Auteur Topic: De Mol aan Zee  (gelezen 2362 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
De Mol aan Zee
« Gepost op: 19-06-2020, 15:27:48 »
« Laatst bewerkt op: 30-06-2020, 22:22:34 door Heinz »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2020, 17:19:00 »
Ik wil meedoen!
...óf niet!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #2 Gepost op: 19-06-2020, 22:04:40 »
Dit lijkt me echt vet om te doen met het forum eigenlijk kunnen op afstand een spel spellen met zn alle
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2020, 22:56:01 »
Leuk in deze tijden. Tijdens het VR spel ga je mee naar Nieuw-Zeeland. Ik sluit niet uit dat we (als Corona voorbij is) we Gilles en de kandidaten daar ook binnen nu en 2-3 jaar (seizoen 10?) een keer gaan zien  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #4 Gepost op: 30-06-2020, 22:22:59 »
Gilles De Coster én kandidaten openen ‘De Mol aan Zee’: “Na enkele seconden vergeet je dat je in Blankenberge bent”



BLANKENBERGE - Zelf deelnemen aan De Mol? Het kan vanaf nu in Blankenberge. Dinsdag werd de pop-up van het populaire televisieprogramma geopend door presentator Gilles De Coster, mol Alina en enkele andere kandidaten. Naast een zomerbar aan het Vuurtorenplein is er een hyperrealistische VR-game. “Je wordt helemaal meegezogen: het is écht de moeite”, zegt Decoster.

De Mol aan Zee is een nieuw concept dat door corona wekenlang aan een zijden draadje hing. Uiteindelijk konden SBS en het stadsbestuur van Blankenberge samen toch doorduwen. In de zomerbar werd een duidelijk parcours met eenrichtingsverkeer aangebracht, mensen mogen maximum per vier binnen. “Het was zeker niet eenvoudig”, zegt Peter Quaghebeur, CEO van SBS. “Maar ik heb enorm veel respect voor de samenwerking met Blankenberge. Anderen kijken tandenknarsend naar wat er hier nu staat.”

Dat het productiehuis naar Blankenberge afzakt - er wordt voor meerdere jaren samengewerkt - is best opvallend. “Je hoort veel dat dit ‘VTM-turf’ is. Maar wij gaan naar alle steden waren veel volk komt. En Blankenberge voldoet aan die voorwaarde.”


En of er schoon volk present tekende. Naast presentator Gilles De Coster zakten ook Alina - de Mol van afgelopen seizoen - Christian, Salim, Bruno, Bart en Dorien af naar Blankenberge. Enkelen hadden elkaar al maandenlang niet meer gezien: de begroeting was dan ook hartelijk. Volgens De Coster was er nood aan dergelijk format - een toegankelijke VR-game met hetzelfde concept als het programma. “Na afgelopen seizoen hadden we 30.000 inschrijvingen. Als je iedereen wil meenemen, moeten we De Mol maken tot in het jaar 5020. Dat is een beetje problematisch. Ik word er ook niet jonger op”, grapte hij.

Nieuw-Zeeland als decor

Samen met enkele vrienden word je gedropt in een lege ruimte. Een bril, een controller en een digitaal ‘rugzakje’ katapulteren je naar Nieuw-Zeeland, het decor van het spel. “Ik heb het geprobeerd: het is adembenemend. Toegegeven: eerst was ik wat sceptisch. Maar na enkele seconden vergeet je dat je in Blankenberge staat. Ik vind het adembenemend”, aldus Decoster. Het spel duurt een halfuurtje. Wie wil bekomen van de emoties, kan terecht in de trendy zomerbar voor een drankje.

Blankenberge betaalde zo’n 40.000 euro om De Mol naar zee te halen. “Het waren intense weken”, geeft burgemeester Daphné Dumery (N-VA) toe. Zij probeerde het spel ook zelf uit. “We hadden met alle burgemeesters afgesproken om geen evenementen te organiseren, maar ik noem dit een belevenis. Het is de ideale manier om bezoekers te lokken en op een veilige manier van Blankenberge te laten genieten.”

