Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 6554 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #20 Gepost op: 27-04-2020, 19:21:14 »
Dat doen ze toch? Juist in De Mol is geen enkele opdracht onduidelijk voor de kandidaten en kijkers thuis. Perfecte uitleg en overzichten. ::ok::
Blijkbaar vallen ze mij niet op. Of maakt het niet duidelijk waarom het uiteindelijk mis is gegaan.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #21 Gepost op: 27-04-2020, 19:25:34 »
Niks dan lof over deze reeks. De beste totnogtoe, je moet het maar doen.
Fantastisch in beeld gebracht, van elke aflevering enorm genoten en de periode tussen de afleveringen ook :-)
By far het beste TV programma dat momenteel op televisie te zien is.
Filmisch ook enorm sterk, en de proeven zeer duidelijk uitgelegd.
De mol is ook te vinden, zoals het hoort.
En bovenal ... een fantastische mol! Daar begint en eindigt het mee.
Doe vooral zo verder!

De laatste aflevering is nooit makkelijk, maar vond ik ook beter dan voorgaande jaren.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #22 Gepost op: 27-04-2020, 19:31:24 »
Blijkbaar vallen ze mij niet op. Of maakt het niet duidelijk waarom het uiteindelijk mis is gegaan.

Bekijk eens een aflevering van WIDM en daarna van de mol. Wss zie je dan wel de schema’s   ::tandpastasmiley::

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #23 Gepost op: 27-04-2020, 20:00:00 »
Wat een programma!

Absoluut het allerbeste wat er te zien, in ieder geval in het Nederlands. Elke aflevering me weer enorm geamuseerd. De ene week in de ban van de minotaurus, de hilarische taferelen in het gymnasium, het schitterende uitzicht bij de Vradeto trappen. Niks dan complimenten! Chapeau en hopelijk gaan ze nog lang, lang door met de Vlaamse versie.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Feedback topic
« Reactie #24 Gepost op: 27-04-2020, 20:58:06 »
Ik heb het idee dat sommige eerdere seizoenen soms.. filmischer waren, of me wellicht meer bij gaan blijven?
Dat gezegd hebbende: Griekenland heeft me onwijs verrast ::bravo::
En er waren zoveel opdrachten waar ik actief naar uit keek, die simpel doch briljant waren. Een supermarkt bestelen kan formeel overal, maar bedenk het überhaupt maar eens. ::rofl::

En ik heb juist niet het idee dat ze voor veilige combinaties van kandidaten gaan.
Bart heeft geen enkel probleem om de knuppel flink in het hoenderhok te gooien. Begon direct mooi aanvallend met z'n artispunten.
Jolien had soms een vlijmscherpe tong.
Mooi dat die er het hele spel inbleven :)

En eerdere seizoenen hadden evenzo zulke kandidaten ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Feedback topic
« Reactie #25 Gepost op: 27-04-2020, 21:57:52 »
Echt een leuk seizoen, geen verbeter punten!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #26 Gepost op: 27-04-2020, 22:59:00 »
Ik ben zelf als persoon al enorm fan van Griekenland, hun mythologieën en hun tradities. Het kon ook niet anders dan dat De Mol deze geschiedenis, tradities en gebruiken ging aandoen want dit deden ze bij elk eerder land. Ik vond het geweldig om o.a. de democratie, de doos van Pandora, Minotaurus, op blote voeten naar Sparta, de ouzo en de sirtaki, de Olympische Spelen en zelfs Griekse fetakaas erin terug te zien komen! ::bravo:: Ik heb me ongelofelijk geamuseerd.

Ondanks dat ik bedacht het een seizoen lang zonder forum te doen vond ik het erg leuk om dit seizoen te volgen. Zeker richting het einde kreeg ik sterk het gevoel dat Salim, Christian en Dorien nog moesten afvallen omdat die duidelijk minder verdacht neer waren gezet in mijn ogen dan Jolien, Bart en Alina. Maar misschien is dat maar idee en was dat consensus op dit forum heel anders.

