Auteur Topic: Filmtechnieken en software  (gelezen 826 keer)

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Filmtechnieken en software
« Gepost op: 27-04-2020, 23:10:50 »
Hallo allemaal,

Omega is genaderd en we weten inmiddels allemaal wie de Mol is. Naast dat het een ongelofelijk knap seizoen is qua thematiek (Griekenland en diens attributen) heb ik ook stilaan genoten van de bijzondere montage van De Mol. Ik ben er stilaan wel enigszins jaloers op hun werk! Wat een toffe effecten en montages zijn er gebruikt! Waarvoor mijn complimenten.

Mar nu mijn vraag: wie weet hoe de mol gemonteerd wordt? Welk programma en welke techniek van monteren zit erachter. In mijn vrije tijd wil ik als (amateur) filmer nog wel is een compilatie van bv een dag pretpark in elkaar zetten. Als die dan achteraf vergelijk met De mol dan ben ik toch stilaan een beetje erg jaloers   :P

Ik weet dat WIDM in Avid gemonteerd wordt, maar dat programma is voor de leek/amateur niet te betalen

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Filmtechnieken en software
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2020, 23:16:42 »
Als amateur om af en toe iets te monteren zou ik gewoon davinci resolve gebruiken. Gratis en werkt prima.

De Mol is echt wel van veel hoger niveau. Volgens mij zijn ze zo'n 16 uur per dag aan het editen. En voor een minuut beeld moet je sowieso al een uur werk rekenen. Los van de selectie van beeld en geluid.

Er zit jarenlange ervaring achter. Wat ze precies gebruiken weet ik niet. En dat het jaloersmakend is, dat snap ik. Maar dit niveau zet je niet zomaar neer.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Filmtechnieken en software
« Reactie #2 Gepost op: 28-04-2020, 07:54:17 »
Het is in ieder geval een mooie ambitie om zo goed te willen worden als de makers van De Mol! Op tv-gebied ongetwijfeld de besten van de besten. Ik volg sindskort een opleiding op filmgebied en dan is De Mol een prachtig object van studie. ;D

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmtechnieken en software
« Reactie #3 Gepost op: 28-04-2020, 10:37:01 »
Het is in ieder geval een mooie ambitie om zo goed te willen worden als de makers van De Mol! Op tv-gebied ongetwijfeld de besten van de besten. Ik volg sindskort een opleiding op filmgebied en dan is De Mol een prachtig object van studie. ;D
Precies, het zo toch wat zijn als wij als kijkers van De Mol/WIDM dat niveau ook maar een ietsiepietsie kunnen benaderen als wat de makers van De Mol weten te produceren :o