Auteur Topic: Favo opdracht ever  (gelezen 6184 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Favo opdracht ever
« Gepost op: 27-04-2020, 15:49:37 »
Na zoveel geniale reeksen en na alle seizoenen weer teruggekeken te hebben, ben ik benieuwd wat jullie favoriete opdrachten zijn..

(Hoop dat dit topic mag  :))

Ik zat bij het terugkijken weer op t puntje van mn stoel bij het struisvogel scrabble spel. Zal vast met mn angst voor grote vogels te maken hebben maar deze vond ik keigoed.

Ook de opdracht in het donker met die spin met Kaat en Elisabet. Zal ook met mn angst voor spinnen te maken hebben  ::rofl::

De dronken opdracht in het museum dat ze items moesten stelen

Het zijn er zoveel  :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2020, 16:02:41 »
Dacht even van dit seizoen alleen. Er zijn er zoveel.

De bankroetlama, de struisvogelscrabble, de dierenescaperoom met nepcheetahstaart, de escaperoomboot, de museuminbraak, de Minotaurus/gymnasium deelopdrachten, het doodmeppen van vliegen met een pannekoek, het uitvoeren van worstelvoorstelling, openen met geblinddoekt in een doodskist liggen, kandidaten onder vuur laten nemen door veertig pijlen zonder dat ze het weten, geblinddoekt laten autorijden.

Er is niet een beste opdracht. Precies het sterke punt aan de Vlaamse mol.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 16:05:24 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2020, 16:28:16 »
Niet te doen, zoveel fantastische opdrachten. Ik zou ze allemaal willen doen.

Van dit seizoen is de Bourgondiër/fitness opdracht het meest bijgebleven. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #3 Gepost op: 27-04-2020, 16:33:49 »
Dit seizoen de skydive met bluf onderhandeling achteraf. En de fitness / boefwedstrijd.

Vorig seizoen was het Vietnamees koken en de escape room boot heel vet. Ook de volgestapelde tuk tuk was lachen.

Seizoen Mexico, het race circuit met de priester op het dak van de auto.

In Zuid-Afrika de fantastische start met 11 voor het vliegtuig, de rode lantaarn fietsproef en de leugentest met pannenkoeken doodmeppen en ander leuks.

Argentinië zit al wat dieper maar de befaamde "return December" opdracht was geniaal.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 16:37:50 door Betonmol »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2020, 16:45:43 »
Favoriete opdrachten per jaar.
(Dikgedrukt is favoriete opdracht van het jaar, de rode is favoriete opdracht ever.)

2020:
Klok Luiden
Trappen van Vradeto
De Minotauris
Calorieënrace
Diner met de Mol

2019:
Verfbom
Karaoke Massage
Mission Impossible

2018:
Vrijstelling Lift en Trappen
Pretpark
Geitenhoederstocht

2017:
Push the button
Blinde angst
Een ongewone eliminatie
Rode lantaarn
Doolhof
Bezoek in een kooi
Caravan
« Laatst bewerkt op: 29-04-2020, 13:58:01 door Jacco's »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2020, 16:46:40 »
Ik moet als eerste altijd denken aan de dierenescaperoom. Oorspronkelijke plan kon niet doorgaan en dan toch nog zo tof neergezet!  ::bravo::

Maar de dronken museumkraak was uiteraard ook geniaal.

Escape-boot was ook goed uitgewerkt.
Escape-doodskist trouwens ook.

Kort samengevat: alle escape-opdrachten.

En de rode lantaarn.  Eigenlijk heel seizoen 5.
Eigenlijk het hele programma.  ::bravo::

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2020, 16:51:14 »
Dit seizoen de skydive met bluf onderhandeling achteraf. En de fitness / boefwedstrijd.

Vorig seizoen was het Vietnamees koken.

Waren ook mooie opdrachten inderdaad. En het Vietnamees koken: dipsaus is klaar ;D

Argentinië: de zoutvlakte, bankroetlama + Ruth en de verfbom, return December
Zuid-Afrika: de escaperoom met dieren, struisvogelscrabble, museuminbraak, vliegen doodmeppen
Mexico: duo raceauto, het pretpark, de beproeving met de zwaaiende teddybeer, de geitenhoeders
Vietnam: dipsaus is klaar, ongewenste kamergasten, silent disco, escaperoomboot, karaokemassage
Griekenland: minotaurus, fitness/eetproef, pasvragen/geld verhoor en het Gymnasium/Sparthalon