Ik heb ontzettend genoten. Eigenlijk niks meer aan doen. Al zou het voor mij niet veel beter meer kunnen worden omdat ik Griekenland gewoon echt heel gaaf vind ;D Desondanks kijk ik uit naar het volgende seizoen. Eentje in Scandinavië? :D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Feedback topic
« Reactie #27 Gepost op: 28-04-2020, 10:10:11 »
Ik heb echt geen enkel verbeterpunt, De Mil is met afstand het beste wat er op de televisie te zien is. Hopelijk gaan ze nog vele jaren door, kan bijna niet anders met zulke kijkcijfers en lovende woorden.

Volkomen mee eens. De Nederlandse versie is inmiddels een wel heel erg slap aftreksel geworden. Gelukkig kunnen we jaarlijks dankzij VIER zien hoe het spel eigenlijk bedoeld is. Hulde daarvoor!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #28 Gepost op: 28-04-2020, 10:42:46 »
Volkomen mee eens. De Nederlandse versie is inmiddels een wel heel erg slap aftreksel geworden. Gelukkig kunnen we jaarlijks dankzij VIER zien hoe het spel eigenlijk bedoeld is. Hulde daarvoor!
En zo lang de Nederlandse makers "hun eigen weg" bewandelen zal dit helaas pijnlijk duidelijk blijven. Immers denk ik dat WIDM ook zo sterk kan zijn met deze opdrachten i.c.m. BN'ers. Echter krijg ik meer en meer het gevoel dat men niet meer durft... :-X

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #29 Gepost op: 28-04-2020, 10:58:49 »
En zo lang de Nederlandse makers "hun eigen weg" bewandelen zal dit helaas pijnlijk duidelijk blijven. Immers denk ik dat WIDM ook zo sterk kan zijn met deze opdrachten i.c.m. BN'ers. Echter krijg ik meer en meer het gevoel dat men niet meer durft... :-X

Volgens mij kan je de 2 programma’s niet meer vergelijken. WiDM is meer een reisje met opdrachten en bondjes enzo, wat ook zijn charme heeft, kijk maar naar de kijkcijfers.

De Mol is meer het psychologische spel met mindfucks en gelaagde opdrachten die filmisch in beeld worden gebracht, wat ook werkt. Kijk maar naar de groeiende populariteit (en waar wij eerder meer van kunnen genieten).

Het grootste compliment kwam er van Tom Lenaerts, bedenker van het format. Hij zei gisteren: toen Vier opnieuw met De Mol wilde beginnen waren we bang, bang dat het de hoge verwachtingen die wij ervan gemaakt hebben zoveel jaar terug, niet konden ingelost worden en dat dit een flauw afkooksel ging worden. Zodat het hele concept eigenlijk ‘belachelijk’ wordt gemaakt. Maar ze hebben het gewoon nog beter gemaakt!! Als 1 van de 4 bedenkers zo’n woorden in de mond neemt, weet je dat hier wss sprake mag zijn van een echt kunststukje!
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 11:00:51 door Convans »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #30 Gepost op: 28-04-2020, 11:06:18 »
..
Het grootste compliment kwam er van Tom Lenaerts, bedenker van het format. Hij zei gisteren: toen Vier opnieuw met De Mol wilde beginnen waren we bang, bang dat het de hoge verwachtingen die wij ervan gemaakt hebben zoveel jaar terug, niet konden ingelost worden en dat dit een flauw afkooksel ging worden. Zodat het hele concept eigenlijk ‘belachelijk’ wordt gemaakt. Maar ze hebben het gewoon nog beter gemaakt!! Als 1 van de 4 bedenkers zo’n woorden in de mond neemt, weet je dat hier wss sprake mag zijn van een echt kunststukje!

Ik ben benieuwd wat Tom inmiddels van WIDM vindt. Ik denk niet dat hij dat op dit forum zou mogen posten  ::)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback topic
« Reactie #31 Gepost op: 28-04-2020, 11:21:02 »
Volkomen mee eens. De Nederlandse versie is inmiddels een wel heel erg slap aftreksel geworden.
En zo lang de Nederlandse makers "hun eigen weg" bewandelen zal dit helaas pijnlijk duidelijk blijven. Immers denk ik dat WIDM ook zo sterk kan zijn met deze opdrachten i.c.m. BN'ers. Echter krijg ik meer en meer het gevoel dat men niet meer durft... :-X
Laten we het aub hier hebben over feedback over de Mol en de feedback over widm op het daarvoor bestemde board houden ;).



