Auteur Topic: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora  (gelezen 12179 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #60 Gepost op: 17-03-2020, 12:23:16 »
De hint van Jeroom was ook mooi. ::rofl::

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #61 Gepost op: 17-03-2020, 12:26:28 »
De hint van Jeroom was ook mooi. ::rofl::

Ik heb even iets gemist denk ik? ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #62 Gepost op: 17-03-2020, 12:36:13 »
Café De Mol. Jeroom merkte op dat het kaartje waarop de naam van de Mol stond een stuk kleiner was dan de kaartjes met alle namen die er als afleiding lagen. (En dat dus Salim de Mol was, maar dat was een twist in zijn grap natuurlijk. ;) )

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #63 Gepost op: 17-03-2020, 12:40:59 »
Café De Mol. Jeroom merkte op dat het kaartje waarop de naam van de Mol stond een stuk kleiner was dan de kaartjes met alle namen die er als afleiding lagen. (En dat dus Salim de Mol was, maar dat was een twist in zijn grap natuurlijk. ;) )

hahaha oke leuk ::rofl::

Is cafe de mol wel de moeite waard dan? Ik kan het in Nederland namelijk echt niet aanzien met 'Mol Talk'  ::ohno::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #64 Gepost op: 17-03-2020, 13:22:01 »
hahaha oke leuk ::rofl::

Is cafe de mol wel de moeite waard dan? Ik kan het in Nederland namelijk echt niet aanzien met 'Mol Talk'  ::ohno::

Het is heel anders: ze praten in een cafésetting met meerdere gasten, waarbij de gesprekken deels aan tafel plaatsvinden en deels aan de toog. In het café zitten ook altijd meerdere oud-deelnemers die hun visie mogen geven over de aflevering en de kandidaten. (In het Coronatijdperk wordt het overigens beperkt tot 1 gast-BV en 1 oud-deelnemer). Ook komt altijd de afvaller langs die mag vertellen over zijn deelname en vragen uit het publiek (Twitter etc) mag beantwoorden.

Terug naar de opdracht: het blijft natuurlijk speculeren wat er zou gebeuren als je de doos zou hebben geopend. Als de naam van de mol wordt gevonden is het immers einde oefening (niet dat dat zo realistisch is overigens!). Ik denk dat degene die de naam van de mol vindt (als dat één persoon is), direct geëlimineerd wordt. Je roept immers groot onheil op jezelf af.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #65 Gepost op: 17-03-2020, 15:32:50 »
Team De Mol heeft ingeschat dat het echte kaartje niet gevonden werd, ga ik van uit.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #66 Gepost op: 18-03-2020, 13:45:46 »
De kist stond twee nachten van 04:00 tot 06:00 ter beschikking van de kandidaten.
Heeft de mol dan twee nachten de wacht gehouden bij die kist, om te voorkomen dat deze werd geopend?

En ik wil dat nog relateren aan het feit dat ze de 2e nacht met zijn allen in 1 tent sliepen, terwijl er 2 mee naar boven genomen waren. Door met zijn allen in 1 tent te slapen was die 2e nacht het zo goed als onmogelijk om de tent uit te sluipen. En er werd aangegeven altijd met zijn tweeën naar buiten.
Dat je als mol de kist wilt bewaken snap ik, maar waarom dan maar 1 nacht bewaken en niet 2?
Voor mij maakt dit het waarschijnlijker dat Jolien en Laure een kandidatenactie uitvoerden en de mol lekker lag te slapen.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #67 Gepost op: 18-03-2020, 13:47:18 »
De kist stond twee nachten van 04:00 tot 06:00 ter beschikking van de kandidaten.
Heeft de mol dan twee nachten de wacht gehouden bij die kist, om te voorkomen dat deze werd geopend?

Volgens zijn/haar dagboek wilde de Mol juist heel graag dat de doos wél geopend werd. Of denk je dat dit een leugen is? Zou natuurlijk kunnen, maar vorig jaar waren de dagboeken van de Mol wel betrouwbaar.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #68 Gepost op: 18-03-2020, 15:06:05 »
Stiekem hoopte ik heel erg dat de doos open gemaakt zou worden, alleen al voor de consequenties. Wat betreft de speculatie over wat het dan wel niet zou kunnen zijn: ik geloof niet dat het aan geld of afvallers verbonden zou zijn. Ik denk eerder dat het de reis/opdrachten zwaarder zou maken, met de manier hoe de reis en opdrachten bij De Mol zijn zie ik daar ook zat potentie voor. Denk dat dat het seizoen NOG interessanter gemaakt had.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #69 Gepost op: 18-03-2020, 15:28:20 »
Zou me niks verbazen dat ze later nog terugkomen op de Doos van Pandora. Misschien dat de kandidaten één voor één moeten wachten in een wachtkamer de doos niet op slot staat. En als ze dan bij het geheime vakje komen, vinden ze een kaartje waarop hun straf staat.
Bijvoorbeeld een volle aflevering met één arm in de mitella meedoen of zoiets geks.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #70 Gepost op: 18-03-2020, 15:35:37 »
De grote twist met het geheime vakje is geweest, de lol en spanning van de doos is er wel af denk ik...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #71 Gepost op: 18-03-2020, 15:37:26 »
De grote twist met het geheime vakje is geweest, de lol en spanning van de doos is er wel af denk ik...