Als ik er vier/vijf per seizoen mag noemen. Bewijst maar weer hoe zot de crew is om zulke opdrachten überhaupt te kunnen bedenken en uitvoeren  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 16:53:16 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2020, 17:08:20 »
Los van wat mijn favo opdrachten ever zijn (daar zal ik vast nog over nadenken) vind ik opdrachten leuk waarin optimaal gebruik wordt gemaakt van tegenstellingen (waarbij bijna zoals altijd het ene groepje invloed uitoefent op het andere). Christian en Dorien die relaxed parasailend van het zonnetje genieten tegenover een vloekende Alina die van de Aquaspeed Extreme dondert, Alina en Bruno die een gezapig spelletje "Vradeto" spelen terwijl "de rest lekker afziet" en ultiem creatief hoogtepunt in dit genre dit jaar: het bunkeren tegenover het fitnessen! (De montage met het nummer "I Want Candy" eronder is een kunstwerkje op zich.)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2020, 19:19:25 »
..vind ik opdrachten leuk waarin optimaal gebruik wordt gemaakt van tegenstellingen (waarbij bijna zoals altijd het ene groepje invloed uitoefent op het andere). Christian en Dorien die relaxed parasailend van het zonnetje genieten tegenover een vloekende Alina die van de Aquaspeed Extreme dondert, Alina en Bruno die een gezapig spelletje "Vradeto" spelen terwijl "de rest lekker afziet" en ultiem creatief hoogtepunt in dit genre dit jaar: het bunkeren tegenover het fitnessen! (De montage met het nummer "I Want Candy" eronder is een kunstwerkje op zich.)

Helemaal mee eens.

Wat ik ook altijd erg geslaagd vind zijn de psychologische spelletjes (Ruth wel of niet terug, de paardenrace, de 2e afvaller moet naar huis, de koffertjes op het vliegveld, de verfbom, de parachutesprong, de vuurpijlen etc.) en de opdrachten met de mol (in de studio, het betasten, de telefoon, Mol gsm, de mol in een pij etc.).

Er zijn zoveel mooie opdrachten geweest, het is voor mij onmogelijk om 1 favoriet te kiezen. Leuk topic want zo laat je ze allemaal weer eens de revue passeren voor jezelf ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #9 Gepost op: 27-04-2020, 19:24:08 »
De Vietnamese kookestafette. Kaat's dipsaus is keilekker?

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #10 Gepost op: 27-04-2020, 22:10:56 »
De eerste opdracht in Mexico.
Begraven in die kist.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #11 Gepost op: 27-04-2020, 22:12:26 »
De dronken museumkraak  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #12 Gepost op: 27-04-2020, 22:50:08 »
De eerste opdracht van dit seizoen waar ik aan moet denken is toch de fitness-vs-restaurant-opdracht. Dat zat zo geniaal in mekaar en was zo spannend of het wel of niet ging lukken, en ik had echt tien gedachtes tegelijk bij het kijken daarvan. Ik vond het vreselijk (voor de kandidaten) en geniaal tegelijk.

Ik heb De Mol-seizoenen nog nooit teruggekeken en de eerste drie seizoenen sowieso nooit gezien, maar de opdracht waar ik aan moet denken van voorgaande jaren is die met de 8 koffers op het vliegveld waarin het geld uit de pot moest worden verdeeld over de kandidaten, waarbij kandidaten pasvragen mochten kopen van dat geld en de mol wist wie er ging afvallen.

En de "game" met de bezoekers vorig jaar.

Verder helemaal eens met Heinz wat betreft "tegenstellingen".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #13 Gepost op: 28-04-2020, 18:27:15 »
Dronken museumkraak by far! Wat was dat geweldig zeg en FANTASTICH bedacht

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #14 Gepost op: 28-04-2020, 18:40:41 »
De dronken museumkraak  ::jaja::
Dronken museumkraak by far! Wat was dat geweldig zeg en FANTASTICH bedacht

Ik sluit me hier bij aan.

Afleveringen van dit seizoen die ik erg vet vond:
Doos van Pandora
Vuurwerk
De Eet/Fitness opdracht

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #15 Gepost op: 28-04-2020, 19:19:23 »
Ik kies wat minder voor de hand liggende opdrachten ( gewoon omdat de andere al genoemd zijn ::rofl::)

Het  vastgeketend zitten in Argentinië zal me bij blijven maar dat was niet om de opdracht, maar om hoe hard er daar tegen elkaar werd opgetreden.

