Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging  (gelezen 13160 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2020, 15:37:34 »
De deal van Bart als kandidaat. Als ze allemaal zwijgen en geen deal pakken is de kans 80% dat de 5 elk 2 pasvragen krijgen ( de optie dat er voor verdubbelaar werd gespeeld Neem ik even niet mee ). Dan staat Bart op plek 3 met minste voordeel.

Door de deal te pakken, staan er ineens 4 Met lege handen.

Als Bart de mol zou zijn vind ik het een smerige streek, er was geen geld gemoeid ( ik ga altijd uit van een alwetende mol) en door de deal te sluiten bepaalt hij wie er voordeel krijgt . Als mol kun je hier beter zwijgen of in de volksvertegenwoordiging zitten.

Strikt genomen is de keuze vd pasvragen een mol actie.

.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #61 Gepost op: 30-03-2020, 15:48:32 »
Uiteraard zitten de volksvertegenwoordigers verreweg in de beste molpositie, zij beslissen of ze voor het geld of de pasvragen willen gaan en de ondervraagden hebben daar geen enkele invloed op.
Moest de mol toch bij de ondervraagden zijn kan die het beste stijf liegen opdat er in ieder geval geen geld in de pot zou gaan.
Als kandidaat zou ik ook onderhandelen indien ik zeker weet dat ze voor de pasvragen gaan en enkele pasvragen proberen te verkrijgen.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 15:53:47 door Luc »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2020, 15:56:25 »
Inderdaad makkelijkst Mollen kan niet door de ondervragers. Gaan voor pasvragen er bam weg 2000 euro. Hier krijgen dorien en salim dus zeker molpunten voor.

En als je als mol ondervraagd wordt zwijg je als het graf en pas als het duidelijk is dat er voor pasvragen gespeeld is, kun je wat toegeeflijker worden, al maakt dat eigenlijk niks meer uit.

Bart wil hier wel heel erg in d3 picture staan en als mol is dat niet nodig, het geld was al weg, dan Moet je niet gaan mee spelen om jokers.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2020, 16:00:30 »
De mol heeft geen pasvragen nodig. Waarom je dan nog extra in de schijnwerpers zetten terwijl er geen geld mee gemoeid is?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #64 Gepost op: 30-03-2020, 19:24:31 »
Bart was goed. Echt leuk om te zien dat er eindelijk in België een kandidaat is die het spel echt helemaal snapt.

Voor het opsporen van de mol niet de allerbeste opdracht, maar door omstandigheden kunnen we er toch wel heel wat uithalen. De mol stuurt natuurlijk aan op pasvragen. Salim neemt hier weinig initiatief voor, toch wat onmolse punten. De mol gaat zich nooit in de schijnwerpers zetten door een deal te maken. Bart en Christian ook hier (weeral ondertussen) stevige onmolse punten. Jolien valt hier voor mij ook door de mand als kandidaat. Het gaat er voor mij echt niet in dat de mol dit zou doen. Jolien toont naar mijn mening ook dat ze niet zo goed kan liegen, wat ook niet handig is voor een mol. Laura is ondertussen naar huis. Dorien is het niet. Je kan het tunnelvisie noemen, maar alles wijst weer hier voor mij naar Alina.

Nog een toevoeging: ik zou nooit voor de pasvragen kiezen als kandidaat. Ik snap dat het op het eerste zicht vrij aanlokkelijk is, maar het risico bestaat dat 5 andere 2 pasvragen krijgen. In deze fase van het spel is dat nog vrij immens en vergroot het je kans op afvallen naar een kleine 50%.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 19:27:54 door Belgian Mol »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #65 Gepost op: 30-03-2020, 19:49:16 »
Wat doet jolien anders dan alina en laure?   Helemaal niets, ze doen alle 3 precies datgene wat er is afgesproken, namelijk liegen.

