"Verkapte molbiechten van Jasmien"
In aflevering 5 zegt Jasmien het volgende over de suppers: "Dat was een bende lomperiken bij elkaar."
Het viel mij op dat je uit "bende lomperiken" "ik ben de mol" kan halen, waarbij je nog wel letters (p,e,r,e,n) overhoudt.
Ik zocht nog wat verder in Jasmiens biechten. In aflevering 4 zegt Jasmien: "Annelotte, echt waar, als dat de mol is, dan ben ik echt er blindelings in gelopen."
Omdat de Mol nogal eens met blind geassocieerd wordt, is dit misschien ook nog wel interessant, zeker als je deze still erbij pakt met die letters "is de mol" mooi naast Jasmien.
In aflevering 3 zegt Jasmien: "Bij Philip, het probleem is dat je ook niet weet of dat hij gewoon zichzelf wil verdacht maken. Ofwel is hij de mol en gaat hij gewoon voor de tactiek: ik doe het echt boven tafel, en dan gaan ze nooit geloven dat ik de mol ben omdat het veel te opvallend is."
Ook dit (het stukje in het screenshot hierboven) zou je als een verkapte molbiecht, een verwijzing naar zichzelf kunnen zien.
In aflevering 2 zegt Jasmien: "Nu heb ik het hard gespeeld, hè. Ja, ik ben verschoten van mezelf. Maar ja, we zijn wel aan de eliminatie ontsnapt dus, ik denk voor ons kon de avond niet beter zijn."
Hoe Jasmien naar iemand buiten de camera kijkt in combinatie met "voor ons kon de avond niet beter zijn" zou je kunnen opvatten als de crew + Mol (die toch aan de kant van de crew staat) = wij kunnen tevreden zijn want de molactie is geslaagd.
En ik geef toe: hoe meer ik zoek, hoe verder gezocht het wordt. (Klinkt ook wel logisch hè?) Maar ik heb toch nog iets bij de testbiecht van Jasmien in aflevering 1 gevonden wat ik hieraan toe kan voegen. Namelijk de cursor die eerst onder de M rust en daarna tussen de letters lo in van Annelotte. Je snapt 'm al; hier kan je Mol van maken.
Daarnaast was het Jasmien die met Annelotte het duo vormde bij de knuffelopdracht wat de vraag is die je in beeld ziet. Maar voor de volledigheid: nadat de cursor naar "Annelotte" zwaait gaat ie nog beneden richting "met Dami".
Samengevat: "bende lomperiken" -> "ik ben de mol" viel mij op en daarna ben ik gaan doordraaien.