Ik heb qua feedback alleen maar positieve dingen te zeggen. Geweldig seizoen, geweldige groep kandidaten, geweldige opdrachten ::bravo::. Veruit mijn favoriete programma dat gemaakt wordt op dit moment! (en bijna de enige waar ik écht naar uit kijk elke keer).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Feedback topic
« Reactie #32 Gepost op: 28-04-2020, 11:38:58 »
Echt, ik heb complimenten te over ::respect:: ::respect:: ::respect::

Waar moet ik in hemels naam beginnen? Laat ik beginnen bij de geweldige speurtocht ::love:: Dat jullie een knap stelletje perfectionisten zijn lijdt geen twijfel. Aan alles is te zien dat de opdrachten perfect in elkaar steken, elk scenario is uitgedacht en de spanning is elk moment om te snijden. Ik was verbluft maar niet verbaasd te lezen dat alle opdrachten tot op het allerlaatste  moment wordt gefinetuned op haalbaarheid en dat er veel goede ideeën uit jullie brainstorms komen, is ook duidelijk. De opdrachten zijn precies uitgemeten om het verschil tussen een bewuste sabotage en een jammerlijke poging nooit precies te kunnen zien. Het knappe is dat hoewel de Mol zeker te vinden is, niemand ooit uit te sluiten lijkt. Daardoor blijf je zo heerlijk twijfelen ::hyper:: En dat terwijl er dus amper wordt genepmold door het stel fantastisch uitgezochte kandidaten ::love::

Griekenland was een geweldig decor. De eeuwenoude cultuur en mythologie zat door elke aflevering verweven als de rode draad van Ariadne. Wat geweldig dat jullie tegen alle verwachtingen in gewoon zo'n topland durfen uit te kiezen. Niets 'saai' of 'te toeristisch'. Sowieso: hoe knap is het dat er in de afgelopen 5 seizoenen niks is uitgelekt? Maar dan ook écht niets volgens mij, geen afvaller, geen locatie of wat dan ook. Iedere aflevering is een nieuwe verrassing - en verrassingen zijn er absoluut! De twists! ::oink:: Of het nou iets geniaals als de doos van Pandora is - perfect verweving met de Griekse cultuur trouwens - of een humoristische twist als de 'handicaps' of de 'oude Grieken'.

En nogmaals hulde voor Gilles! ::super:: Hij heeft de beste pokerface van de lage landen en weet de perfecte mix tussen humor en mysterie te bewaren. (Shit, hoe vaak zeg ik nu al perfect?! ::hyper::) Het is ook precies die mix die het programma zo'n knaller maken. Nog los het ijzersterke concept dat het programma natuurlijk ruim 20 jaar na dato nog altijd een succes maakt. Maar dat je dat dan ook met zo'n Mol kan doen ::respect:: Alina heeft het werkelijk uitmuntend gespeeld ::bravo:: Sowieso is het kandidatengezelschap wederom geweldig bij elkaar gezet. Alle 10 maakten het spel interessant en een feest om naar te kijken. Ik verval in de herhaling geloof ik ;D

Verbeterpunten:
  • De teksten met de locaties of de groepspot die in het landschap verschijnen vind ik prachtig, maar in de 540p versie ziet het er niet altijd mooi uit.
Ehm, nou ja, als dat alles is? ::tandpastasmiley:: Lieve productie, het enige wat ik kan zeggen, is ga zo door ::bravo::
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #33 Gepost op: 28-04-2020, 11:47:41 »
Wat fantastisch om een feedbacktopic te hebben en nauwelijks feedback te kunnen geven! Ik kan me alleen maar aansluiten bij het jubelende bericht van Pac hierboven mij. Ik vond het wederom een geweldig seizoen met een hele goede casting (weer 10 toppers!), mooie locaties, opdrachten met dubbele lagen (waarbij de ene groep invloed heeft op de andere groep) en 'simpele' spelletjes (het hoeft niet altijd groter, spectaculairder om een goede opdracht te zijn voor De Mol). Het plezier van de makers en deelnemers spatte ervan af.

