Auteur Topic: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...  (gelezen 3892 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #20 Gepost op: 25-04-2020, 10:45:39 »
Mijn finale lijstje. Met de kennis die we nu hebben :-).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alina 17 - met 8 proeven die eruit springen (2.2, 2.3, 3.3, 4.1, 4.3, 5.2, 5.3, 6.3, 7.3)
Bart 3 - met enkel de allereerste proef 1.1 die er echt uitspringt
Jolien 0
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 19:13:15 door Molekule »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #21 Gepost op: 25-04-2020, 12:20:35 »
Mijn finale lijstje. Met de kennis die we nu hebben :-).
..
Alina 17 - met 8 proeven die eruit springen (2.2, 2.3, 3.3, 4.1, 4.3, 5.2, 5.3, 6.3, 7.3)
Bart 3 - met enkel de allereerste proef 1.1 die er echt uitspringt
Jolien 0

Beetje flauw misschien maar hoe kan Jolien nu 0 punten hebben? Van wat we gezien hebben, molt toch alleen zij bij het diner? Jij geeft daar Alina het punt maar dat is toch een veronderstelling? Als Alina de mol is, is het natuurlijk mede haar schuld en idem voor Bart maar dat kunnen we "met de kennis die we nu hebben" zoals je zelf aangeeft, toch nooit weten. ???
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #22 Gepost op: 25-04-2020, 13:06:22 »
Jolien is natuurlijk het verdachtst bij het diner en het zou voor de mol de ideale situatie zijn om de laatste kamer te bereiken maar Alina is daar wel verdachter dan Bart omdat ze langer meeging en dus meer invloed had over het verdere verloop van het spel en het bedrag.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #23 Gepost op: 25-04-2020, 13:22:43 »
Jolien is natuurlijk het verdachtst bij het diner en het zou voor de mol de ideale situatie zijn om de laatste kamer te bereiken maar Alina is daar wel verdachter dan Bart omdat ze langer meeging en dus meer invloed had over het verdere verloop van het spel en het bedrag.

ik ben het met je eerste 8 woorden eens maar met de rest niet ;D

- Mol vs zichzelf is op papier ideaal maar voor mij als kijker de minst gewenste optie.
- Ik vind het best verdacht dat fanatieke Bart zo ongeïnteresseerd lijkt en als mol als eerste afvallen lijkt mij juist ideaal.
- Welke invloed heeft Alina op het bedrag van de anderen? Iedere kandidaat verdient toch een eigen bedrag waarvoor eventueel gespeeld wordt?

Ik ben vooral benieuwd naar de redenatie van Molekule waarom Jolien zelfs hier geen punt krijgt maar Alina wel, en dat alles op basis van wat we zien/weten. ;)

ps Jolien is mijn mol niet maar krijgt hier wel als enige het volle punt. Voor de andere 2 is het speculeren.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 13:26:30 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #24 Gepost op: 25-04-2020, 16:13:32 »
Beetje flauw misschien maar hoe kan Jolien nu 0 punten hebben? Van wat we gezien hebben, molt toch alleen zij bij het diner? Jij geeft daar Alina het punt maar dat is toch een veronderstelling? Als Alina de mol is, is het natuurlijk mede haar schuld en idem voor Bart maar dat kunnen we "met de kennis die we nu hebben" zoals je zelf aangeeft, toch nooit weten. ???

Elke proef is een inschatting hè, want je ziet sowieso niet alles. Dus wordt het een weging van een aantal factoren en kom je tot een waarschijnlijkheid van wie molt en wie niet. Sowieso geen exacte wetenschap uiteraard, gelukkig maar anders had je geen programma.

Jolien hier een punt geven zou bij mij enorm wringen omdat ik haar met voorsprong de minst verdachte kandidaat in deze proef vind. Bart zou hier misschien ook een punt verdienen, maar Alina wint het op punten door haar actievere rol waardoor ze evt. kandidaten met grote bedragen kan proberen wegspelen indien mogelijk. Een zekerheid dat die mogelijkheid er komt is er niet natuurlijk. Dus ja, waar Alina opnieuw subtiel de laatste opdracht verliest zou Bart dat dan op zijn typerende brutalere open manier kunnen gedaan hebben.

