In mijn ogen zijn veel hiaten van de laatste aflevering er nu met deze ontknoping wel uitgehaald!
-Geen publiek bij de ontknoping, sfeer in een kerk in plaats van studiolicht. Heerlijk, houdt toch het mysterieuze van het programma erin.
-Het duurde niet zo lang voor het daadwerkelijke onthullingsmoment er was, fijn. Er zijn jaren geweest waarin dit behoorlijk lang duurde.
-Elke kandidaat heeft wel waardig aandacht gekregen. Er is niemand die ik echt "overgeslagen" vond. Iedere kandidaat, ook een vroege afvaller als Tina heeft genoeg dingen gezegd.
-Ik vond oprecht dat we gewoon veel acties hebben gezien (voor twee derde van de opdrachten!) en ook wel goede acties. De acties werden ook goed door Jeroen ter plekke toegelicht. Jeroen is veel minder een softie-mol dan ik van te voren had verwacht
-Doordat het niet live was had ik niet het gevoel dat er extra snel doorheen gegaan moest worden. Alles is zo mooi netjes bijeen geknipt zodat wij de meest interessante momenten hebben gezien.
-Geen hints! Wat mij betreft prima, want dat is in mijn ogen ook niet per se waar het programma om draait. Het waren de afgelopen jaren naar mijn idee sowieso vaak vergezochte of oppervlakkige hints, dus ik heb liever dat ze er dan helemaal geen hints in stoppen. Ook om het vroegtijdig zeker zijn van de mol te voorkomen is dit fijn natuurlijk (Klaashint).
Minpuntje voor nu: geen spectaculair "terugspoel" moment of iets dergelijks vlak voor de molonthulling. Al zijn we daar misschien te veel mee verwend de afgelopen jaren. En ergens is dit ook wel nostalgisch naar de oudere seizoenen.
Maar lof! Ik hoop dat we in maart weer een ontknoping in deze sfeer krijgen