Auteur Topic: Favo opdracht ever  (gelezen 6183 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #20 Gepost op: 29-04-2020, 18:25:39 »

Maak ik het mezelf nog moeilijker door er maar één te kiezen dan zeg ik de escapeboot, ondanks dat ik de Mol daar totaal niet in de kajuit verwachtte. En wetende wat voor moeilijkheden ze gehad hebben om deze opdracht in beeld te brengen maakt het alleen maar nog mooier.

en leuk om te weten: net daardoor begon Axel aan Elisabet te denken. Hij kon niet geloven dat de mol Elisabet niet in het water zou laten aangezien ze net daarvoor had verteld in groep dat niet leuk te vinden
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #21 Gepost op: 29-04-2020, 18:26:38 »
Ja inderdaad, maar dat laatste wisten wij natuurlijk niet. :)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2020, 13:53:31 »
Zelf heb ik een voorkeur voor lange opdrachten en dan het liefst lekker in de natuur of op het water. De rode lantaarn, de Vradeto-trappen, escape-boot en roeibootjes/slapen met dier...geweldig!

Ondanks dat blijft mijn torenhoge all time favorite toch ook de dronken museumkraak, dat was idd fantastisch uitgedacht, wauw!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #23 Gepost op: 3-05-2020, 14:59:06 »
Zelf heb ik een voorkeur voor lange opdrachten en dan het liefst lekker in de natuur of op het water. De rode lantaarn, de Vradeto-trappen, escape-boot en roeibootjes/slapen met dier...geweldig!

Mee eens! :D

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #24 Gepost op: 3-05-2020, 21:31:53 »
Van de 2 seizoenen die ik nu van de Belgische heb gezien zijn mijn favorieten echt de escape-boot en de ondergrondse gangenstelsels (ben de naam even kwijt) van vorig jaar. Dit jaar had ook echt superveel mooie opdrachten, maar de 3 die me het meest zijn bijgebleven waren de trappen, de fitness en de Olympische Spelen  ::joehoe::

De enige opdracht waar ik echt niets mee had, was het ongemakkelijke etentje vorig jaar. Ik kan echt niet tegen zulke dingen  :-X ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #25 Gepost op: 3-05-2020, 22:58:47 »
Alle escaperoomopdrachten zijn mijn favoriet  ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #26 Gepost op: 4-05-2020, 00:08:25 »
Ooof er zijn zoveel, dronken museumkraak noem ik altijd als beste als iemand het vraagt. Voor dit seizoen was het voor mij de calorieënrace ::jaja::. Maar de seizoenen zijn overladen met perfecte opdrachten dus het is onmogelijk een selectie te maken ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #27 Gepost op: 7-05-2020, 13:25:24 »
Ik was deze uit reeks 5 nog vergeten.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #28 Gepost op: 7-05-2020, 13:45:41 »
Ik heb pas nog de zatte museumkraak herbekeken. Prachtig momentje als ze shosholoza lallend in het busje zitten op weg naar het museum. ::rofl::

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #29 Gepost op: 7-05-2020, 15:00:49 »
Mijn voorkeur qua opdrachten ligt vooral bij de minder spectaculairdere opdrachten, maar de opdrachten waar men moet onderhandelen met elkaar.

Hierbij komen in mij op: De opdracht aan de keten in Argentinie, Het onderhandelen met koffers op het vliegveld in Mexico. De executie met kleurenbril in Zuid Afrika.

Maar ook dit jaar de executie met het vuurwerk en de opdracht met koffertjes in de trein.

Dit vind ik speltechnisch erg interessante opdrachten vaak. Waar je je suf over kunt piekeren na afloop.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #30 Gepost op: 9-05-2020, 13:28:28 »
Qua opzet en mindfuck en tactiek by far de kofferopdracht dit seizoen. Beter kan je het denk ik niet maken  ::bravo::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #31 Gepost op: 9-05-2020, 14:06:03 »
Vind ik juist de slechtste opdracht van dit seizoen  :-X ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #32 Gepost op: 9-05-2020, 14:16:27 »
Waarom? Deze opdracht heeft verschillende geniale elementen.

