Maar als je als mol de keuze hebt tussen 1.000 euro niet in de pot (resultaat: 0 euro) en 1.000 uit de pot (resultaat: -1.000), kies je toch voor het laatste? Theoretisch kan het inderdaad zijn dat Annelotte Lennart aan het testen was, maar testen doe je subtiel. Om je verdachte uit de tent te lokken. En dit was duidelijk aandringen van haar kant op een pasvraag, en teleurstelling dat Lennart er niet in meeging. Als Lennart de mol is, zouden ze bovendien toch in de uitzending de onderhandelingen laten zien. Een prachtige kandidaatse actie van de mol: hij brengt Annelotte op andere gedachten. Maar nee, niets van te zien, we kunnen het alleen indirect afleiden uit een opmerking van Annelotte als ze naar buiten lopen.
Daarnaast blijkt nergens uit dat Annelotte in afl. 3 Lennart verdacht. Ze heeft het over Philip en Sven, de twee waarvan ze soms denkt dat ze in een tunnelvisie komt omdat die helemaal niks doen. In afl. 4 noemt ze juist wel Lennart, dus die actie bij de domino's heeft hem dan niets opgeleverd. En als Annelotte niet bij de kop van Isidoor gezworen had dat ze voor het geld waren gegaan, had iedereen nog steeds getwijfeld waar ze nou eigenlijk voor gekozen hadden. Voor zover ze dat niet nog steeds deden. Dus ook bij de anderen schoot Lennart er niets mee op.
Hoe ik dit verhaal ook wend of keer, ik snap niet wat Lennart hier gedaan heeft, als hij de mol is. En ook niet waarom dit dan op deze manier in beeld is gebracht. Dus voor mij toch een zwaar punt. Ik streep Lennart niet af, maar hij staat ook niet bovenaan mijn lijstje.