Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 12825 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 4-05-2020, 00:35:38 »
Christian die volledig miszat (Terwijl hij bij de fitness opdracht letterlijk kon zijn dat Alina niks aan het doen was  ;D )

En Bruno die zooooo'n voordeel had in afl 2 by die bergopdracht en als énige van de groep de mol echt aan het werk kon zien toen.. En toch helemaal fout zit en er die opdracht uitvloog. Dat verbaasde me nog het meest, want er zijn daar rare besluiten genomen door die twee.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 4-05-2020, 00:44:58 »
En Bruno die zooooo'n voordeel had in afl 2 by die bergopdracht en als énige van de groep de mol echt aan het werk kon zien toen.. En toch helemaal fout zit en er die opdracht uitvloog. Dat verbaasde me nog het meest, want er zijn daar rare besluiten genomen door die twee.

Ja inderdaad! Alina heeft het meesterlijk gespeeld.

Online Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 4-05-2020, 01:18:35 »
Wat een geweldige laatste aflevering. Chapeau voor hoe ze die, ondanks de omstandigheden waarin we nu verkeren, in elkaar hebben gezet. Dit is, voor mij persoonlijk, mijn favoriete seizoen van de Mol geweest en Alina was fantastisch. ::bravo::
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Avani3

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 4-05-2020, 01:41:02 »
Ik vind niet dat Bart Alina ontmaskerd heeft

Toen Bart rood kreeg had hij nog drie andere om uit te kiezen. Dus hij heeft Alina wel ontmaskerd.

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 4-05-2020, 02:00:09 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
Wat eeen seizoen!
echt hulde! ::respect:: ::respect:: ::respect::
ik heb 3 keer lopen janken,blèten,wenen alles.
Alina beste mol ooit! top groep! top seizoen! alle lof (voor almhof) en voor dit seizoen ::bravo::
Ik ga het missen...
chipsverslaafde <3

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 4-05-2020, 02:46:58 »
Ondanks de beperkingen er toch weer zo'n slotaflevering van maken.
Stiekem ben ik een beetje bang voor volgend seizoen. Puur omdat het niveau elke seizoen nog hoger ligt, begin je je af te vragen hoelang ze dat nog volhouden. Maar dat gaan ze ongetwijfeld weer kunnen. Misschien gaan we iets langer moeten wachten, maar als de kwaliteit nergens inlevert is dat nooit een probleem.
Zeker door de huidige situatie was dit seizoen nog iets specialer. Je toch verbonden voelen door zo'n menselijk programma, top.
Een feestelijk en hartstochtelijk spel, gespeeld met nieuwe en oude vrienden.  ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 4-05-2020, 05:31:00 »
Nou, ik heb weer genoten van deze laatste aflevering! ::bravo:: Ik blijf erbij dat ik Alina een prachtige mol vind, al had ik net als velen hier graag nog wat meer willen zien. Misschien was er gewoon niet veel dan we al gezien hadden, en herhalen voegt dan weinig toe. Maar wat meer uitleg van Alina zelf bij de verschillende opdrachten zou wel heel interessant zijn geweest. Absoluut glorieus hoogtepunt was het diner met de mol, waar ze zelfs Gilles even in de war bracht! ::rofl:: Maar ook blind rijden vind ik heel goed gespeeld. Voor mij zijn dat de opdrachten waarin we haar echt konden zien schitteren. En ja, geen twijfel meer over mogelijk dat Jolien een zeer verdiende winnares is! ::bravo::

Re: Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 4-05-2020, 08:43:29 »
Een super toffe laatste aflevering. Op de manier hoe ze het in elkaar gezet hebben in deze tijd chapeau!
Prachtig om te zien dat Bart 2x door het oog van de naald is gekropen en het uiteindelijk tot in de finale geschopt heeft.

Meer dan een terechte winnares dus! En wat een prachtige Mol! Super molacties gezien, helaas wat ook vaker vermeld is niet alles. Zo spijtig dat de fitness/bourgondiër opdracht niet gelukt is, daar zag je gewoon dat de groep sterker is dan de mol alleen helaas.
Wat een geweldig seizoen en kan echt niet wachten tot volgend jaar!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 4-05-2020, 09:36:06 »
Mooie slotaflevering van een geweldig seizoen ::bravo::
Er zaten toch nog verrassingen in.
Geweldig acteertalent van Alina.
Eens over wat hier al. gezegd is over de niet getoonde molacties.