Salim zegt ook nog dat hij van die 3 laure het minst strak vindt liegen, maar in niets krijgen we bevestiging dat er bij jolien en of alina iets te bespeuren was van twijfel over de strategie. Dat de een dan zegt ach jolien zus en de ander alina zo.  Dat zit in je tunnel lol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #66 Gepost op: 30-03-2020, 20:42:18 »
Christian heeft de beste mol strategie. Hij geeft aan belangstelling te hebben voor een deal over de verdubbelaar. Dit moeten we via Salim horen. Hierdoor lijkt het voor de 4 pleps dat hij een deal wil sluiten. Bart gaat de concurrentie aan. Christian vertelt ook de naam van Bart. Bart gaat voor de vrijstellingen. Bart krijgt de schuld van het verraad. Ook de toelichting achteraf van Christian bij de nabespreking over groepsgevoel individueel spelen en de rare keuze van de pasvragen verdeling 442. Hiermee wijst hij op het verraad van Bart. Christian is hiermee de enige die in zijn spel niet voor de pasvragen ging en dat is vreemd, hij ging voor de goodwill.
Ik verwacht niet dat Christian zo naief is dat ze voor het geld gingen.
Het is pas aflevering 4 he!
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 20:49:32 door foxhunter »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #67 Gepost op: 30-03-2020, 21:41:33 »
Tuurlijk gelooft christian niet dat ze voor de verdubbelaar gingen. Dat is spel.

Ze bieden hem iets aan, als zij voor verdubbelaar gingen , hadden ze niks om aan te bieden.

Hoe kon dit spel gespeeld worden als zij voor verdubbelaar gingen? Dan hadden zij moeten overtuigen aan de anderen en was er nul ruilmiddel. Dan was het een puur gokwerk geworden vrees ik.

Dit was het spel waarom je volksvertegenwoordiger wil zijn, als mol vrees ik. 

Dus teruggegaan naar de campagnes van iedereen.
Christian dat gelooft natuurlijk niemand, enkel voor goodwill
Bart, zijn strategie snap ik als analytische kandidaat,maar als mol totaal niet
Alina, aardige poging
Jolien, kansloze missie .
Dorien,  een beetje weer het zielige pad op gegaan
Salim, de beste campagne by far.

Dus als de mol volksvertegenwoordiger wilde zijn kom ik weer uit bij Salim.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2020, 21:45:12 »
Klopt Tarbozan, maar het wringt bij mij dat Salim zo vertrouwd wordt door de groep + dat hij eigenlijk de bal in het kamp van Dorien legt bij het kiezen voor pasvragen of voor de verdubbelaar. Dan ga ik Alina deze aflevering wel het verdachtst gaan vinden..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #69 Gepost op: 30-03-2020, 21:58:56 »
Ik zie juist helemaal niet zo dat Salim de keuze bij Dorien neerlegt voor de pasvragen. Hij doet een voorstel en test dat bij Dorien die accoord gaat. Maar het lijkt mij echt het voorstel van Salim.

Salim doet gewoon een prima pitch om volksvertegenwoordiger te worden. En ik vraag me af hoe de uiteindelijke stemming is geworden. Iedereen op zichzelf en een vertrouwenspersoon.?

Alina gooit met de laatste vraag bij quiz haar glazen als mol wel serieus aan diggelen voor mij.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #70 Gepost op: 30-03-2020, 22:13:18 »
Ik zie juist helemaal niet zo dat Salim de keuze bij Dorien neerlegt voor de pasvragen. Hij doet een voorstel en test dat bij Dorien die accoord gaat. Maar het lijkt mij echt het voorstel van Salim.

Salim doet gewoon een prima pitch om volksvertegenwoordiger te worden. En ik vraag me af hoe de uiteindelijke stemming is geworden. Iedereen op zichzelf en een vertrouwenspersoon.?

Alina gooit met de laatste vraag bij quiz haar glazen als mol wel serieus aan diggelen voor mij.

Ja, als Alina die vraag niet beantwoord of fout beantwoord zat ik volledig in een tunnel. Nu blijf ik ook nog bij Jolien. MAAR we zien eigenlijk niets van de discussie over die vraag he? Dus weten we hier met zekerheid te zeggen dat Alina dit aanhaalde? Nee, de montage laat ons dit vermoeden.

Ik bekijk aflevering 2 nu met focus op Alina (en deels op Jolien/Salim), mss kom ik nog tot nieuwe inzichten

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #71 Gepost op: 30-03-2020, 22:38:01 »
Montage, het blijft een lastige tegenstander bij het zoeken naar de mol  ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2020, 23:03:39 »
[..] En ik vraag me af hoe de uiteindelijke stemming is geworden. Iedereen op zichzelf en een vertrouwenspersoon.?

Als alle kandidaten op zichzelf hebben gestemd heeft Bart als neutrale man de doorslag met een stem voor Dorien en/of* Salim gegeven. *we weten volgens mij niet hoe de stemming precies is gegaan, op 1 of op twee kandidaten stemmen...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #73 Gepost op: 30-03-2020, 23:24:47 »
Ik denk dat de mol aardig is geblokkeerd door de goede strategie die de springers bedacht hadden. Het plan om over alles te liegen, te zeggen dat iedereen sprong en de laatste was, is waterdicht. Als iedereen zich hier aan zou houden konden Dorien en Salim nooit of te nimmer uitvinden wie niet had gesprongen. Ik ben benieuwd wie dit plan heeft bedacht! Ik denk dat ik als kandidaat het spel nooit zo slim had weten te spelen.

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #74 Gepost op: 30-03-2020, 23:51:54 »
Ik heb wel een vraag. De mol kon toch eigenlijk niet echt zijn positie bepalen want het waren de vertegenwoordigers die automatisch de ondervragers werden of ben ik hier mis.Het is dus best mogelijk dat de mol niet kon op de ideale plaats zitten namelijk bij de ondervragers om te mollen. In dqt geval kunnen Jolien en Alina nog steeds de mol zijn ondanks hun beperkte inbreng bij die proef.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #75 Gepost op: 31-03-2020, 00:34:02 »
Ik snap echt niet waarom de beste positie voor de mol bij de ondervragers ligt.
Iedereen kan op zijn klompen 2 dingen aanvoelen:
- Er zal gekozen worden voor de pasvragen.
- Er zal worden onderhandeld over een deal.

Dus geld wordt er sowieso niet verdiend. Bij het onderhandelen hebben beide partijen iets te winnen en te verliezen. Daarom heet het ook onderhandelen. De springers hebben hier volgens mij de meeste macht want als die geen deal sluiten zijn de ondervragers machteloos. Die kunnen dan alleen maar gokken en de odds zijn dan tegen hun. Kortom, als mol zou ik het liefst bij de springers zitten, want dat geeft de meeste macht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #76 Gepost op: 31-03-2020, 00:40:08 »
Als kandidaat lijkt het me toch logischer om voor de verdubbelaar te gaan.. Je neemt echt grote risico’s als het foutloopt met die pasvragen, ticketje naar huis was dan al geboekt. Dus zo logisch vind ik het allemaal niet Martin.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #77 Gepost op: 31-03-2020, 01:07:23 »
Als kandidaat lijkt het me toch logischer om voor de verdubbelaar te gaan.. Je neemt echt grote risico’s als het foutloopt met die pasvragen, ticketje naar huis was dan al geboekt. Dus zo logisch vind ik het allemaal niet Martin.

Hier ben ik het mee eens, kiezen voor de verdubbelaar is veiliger, zeker is de keuze raar omdat je een kans van 1 op 5 gaat hebben het goed te raden, Christian en Bart hadden ook een andere namen kunnen zeggen en zo alsnog met pasvragen naar huis kunnen gaan. Wat ik ook raar vind is het idee om voor het spel begon sowieso te zeggen dat iedereen moet gaan liegen. Vind ik heel verdacht, want dat is voor het spel al zeggen dat je niemand kan vertrouwen. Alina en Christian zeggen vooral dat ze moeten liegen en verwarring moeten zaaien (voordat ze springen he).
Eigenlijk vind ik alleen Laure en Jolien onverdacht hier. Die zeggen weinig en doen gewoon hun best om het spel te spelen zoals afgesproken. Ik zie ook niet wat Jolien verdenkers hier verdacht aan haar vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #78 Gepost op: 31-03-2020, 01:13:16 »


Ik zie ook niet wat Jolien verdenkers hier verdacht aan haar vinden.

Oh maar niet alle Jolien verdenkers vinden elke seconde verdacht van haar hoor   :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #79 Gepost op: 31-03-2020, 12:11:19 »
Als kandidaat lijkt het me toch logischer om voor de verdubbelaar te gaan.. Je neemt echt grote risico’s als het foutloopt met die pasvragen, ticketje naar huis was dan al geboekt. Dus zo logisch vind ik het allemaal niet Martin.

Correct. Als ondervrager is dat ver weg de beste keuze. Je weet dan ook dat de mol vol voor het niet verdubbelen moet gaan, dus een foute naam gaat willen doorgeven. Hier haal je ook nog eens zoveel meer informatie uit. Bij het kiezen voor de pasvragen moet de mol niet eens iets doen.