1. De mindfuck
2. De mol en de kandidaten hebben gelijke, maar toch ook tegenstrijdige belangen. Door de twist dat 2 vrijstellingen ook geld in de pot betekent en dat kandidaten dan pasvragen krijgen.
3. De verscheidene tactieken die je kan hanteren
4. De setting
5. De discussiepunten tussen de kandidaten
6. De tip die ze kunnen gaan zoeken

In deze opdracht zit alles verwerkt en als er op dit forum pagina’s (20?) over kan gediscussieerd worden, weet je dat dit een pareltje was, die zelfs een doorwinterde molkijker niet kan doorgronden!


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #33 Gepost op: 9-05-2020, 14:24:46 »
Wat die punten ben ik het allemaal met je eens, maar zoals ik net in het feedbacktopic ook schreef: de opdracht was uiteindelijk ook voor een groot deel een kwestie van geluk hebben. Uiteindelijk kreeg Jolien veruit de beste uitgangspositie voor een vrijstelling puur door het toeval dat zij als enige een vrijstellingskoffer openmaakte. Bovendien was niet elke tip gelijkwaardig: de hint over 2000 euro was voor een kandidaat veel minder waardevol dan de tip over de vrijstelling, en al helemaal voor Christian die tenslotte al wist waar dat bedrag in zat. Hij verloor juist iets aan die tip - Bart wist nu meer (zeker) dan hij.
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #34 Gepost op: 9-05-2020, 14:53:08 »
Verschillende topproeven dit jaar: de parachutesprong sprong eruit voor mij omdat ze een echt kantelpunt in het spel was en voor mij ook cruciaal was om de mol te ontmaskeren, maar ook het eindspel in het diner met de mol was om duimen en vingers van af te likken.

All time: de kofferopdracht in de luchthaven.
Shozoloza blijft ook 1 van de onvergetelijke momenten, wat amusementswaarde betreft.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2020, 16:24:15 door Molekule »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #35 Gepost op: 9-05-2020, 15:27:57 »
Waarom? Deze opdracht heeft verschillende geniale elementen.
Precies om wat Pac zegt, en er zijn al heel veel van dit soort opdrachten geweest dit seizoen (volgens mij zei Pac dat ook in het feedback-topic)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #36 Gepost op: 9-05-2020, 16:10:08 »
Ik heb maar 1 koffertjes-opdracht gezien dit seizoen?  ;D

Maar je kan een opdracht toch niet beoordelen op basis van vorige opdrachten ook? Ik kijk altijd een opdracht afzonderlijk. Dat het mss net het voordeel te veel was, daar ben ik mee akkoord, maar daar heeft de opdracht niets mee te maken.

En wat betreft de geluksfactor. Daar ben ik het helemaal niet mee eens, als de geluksfactor zo'n grote rol speelde dan kunnen wij geen 20 pagina's analyseren over de opdracht. Er zat heel wat tactiek achter. Ik vind echt niet dat Jolien hier de beste uitgangspositie had voor die vrijstelling ook daadwerkelijk te winnen.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #37 Gepost op: 9-05-2020, 22:47:49 »
Voor mij is het de opdracht in Vietnam met de escapeboot. Super in elkaar gezet en het feit dat de mol voor de ogen van de kandidaten gebrieft wordt is ook een pluspunt waard.
Så hva gjør vi nå?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #38 Gepost op: 9-05-2020, 23:15:12 »
Ja, dat was een leuke extra. Iets wat ze in de eerste aflevering van serie 3 ongeveer ook al deden trouwens. Toen moest de Mol voor de ogen van de groep aan presentator Michiel Devlieger punten uitdelen die de kandidaten die opdracht waard zouden zijn.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Favo opdracht ever
« Reactie #39 Gepost op: 13-05-2020, 10:45:07 »
't Rode licht, met de fietsen bedenk ik me ook opeens. Die vind ik ook heel leuk  ::jaja::