Wat me duidelijk lijkt in deze proef is dat erachter een sterk en vernuftig script steekt dat Jolien (of een andere kandidaat) moet (ver)leiden naar bankroet. Met nog vrijheidsgraden voor mol EN kandidaat, zodat het spannend blijft.
Ik kan me niet voorstellen dat de makers in de plaats hiervan voor een fake toneeltje dat in essentie dit script naspeelt zouden kiezen, temeer omdat:
1/ de kandidaten bij voorbaat geen schijn van kans hebben, wat tegen de filosofie van het spel is. Tenzij de mol de proeven zonder voorkennis zou spelen, maar dat lijkt me vergezocht. Het is voor de kandidaten en kijkers sowieso veel leuker als het spel echt gespeeld wordt.
2/ de molprestatie dan geen enkele glans heeft (het doel is ook dat de mol in dit soort van topproeven schittert), want met voorkennis de laatste kamer bereiken en een geënsceneerd toneeltje opvoeren (met indien nodig mogelijkheid tot retakes tot het er goed op staat) valt wat mij betreft in het niets bij Jolien in de val lokken. Hier kunnen uiteraard verschillende meningen over zijn, maar dit is in elk geval de mijne.
3/ het Jolien ook verdachter maakt (cfr. na deze aflevering schoot ze in alle polls omhoog). De mol blijft normaal gesproken liefst onder radar, daarbij geholpen door een script/scenario die haar acties ongemerkt maakt.

Als ik dat alles bij elkaar tel, is de kans dat Jolien molt hier voor mij het kleinst.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 19:45:19 door Molekule »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #25 Gepost op: 25-04-2020, 16:32:36 »
Elke proef is een inschatting hè, want je ziet sowieso niet alles. Dus wordt het een weging van een aantal factoren en kom je tot een waarschijnlijkheid van wie molt en wie niet. Sowieso geen exacte wetenschap uiteraard, gelukkig maar anders had je geen programma.
..
Als ik dat alles bij elkaar tel, is de kans dat Jolien hier molt hier voor mij het kleinst.

Misschien doe ik een beetje flauw Molekule en zo is het niet bedoeld en ik respecteer je interpretatie maar je zegt zelf "op basis van wat we nu weten."

Wat we weten en waar we niet over hoeven te twisten is toch dat Jolien hier de bankroet kiest? Dat is dan toch sowieso een vol molpunt?

Ik denk ook niet dat Jolien de mol is maar ik kan er hier niet omheen dat op basis van wat ik zie, Jolien als mogelijke mol een molactie uitvoert. Vandaar mijn verbazing dat ze zelfs hiervoor geen punt krijgt van jou ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #26 Gepost op: 25-04-2020, 16:49:51 »
Het gaat voor mij niet om de actie maar om de mol-factor van de actie, hoe opvallend die actie ook is. Door de manier waarop het bankroet behaald is zie ik teveel tegenindicaties voor een mogelijke molactie en kan het punt helaas niet toegekend worden. ::rofl::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #27 Gepost op: 25-04-2020, 17:31:17 »
Het gaat voor mij niet om de actie maar om de mol-factor van de actie, hoe opvallend die actie ook is. Door de manier waarop het bankroet behaald is zie ik teveel tegenindicaties voor een mogelijke molactie en kan het punt helaas niet toegekend worden. ::rofl::

Bedankt voor je uitgebreide uitleg steeds Molekule ::ok::

Dan verstaan we iets anders onder "wat we nu weten" en dat is helemaal niet erg.

Hoe ik deze heb gescoord:

- Ik geef Jolien bij het diner het punt want ik zie haar effectief de bankroet pakken.
- Ik geef mijn mol Bart daar geen punt want ik kan niet hard maken dat hij vroeg afvalt om daarna Jolien om de tuin te leiden die zodoende de bankroet kiest. Al is dat wel wat ik vermoed dat er is gebeurd.

Allebei streng op onze eigen manier  ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #28 Gepost op: 25-04-2020, 23:04:59 »
Mijn Molmarathon zit er op, laat ik ook eindelijk eens punten uit gaan delen ::confettie:: Ik geef gewoon een punt als ik denk dat er iets mols gedaan wordt, ik ga geen 'winnaar' uitkiezen of zo. Er is één Mol ::jaja::

