Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein  (gelezen 6099 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2020, 17:31:59 »
Ik kan het niet volgen, wat bedoel je? wel of geen mol logo bij het opdrachtenbordje?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #41 Gepost op: 31-03-2020, 19:36:12 »
Nee er staan tegen de muur grote rode en gele vingerafdrukken als ze mogen touwtje springen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2020, 19:45:41 »
Ik plaats het ook even in dit topic omdat ik dit best wel een verdoken molactie vond:
Alina lijkt al gokkend het antwoord te weten op de laatste vraag. Onmols zou je denken, maar indien ze fout zaten, gingen ze misschien wel rechtstreeks naar de eindlocatie gegaan zijn. Nu lijkt de reden om naar daar te gaan 'omdat het op 2 haltes van de eindlocatie is', ze waren dus bezorgd om hun tijd.

Alina weet als mol de opdracht en zou dus kunnen inschatten dat ze wel wat tijd kunnen verliezen hier. Ze lijken ook net een metro te missen waardoor het wel erg nipt wordt. Waarom missen ze deze metro? Misschien was iemand wat verder weggelopen op zoek naar toeschouwers? We kunnen enkel gokken, want het komt niet echt in beeld.

Ik dacht dus Alina hier af te schrijven omdat ze het goede antwoord gaf, maar dit kan dus ook als mol geweest zijn met als bedoeling om te laat te komen. Dit lijkt zelfs even te gaan lukken, maar helaas komen ze net op tijd binnen. Goede poging..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2020, 19:48:53 »
Mooi bedacht. Maar in dat geval had ik als Mol gewoon met voorkennis het juiste antwoord gegeven in plaats van te gokken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2020, 21:00:53 »
Mooi bedacht. Maar in dat geval had ik als Mol gewoon met voorkennis het juiste antwoord gegeven in plaats van te gokken.
Nou, ik zou het wel zo acteren dat het lijkt alsof ik niet helemaal zeker ben. Anders zou het verdacht kunnen zijn (voorkennis hebben).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #45 Gepost op: 31-03-2020, 21:32:55 »
Als mol ga je niet het risico lopen dat je het net nog haalt, als je de mogelijkheid hebt om nog een omweg te maken. Het lijkt erop dat zowel laure als Christian niet iets bijdragen aan Het antwoord. Waarom dan niet nog  extra treuzelen.

En of ze zomaar een opdracht mochten overslaan, Ik heb het niet kunnen afleiden uit de uitleg. Bij de balalaika moesten ze ook daarna nog naar bazouki.


Offline Gramulanion

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #46 Gepost op: 31-03-2020, 21:44:43 »
Als mol ga je niet het risico lopen dat je het net nog haalt, als je de mogelijkheid hebt om nog een omweg te maken. Het lijkt erop dat zowel laure als Christian niet iets bijdragen aan Het antwoord. Waarom dan niet nog  extra treuzelen.

En of ze zomaar een opdracht mochten overslaan, Ik heb het niet kunnen afleiden uit de uitleg. Bij de balalaika moesten ze ook daarna nog naar bazouki.
Zou een beetje raar zijn als ze na hun eerste foute antwoord zonder geld al naar het eindpunt zouden gaan. Het lijkt mij vrij logisch dat ze, of ze nu wel of geen poging bij de laatste opdracht hebben gedaan, hun verdiende geld gewoon kunnen innen door op tijd bij het eindpunt te komen. Het leek me ook dat hun tactiek was om een poging te wagen om het goede antwoord te vinden en anders direct naar het eindpunt te gaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #47 Gepost op: 31-03-2020, 23:45:48 »
Zou een beetje raar zijn als ze na hun eerste foute antwoord zonder geld al naar het eindpunt zouden gaan. Het lijkt mij vrij logisch dat ze, of ze nu wel of geen poging bij de laatste opdracht hebben gedaan, hun verdiende geld gewoon kunnen innen door op tijd bij het eindpunt te komen. Het leek me ook dat hun tactiek was om een poging te wagen om het goede antwoord te vinden en anders direct naar het eindpunt te gaan.

