Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 6557 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Feedback topic
« Gepost op: 27-04-2020, 17:18:58 »
Op verzoek en na goedkeuring van Heinz ::ok::

Bespreek hier je feedback. Benoem de geslaagde aspecten van de reeks en benoem de verbeterpunten. Kritisch zijn mag maar onderbouw het met voorbeelden en hoe het verbetert kan worden.

Om zelf af te trappen...

Ik denk dat ik alleen feedback qua verbeteridee zou hebben ten aanzien van de nieuwe gekozen selectieronde voor het nieuwe seizoen. Ja, ik snap dat Gilles en de crew graag meer tijd willen kunnen besteden aan het leren kennen van de persoon achter de inschrijving. En dan helpt het dat je een kleinere max hanteert dan eerder. Pluspunt: als nog mensen de kans bieden als ik afga op het topic over de Mol 2021. Maar het ging nogal rap, zij die uitgesteld kijken (zoals menig Nederlander) vingen bot want in krap 2.5 uur was aanmelden al niet langer een optie. Mijn verbeteridee zou zijn: laat iedereen test en executie beleven als wijze van voorselectie. Met 50 vragen over de Mol 4, 5, 6, 7 en 8. Eenieder die hierin slaagt krijgt de kans om zijn/haar aanmelding te verzorgen door het invullen van de vragenlijst.

Voor de rest ben ik enkel positief gestemd ondanks mijn verkeerde molkeuze ::rofl::

Opdrachten: geniaal, sommige hilarisch, anderen briljant met een knipoog naar het land ter plaatse. Ga vooral zo door, zodat we nog vaker mogen genieten van golven met een letterlijke handicap, kandidaten die zich te gans eten en kandidaten die af moeten zien etc.

De kandidatengroep: even divers als altijd en altijd een mooie mix.

Audiovisueel:
supersterk door inzet van mini drones: de overgangen vanuit de auto per finalist naar de plaats waar de laatste test ingevuld gaat worden bij de haven  ::bravo:: Vorig jaar in Vietnam voelde die finale opdracht al even James Bond like aan: zo mooi in slowmotion hoe de finalisten in de laatste seconden uit het gebouw rennen  ::respect::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2020, 17:35:59 »
Ik heb echt geen enkel verbeterpunt, De Mol is met afstand het beste wat er op de televisie te zien is. Hopelijk gaan ze nog vele jaren door, kan bijna niet anders met zulke kijkcijfers en lovende woorden.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 10:16:55 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2020, 17:38:46 »
Het enige wat ik minder vond dit seizoen is dat er te veel voordelen te verdienen waren.
De treinopdracht was de zoveelste opdracht waar pasvragen/vrijstellingen te verdienen waren.

Maar het was verder weer fantastisch  ::bravo::
Ga zo door!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 27-04-2020, 17:44:40 »
Ik vond het eigenlijk prima zo. Ik heb zondag na zondag genoten. Niet teveel aan veranderen. De makers gaan me zonder twijfel volgend jaar weer verrassen :-).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Annini

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2020, 17:52:00 »
Vond het seizoen goed maar toch enkele opmerkingen.

1) ik vind eigenlijk niet dat er al bij aflevering 1 iemand uitmag. Ik vind het niet leuk als kijker dat je de eerste afvaller nauwelijks leert kennen.

2) Ik vind dat de ontknoping spannender zou moeten zijn eventueel met een extra twist. Ik snapte ook het einde niet zo goed dit jaar.  Ik had meer verwacht van de alfa omega.

3) kandidaten waren wel super. Leuke groep

4) ik zou het leuk vinden moesten ze werken met wisselende mol. Dat in aflevering 1 en 2 het die is, later iemand anders. Kortom dat de belangen van de deelnemers wijzigen en af en toe er kandidaat uitgaat bijvoorbeeld ze hebben te veel geld verloren deze aflevering gevolg er vliegt iemand uit. Diegene die op dat moment niet de mol zijn en niet door hebben wie tijdelijke mol is vliegt eruit. Eventueel wordt het mol zijn doorgegegeven zoals in de editie met Elisabeth. Zodat iedereen reactie medekandidaten ziet wanneer ze te weten komen of ze al dan niet de mol zijn
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 17:54:40 door Annini »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2020, 17:59:43 »
Vond het seizoen goed maar toch enkele opmerkingen.