Als ik dan toch wat tips mee mag geven:
- Er waren dit jaar wel heel veel persoonlijke voordelen te winnen (vrijstellingen, pasvragen etc.). Dat mag wat mij betreft wel iets minder.
- Ik ken veel van de locaties waar is gefilmd erg goed, door meerdere reizen die ik heb gemaakt. Ik vind het jammer dat er niet wat meer couleur locale was. Neem bijvoorbeeld die midgetgolf-opdracht, die had overal gedaan kunnen worden en had niets met Athene te maken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een speurtocht naar  symbolen op tempels of een opdracht in volksbuurt Plaka, iets dat echt alleen dáár gedaan kan worden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Feedback topic
« Reactie #34 Gepost op: 28-04-2020, 12:04:12 »
Laat ik het nog even anders zeggen:

Vlaanderen boven! Waar men de Mol nog kan loven. Waar de molstreken omvangrijk zijn en de mensen belangrijk zijn!

Vrij naar Raymond van het Groenewoud.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 12:08:57 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #35 Gepost op: 28-04-2020, 12:36:53 »
Positief kan ik wel 100 punten bedenken dus ik ga het bij verbeteringspunten houden.

- Ik bleef een beetje op mijn honger zitten qua muziekkeuze dit jaar, de voorbije seizoenen vond ik de montages vaak meer geslaagd. Toen lag ook vaak de nadruk op bepaalde nummers uit de playlist van de kandidaten, dit seizoen heel weinig. Terwijl ik het een mooi aspect van iemands persoonlijkheid vindt en het de diversiteit van de groep en de generatiekloof vaak mooi kan aantonen.

- Als kijker is het soms lastig wanneer mol en kandidaten dezelfde doelstelling hebben in een opdracht. Bijvoorbeeld een vrijstelling nemen zodat er geen geld verdiend wordt. Zelf stoort het me niet om verder te kijken, maar ik merk dat sommige kijkers hierop afhaken.

- Aangezien er véél meer kandidaten zijn dan jullie deelnemers kunnen selecteren denk ik dat er marge is om er nóg meer mindfuck en psychologische stress aan toe te voegen. Misschien gaat dat mensen niet tegenhouden om in te schrijven maar het levert zeker steevast de mooiste scènes op. En voor de mol is het mooi meegenomen dat de kandidaten niet constant op een feel good flow zitten. Voor de meesten is de deelname aan de mol reeds de top en is het geld bijzaak, dus ik vind dat de kandidaten best wel gepushd mogen worden zodat ze op zijn minst met elkaar gaan 'botsen'.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 12:38:52 door Betonmol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #36 Gepost op: 28-04-2020, 15:11:03 »
Naast alle complimenten waar ik het mee eens ben, heb ik eens nagedacht wat het nog beter zou kunnen maken en dan kom ik op de muziek uit. Die is vaak te zwaar en bepaalt de sfeer te veel. Dat kan natuurlijk best bij een bepaald seizoen, maar ik stel voor om per seizoen de muzieksfeer iets anders te maken. Die is nu altijd hetzelfde lijkt wel. Ik vond de muziek in elk geval niet bij Griekenland passen. Vorige jaren had ik wel eens dat ik een deuntje ging opzoeken maar dat heb ik de laatste twee seizoenen niet gehad.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 15:21:18 door Run »

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #37 Gepost op: 28-04-2020, 15:14:59 »
Bedankt voor het topic!

Om te beginnen zou ik me aansluiten bij wat hier al meermaals gezegd is, het was een geweldig seizoen! Vanaf minuut 1 tot de slot seconden van de finale heb ik ontzettend veel genoten van het seizoen, wat zowel verschrikkelijk spannend als ongelofelijk grappig was. Ik vond de twisten in het spel heel erg goed, vooral de Doos van Pandora (ik hoop dat we daar zondag nog meer over te horen krijgen). De beelden waren prachtig, de kandidatengroep was top en bevat paar van mijn all-time favourites, en we hadden het genoegen van een natuurtalent als mol. Dikke pluim voor iedereen die aan het programma heeft meegewerkt!

