Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race  (gelezen 8849 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2020, 20:19:48 »
Waarom wordt hier steeds opgemerkt dat hoe meer eten erg mols is?  ::ohno::

Lijkt me echt een naïeve mol dan.. Zo dom zijn Bart en Dorien toch niet? Ze drijven het te verdienen bedrag gewoon de hoogte in.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2020, 20:40:24 »
Waarom wordt hier steeds opgemerkt dat hoe meer eten erg mols is?  ::ohno::

Lijkt me echt een naïeve mol dan.. Zo dom zijn Bart en Dorien toch niet? Ze drijven het te verdienen bedrag gewoon de hoogte in.
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Hoe duurder op de menukaart des te meer calorieën die de andere groep eraf moest trainen.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2020, 20:42:31 »
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Hoe duurder op de menukaart des te meer calorieën die de andere groep eraf moest trainen.

Jah, maar ook hoe meer geld he? Dat lijken sommigen te vergeten  ;)

De mol lijkt me niet zo naïef dat hij ervan uit gaat dat de sporters het zo slecht zouden doen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2020, 21:01:07 »
Heb speciaal voor jou mijn Strava nog maar eens geopend. 1 uur en 5 minuten gelopen en 1.279 kcal en een andere loop met wat minder hoogtemeters en een trager tempo, 1 uur en 4 minuten gelopen en 1.035 kcal. Dus die 1.000 lijkt me een goede inschatting?
Men verbrandt ongeveer 1 kilocalorie per kilo lichaamsgewicht per gelopen kilometer (wandelen/rennen). Voor een gemiddeld persoon komt dat neer op ongeveer tien keer je gewicht per uur (bij een tempo van 10km/u dus). Voor iemand die nooit rent zal dat alsnog veel zijn. Voor iemand die graag hardloopt is het wellicht iets meer. Als dame van 60 kilo verbrand ikzelf bijvoorbeeld gemiddeld 700 kcal per uur dat ik hardloop... Dat scheelt nogal wat met 1000 ;) Met roeien verbrand je weer een stuk meer, maar dat is moeilijker om ook een uur vol te houden. Ik denk echt dat ze het heel aardig gedaan hebben. Ik verwacht in ieder geval niet dat er een apparaat is uitgeschakeld, maar ik denk dat de mol niet zijn/haar uiterste best heeft gedaan. Of de telefoon niet heeft gehoord bij de andere groep ;)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 21:36:27 door jehnnnycash »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #44 Gepost op: 30-03-2020, 21:14:49 »
Ik denk dat de andere kandidaten ook zouden denken dat de te winnen bedragen achter de gerechten zouden staan waardoor ze de dure gerechten moeten opeten.
In de fitness zal de mol weinig werk doen maar hij kan niet beletten dat de anderen veel calorieën verbruiken. Kortom, de mol heeft deze opdracht niet in de hand.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #45 Gepost op: 30-03-2020, 21:32:23 »
De mol heeft een opdracht nooit volledig zelf in de hand, dat klopt.

Maar om als mol veel te gaan eten is riskant , want als de fitnessgroep je bijhoudt, is de pot enorm hoog. Verder laten ze ook het drinken op het einde terugbrengen, waarom dat als mol niet gewoon nog even binnenkappen. 1 glas cola 220 kcal, 1 rode wijn 80 kcal, pilsje 80 kcal. Dat is toch snel gewonnen .

Ze geloven ook allebei direct de boodschap van christian, voor mij zowel Bart als Dorien erg kandidaats.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #46 Gepost op: 30-03-2020, 22:02:23 »
Eens met Tarbozan, als Bart of Dorien de mol was hadden ze gemakkelijk kunnen zeggen dat ze Christian niet vertrouwen en nog wat binnen gespeeld.
 
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 22:04:38 door Luc »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #47 Gepost op: 30-03-2020, 23:23:17 »
Dorien na afloop: (vrij vertaald) "ik had alle toetjes zo opgegeten, ik was tonnetje rond geworden"... Zij had de calorieënteller best nog willen doen oplopen. Ook Dorien negeert de kappertjes in het drankje, gaat niet in op de tomaat op het toetje, laat Bart eigenlijk al het werk doen. Bart in z'n rol als Bart, denkt dat hij als man de boel op gang moet houden qua tafelheer, met al dat initiatief...
Ik probeer de aandacht een beetje van Bart af te halen, Dorien zat op een prachtige Moleposition deze aflevering, maar lijkt niet verdacht te worden.