En die laatste zin is dus puur kandidaten gedrag voor mij. De  mol zou echt nog wel de verkeerde kant in willen, of langer over het antwoord nadenken, of misschien nog een leuke vlaamse meezinger proberen.

Christian is in deze groep de hoeder  van de tijd en zegt dat ze verder moeten na de karaoke. Geen getreuzel, geen gesputter  . op het laatste moment treuzelen zou misschien teveel opvallen, maar bij slongs vraag nog minuutje langer denken of verkeerde antwoord geven en de opdracht was mis lukt. Let wel ook het geld van de city golf stond op het spel.( dus logisch gezien zou je als mol bij de muziek willen zijn, invloed op beide opdrachten).


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2020, 00:37:05 »
Nee er staan tegen de muur grote rode en gele vingerafdrukken als ze mogen touwtje springen.

Dat lijkt mij een metrokunstwerk, wat bij deze metro opdracht mooi uitkomt, en daarom hebben ze deze plek gekozen lijkt me.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2020, 13:53:28 »
Let wel ook het geld van de city golf stond op het spel.( dus logisch gezien zou je als mol bij de muziek willen zijn, invloed op beide opdrachten).

Het maakt niet uit in welke groep je zit, beide groepen moesten binnen de tijd op het plein zijn. Als de muziekgroep er eerst was geweest, had de golfgroep de invloed op beide opdrachten gehad.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #50 Gepost op: 4-04-2020, 17:17:45 »
Ik verdenk Dorien niet, maar zat die eerste slag bij het golfen van haar nog eens terug te kijken: dat zag er toch echt niet uit alsof het per ongeluk ging. ::rofl::


Christian wel compleet onverdacht hier. Goede ingevingen bij de muziekvragen (Kelly Clarkson, Blue); weet het antwoord op de tweede quizvraag (Conquest of Paradise); zegt bij het touwtjespringen tegen Laure dat zich om moet draaien, waarna het inderdaad beter gaat; gaat mee in de (juiste) gok van Alina voor Parassiadis en neemt het initiatief om te vertrekken bij de karaoke, waardoor ze net op tijd binnen zijn.

Stond nog op mijn lijstje, maar na deze aflevering niet meer.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #51 Gepost op: 5-04-2020, 01:37:10 »
Wel opvallend dat Alina volksvertegenwoordiger wil zijn, en zegt dat ze veel mensenkennis heeft. Dit heeft ze bij de trappen opdracht anders helemaal niet laten zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #52 Gepost op: 5-04-2020, 14:43:18 »
Bij aankomst op station Parassiadis zegt Laure: "Als deze het niet is " en meteen reageert Christian door de trap op te rennen. Dat doet ie om te laten zien dat het wel het goede station is, zodat hij nog wat mogelijkheden krijgt om tijd te verspillen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #53 Gepost op: 5-04-2020, 16:49:08 »
Het touwspringen vond ik ook nog wel erg verdacht. Ten eerste om Christian daar te zetten, Salim en Dorien zeiden gelijk al dat Christian de meeste muziekkennis had en daardoor hem daar moesten plaatsen, de mol weet natuurlijk wat er komen gaat. Tot slot valt daar op dat Alina veel moeite heeft omdat ze een onhandig jurkje aanheeft. Sowieso is dat een rare kledingkeuze als je met de mol meedoet en weet dat er veel onhandige opdrachten zijn, en het valt al helemaal hier op. Dat kan met voorbedachte doeleinden zijn natuurlijk.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 1 - Syntagma Plein
« Reactie #54 Gepost op: 5-04-2020, 17:28:43 »
Het is wel Christian die het touwtjespringen doet slagen en verreweg het meeste bijdraagt in deze opdracht. Het inzetten van Christian bleek tenslotte een goede zet of misschien hebben Salim en Dorien hem verkeerd ingeschat (als één van hen de mol is).
Dat jurkje van Alina als verkeerde kledingkeuze doet mij dan weer denken aan Rob die een wijde tuinbroek droeg bij de vazenopdracht.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2020, 17:31:21 door Luc »