Auteur Topic: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging  (gelezen 13162 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2020, 23:07:16 »
Dat van zopas viel mij ook direct op. Maarja, dan rollen daar Bart en Christian als verdachtste uit.  Vond het wel een enorm verdachte uitspraak.

Waarom? Als mol je gewoon bij het plan houden, leek me wel het best  ::ok::

Offline Dreyrr

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2020, 23:07:34 »
Vanuit Wieisdemol.be

Streep door Salim en Dorien? Ik vind dit wel een sterke hint!

Ook opgemerkt. Zopas was geen natuurlijk woord daar en zal zijn gebruikt om de mol te briefen. Als ze niet voor pasvragen waren gegaan was het woord waarschijnlijk zonet (wellicht afgeleid van netto) of zojuist geweest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2020, 23:10:33 »
Terecht of onterecht: maar hierdoor blijven er voor mij in deze opdracht 2 verdachten over. Namelijk Alina en Jolien. Bart en Christian doen moeite voor pasvragen, Dorien en Salim kozen voor de pasvragen. Dus blijven voor mij de anderen over. Dit waren er drie, maar Laure is afgevallen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2020, 23:16:06 »
Van 4 - 3 - 3 naar 4 - 4 - 2. Wie zou er naast Bart nog meer 3 pasvragen krijgen?
Dat zou papier steen schaar worden (Salim)

Maar achteraf verklaart Christian dat hij ervanuit ging dat Dorien en Selim voor Verdubbelaar speelden, heeft hij het dan falikant verkeerd ingeschat?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2020, 23:18:05 »
Tja wat je zeker kan concluderen is dat de mol vooraf een duidelijk plan had om alles in het honderd te laten lopen, en dat is zeker gelukt. Maar de vraag is hoe dat gelukt is.
1. Door voor pasvragen te kiezen beïnvloed je natuurlijk gelijk hoe het spel zal gaan verlopen, verdacht.
2. Wat ook opvalt is natuurlijk om een deal te sluiten, mols.
3. Wat ik ook verdacht vind is de keuze om iedereen te laten liegen.
4. Christian gaat duidelijk mee in de deal maar probeert het daarna volledig te verdraaien.
5. Bart is Bart.

Alle punten kunnen natuurlijk ook kandidaats zijn, omdat de keuze voor pasvragen bijvoorbeeld ook heel logisch is. En waarom zou de mol kiezen om niet op de deal in te gaan?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2020, 23:20:38 »
Maar achteraf verklaart Christian dat hij ervanuit ging dat Dorien en Selim voor Verdubbelaar speelden, heeft hij het dan falikant verkeerd ingeschat?

Vond ik een rare uitspraak die toch van een zekere naïviteit getuigd. Van zodra die optie voor 10 pasvragen er is, kan je zeker zijn dat die gekozen wordt. Het omgekeerde is hoogst uitzonderlijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2020, 23:23:12 »
Vond ik een rare uitspraak die toch van een zekere naïviteit getuigd. Van zodra die optie voor 10 pasvragen er is, kan je zeker zijn dat die gekozen wordt. Het omgekeerde is hoogst uitzonderlijk.

Ik vond het eerlijk gezegd nogal gewaagd van Dorien en Salim. Ik had eigenlijk niet gedacht dat ze het juist gingen hebben dat Bart degene was die niet sprong. Ik dacht echt dat ze alle 5 niets gingen lossen en dan was het gokken: 1/5 kans. Dus dan kan je een gigantisch nadeel hebben op de andere kandidaten. Ik zou denk ik voor de verdubbelaar gegaan zijn. Had niet gedacht dat iemand zich ging laten verleiden door 3 pasvragen..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2020, 23:23:54 »
Met de keuze voor pasvragen laat je wel 2000/4000€ liggen. Mols lijkt mij.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2020, 23:24:04 »
Ik vind het wel wat overdreven van Jolien om Bart te beschuldigen dat hij voor zichzelf zou gaan.

Mochten de vertegenwoordigers voor geld zijn gegaan, ging hij juist voor de pot. Verder ging ook iedereen voor zichzelf.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2020, 23:25:28 »
Vanuit Wieisdemol.be

Streep door Salim en Dorien? Ik vind dit wel een sterke hint!
zeer sterke hint.
Dus de twee volksveregenwoordigers zijn niet de mol dan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2020, 23:26:47 »
zeer sterke hint.
Dus de twee volksveregenwoordigers zijn niet de mol dan

Nee want Jolien is de mol  :P

Lol nee zeker n sterke hint naar dat zij het niet zijn idd .. moet t nog ff terugluisteren

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2020, 23:29:07 »
zeer sterke hint.
Dus de twee volksveregenwoordigers zijn niet de mol dan
En de spelers die onderhandelden over pasvragen ook niet.
Tja wat je zeker kan concluderen is dat de mol vooraf een duidelijk plan had om alles in het honderd te laten lopen, en dat is zeker gelukt. Maar de vraag is hoe dat gelukt is.
1.
2.
3. 
4.
5.