Ik had de verkeerde mol.in het vizier maar voor mij was wel duidelijk dat Christian  Bart verdacht en dat Jolien  Alina  steeds in de gaten hield en dat Christian niet het rode scherm had.
Jolien terechte winnaar,  de  treinopdracht met vrijstelling heel goed gespeeld. Bart speelde het spel! Ging niet voor de knikkers maar voor het winnen. Ging 2x door het oog van de naald maar wist dit  door slim spel om te buigen. Terechte finalist!
Alle afvallers zaten gewoon op de verkeerde mol en.was Bart niet de hoofdverdachte van veel afvallers ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #69 Gepost op: 4-05-2020, 09:41:04 »
O en wat dachten we van de verborgen aanwijzingen? Die achteruitgespoelde "Ik ben de Mol!" ::oink::

Die hebben we al jaren niet meer gezien als hint. Met recht een mooie aflevering 10 aanwijzing. Ook mooi de koffers hun inhoud op foto's op de achtergrond  ;D En ja die Alina graffiti tag: pure mazzel, niet zelf gecreëerd maar die viel mij wel op.

Alleen het Russische woord voor verrader vond ik hoewel mooi gecreëerd best random. Ik let nooit op het eerste woord en daar dan de eerste letter van.

Enfin, ondanks de covid19 / corona maatregelen en dus inbellen via Zoom/Teams toch een mooie terugblikaflevering. Jolien met 30/30 ::bravo:: en Gilles met 0/20 ::rofl:: Bart dus toch met het rode scherm maar sindsdien op Alina. ::ok::

Gedurfd ook die actie in Vilvoorde want met 9x Gilles was er geen roodstand geweest als vertrekpunt. Ook mooi hoe Alina Jolien om de tuin leidde. Weliswaar door en door geoefend maar doe het maar eens. Ja, ik vind het een mooie afsluiting van een prachtreeks.  ::joehoe::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #70 Gepost op: 4-05-2020, 09:47:34 »
Het was een geweldige aflevering

Misschien een onpopulaire mening, maar ik vond het niet erg dat we niet veel molacties hebben gezien. Normaal gesproken vind ik het kijken naar molacties een van de hoogtepunten van het seizoen, maar dit jaar gek genoeg niet. Als je kijkt naar de molacties die ze wel hebben laten zien, betwijfel of ik het echt voor een leukere aflevering had gezorgd als we er meer hadden gezien. Als ze ervoor kiezen om een opdracht te laten zien waar de mol zegt "gewoon als een kandidaat" te spelen, lijkt me niet dat de overige molacties veel spectaculairder waren. Dat is overigens geen kritiek naar Alina, ze heeft het als subtiele mol erg slim gespeeld en in veel opdrachten kun je ook wel afleiden wat ze gedaan zou kunnen hebben als mol. Vooral de vradeto trappen en hoe Alina daar toch wel de leiding nam vond ik erg leuk om te zien.

Wat we in plaats van molacties kregen vond ik erg vermakelijk. Bart die z'n kind aan de regels herinnert bij Uno bijvoorbeeld  ::rofl::. Ook leuk om die verdenkingen per aflevering te zien, bewijst maar weer dat Jolien de terechte winnaar is en dat Bart en Christian (en ook wij als kijkers) erg veel geluk hebben gehad dat ze zover zijn gekomen.

Top afsluiting van het seizoen.

Offline HerculePoirot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #71 Gepost op: 4-05-2020, 10:56:48 »
Willen ze ongetwijfeld als idee behouden voor een volgende reeks.
Waarschijnlijk wel ja, want GDC heeft ook niks gezegd in interviews. (ik weet niet of het gevraagd werd, maar toch)

Re: Aflevering 9
« Reactie #72 Gepost op: 4-05-2020, 11:26:06 »
Super weer!
jammer dat het voorbij is, maar vond het weer fantastisch  ::bravo::

Bart en Cristian die tunnelvisie op elkaar zaten, ze waren al m'n favoriet, maar nu nog meer  ::rofl::

Gilles, och arme  ::joehoe::
Jolien dik verdiende winnaar en Alina geweldig gespeeld  ::bravo::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #73 Gepost op: 4-05-2020, 11:39:26 »
Een hele fijne aflevering, dat kun je wel aan de Belgen overlaten ::ok::

Ik heb ook wel molacties en instructies gemist (zeker in vergelijking met andere jaren) maar waarschijnlijk waren die er gewoon wat minder dit jaar (en/of speelde de omstandigheden een grote rol). Niettemin heeft Alina het heel goed gedaan met name het diner en het autorijden vond ik heel erg sterk! Zoals ik het nu zie was Alina een goede mol maar niet mindblowing qua acties. Verder ben ik het met alle post van Michmol eens.