Als je als Mol bij de fitnessers zit, dat lijkt me dat je 1) of wil dat de calorieën niet verbrand worden, of 2) het bedrag zo laag mogelijk blijft > dan zorg je er toch voor dat de telefoon+pin zsm werken en er zsm gebeld kan worden? De enige die dat deed was Christian? Alina Jolien Salim niet mols hier volgens mij...

edit: bek = boel
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 17:23:15 door Mollem »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #48 Gepost op: 30-03-2020, 23:55:54 »
Hoe eerder de telefoon vrijgespeeld wordt, hoe lager het bedrag.

Hoe lager het bedrag, hoe zekerder het is dat het binnenkomt.

Mijn gok is da de mol erop heeft gegokt dat de telefoon niet vrijgespeeld zou worden. (dus, veel risico genomen. Hoog spel gespeeld). Dus mensen die er op aansturen dat de telefoon gevonden wordt zijn voor mij onverdacht.

De mol weet hoeveel calorieën realistisch is. De bedragen lagen verdacht dicht bij elkaar. Degene die het geld bepalen zijn de eters. Zat de mol in het restaurant?

Qua mol zijn dit de 4 opties:
1. Dorien is de mol en zet zichzelf in het restaurant.
2. Salim is de mol en zet zichzelf in de sportschool.
3. Bart is de mol en is toevallig in het restaurant beland
4. Iemand anders is de mol en is toevallig in de sportschool beland

Optie 2 lijkt me onwaarschijnlijk, omdat juist Salim sportief is (maar zou wel een hele slimme mindfuck zijn!). Dorien is voor mij niet verdacht vanwege haar positie bij de Minotaurus. Bart is voor mij niet verdacht om allerlei redenen. Optie 4 het meest waarschijnlijk, maar ik durf optie 2 ook mogelijk te houden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #49 Gepost op: 31-03-2020, 00:08:24 »
Let eens goed op Alina in de fitness. Echt hard aan het afzien is ze niet. Ook de theorie van toestellen uitschakelen is een goede.

Dat viel me ook op.  ::ok:: Beetje roeien (maar langzaam), op het eind een beetje op de grond neerploffen en dat was het wel zo'n beetje volgens mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #50 Gepost op: 31-03-2020, 07:21:29 »
Als je als Mol bij de fitnessers zit, dat lijkt me dat je 1) of wil dat de calorieën niet verbrand worden, of 2) het bedrag zo laag mogelijk blijft > dan zorg je er toch voor dat de telefoon+pin zsm werken en er zsm gebeld kan worden? De enige die dat deed was Christian? Alina Jolien Salim niet mols hier volgens mij...
Christian zat op het roei apparaat toen de commercial erin kwam voor die apparaten. Dat is er vlak naast. Hij reageerde verbaal, maar Alina ging als eerste reageren op zijn vraag en bediende het eerste apparaat. Daarna was hij er als de kippen bij om de telefoon te pakken en het 2e apparaat te gaan gebruiken voor de code. Dat ging weer vlotjes. Moest even aan een piratenschip denken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #51 Gepost op: 31-03-2020, 08:55:59 »
Dorien na afloop: (vrij vertaald) "ik had alle toetjes zo opgegeten, ik was tonnetje rond geworden"... Zij had de calorieënteller best nog willen doen oplopen. Ook Dorien negeert de kappertjes in het drankje, gaat niet in op de tomaat op het toetje, laat Bart eigenlijk al het werk doen. Bart in z'n rol als Bart, denkt dat hij als man de bek op gang moet houden qua tafelheer, met al dat initiatief...
Ik probeer de aandacht een beetje van Bart af te halen, Dorien zat op een prachtige Moleposition deze aflevering, maar lijkt niet verdacht te worden.

Mij viel op dat Dorien in deze aflevering bij alle opdrachten in de buurt van Bart was. Ze was steeds de initiatiefnemer bij de verdeling.van de groepjes. Bij het verhoor wilde ze Bart als laatste.

