Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race  (gelezen 8843 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2020, 23:08:50 »
Dit was hilarisch! Dorien in de sleutelpositie, bepaalt zowat in haar eentje de teams. Ook eet ze ontzettend veel waardoor het erg lastig wordt.

Sporters deden allemaal hun best.... ik heb daar echt geen verdachte dingen gezien.

Veel eten is niet per se verdacht he. Alles wat je extra opeet kan ook extra geld zijn..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2020, 23:09:58 »
Ik verdenk Bart en Dorien niet, dus de mol moet dan bij de fitnessers zitten. Heb deze opdracht nogmaals bekeken, want de mol zegt alles gedaan te hebben om de opdracht te doen mislukken. Ik zou ook niet weten wat de mol het best doet bij het eten. Veel eten zoals ze nu doen, maar dan wel een groot risico dat er héél erg veel geld verdiend wordt zoals nu. Misschien als mol toch beter bij de fitnessers?

Wie had een poging om zijn toestel uit te zetten (ze wisselen af zo blijkt)? Als ik een uurtje ga lopen zijn dit ongeveer 1.000 calorieën denk ik. Dus als je nu 5*1.500 doet zou dit 7.500 zijn. Als de mol hier op een of andere manier zijn toestellen kon uitschakelen? Dan kom je aan 6.000 en dan nog de tijd die verloren gaat met het zoeken van de GSM en de pincode en het bellen, kom je wel rond de 5.200 uit. Ik veronderstel dus dat de mol hier wel moeite gedaan heeft  ::ok::

Een uurtje lopen kost je geen 1000calorieen vrees ik, maar dat terzijde. Met z'n vijven kwamen ze echt goed in de buurt van de te kloppen calorieen. En als je uit de Dorien / Bart - ontkenning gaat  ;) zie je bij de Bourgondiers wel typische mollenstreken. Drank met kappertjes ?!?! Tomaat op een zoet gerecht 'too obvious' (Bart) ?!! Alles opeten voor de euro's? (Bart), nou ja meer om op te noemen...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2020, 23:13:32 »
Een uurtje lopen kost je geen 1000calorieen vrees ik, maar dat terzijde. Met z'n vijven kwamen ze echt goed in de buurt van de te kloppen calorieen. En als je uit de Dorien / Bart - ontkenning gaat  ;) zie je bij de Bourgondiers wel typische mollenstreken. Drank met kappertjes ?!?! Tomaat op een zoet gerecht 'too obvious' (Bart) ?!! Alles opeten voor de euro's? (Bart), nou ja meer om op te noemen...

Heb speciaal voor jou mijn Strava nog maar eens geopend. 1 uur en 5 minuten gelopen en 1.279 kcal en een andere loop met wat minder hoogtemeters en een trager tempo, 1 uur en 4 minuten gelopen en 1.035 kcal. Dus die 1.000 lijkt me een goede inschatting?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2020, 23:18:31 »
Oke, goede inschatting. Hoogtemeters.  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2020, 23:21:21 »
Geniale opdracht! ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2020, 23:25:16 »
Oke, goede inschatting. Hoogtemeters.  ::ok::

Die 2de loop was zonder hoogtemeters. Dus iets representatiever

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2020, 23:52:59 »
Ik vond vooral Bart verdacht. Kappertjes in een drankje en die tomaat op een zoet dessert wegwuiven als te makkelijk. Ook oost indisch doof de mobiel die afgaat negeren. Ik zie genoeg aanwijzingen dat de Bourgondier eerder de mol is dan de fitnessgroep. Al vind ik daar Christian en wie hielp hem de mobiel van stroom te voorzien ook in een, kansrijke molactie.

Zonder stroom geen opgeladen mobiel , zonder Tellsell machine geen pincode voor de mobiel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2020, 23:55:00 »
Als Bart het is, mag hij echt een standbeeld krijgen. Dan speelt hij zijn rol met verve, behalve vergeet hij dan wel soms dat het geld ook uit de pot moet  :-X

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #28 Gepost op: 30-03-2020, 00:03:13 »
Door zijn grote trek en tempo van eten ("want euro's!") is de opdracht bijna mislukt, als dat telefoontje later was gekomen of niet hadden de fitnessers geen kans. En in het dagboek toch ook klagen dat -ie zo z'n best heeft gedaan. Hij heeft een sterke groep tegenover zich.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #29 Gepost op: 30-03-2020, 08:31:06 »
Vooral het drinken was handig om caloriëen bij te steken, maar eerlijk gezegd zou ik als kandidaten met die bedragen op de kaart ook denken dat het de bedoeling is om zo veel mogelijk te eten.
Christian vond ik af te strepen, was veel te fanatiek. Net als in de metro.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #30 Gepost op: 30-03-2020, 12:32:32 »
Geweldige opdracht weer  ::love:: ::love:: ::love:: ik heb mij ook dood gelachen. Alleen jammer van de teleshopping product placement, maarja dat moeten we maar slikken.




Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2020, 12:35:16 »
Alleen jammer van de teleshopping product placement, maarja dat moeten we maar slikken.

Dit was toch een briljante toevoeging? ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2020, 17:50:52 »
Dit was toch een briljante toevoeging? ::oink::

Ohh ja dat bedoel ik ook niet! Het idee was super geniaal met de pincode, alleen jammer dat ze perse reclame moesten maken voor teleshopping prul ::rofl:: andere sluikreclame kan ik wel slikken maar geen teleshopping ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2020, 18:02:33 »
Oke het is de keuze van salim dan dorien wie de bourgondiers worden. Maar stel dat je als mol bij de bourgondiers komt, wat ga je dan doen zoveel mogelijk eten Met het risico dat er veel verdiend wordt?  Of eet je weinig en accepteer je dus dat er een x bedrag in de pot gaat komen? 

Ik denk dat Bart de opdracht mols aanpakt, maar door een groep jonge honden wordt geklopt . Maar ik zou me veel liever richten naar de fitness groep want daar heb je echt invloed op deze proef.  5 deelnemers 1,5 uur zo n 6000 calorien .

Wat zou een mol in de fitness kunnen doen? De eters niet benaderen. Dus de extra toestellen links laten liggen.   Of verwarring veroorzaken dat er soms ook calorien wegvielen om zo euforie op te wekken in de hoop dat ze dan net te weinig zouden sporten.   Ik zie zowel jolien als salim allebei wel dingen doen naar Anderen toe die zeke4 niet bijdragen aan de calorieverbranding.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2020, 18:07:44 »
Wat ik erg onmols vind (en ik hier nog niet gelezen heb, maar mogelijk heb ik er overheen gelezen) is dat Dorien en Bart om de verkeerde reden het goede voorgerecht met het verkeerde ingrediënt uitkiezen. De lahmajoun. Ze denken (ongeveer samen tegelijk) dat het geen rundvlees was maar lamsvlees terwijl het foute ingrediënt sojasaus was. Een Mol met voorkennis zou denk ik niet om een verkeerde reden een goede beslissing nemen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2020, 18:09:25 »
Ik vind persoonlijk Bart hier eigenlijk erg kandidaats.. Vooraf gaan ze toch wel deze opdracht uitvoerig besproken hebben en een inschatting gemaakt hebben hoeveel calorieën nodig zijn om de opdracht te mislukken. Als Bart echt de mol was, had hij toch nog wat drank binnengekapt niet? Ik vond het een betere tactiek om zeer weinig te eten en van alles gewoon eens te proeven. Dus alles bestellen, maar ook gewoon alles laten staan.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 18:31:21 door Convans »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #36 Gepost op: 30-03-2020, 18:28:16 »
Er wordt vaak gezegd dat de mol het best bij de bourgondiërs zit en veel wil eten maar stel dat de sporters er toch in geslaagd zijn het aantal calorieën weg te werken (en dat heb je als mol niet in de hand). Dan heb je als mol veel geld in de pot gebracht.
Het veiligste voor de mol is inderdaad zo weinig mogelijk te eten zodat er weinig in de pot komt.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 18:30:37 door Luc »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #37 Gepost op: 30-03-2020, 19:05:51 »
Ik denk dat de mol een van de deelnemers is die aan fitness deden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2020, 19:15:23 »
Let eens goed op Alina in de fitness. Echt hard aan het afzien is ze niet. Ook de theorie van toestellen uitschakelen is een goede. 


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 4] Opdracht 2 - Calorieën race
« Reactie #39 Gepost op: 30-03-2020, 20:09:58 »
Wat ik erg onmols vind (en ik hier nog niet gelezen heb, maar mogelijk heb ik er overheen gelezen) is dat Dorien en Bart om de verkeerde reden het goede voorgerecht met het verkeerde ingrediënt uitkiezen. De lahmajoun. Ze denken (ongeveer samen tegelijk) dat het geen rundvlees was maar lamsvlees terwijl het foute ingrediënt sojasaus was. Een Mol met voorkennis zou denk ik niet om een verkeerde reden een goede beslissing nemen.
Dat klopt, is mij ook opgevallen maar de 1000 euro wordt niet verdiend omdat Bart een hoofdgerecht opnoemt terwijl het niet om de hoofdgerechten ging. Dat vind ik dan wel weer mols omdat ze alle hoofdgerechten hebben opgegeten en daarvan ook alle ingrediënten hebben gehoord.

 Verder viel mij op dat er een moment is dat duidelijk wordt dat er een relatie is met het te verdienen geld, het eten en het fitnessen. Bart zegt dan dat ze zoveel mogelijk moeten eten om veel geld te verdienen. Hij zegt dat ze dan voor de duurdere gerechten moeten gaan. Als mol weet hij dat de bedragen op het menu geen geldbedragen zijn maar calorieën. Dus hoe duurder hoe meer calorieën er afgetraind moeten worden.
Heel mols!