Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging  (gelezen 13171 keer)

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #120 Gepost op: 4-04-2020, 11:24:34 »
Iets ander wat ik me afvroeg is:

Stel dat de mol in deze opdracht inderdaad gebriefd zou zijn, zou dat dan niet met iets minder opvallends gebeuren dan alleen de nadruk leggen op "zopas"? Bijvoorbeeld: van te voren worden met de mol twee zinnen afgesproken. Zin 1 betekent dan b.v. "wel pasvragen gekozen" en zin 2 betekent "geen pasvragen (dus geld) gekozen" door de ondervragers.
Dat denk ik ook inderdaad. Als "zopas" de hint is, had een oplettende kandidaat dat ook kunnen weten en dat lijkt me niet direct de bedoeling. Daarom verwacht ik niet zo snel dat dit daadwerkelijk bedoeld was om de mol te briefen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #121 Gepost op: 4-04-2020, 15:22:09 »
Dat denk ik ook inderdaad. Als "zopas" de hint is, had een oplettende kandidaat dat ook kunnen weten en dat lijkt me niet direct de bedoeling. Daarom verwacht ik niet zo snel dat dit daadwerkelijk bedoeld was om de mol te briefen.
Alleen voor de mol is het een zekerheid. Voor de oplettende kandidaat allerminst, dus die kan hier eigenlijk niet zoveel mee. Ik denk dat de kans dat ze voor pasvragen zullen gaan veel groter is dan de kans dat een kandidaat de briefing doorheeft.