Nadat mijn mol-liefde een tijdje op een lager pitje heeft gestaan was ik toch weer van plan om deze speciale serie "live" (lees: op de zondagen) te volgen en wauw
ben ik daar eens even blij mee. Allereerst, wat een leuke groep! Vind het wel mooi dat er uit de oudere seizoenen echte all-stars mee zijn die ook ver zijn gekomen, met juist ook wat kandidaten uit nieuwere/bekendere seizoenen die wel vroeg afvallen, maar naar mijn idee zeker voor goede TV kunnen zorgen. Er zit voor mij geen enkele "dud" tussen!
De opdrachten vond ik ook erg leuk, wel héél jammer van de afvaller -- wel de ene persoon naast Ron die ik het meest wat langer zou gunnen gebaseerd op hun originele seizoen.
Wat ik hier nog niet heb gehoord, is dat ik het best wel gedurfd en briljant vindt van de productie om de opdracht waarbij de mol (ik ga er toch wel vanuit dat het de mol zelf was en wil dat eigenlijk ook terugzien in de laatste aflevering) achter de rug van de kandidaten een vrijstelling moet laten verdwijnen, vooraf te laten gaan door een opdracht waarbij alles draait om spiegels en achterom kijken. De 1ste opdracht is dus eigenlijk een hint aan de kandidaten om in opdracht 3 achterom te kijken. Om het de mol niet al te moeilijk te maken hebben ze er wel nog een opdracht tussen geplaatst die de aandacht weer van het achterom kijken moest afhalen. Het blijft gedurfd. De aflevering is zo een mooi geheel.
Had ik nog niet eens over nagedacht, maar vind ik wel mooi nu je het zegt! Ik vond het zelf vooral wel mooi om te zien dat al deze kandidaten stuk voor stuk al eens in verschillende mate zijn bedrogen en voorgelogen door de mol en het mantra "niets is wat het lijkt"... maar vervolgens alsnog tijdens deze tweede kans in de eerste de beste val trappen, op een enkeling na natuurlijk
(En, stiekem zou ik het wel lachen vinden als blijkt dat Jeroen, Nadja of Peggy de mol is en dat die dan even gezellig heeft staan kletsen met de mol uit zijn/haar originele seizoen
)