Ik streep haar zéker nog niet af. Sterkere nog, ze staat op nummer 1 bij mij op dit moment. Als mol wil je in aflevering 1 zeker nog op de achtergrond blijven. Dat is een tactiek wat we al jaren lang zien (behalve Jan dan). Evelien heeft deze aflevering eigenlijk niets verdachts gedaan, maar ook niets onverdachts. Ze stemde voor de vrijstelling, vond net als iedereen braaf de danspartner (wie weet van te voren tegen haar gezegd "jouw danspartner heeft één knoopje los!" zodat ze hem makkelijk kon vinden. Bij de fietsopdracht gelijk de leiding nemen met de (heel cruciale) klok. Bij Evi duidelijk zijn op de tijd, want die zou toch niet lukken. Dan maar Evi én Sarah weghouden bij de rest van de groep. Bij Nikkie en haar groepje ineens verdwenen zijn, Jamie roept plots "pak hem nu maar!" maar tijd wordt niet gecontroleerd bij Evelien. Hadden ze toch mooi geluk! Ondertussen horen we Evelien in de biecht alleen maar "Er klopt iets niet! Wat stom dat we dat niet eerder doorhadden!". Sympathie wekken bij de kijkers is natuurlijk ook belangrijk
Het enige wat ik nog niet helemaal kan rijmen, is dat er nu al overduidelijke verdenkingen van Sinan richting haar worden uitgesproken, en dat ik haar reactie bij de executie redelijk oprecht vond. Ik ben benieuwd of ik volgende week wellicht wat overtuigder ben, of juist niet. Maar bij haar heb ik het beste gevoel op dit moment omdat ze à la Thomas e.v.a. ofwel buiten beeld wordt gehouden, ofwel haar eventuele molacties omdraait naar kandidatenacties.