Blijkbaar heeft mijn bericht de maximum toegestane lengte overschreden, dus ik plaats maar 2 berichten na elkaar.
(Sorry, het moet uit noodzaak!)
Ik weet niet zeker wie het is, maar ik heb er wel diep over nagedacht.
Sarah heb ik inmiddels afgeschreven. Ik vind het inderdaad verdacht dat in de montage werd gesuggereerd dat de mol een vrouw is doordat Sinan dit uitsprak bij zijn testbiecht.. dus nu verwacht ik inderdaad sowieso niet dat dit zo gaat zijn. Merel verdacht ik sowieso eigenlijk al niet. Rick Paul is consequent verdacht. Maar is hij het nou echt? Ik vind hem zo verdacht overkomen in de montage al vanaf het begin... hij was ook de hoofdverdachte in de landelijke statistieken na aflevering 1! Maar ik zie wel verdachte acties van hem consequent. Dus ik laat hem nog op mijn verdachtenlijstje staan. Ik geloof niet in mol Jamie. Hij werd echt veel te verdacht gemaakt in de montage deze aflevering. Niels is ook al veel te verdacht neergezet tot nu toe en na zijn jokerwissel geloof ik ook niet erin dat hij de mol is.
Sinan was heel passief en nauwelijks in beeld deze aflevering. Ik neig ernaar op basis hiervan om te zeggen dat hij het niet is, maar toch zegt mij iets dat ik hem nog niet volledig afschrijven moet.
Mijn voornaamste redenen hiervoor zijn de volgende zaken:
1. De mol zit in 73% (ja, een molloot op Youtube heeft dit uitgezocht) van de seizoenen bij de laatste 5 personen in de leader.. sowieso is dit vanaf 2012 zo geweest (in 2011 stond de mol op plek 5 in de leader). De kans is dus ongeveer 3/4e dat de mol dit seizoen ook een van de personen is die bij de laatste 5 kandidaten in de leader wordt getoond (dan blijven alleen nog Sarah, Niels en Sinan over als molkandidaten... al sluit ik niet uit dat de mol op de 5e plek in de leader staat en dat het dus Rick Paul is). Het is nog nooit voorgekomen dat de mol op de 1e of 4e plek in de leader staat, en daar staan Jamie en Merel.
2. Iemand merkte aan het begin van dit topic op dat de mol blijkbaar ieder seizoen sinds er BN'ers mee zijn gaan doen (sinds 2005 dus) in aflevering 1 zijn verdenkingen uitspreekt bij de test. Dit terwijl niet altijd alle kandidaten dit doen. Ook somt de mol de laatste 3 seizoenen meerdere verdenkingen op bij test 1. Wie spreken hun verdenkingen uit in aflevering 1 bij de test? Merel, Sinan, Jamie en Nikkie. Wie spreken er meerdere verdenkingen uit? Alleen Nikkie en Sinan. Als dit patroon zich voortzet.. spreekt dit dus voor Sinan als mol.
3. Ondanks dat ik vind dat Sinan zeker ook onmolse dingen doet, scoort hij wel consequent hoog in het molpunten overzicht op dit forum, terwijl mijn andere hoofdverdachte, Rick Paul, juist niet zo verdacht uit de bus komt daarin. Hij zou volgens dat overzicht na aflevering 4 de meest verdachte persoon zijn op Sarah en Merel na, terwijl Rick Paul op Niels na de minst verdachte persoon is (zelfs Robert scoorde nog meer molpunten gemiddeld genomen dan Rick Paul....). Ik las dat het verleden heeft uitgewezen dat de mol in ieder geval niet onderaan bungelt in dit overzicht (vorig jaar stond Jan ook op plek 3 na aflevering 4, achter Stine en Simone), dus dit spreekt tegen Rick Paul als mol en voor Sinan als mol. Sinan gedraagt zich dus wel degelijk vaak genoeg mols om de mol te kunnen zijn.
4. Sinan brak als eerste een joker open. Voor de neus van iedereen ook nog. Heeft hij dit bewust gedaan om zo te laten zien hoe het moest en om andere kandidaten aan te sporen om dit te doen? Het was tenslotte wel een beetje sneu geweest voor het programma als geen enkele kandidaat dit gedaan zou hebben terwijl het nieuwe spelelement geïntroduceerd werd dat er een vrijstelling in een joker zitten kan. Toevallig zat er in zijn joker ook geen vrijstelling en dat kon iedereen zien (wat de kans alleen maar groter maakt dat andere kandidaten hun joker open gaan breken, aangezien de kans dan groter is dat in die van hun wel een vrijstelling zit). In het verleden hebben we al vaker gezien dat de mol een handje hielp om het programma interessanter te maken. Deed de mol dat hier ook?