Alle punten kunnen natuurlijk ook kandidaats zijn, omdat de keuze voor pasvragen bijvoorbeeld ook heel logisch is. En waarom zou de mol kiezen om niet op de deal in te gaan?
1. je probeert toch de waarheid te achterhalen. Spelers maken verschillende keuzes.
2. Ik vind het juist mols als je als springer niet onderhandelt voor pasvragen.
3. Nee, dat vind ik niet verdacht. Hiermee heb je de meeste kans op succes (dat het moeilijk wordt om het juiste antwoord te raden). De mol zal dit voorstellen of er in meegaan om zich makkelijk te kunnen verschuilen c.q. weinig te hoeven acteren.
4. Ja, ik denk dat hij duidelijk uit was op eigen gewin. Onmols in mijn ogen.
5. Ja.

Ik denk dat de mol niet gesproken heeft over een deal. Dat wil zij ook niet. Ze heeft die pasvragen niet nodig en wist al dat er voor pasvragen gekozen was.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 23:35:36 door molE13 »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2020, 23:31:06 »
En de spelers die onderhandelden over pasvragen ook niet.

Dat is dan toch juist verdacht? Als de mol zojuist te horen heeft gekregen dat er niet om geld wordt gespeeld, kan je lekker onderhandelen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2020, 23:36:51 »
Dat is dan toch juist verdacht? Als de mol zojuist te horen heeft gekregen dat er niet om geld wordt gespeeld, kan je lekker onderhandelen.
Ik denk dat je dat als mol niet wilt. De koppige kandidaat spelen is makkelijker.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2020, 23:40:25 »
Maar dan vind ik de mogelijke briefing zo zinloos.

Als je als mol zowel voor geld als voor pasvragen niet wilt onderhandelen, waarom is er dan een briefing nodig?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2020, 23:44:53 »
Maar dan vind ik de mogelijke briefing zo zinloos.

Als je als mol zowel voor geld als voor pasvragen niet wilt onderhandelen, waarom is er dan een briefing nodig?
Voor de show.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2020, 23:45:43 »
Geniale opdracht ::jaja::. En uiteindelijk vanuit meerdere kanten goed gespeeld.

Dorien & Salim moeten zorgen dat ze gaan onderhandelen en iemand pasvragen bieden om mee te gaan. Als ze met meerdere mensen onderhandelen kunnen ze de antwoorden vergelijken om zekerheid te krijgen.

Bart weet dat er nog iemand mee onderhandelt (Christian) en past heel tactisch zijn aanbod aan naar 2 pasvragen, waardoor hij voorrang krijgt op Christian. 2 andere mensen met pasvragen is handiger voor hem dan 4 andere kandidaten met pasvragen.

Christian deed een goede poging om ook te onderhandelen maar was te afwachtend door ook als laatste overgehaald te willen worden, terwijl je juist de ander voor moet zijn.

De drie dames waren vrij naïef, vooral met een Bart in de groep, die gaat sowieso onderhandelen. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2020, 23:46:16 »
-Vanuit de Alinatunnel: heel erg strakke regie afspreken, benadrukken dat iedereen blijft liegen, om zo 'geld te verdienen' (ze weet dat er dan juist geen geld wordt verdubbeld/verdiend
-Vanuit de Barttunnel: vanaf het eerste moment van 'volksvertegenwoordigers kiezen' weet je dat je later met die twee kunt gaan onderhandelen over de pasvragen mocht die kans zich voordoen.
-vanuit de Dorientunnel: voorstellen om voor de pasvragen te gaan, 2000 niet verdiend, wie de pasvragen krijgt maakt niet uit.

De rest stak er niet bovenuit qua handelen/uitspraken, mijn idee is dat de als Mol veel meer wil kunnen sturen en controle hebben dan passief aan de zijkant staan...

edit: typos



« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 23:52:52 door Mollem »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2020, 23:47:51 »
Even hierop terugkomende... is het woord zopas een logische woordkeuze in het vlaams? Of klonk t voor jullie ook opvallend?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 4] Opdracht 3 - Parachute Ondervraging
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2020, 23:49:30 »
Even hierop terugkomende... is het woord zopas een logische woordkeuze in het vlaams? Of klonk t voor jullie ook opvallend?

Je kan het gebruiken, maar dat is geen woord die je veel zegt natuurlijk. Lijkt me echt de bedoeling om de mol iets duidelijk te maken.