou worden. Het is echt not done om in De Mol de naam van de mol werkelijk bekend te maken voor het einde. Onmogelijk.
Het kan haast niet anders of de mol sliep voor de kist. Of ze hebben twee kandidaten zover gekregen buiten ons oog om.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #45 Gepost op: 16-03-2020, 21:47:31 »
Ik denk dat alles erop gericht was om te voorkomen dat de naam gevonden zou worden. Het is echt not done om in De Mol de naam van de mol werkelijk bekend te maken voor het einde. Onmogelijk.
Het kan haast niet anders of de mol sliep voor de kist. Of ze hebben twee kandidaten zover gekregen buiten ons oog om.
Ik denk niet dat ze het verzinnen om dat tussenschot eruit te halen en ook nog omgekeerd terug te stoppen om de geheime la te ontgrendelen. En dat alles in het donker, zonder de anderen wakker te maken.
Ze hebben die doos ook vast van tevoren op een aantal slimmeriken uitgetest.
En dan is er ook nog de kans dat het kaartje met de Mol pas in de geheime kamer is gestopt, nadat bekend is dat ze de doos niet hebben geopend (even voor de zekerheid).
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 21:53:31 door MartinJ »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #46 Gepost op: 16-03-2020, 22:19:00 »
Dat was mijn gedachte ook, degene(n) die keken, mochten naar huis.

Nog iets anders: is het mols om om 04u naar de kist te gaan om die te gaan bewaken? Leek mij wel, je wilt als Mol toch niet het risico lopen om ontmaskerd te worden door iemand die in die kist kijkt? Maar dan: die kisttwist met laatje aan de zijkant was nooit gevonden, dus dat risico was enorm klein... Het is dat ik Jolien extra in de gaten houd....

Tussen 4-6u terwijl de doos bewaakt wordt loopt er een schim op de achtergrond over de gang. Die bewakingscamerabeelden werden versneld afgedraaid, ik kan na terugkijken er niet veel uit opmaken, maar het lijkt een lang persoon. (wellicht hotelpersoneel oid..?)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2020, 23:07:18 door Mollem »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #47 Gepost op: 16-03-2020, 23:56:30 »
Ik heb even proberen in te zoomen. Het blijft vaag maar er is idd te zien dat er iemand niet alleen langsloopt maar ook heel even stilstaat

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #48 Gepost op: 17-03-2020, 03:27:00 »
Ik dacht qua consequentie meer aan kennis, bv dat van iedereen (of alleen van de kijkers in de doos) openbaar werd hoe ze de testvragen beantwoord hebben.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #49 Gepost op: 17-03-2020, 08:10:30 »
Ik denk dat het 'onheil' eerder in de categorie 'nare keuzes moeten maken' zou hebben gelegen. Mensen die elkaar net helemaal liggen, een opdracht geven waarbij ze elkaar weer enorm een hak moeten zetten. Dat is waar de mol op zinspeelde in het dagboek.

Ja, dat zou goed kunnen. De Mol had inderdaad veel zin in die consequenties volgens zijn dagboek. Mogelijk zodat de sfeer wat grimmiger zou worden, er meer wantrouwen zou komen en opdrachten moeilijker zouden slagen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #50 Gepost op: 17-03-2020, 08:31:47 »
Wie was de derde naam die Gilles voorlas.
Bruno, ... ?

Gezien de kamer Pandora Gamma is, zou ik een symboliek omtrent de nr.3 verwachten. En hij heeft uiteindelijk elke naam afgelezen dus de mol zat er ergens tussen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #51 Gepost op: 17-03-2020, 09:26:11 »
Zou de productie trouwens aan Jolien en Laure gevraagd hebben om het nog even geheim te houden dat ze de wacht hebben gehouden? Het hield de spanning er natuurlijk wel een stuk meer in nu er niet een 'groen licht' al was en ze dat ene voetje konden laten zien als teaser tijdens de nacht.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #52 Gepost op: 17-03-2020, 09:44:57 »
Dat zou best kunnen. Aan de andere kant verwacht ik zo'n bemoeienis niet en was het ook nog spannend geweest als Jolien en Laure wél gezegd hadden dat ze de doos bewaakt hadden. Dan was het alsnog de vraag of ze er niet stiekem ingekeken hadden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #53 Gepost op: 17-03-2020, 09:47:58 »
Ik heb even proberen in te zoomen. Het blijft vaag maar er is idd te zien dat er iemand niet alleen langsloopt maar ook heel even stilstaat

Fijn, gifjes, FS  ::ok:: dank

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #54 Gepost op: 17-03-2020, 11:59:13 »
Heeft iemand de volgorde van hoe de namen uit de box kwamen? Zal toch haast wel een hint inzitten?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #55 Gepost op: 17-03-2020, 12:08:40 »
Heeft iemand de volgorde van hoe de namen uit de box kwamen? Zal toch haast wel een hint inzitten?

Aan de ene kant wel. Betekent wel dat Gilles ze er dus op de juiste manier uit moest pakken. Lastig...

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #56 Gepost op: 17-03-2020, 12:09:54 »
Heeft iemand de volgorde van hoe de namen uit de box kwamen? Zal toch haast wel een hint inzitten?

Dit was de volgorde, ik heb er net op zitten puzzelen maar nog niks geks kunnen verzinnen. Misschien jullie wel.

1. Bruno
2. Els
3. Jolien
4. Bart
5. ALina
6. Salim
7. Laure
8. Dorien
9. Christian


Offline Farai

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #57 Gepost op: 17-03-2020, 12:11:07 »
Aan de ene kant wel. Betekent wel dat Gilles ze er dus op de juiste manier uit moest pakken. Lastig...

Dat zou alleen lastig zijn als iemand anders de Envelop had opgengemaakt. Verder vrij makkelijk om kaarten op volgorde te pakken lijkt me

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #58 Gepost op: 17-03-2020, 12:12:52 »
Ja ik ben zelf niet zo goed in hints vinden, ik kom dan niet verder dan Dorien nummer 8-> Seizoen 8 of Christian ligt het diepste. De mol graaft ook het diepste en lag onderin de kist (in het geheime laatje).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #59 Gepost op: 17-03-2020, 12:17:36 »
Ja ik ben zelf niet zo goed in hints vinden, ik kom dan niet verder dan Dorien nummer 8-> Seizoen 8 of Christian ligt het diepste. De mol graaft ook het diepste en lag onderin de kist (in het geheime laatje).

Ja dat had ik ook wel bedacht, maar voelt op een of andere manier gewoon niet zo sterk. Daarnaast pakte Gilles de Envelop zo dat Christian eigenlijk bovenop had moeten liggen.