1) ik vind eigenlijk niet dat er al bij aflevering 1 iemand uitmag. Ik vind het niet leuk als kijker dat je de eerste afvaller nauwelijks leert kennen.

2) Ik vind dat de ontknoping spannender zou moeten zijn eventueel met een extra twist. Ik snapte ook het einde niet zo goed dit jaar.  Ik had meer verwacht van de alfa omega.

3) kandidaten waren wel super. Leuke groep

4) ik zou het leuk vinden moesten ze werken met wisselende mol. Dat in aflevering 1 en 2 het die is, later iemand anders. Kortom dat de belangen van de deelnemers wijzigen en af en toe er kandidaat uitgaat bijvoorbeeld ze hebben te veel geld verloren deze aflevering gevolg er vliegt iemand uit. Diegene die op dat moment niet de mol zijn en niet door hebben wie tijdelijke mol is vliegt eruit. Eventueel wordt het mol zijn doorgegegeven zoals in de editie met Elisabeth. Zodat iedereen reactie medekandidaten ziet wanneer ze te weten komen of ze al dan niet de mol zijn

Puntje 1 is een eigen mening, ik vind dit net het spel. Dit zorgt ook meteen voor de eerste schok. Dit is geen vakantiereisje.. De verhoudingen worden meteen op scherp gezet met zo'n eliminatie na 2-3 dagen.

Punt 4 snap ik wel helemaal niet. Hoe kan je dan nog spreken van een zoektocht naar de Mol als deze wijzigt midden het spel? Dit lijkt me geen sterk concept en mensen gaan snel afhaken. Dus dan ben je in het voordeel als je plots 3 dagen de mol wordt, want dan mag je blijven? Het wordt gewoon een loterij?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 27-04-2020, 18:01:28 »
Niks veranderen.. it’s perfect  ::bravo::


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 27-04-2020, 18:02:47 »
Vond het seizoen goed maar toch enkele opmerkingen.

1) ik vind eigenlijk niet dat er al bij aflevering 1 iemand uitmag. Ik vind het niet leuk als kijker dat je de eerste afvaller nauwelijks leert kennen.

2) Ik vind dat de ontknoping spannender zou moeten zijn eventueel met een extra twist. Ik snapte ook het einde niet zo goed dit jaar.  Ik had meer verwacht van de alfa omega.

3) kandidaten waren wel super. Leuke groep

4) ik zou het leuk vinden moesten ze werken met wisselende mol. Dat in aflevering 1 en 2 het die is, later iemand anders. Kortom dat de belangen van de deelnemers wijzigen en af en toe er kandidaat uitgaat bijvoorbeeld ze hebben te veel geld verloren deze aflevering gevolg er vliegt iemand uit. Diegene die op dat moment niet de mol zijn en niet door hebben wie tijdelijke mol is vliegt eruit. Eventueel wordt het mol zijn doorgegegeven zoals in de editie met Elisabeth. Zodat iedereen reactie medekandidaten ziet wanneer ze te weten komen of ze al dan niet de mol zijn

Punt 1 en 4 zijn echt onzin, sorry!

Wat snapte je niet aan het einde?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Annini

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 27-04-2020, 18:07:02 »
Laat maar zeg al niets meer

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 27-04-2020, 18:15:03 »
Geef gerust je mening, daar is het forum voor bedoeld.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 27-04-2020, 18:21:43 »
Ik heb weer genoten vanaf minuut 1. De mol in combinatie met het land, de opdrachten en de groepsdynamiek zorgen voor mij dat dit het beste seizoen ooit is.

Elke opdracht was van een ongezien niveau en werd iedere keer prachtig in beeld gebracht. Ook werd de opdracht eenvoudig uitgelegd zodat de kijker meteen alles begrijpt.

Er zijn misschien te veel voordelen in het spel dat klopt wel. Zeker als Jolien de voordelen bij het diner had bemachtigd, ging ik het too much gevonden hebben. Een vrijstelling in aflevering 1, wat pasvragen ergens tussenin en een speciale executie vind ik zeker voldoende.

De finale-vrijstelling is altijd een twistpunt, maarja de opdracht was wel fantastisch, dus ik vond het geslaagd.