Verdenkt ze hem? Als volksvertegenwoordiger maak je de keuzes.en kun je jezelf zo positioneren om je mol in de gaten te houden. Tijdens het eten Bart al het werk laten doen kan dan een tactiek zijn.

Ze heeft al eerder opdrachten met Bart gedaan (bruiloft en raften)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2020, 09:28:01 »
Als je als Mol bij de fitnessers zit, dat lijkt me dat je 1) of wil dat de calorieën niet verbrand worden, of 2) het bedrag zo laag mogelijk blijft > dan zorg je er toch voor dat de telefoon+pin zsm werken en er zsm gebeld kan worden? De enige die dat deed was Christian? Alina Jolien Salim niet mols hier volgens mij...
Christian trekt de commercial in aandacht en vindt de juiste pincode (hier kan ook gemold worden). Bart en Dorien verdenken Christian niet en geloven hem dadelijk. Christian is hier volledig onmols net als in de metro.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2020, 12:34:16 »
Mij viel op dat Dorien in deze aflevering bij alle opdrachten in de buurt van Bart was. Ze was steeds de initiatiefnemer bij de verdeling.van de groepjes. Bij het verhoor wilde ze Bart als laatste.

Verdenkt ze hem? Als volksvertegenwoordiger maak je de keuzes.en kun je jezelf zo positioneren om je mol in de gaten te houden. Tijdens het eten Bart al het werk laten doen kan dan een tactiek zijn.

Ze heeft al eerder opdrachten met Bart gedaan (bruiloft en raften)
Goed opgemerkt. Dit rijmt ook met de reactie van Dorien bij het kijken naar de boodschap dat de kandidaten zijn uitverkozen om mee te doen met DEMOL. Hier kijkt Dorien heel veelzeggend naar Bart als ze zegt dat de beelden voor haar wel bevestiging geven. Alsof ze tegen hem wil zeggen, ik heb je door vriend. Ook opvallend dat we die aflevering geen verdenking van Dorien te zien krijgen. Dat Christian Bart noemt krijgen we wel te zien.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2020, 17:27:11 »
Dan zou ik een finale durven gokken met Dorien, Christian en Bart  ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2020, 17:45:51 »
Maar dan zitten de 3 meest verdachte kandidaten niet in de finale?  ::hypocriet::

Krijgen we een gevalletje: Ruben - Olcay - Jan?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2020, 19:31:16 »
Dan zou ik een finale durven gokken met Dorien, Christian en Bart  ;D

Dat is een unicum een finale Zonder mol  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2020, 19:51:17 »
Dat is een unicum een finale Zonder mol  ::rofl::
Laten we die discussie verder voeren als Salim, Alina (snik) en Jolien (snik) naar huis zijn gestuurd ::tandpastasmiley::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #58 Gepost op: 31-03-2020, 21:03:57 »
Qua mol zijn dit de 4 opties:
1. Dorien is de mol en zet zichzelf in het restaurant.
2. Salim is de mol en zet zichzelf in de sportschool.
3. Bart is de mol en is toevallig in het restaurant beland
4. Iemand anders is de mol en is toevallig in de sportschool beland
Optie 5: iemand anders is de mol en min of meer (of More Or Less) bewust in de fitness studio beland.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #59 Gepost op: 31-03-2020, 21:34:51 »
Optie 5: iemand anders is de mol en min of meer (of More Or Less) bewust in de fitness studio beland.
Optie 6: Dorien denkt dat Bart de mol is en wil hem wel in de gaten houden in het restaurant en vindt dit ook makkelijk te verkopen omdat Bart wel overkomt als Bourgondiër.
(ze zal hier geen spijt van hebben gehad want het viel wel heel erg op dat Bart de telefoon zogenaamd niet hoorde; je zag haar ook duidelijk erop wachten totdat Bart zou zeggen dat hij de telefoon hoorde. Nadat Dorien de telefoon had gevonden wist Bart ineens dat hij al langer te horen was; tomaat op een toetje zal wel niet goed zijn want dat is te makkelijk)
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 21:37:47 door MartinJ »