Verder herinner ik me iets van een opdracht met de bezoekers in een kooi en dat de deelnemers een vragen parcours moesten afleggen  en een rookbom of zo. Moet zuid Afrika zijn geweest. Dat je je bezoekers zoiets aandoet.

Verder voor de mooie integratie :  met de schoolkindjes in de finale van zuid Afrika.

Verder de heerlijke felheid van Robin bij het rugby/ filmmuziek spel.

Rabid Joke , met een geweldige rol voor Pieter.


De lucha Libre ( worstel ) maar dan vooral de voorbereiding van Pieter en Baha.

De pizza opdracht in Argentinië en de muziek eronder.

En filmtechnisch niet te vergeten de finale opdracht in Vietnam. Super sick gebruik van slomo en drones, geheel in de filmstijl van ginder .

Zomaar een paar niet zo vaak genoemde opdrachten. Het is bij de mol vaak niet alleen de opdracht, maar ook de humor van de kandidaten, de interactie met elkaar en Gilles. De shots en de muziek.

Dat we na zoveel jaar nog steeds return december kennen. Dat ik sinds Steve niet meer normaal bon jovi kan zeggen.  Dat we hier in Nederland weten wat een hete schacoche is. We danken het allemaal aan de mol.





Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #16 Gepost op: 28-04-2020, 19:59:29 »
We geven de opdrachten natuurlijk ook altijd cijfers. Dat is één van mijn favoriete forum-onderdelen, maar wordt helaas niet veel besproken!

Ik heb "Drachmen tellen" een 10 gegeven, vond het fantastisch! Het heeft ook die eerder genoemde tegenstelling. Grappig genoeg staat ie op de ranglijst van dit jaar niet heel hoog. En dat terwijl "Calorieënrace", toch een vergelijkbare opdracht, bovenaan staat met een indrukwekkende 9.8  ::bravo::.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #17 Gepost op: 29-04-2020, 14:50:05 »
De escaperoom op de boot zat toch tot de puntjes perfect in elkaar.
Eerst al de briefing op het strand, begeleid met prachtige muziek. Daarna van alles dat er mis gaat, maar tot slot
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit seizoen natuurlijk alle opdrachten die hier al genoemd zijn, maar ook de ondervraging tijdens het parachutespringen vond ik mooi. Vooral het moment dat bekend word wie er heeft gesprongen en wie niet (dat de kandidaten worden teruggespoeld naar het moment dat ze springen), Wow.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #18 Gepost op: 29-04-2020, 15:29:44 »
Los van wat mijn favo opdrachten ever zijn (daar zal ik vast nog over nadenken) vind ik opdrachten leuk waarin optimaal gebruik wordt gemaakt van tegenstellingen (waarbij bijna zoals altijd het ene groepje invloed uitoefent op het andere). Christian en Dorien die relaxed parasailend van het zonnetje genieten tegenover een vloekende Alina die van de Aquaspeed Extreme dondert, Alina en Bruno die een gezapig spelletje "Vradeto" spelen terwijl "de rest lekker afziet" en ultiem creatief hoogtepunt in dit genre dit jaar: het bunkeren tegenover het fitnessen! (De montage met het nummer "I Want Candy" eronder is een kunstwerkje op zich.)
Dit mis ik toch zo bij WIDM.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #19 Gepost op: 29-04-2020, 18:20:57 »
Ik beperk me tot de nieuwe reeksen en heb mezelf gedwongen maar twee opdrachten per serie uit te kiezen, anders zou de lijst veel te lang worden:

Vind Hanne (De Mol 4)
Blinde scherpschutters (De Mol 4)
Zatte museumkraak (De Mol 5)
De Rode Lantaarn (De Mol 5)
Levend begraven (De Mol 6)
Waterval (De Mol 6) (Hoe het in beeld gebracht is met de muziek eronder was in de bioscoop een ware belevenis! En Pieters doorzichtige mississippisabotage was hilarisch.)
Roeibootjes/slapen met dier (De Mol 7)
Escapeboot (De Mol 7)
Calorieënrace (De Mol 8)
Vuurwerk (De Mol 8)

Maak ik het mezelf nog moeilijker door er maar één te kiezen dan zeg ik de escapeboot, ondanks dat ik de Mol daar totaal niet in de kajuit verwachtte. En wetende wat voor moeilijkheden ze gehad hebben om deze opdracht in beeld te brengen maakt het alleen maar nog mooier.