Ik denk niet dat jullie veel feedback nodig hebben, doe zo verder en wees creatief! De kijkcijfers en overal lovende commentaren bevestigen het goede werk wel. Dit concept houdt al 20 jaar lang stand en de populariteit blijft maar groeien.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 27-04-2020, 18:24:06 »
Ik vind het niet zo’n goed idee om de mol en de winnaar in de laatste aflevering om te wisselen. (Grapje)
Maar serieus, iets minder montagetrucjes mag van mij wel.
Verder zat het weer bijzonder mooi in elkaar met prachtige, goed doordachte opdrachten, in prachtige settings.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 18:26:14 door Run »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 27-04-2020, 18:27:26 »
Perfect. Ik kan gewoon niks zeggen omdat het voor het zoveelste jaar op rij weer een geweldig seizoen was!  ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #13 Gepost op: 27-04-2020, 18:51:04 »
Positief: de deelnemers spelen het spel en zijn niet zo bezig met bondjes, het schoolreisje.

Mij bekruipt overigens wel het gevoel dat men moeite doet om mensen bij elkaar te zetten die niet te veel botsende karakters hebben. Dat vind ik jammer. Ik zie graag meer heisa en heibel.

Verbeterpunt: langere afleveringen met twee in plaats van drie opdrachten waardoor je meer tijd kunt besteden aan de uitleg van de opdracht en vooral de uitvoering daarvan. Meer werken met schema's en dergelijke.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #14 Gepost op: 27-04-2020, 18:54:44 »
Hoe bedoel je meer werken met schema’s? Ik dacht dat dit net het grote pluspunt was?

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #15 Gepost op: 27-04-2020, 18:57:25 »
1 puntje van kritiek (ja echt):

Opdracht 1 van dit seizoen (bieden op de vrijstelling) vond ik speltechnisch gezien, niet best uitpakken. Volgens mij miste er nog een element. Ik wacht nog even tot ik volgende week alles heb gezien zodat ik daar optimaal gefundeerd op in kan gaan :P

Voor nu:

Laat jullie in hemelsnaam nooit verleiden tot meer jokers, meer vrijstellingen, het stimuleren van bondjes, meer biechten, biechten tijdens de opdrachten, een "dat ziet u volgende week" ontknoping etc.  Blijf het helemaal doen zoals jullie het doen, het concept werkt, het is de max ::bravo:: en ga nog lang door met het maken van dit prachtige programma lieve mensen van DeMol ::wijn::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Feedback topic
« Reactie #16 Gepost op: 27-04-2020, 18:58:18 »
Hoe bedoel je meer werken met schema’s? Ik dacht dat dit net het grote pluspunt was?

Ja, inderdaad. Ik vind de uitleg altijd erg duidelijk. En de opdrachten hoeven echt niet langer. Er zijn genoeg opdrachten van 2/3 uur of zelfs langer geweest.

Ik heb weinig verbeter punten dit seizoen. Ik denk dat ze alleen moeten oppassen dat nieuwe opdrachten niet te veel op oude gaan lijken. Er is soms een duidelijke basislaag te zien, die vaak hetzelfde is. Maar het blijft mooi hoe ze het aanpassen aan de omstandigheden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #17 Gepost op: 27-04-2020, 18:59:36 »
Hoe bedoel je meer werken met schema’s? Ik dacht dat dit net het grote pluspunt was?
Aangeven hoe het wel zou moeten. Gebruik kaarten, pijlen etc.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedback topic
« Reactie #18 Gepost op: 27-04-2020, 19:02:07 »
Wat een prachtig programma!  ::bravo:: Fantastische mol, mooie groep en interessante opdrachten. Heel tof om Griekenland op die manier te kunnen ontdekken.  ::ok::

Enige puntje van feedback vind ik ook dat er veel voordelen te verdienen zijn. Al was dat mij misschien minder opgevallen als die voordelen niet naar één kandidaat zouden gaan.  ;D

Verder: niks meer aan doen!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #19 Gepost op: 27-04-2020, 19:06:31 »
Aangeven hoe het wel zou moeten. Gebruik kaarten, pijlen etc.

Dat doen ze toch? Juist in De Mol is geen enkele opdracht onduidelijk voor de kandidaten en kijkers thuis. Perfecte uitleg en overzichten. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...