Waar zou ik dit bericht nou eens kunnen plaatsen? Een apart topic erover openen, zie ik niet zitten, omdat ik hooguit enkele reacties erop verwacht (maar misschien vergis ik me daar ook in, we zullen zien).
Dit seizoen is voor een groot deel als alle andere (de basisregels: samenwerken, tegenwerken, verdacht maken als mol, bondjes, etc.).
Maar toch valt me iets op dat ik in eerdere seizoenen niet heb opgemerkt. Althans: ik meen het op te merken, terwijl een ander hier wellicht heel anders tegenaan kijkt.
Wat mij dus opgevallen is, is dat er afgerekend lijkt te worden met vooroordelen, vastgeroeste gedachtes zeg maar.
Zoiets als: een mol dou dat nooit doen.
Een voorbeeld daarvan is het stelen/omruilen van de joker. ''Een mol zou dat nooit doen'', is het eerste dat in me opkwam enkele weken geleden. En dus diskwalificeert die handeling Niels als mol. Zou je dus denken, maar Nield deed het toch..... Daarmee is dus (ik schrijf dit bewust kort voor de finale) niet gezegd dat Niels de mol is. Misschien is hij het wel, maar niet (puur) om deze reden.
Het kost tegenwoordig een half miljoen, als je als kandidaat iets loslaat dat de kijker rechtstreeks en voortijdig leidt naar de identiteit van de mol. Weer eentje van Niels: in de clip IJskoud valt hij (onder meer gekleed in een grijsgekleurde hoodie) voorover in het gras me zijn handen voor zich. de ''still'' die je dan krijgt, beeldt overduidelijk een mol uit. (kijk de clip maar eens op youtube, en zet hem stil op 3'28, en oordeel zelf).
Waarom zou hij dat doen? Het kan Niels immers op een boete van 500.000 euro komen te staan. Waarom zou je dat riskeren? En ook hier weer: het zou Niels diskwalificeren als mol.
Samengevat: In seizoen 19 wordt afgerekend met ''aannames door de jaren heen''.
Shoot me, if i'm wrong.......