Het pakte trouwens heel leuk uit dat Christian en Bart elkaar zolang hebben verdacht en toont nog maar eens aan dat Jolien de meer dan terechte winares is van deze editie ::bravo:: Godzijdank voor mij (en ik denk ook wel de makers) dat Bart 2 keer door het oog vd naald wist te kruipen ::zweet::

Het was weer een geweldig seizoen. Ik las ergens de vergelijking Champions league vs Eredivisie. Ik zou eerder zeggen CL vs Jupiler league want het verschil is echt levensgroot ;)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 12:01:14 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #74 Gepost op: 4-05-2020, 11:50:22 »
Ik ben eens de aflevering van vorig jaar gaan bekijken. Daar ontbraken ook heel wat opdrachten. Het aantal is gewoon op gevoel wel ongeveer hetzelfde denk ik. Dus we blijven in dezelfde trend als vorig jaar

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #75 Gepost op: 4-05-2020, 11:53:56 »
Ja, ik realiseerde me gisterenavond tijdens deze discussie ook plots dat hét moment dat me richting Pieter stuurde nooit in aflevering 9 zat, terwijl het voor mij toen een 100% molactie was die je gewoon kon aantonen.

Het zijn helaas redactionele keuzes die dan inderdaad het scherm niet halen omdat ze niet interessant zijn voor 1,4 miljoen mensen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #76 Gepost op: 4-05-2020, 12:31:09 »
Wat een heerlijke slotaflevering van misschien wel het leukste WIDM-seizoen (inclusief de Nederlandse) dat ik heb gezien! ::bravo::
🜃

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Aflevering 9
« Reactie #77 Gepost op: 4-05-2020, 13:08:40 »
Geweldige aflevering!
Zo voelde ik me de aflevering:
 ::hyper:: - toen de aflevering begon.
 :\'( - toen Alina's moeder erachter kwam dat Alina de mol was.
 ::rofl:: - toen Gilles zei dat zijn naamgenoot een score van 0/20 had bij de eerste test.
 :o - Bart die zoveel geluk heeft gehad.
 ::zwaaisip:: - toen de aflevering afgelopen was.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Aflevering 9
« Reactie #78 Gepost op: 4-05-2020, 13:19:45 »
Alhoewel ik het leuk vond om weer wat meer van de overige kandidaten te zien, vond ik de aflevering eerlijk gezegd tegenvallen. Er werden weinig molacties getoond en bij die die wel getoond werden, werden vaak beelden getoond die volgens mij niet eens op televisie zijn getoond tijdens opdrachten. Daarmee bedoel ik dan natuurlijk niet beelden zoals hoe Alina achter een scherm zat als mol want die kun je niet eerder tonen, maar ik bedoel dat niet eerder getoonde beelden waarin ze iets verdachts deed of zei tijdens een opdracht werden gemixt met beelden die wel van de opdracht in eerdere uitzendingen te zien waren. Toch jammer, naar mijn idee werd hierdoor een beetje de suggestie gewekt alsof je als kijker dus duidelijk had kunnen zien bij sommige opdrachten dat Alina hier aan het mollen was... terwijl sommige van die getoonde beelden dus nooit de uitzending gehaald hebben.
Neem hiervan als voorbeeld de beelden van de opdracht met de taart. Alina zegt daarover: 'Ik wilde bij de opdracht staan die het meeste waard was.' Ik weet vrij zeker dat ons kijkers nooit is getoond hoe veel die deelopdracht waard was terwijl wel getoond is hoe veel alle andere deelopdrachten waard waren. Ook viel mij op dat getoond werd hoe Alina tegen Laure een opmerking maakte waarmee ze duidelijk maakte dat ze de gele taart (de juiste) niet als een mogelijkheid zag om te kiezen. Dit zinnetje heb ik vrijwel zeker nooit in de uitzending zelf teruggezien. Deze beelden werden echter samen met beelden die we wel gezien hadden in de uitzending getoond, waardoor die beelden er moeiteloos tussen leken te passen en het dus leek alsof die wel al eerder waren vertoond. Dit is verder ook niet de enige opdracht waarbij zoiets is gedaan meen ik. Toch jammer..
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 13:24:43 door Saskiaax95 »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #79 Gepost op: 4-05-2020, 13:26:38 »
Ik heb net de aflevering teruggekeken. Weer valt me op met hoeveel liefde de afleveringen gemaakt zijn. De liefde voor de groep spatte van deze laatste aflevering af, heel mooi! Ondanks dat een 'echte' reünie niet mogelijk was, hebben de makers het voor elkaar gekregen om wel het reüniegevoel te creëren, knap gedaan zo via Skype/Zoom. Bij een reünie horen grappige feitjes, fragmenten en gezelligheid, voor mij echt niet alleen maar molacties. Ik vind dat de makers een mooie mix hebben weten te bereiken van gezelligheid en molacties. Ja, ook ik heb nog heel wat vragen en had graag nog meer willen zien of horen, maar ik denk dat ze eruit hebben gehaald wat erin zat. Ik kijk in ieder geval met veel plezier terug op deze serie (en deze finale-uitzending).