Wat ik persoonlijk wel wat minder vond is de vrijstellingsopdracht in Vilvoorde. Ik vond het een leuk idee, maar ik vond het enigszins jammer dat dit later in het spel niet terugkwam. Ik had verwacht dat er voor de kandidaten nog een manier was om de vrijstelling en het geboden bedrag ongedaan te maken, door middel van een opdracht (zoals in WIDM 2013). Ik vond nu dat de pot wel heel snel heel veel geld verloor, en zover ik kon zien was dat niet zozeer door het doen van de mol, maar een tactische keuze van Bart. Ik had het tof gevonden om de kandidaten een kans te geven om dit ongedaan te maken.

Ik vond de geurige ondervraging een beetje vaag. Op basis van puur geluk had een kandidaat een voordeel, en er was niks met de opdracht te verdienen. Het heeft mij niet gestoord omdat de andere 2 opdrachten van de aflevering wel heel sterk waren, maar ik wilde het toch even benoemen..

Jullie mogen heel erg trots zijn op het seizoen dat jullie hebben neergezet, zowel productie als kandidaten als mol. Het was geweldig om in deze Corona tijden je te kunnen verdiepen in zo'n geweldig programma, het heeft voor een hoop positieve afleiding gezorgd. Allemaal hartstikke bedankt!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #38 Gepost op: 28-04-2020, 17:08:17 »
Ik vind deze versie perfect en zoooveel beter dan de NL versie.
Als ik toch een verbeterpuntje zou moeten noemen dan zou het zijn om ervoor te zorgen dat pluspunten ook kunnen veranderen in minpunten. Bij de koffertjes opdracht werd dit al perfect gedaan (wat ook voor duizenden pagina's reacties op dit forum zorgde). Hulde!

Om te voorkomen dat kandidaten tegen de klippen van de hel op bieden voor een vrijstelling omdat hier geen persoonlijk nadeel tegenover staat had ik het volgende bedacht.

Iedereen maakt de test. Ook de kandidaat die de vrijstelling heeft gekocht. Als de kandidaat die de vrijstelling krijgt een rood scherm had gehad zonder deze vrijstelling, dan wordt deze kandidaat opgezadeld met een nadeel in de navolgende aflevering. Als straf krijgt hij deze aflevering een aantal negatieve pasvragen, zeg maar foutvragen. Het is niet de bedoeling dat kandidaten die foutvragen ook krijgen als ze "normale" bedragen bieden. Daarom moet het aantal foutvragen afhangen van de hoogte van het bod en het kan dus ook 0 zijn. Te denken valt aan 1 foutvraag voor elke €2000. M.a.w. een bod van 0 - €2000 levert geen foutvragen op. Van €2000 tot €4000 1 foutvraag. €4000 tot €6000 2 foutvragen etc.
En nogmaals, er zijn geen foutvragen als degene die de vrijstelling heeft gewonnen geen rood scherm had gekregen zonder vrijstelling.
Uiteraard krijgt de kandidaat niet te horen of hij anders het rood scherm had, anders heeft hij daar weer een voordeel van. Mogelijke foutvragen wordt geruisloos verwerkt bij de volgende test.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2020, 17:10:17 door MartinJ »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #39 Gepost op: 29-04-2020, 14:52:26 »
Naast alle complimenten waar ik het mee eens ben, heb ik eens nagedacht wat het nog beter zou kunnen maken en dan kom ik op de muziek uit. Die is vaak te zwaar en bepaalt de sfeer te veel. Dat kan natuurlijk best bij een bepaald seizoen, maar ik stel voor om per seizoen de muzieksfeer iets anders te maken. Die is nu altijd hetzelfde lijkt wel. Ik vond de muziek in elk geval niet bij Griekenland passen. Vorige jaren had ik wel eens dat ik een deuntje ging opzoeken maar dat heb ik de laatste twee seizoenen niet gehad.
Hier ben ik het dan totaal mee oneens, ik vond dat de muziek ervoor zorgden dat het gevoel al helemaal perfect werd overgebracht. Ik heb dit seizoen bijna alles op lopen zoeken. Maar smaken verschillen natuurlijk.  ::jaja::

Het enige wat voor mij niet meer hoeft is de vrijstelling vlak voor de finale. Elke andere aflevering geen probleem, maar ik denk dat de laatste 3 kandidaten tegen elkaar laten strijden toch voor wat meer spanning zorgt nog.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2020, 14:53:57 door Reflektor »