Ik bedoel als twist dat er nu niet meer de naam van de mol op het kaartje staat, maar de straf die de kandidaat bij deze heeft verdiend.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #72 Gepost op: 18-03-2020, 17:33:49 »
Ik zou er alles aan gedaan hebben om het verborgen vak te vinden. Dat dit er is verwacht ik op voorhand.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #73 Gepost op: 18-03-2020, 21:33:43 »
Om te kunnen beoordelen hoe waarschijnlijk het is dat iemand het geheime vak had kunnen vinden heb ik even een schermafbeelding gemaakt van het tussenschot dat eruit moet worden gehaald. I.t.t. wat ik hier eerder in dit topic dacht te hebben gelezen moet dit tussenschot niet omgekeerd (op zijn kop) worden teruggeplaatst maar 180 graden gedraaid. Aan de onderkant zit namelijk één metalen pen die oorspronkelijk waarschijnlijk in een loos gat zit. Bij terugplaatsen, na 180 graden te zijn gedraaid, drukt deze pen waarschijnlijk een grendel in die het geheime vak ontgrendelt.
Deze pen is best wel opvallend en ik kan me voorstellen dat iemand wel op het idee zou kunnen komen dat deze pen er niet voor niets in zit. Zeker als je onder in de doos nog een ander gat ziet zitten waar de pen in zou kunnen vallen.
Als ik die doos had moeten maken, dan had ik het wel wat subtieler gemaakt. Bijvoorbeeld met een sterke magneet die in het hout is verwerkt. Of iets met het profiel van het tussenschot.
Maar we moeten ook niet vergeten dat deze doos in een donkere ruimte stond. Daar staat dan ook weer tegenover dat je licht nodig hebt om het kaartje te kunnen lezen en dat je al 9 kaarten hebt gevonden en dus kan denken dat dit het was.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2020, 21:44:34 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #74 Gepost op: 19-03-2020, 13:20:04 »
Ik dacht eerst dat er aan een zijde een extra wand in de doos zat en dat die dus wel op zou vallen. Maar dat is dus niet zo. Gewoon een dubbele wand rondom, waarbij de binnenwand wat oversteekt zodat de deksel hier mooi omheen sluit (zie foto). De binnenwand(en) had(den) wel wat strakker gekund want bij de wand die eruit kan is wel wat speling. Maar goed, als dat bij de andere 3 ook zo is dan zou je hier normaal gesproken niet zoveel achter zoeken denk ik.
Er zit ook een veermechanisme in want op het moment dat Gilles de binnenwand terug duwt komt de geheime la een klein stukje naar buiten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #75 Gepost op: 22-03-2020, 08:11:59 »
Ik ga nu al gokken op: Dan hadden er 2 afvallers geweest.

Ik denk dat diegene uit die de naam had gevonden uit het spel zou zijn gehaald tot de finale. Dan weet je wel wie de Mol is, maar heb je geen informatie meer uit het spel.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #76 Gepost op: 22-03-2020, 19:43:18 »
Ik denk dat diegene uit die de naam had gevonden uit het spel zou zijn gehaald tot de finale. Dan weet je wel wie de Mol is, maar heb je geen informatie meer uit het spel.
Dat denk ik niet.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #77 Gepost op: 26-04-2020, 03:15:12 »
Wilde de mol eigenlijk wel dat de doos geopend zou worden?

Ja het is geld uit de pot, maar iemand zou maar dat geheime luikje vinden zeg  ::hypocriet::

De mol wilde het waarschijnlijk alleen als hij het zelf kon doen
Wit is ook een kleur!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #78 Gepost op: 3-05-2020, 21:27:08 »
Spijtig dat we er niet achterkwamen wat de zware consequenties waren. Het is niet de gewoonte van de makers om iets niet te zeggen en dan zeker niet iets dat eigenlijk iedereen had willen weten. Dus ik vermoed dat ze die zware consequenties nog gaan bewaren voor één van de volgende seizoen. Uiteraard dan gecombineerd met een andere opdracht.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 2] Opdracht 1 - Doos van Pandora
« Reactie #79 Gepost op: 3-05-2020, 22:36:46 »
Ja, dat lijkt me een plausibele verklaring.