1.1. Vrijstelling: Geen van allen. Ik zie hier het liefst dat de Mol niet een extreem kiest (gewoon lekker in het midden), maar ik laat dit onbeslist aangezien alles mogelijk is.
1.2. Groepsfoto: Geen van allen. Ook deze laat ik onbeslist aangezien ik wel voorzie dat de opdracht 'moest' slagen om niet al te somber te beginnen. Jolien is enigszins verdacht in de zin dat ze 'opeens' met de oplossing komt (kan ingefluisterd zijn).
1.3. Klok Luiden: Alina. Zij is de enige die de groep hier tijd/geld kost. Jolien ging op de traagste snelheid dus mogelijk werd ze als mol gesaboteerd, maar stiekem hoop ik dat de Mol in aflevering toch zeker één mollenstreek uit durft te halen.
2.1. Doos van Pandora: Alina. De Mol vertelde dat 'ie desnoods zelf had willen kijken, maar Bart en Jolien dekken zich daar te veel voor in. (Jolien zou hier een minmolpunt krijgen als dat kon.)
2.2. Trappen van Vradeto: Alina, Jolien. Bart zorgt dat de opdracht bijna slaagt. Alina is weliswaar passief, maar maakt rare keuzes als bij het armpje worstelen en het op het spel zetten van Bart zijn inzet tegen minder dan 50% kans.
2.3. De Trouw: Alina, Jolien. Jolien lijkt met goede suggesties te komen (Salim achteraan zetten), maar netto faalt ze gewoon. Alina twijfelt lichtelijk over de (foute) roze taart, maar ik zou het wel een heerlijke molactie vinden om met taart en al beteuterd op de bruiloft aan te komen.
3.1. Raft race: Alina, Jolien, Bart. Eerste Molactie van Bart. Alina en Jolien werken samen aan de toren met het nadeel.
3.2a Graven: Alina, Jolien, Bart. Alle drie verdacht. Alina geeft nog wel wat nuttige suggesties, maar eindstand is dat de opdracht mislukt.
3.2b Feta: Geen van allen. Ik vraag me af of hier grootse molacties zijn gepleegd.
3.3. De Minotaurus: Alina, Jolien. Jolien is het lekkerst opgefokt, Alina gaat er met de meeste hartslagen vandoor.
4.1. Syntagma Plein: Alina. De golfopdracht verloopt een stuk voorspoediger dan de muziekopdracht. Kleine subtiele acties van Alina. Die balalaika ???
4.2. Calorieënrace: Bart, Jolien, Alina. Bart zit simpelweg op de beste Molpositie, maar die koos hij niet zelf. Jolien en Alina zou je allebei van niet-zo-hard-werken kunnen betichten, hoewel Jolien iets duidelijker is.
4.3. Parachute-ondervraging: Alina, Jolien, Bart. De Molactie werd gedaan door de volksvertegenwoordigers.
5.1. Paparazzi: Alina, Bart. Jolien komt met goede suggesties waarvandaan een foto te trekken, terwijl Alina en Bart teren op een slecht camerastandpunt.
5.2. Blind rijden: Alina, Jolien. Bart geen molpunt omdat hij niet in de beste positie zit (en ook te veel twijfelde over waar hij wilde zitten). Alina en Jolien zijn allebei verdacht, maar Alina speelt het fraaier. Als Salim daadwerkelijk 70 reed (wat hij met z'n pinkers aangaf), dan heeft Alina misschien een pak zachter gereden dan dat.
5.3. Vuurwerk: Geen van allen. Maar voornamelijk omdat ik er niets van begrijp :-[
6.1. Vijfkamp: Alina, Bart. Toegegeven, het is lastig om met joker nog je opdracht te saboteren, maar Jolien had altijd nog een ongeldige sprong had kunnen doen (maar het is geen waterdichte beredenering).
6.2. Ouzo: Bart. Jolien en Alina halen onnodig geld binnen (al liep het ander wel in de kijker, zeker voor Jolien.)
6.3. Diner met de Mol: Jolien. Als zij het niet is, dan heeft de Mol nog altijd gesaboteerd maar lag het niet aan de spellen die daarvoor kwamen.
7.1 Boodschap: Alina. Bart en Jolien leveren een straffe prestatie af en verdedigen het lang niet slecht. Bart is nog wel iets verdachter omdat hij de brief wil openen, Jolien is iets terughoudender.
7.2 Geurige ondervraging: Geen van allen, al vond ik Joliens vragen wel verdacht goed voorbereid.
7.3 Koffertjes: Alina, Jolien. Zij zitten op de beste molpositie (en Bart had ik toch al afgestreept.)