Het Nieuwsblad 30/06/2020

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #5 Gepost op: 30-06-2020, 22:26:13 »
https://www.wieisdemol.be/nieuws/128/saboteren-in-virtual-reality

The Park lanceert vanaf 1 juli een gloednieuwe virtual reality ervaring van De Mol. Goed nieuws voor alle molfans, want zo krijgt iederen de kans om zelf eens deel te nemen of virtueel het spel te saboteren. Een museum beroven, helikoptervlucht meemaken of in een ravijn springen: opdrachten die zo in De Mol kunnen voorkomen en die je in het VR spel zelf kan ervaren. De enige echte doch virtuele Gilles De Coster schotelt - minimum vier en maximum vijf - spelers gedurende een half uur de meest uitdagende opdrachten voor in het prachtige en gevarieerde Nieuw-Zeeland.

Wie het zelf wil meemaken kan deze zomer niet enkel terecht in de verschillende vestigingen van The Park (Antwerpen, Hasselt, Brussel, Kortrijk en Gent), maar ook aan de zeedijk in Blankenberge. Vlakbij de bekende vuurtoren aan de havengeul opende deze week namelijk het pop-up café van De Mol. Naast genieten van een hapje of drankje met zicht op zee kan je er dus ook het spectaculaire VR spel spelen.

"Dit komt echt heel dicht bij de ervaring van een echte deelname aan De Mol", zegt presentator Gilles De Coster bij de opening van het café. "Je wordt midden in het spel gedropt – letterlijk – en speelt in een geweldige omgeving drie heerlijke opdrachten en de finale. Eindelijk weet ik zelf eens hoe het voelt om te luisteren naar die kwibus van een presentator".

Net zoals de andere ervaringen in The Park is het spel van De Mol een zogenaamd 'free-roam VR concept' waarbij je als speler vrij beweegt in een ruimte zonder vast te zitten aan specifieke omkadering of bedrading. Gilles duidt heimelijk aan wie de mol is, waarna de opdrachten in een visueel schouwspel van start gaan. Wie ontmaskert de mol? Wie valt af? Het spel is een combinatie van actie, quizzen, behendigheid en lef.

Ook de enige echte mol van dit jaar wandelde al met VR-bril en rugzak met sensoren de nieuwe wereld van De Mol binnen. "Het is de eerste keer dat ik een VR-spel speel en ik moet toegeven dat ik echt omver geblazen werd. Hoe realistisch alles lijkt.", aldus Alina. "Hoe grappig ook om Gilles De Coster virtueel te ontmoeten. Het was heel leuk om dit spel als kandidaat te beleven en niet als mol. Ik raad het al mijn vrienden aan! We gaan zeker eens spelen met z’n allen en ik ben heel benieuwd hoe zij gaan reageren wanneer ze bang worden op hoogtes die er veel echter uit zien dan je zou verwachten."

De ganse VR-ervaring werd door The Park ontwikkeld door in samenwerking met Joren Creylman en Jeroen Mertens, twee zeer ervaren De Mol-makers van Woestijnvis.

"Het is echt onvoorstelbaar wat er allemaal mogelijk is in de virtuele wereld", zeggen ze. "We konden het zo gek niet bedenken of de VR-animators werkten het tot in het laatste detail uit. Ook al zoeken we bij het maken van De Mol steeds de grens op, toch moeten we ons in de realiteit aan veel regels houden en zijn de productionele beperkingen soms zo groot dat we een opdracht toch moeten loslaten. Dat bleek nu net omgekeerd. We mochten er steeds nog een stevig schepje bovenop doen. Een helikopter uit de zee! Een duik in een ravijn!”

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #6 Gepost op: 30-06-2020, 22:30:25 »
Ik zag vandaag de video's op Instagram van VIER, zag er erg leuk uit!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #7 Gepost op: 30-06-2020, 22:36:27 »
Dusssssssss Forum uitje? ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2020, 22:39:24 »
Ik weet niet zo goed hoe ik in Blankenberge moet komen, maar anders goed idee!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #9 Gepost op: 1-07-2020, 00:14:15 »
Als het goed is zijn er ook andere Vlaamse steden waar je (een variant op) het spel kan spelen, o.a. Antwerpen en Kortrijk  ::jaja::
...óf niet!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #10 Gepost op: 1-07-2020, 10:51:34 »
Ik weet niet zo goed hoe ik in Blankenberge moet komen, maar anders goed idee!

Blankenberge is heel leuk hoor... al denk ik dat ik ook de weg niet precies meer weet, maar een navigatiesysteem helpt!
Wit is ook een kleur!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol aan Zee
« Reactie #11 Gepost op: 1-07-2020, 11:27:55 »
Met dank aan salb van wieisdemol.be, artikel uit Humo: