Auteur Topic: Feedback topic  (gelezen 6553 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #40 Gepost op: 3-05-2020, 21:30:59 »
Ik had hier nog niets geschreven omdat ik wilde wachten op de terugblik.

Ik kan alleen maar positief zijn over dit gevoel. Ik kon het door de situatie waarin we leven niet terugkijken iedere week en zat er dus niet zo stevig in als andere jaren, maar ik heb iedere zondagavond genoten van de afleveringen.

Het enige negatieve punt (en dat is rechtlijnig met wat ik bij WIDM ook altijd zeg) is dat ik niet graag geld wil ingezet zien ten opzichte van persoonlijke voordelen. We hadden dit jaar echt een fantastische Mol vind ik en de tijd zal me misschien leren dat ze de beste was die we hadden (nu zou ik te impulsief zeggen dat ze het inderdaad is), maar ik krijg een beetje een vieze smaak in mijn mond als men het heeft over de laagste pot ooit als een kandidaat er €10200 (en liefst misschien meer) kan uithalen. Deze Mol had deze hulp echt niet nodig gehad. ;)

Oh ja, van mij mogen de afleveringen gerust 1u10 blijven gedurende het hele seizoen. ;D De laatste afleveringen waren 10 minuutjes korter dan de eerste afleveringen, maar ik heb ze toch liever wat langer. ::rofl::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #41 Gepost op: 3-05-2020, 23:17:07 »
Ik heb echt heel erg genoten dit jaar, elke keer weer het hoogtepunt van de week. Het enige nadeel wat ik kan noemen is dat we nu weer een jaar moeten wachten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #42 Gepost op: 3-05-2020, 23:20:01 »
Mijn enige feedback is volgende keer weer wat meer (of liever alle) molacties tonen in de laatste aflevering.
Blijven nu teveel vragen over

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback topic
« Reactie #43 Gepost op: 3-05-2020, 23:21:46 »
Mijn enige feedback is volgende keer weer wat meer (of liever alle) molacties tonen in de laatste aflevering.
Blijven nu teveel vragen over

Met een normale terugblikaflevering was dat zeker gebeurd, maar ik verwacht nog wel wat online beelden. :)

Sowieso mag deze aflevering altijd 2 uur duren.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2020, 23:27:12 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Feedback topic
« Reactie #44 Gepost op: 3-05-2020, 23:28:09 »
Met een normale terugblikaflevering was dat zeker gebeurd, [...]


Hoe kom je tot die conclusie? Juist het feit dat er nu weinig nieuw materiaal kan worden geschoten van de groep met reacties op elkaar etc., bood ampele gelegenheid om Alina's molacties uit Griekenland te tonen. In plaats daarvan heeft men gekozen voor de emotie. Dat mag, maar daardoor rijzen wel de nodige vragen over Alina's rol bij de raftrace, het graven, de metrorit, het fotograferen van Willy Sommers, het Ouzodrinken, de winkeldiefstallen, het drachmetellen en het bungeejumpen.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #45 Gepost op: 3-05-2020, 23:30:01 »
Met een normale terugblikaflevering was dat zeker gebeurd, maar ik verwacht nog wel wat online beelden. :)

Sowieso mag deze aflevering altijd 2 uur duren.

Wat mij betreft hoort dat gewoon in deze aflevering. Zou niet weten waarom niet 🤷‍♀️

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Feedback topic
« Reactie #46 Gepost op: 4-05-2020, 00:39:38 »
Mijn enige feedback is volgende keer weer wat meer (of liever alle) molacties tonen in de laatste aflevering.
Blijven nu teveel vragen over

Daar ben ik het mee eens. Ik heb de indruk dat een aantal molacties onder de radar zijn gebleven. Missschien komt dit doordat er voor een andere vorm moest worden gekozen voor de laatste aflevering?

Verder was het een mooi seizoen; mooi land, toffe groep en een fantastische mol! Bedankt iedereen!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback topic
« Reactie #47 Gepost op: 4-05-2020, 11:15:13 »
Was weer een heerlijke serie en ik heb genoten van de aftiteling  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Feedback topic
« Reactie #48 Gepost op: 4-05-2020, 12:18:30 »
Het was een heel erg leuk seizoen met veel leuke opdrachten. Echt een van leukste seizoenen en een goede mol!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Feedback topic
« Reactie #49 Gepost op: 4-05-2020, 18:34:30 »
Mijn feedback: die winkeldiefstal vond ik echt te ver gaan. Ok, de manager wist het wel maar wat moeten die bewakingslui en het kassapersoneel wel niet gedacht hebben. Er was met het oude Sparta vast iets beters te verzinnen.