Eindstand:
Alina: 15
Jolien: 10
Bart: 7

Dan vind ik het toch vrij overtuigend ::trots::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 23:07:44 door Pac »
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2020, 12:36:29 »
Alina vs Jolien vs Bart
Dit is wat ik ervan maak. (en dan probeer ik zo open mogelijk te kijken, in plaats vanuit de Alina-tunnel.  ;) )

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alina: 14
Bart: 6
Jolien: 2

Hm, ik kom niet uit de Alina-tunnel.  ::rofl:: (maar ik durf niet al mijn geld hierop in te zetten, aangezien Bart ook behoorlijk verdachte dingen heeft gedaan)

Jolien blijft voor mij een fanatieke kandidaat die af en toe verdacht overkomt, maar niet de mol is.

Ik voorspel Bart als winnaar, omdat ik de indruk heb dat hij al langere tijd Alina verdenkt. Vanavond weten we of het klopt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2020, 12:54:02 »
Vrijstelling: Alina
Groepsfoto: Bart
Bel luiden: Alina
Pandora: Alina
Wandeltocht: Alina
Bruiloft: Alina
Kano: Bart
Graven: Niemand
Kaas: Jolien
Minotaurus: Jolien
Golf/Metro: Alina
Eten/Fitness: Alina
Parachute: Alina
BV foto: Alina
Vliegveld auto: Alina
Vuurwerk: Niemand
Spelen: Alina
Ouzo: Alina
Diner: Alina
Boodschappen/Boodschapper: Bart
Babbelbox: Niemand
Koffers: Alina

Alina: 14
Bart: 3
Jolien: 2

Offline MoosisdeMol

  • Forumlid
  • Ik ben de Mol!
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2020, 13:30:57 »
1.1 Bart
1.2 Bart
1.3 Bart
2.1 Alina
2.2 Alina
2.3 Alina
3.1 Bart
3.2 Jolien
3.3 Bart
4.1 Alina
4.2 Bart
4.3 Bart
5.1 Bart
5.2 Bart
5.3 Bart
6.1 Alina
6.2 Alina
6.3 Jolien
7.1 Bart
7.2 Niemand
7.3 Alina

Alina: 7
Bart: 11
Jolien: 2

Mijn mol is:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2020, 13:52:34 »
Ik kom op 12 punten voor Jolien, 10 voor Bart, en 7 voor Alina.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2020, 14:13:01 »
Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk punten toe te bedelen. Maar ook met kijk op hoe duidelijk de molactie is en hoeveel belang de mol er bij heeft. Ik kom op het volgende uit:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wat het totaal brengt op:
Bart - 5,5
Alina - 3,5
Jolien - 3

Bart en Jolien staan gelijk betreft de 'duidelijke' molacties. Beide 3 punten. Bart heeft alleen meer halve punten gekregen van minder duidelijke, maar verdachte acties. Alina heeft 2 'duidelijke' molacties.


Maar ik heb ook minpunten berekend:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maakt de stand bij minpunten:
Bart - 3
Jolien - 2,5
Alina- 1,5

Wederom is Bart eerste. Maakt het lekker makkelijk...

totaal is nu qua molpunten:
Bart - 2,5
Alina - 2
Jolien - 0,5

Dus ik blijf maar gewoon lekker in de Bart-tunnel.
Dan zie ik vanavond vast zijn lampje branden..  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2020, 17:58:38 »
7.1. Boodschap: Alina zit hier in de beste molpositie, kan Christian perfect verklikt hebben, doet zogezegd alles goed (tot stokbrood in haar boezem toe  ::rofl::)

Ik zie het al voor me: 'Meneer, wilt u even meekomen? Die mevrouw zegt dat u iets in uw broekzak heeft gestopt'. Oeps. ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #35 Gepost op: 26-04-2020, 18:32:23 »
Ik zie het al voor me: 'Meneer, wilt u even meekomen? Die mevrouw zegt dat u iets in uw broekzak heeft gestopt'. Oeps. ::rofl::

Christian zat vanaf aflevering 1 al mogelijks vol op Alina. Als dat zo is zal Alina dat wel weten en kan je dat risico perfect nemen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [terugblik finalisten met screenshots] De Mol...
« Reactie #36 Gepost op: 26-04-2020, 19:00:16 »
tof overzicht ::bravo:: Ik kom grote deels uit op jolien, jolien ook wat en bart bijna niks.

ik ben benieuwd ::tandpastasmiley::
chipsverslaafde <3