Voor de rest vond ik het weer prachtig, vooral het diner met de mol, de Minotaurus opdracht en de treinrit met de koffertjes.
Graven, graven, graven...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Feedback topic
« Reactie #50 Gepost op: 9-05-2020, 12:56:54 »
Het is denk ik veelzeggend dat dit topic zo snel is uitgedoofd ::love:: Hoewel het programma al perfect is, kan het misschien zelfs nog ietsje beter.
  • Het is al gezegd, maar ik denk dat het grootste punt van feedback de molacties zijn. Daar mag echt meer van in beeld komen :D Gelukkig zien we ook nog flarden in de eindcompilaties na aflevering 8 en 9, maar datgene waar wij als molloten zo van smullen is de Mol die zijn tactieken uit de doeken doet. Tenslotte is dat waar we ons acht weken lang de kop over hebben gebroken. Dan is het fijn om daar antwoord op te krijgen :)
  • Ik roep al jaren dat het gevaar bestaat dat jullie in herhaling vallen - maar jullie willen maar niet luisteren ;D In positieve zin dus, ieder seizoen verrast nog mateloos. Toch voelde ik hier en daar dit seizoen wat 'herkenning.' Het beeld van twee boten die klaar staan om te gaan varen, wanneer Gilles plots zegt dat er voor de eerste die aankomt een voordeel is, leek bijna één op één op vorig jaar, toen ook de eerste opdracht van aflevering 3. En hoewel velen de koffertjesopdracht geweldig vonden, was het voor mij iets te veel van het goede. I love 'woord tegen woord'-opdrachten, maar dit was de derde van het seizoen.
  • Daarop voortboordurende, weet ik niet hoe blij ik ben met een finalevrijstelling. Hoewel het zonder meer voor wel goede tv zorgt, voelt het niet altijd even eerlijk. Vorig jaar kwam Joeri puur door kans al niet in aanmerking voor de vrijstelling bij het zwartepieten, en nu had Jolien de mazzel dat zij toevallig als enige een koffer met een vrijstelling opende. En dat ze het spelverloop flink kan beïnvloeden, werd ook wel duidelijk. Stel dat Jolien gewoon een test had moeten maken, dan was ze er misschien wel op Christian uitgevlogen. Dan had alleen Bart Alina ontdekt :o
  • Verder wat de voordelen betreft: in principe vind ik ze goed gebalanceerd, zo'n één per aflevering en meer creativiteit dan enkel pasvragen of vrijstellingen (informatie, slaapcomfort, etc.) Wel is het oppassen dat je het de kandidaten niet te makkelijk maakt om geld uit de pot te halen. De parachute-opdracht was fantastisch, maar ergens kon je voorspellen dat de kandidaten voor pasvragen zouden gaan - en dat de Mol dus niet zo veel hoefde te doen.
  • Als laatste de grote plottwist van dit seizoen: het bieden op de eerste vrijstelling. Ik ben deze eigenlijk pas achteraf gaan waarderen, toen ik Alina daar zag zitten. Tijdens de serie vond ik het als plottwist wat minder geslaagd. Het voelde wat makkelijk, dus ik hoopte nog op een twist. Met Bart zorgde het uiteraard wel voor mooie tv ;D Maar in principe is een blinde veiling uit een gezamenlijke pot natuurlijk een recept voor een groot bedrag weg. Plus ik hoop niet dat de Mol zich écht helemaal koest heeft gehouden tijdens de eerste aflevering, want dat zou ik niet eerlijk vinden voor de eerste afvaller.

Als laatste nog een suggestie, of eigenlijk een verzoek: het zou me geweldig lijken om eens een 'Best of' of een 'Making of'-aflevering te zien. Mochten door het coronavirus de opnames van seizoen 9 erg lang moeten uitgesteld, dan is misschien wel ruimte om iets te doen met al het nog niet eerder vertoonde materiaal uit de afgelopen 5 seizoenen. Met kijkjes achter de schermen, mooie momenten die de uitzendingen nét niet hebben gehaald, oud-kandidaten aan het woord en wie weet ook wat molacties die nu de slotafleveringen niet hebben gehaald. Dat we iets meer kunnen zien van de moeite die jullie hier wel niet insteken, van de brainstorms tot de opdrachten testen met oud-kandidaten, van de molbriefings tot het in elkaar zetten van een majestueuze finale. Ik zie het al helemaal voor me ::love::
« Laatst bewerkt op: 9-05-2020, 12:59:12 door Pac »
...óf niet!